Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40
200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40
Witam mam pare km przeszlo 200kkm jaki olej mam zalac?? Czy firma valvoline jest good?? I ktory olej jepiej 5w-30 czy 10w40. dodam ze teraz ma zalany 15w-40 castrola. jaki olej mam kupic zeby turbo nie dostalo w tyte przez zly olej ...
- wacek
- Posty: 176
- Rejestracja: 2006-10-31 12:58
- Galeria: viewtopic.php?t=14682
- Lokalizacja: a z Lasu
zdecydowanie 10W40 Maxlife.
Jest to olej specjalnie przeznaczony do silników z wiekszym przebiegiem i nieco wyeksploatowanych.
a jeszcze lepiej Midland senquron 10W50.
Olej wyczynowy (fuulsyntetyk) do silników z wiekszym przebiegiem.
W skandynawi zalewają nim subaru.
stosuje pomimo przebiegu prawie 300 tys i moge polecić no ale wybór nalezy do Ciebie
Jest to olej specjalnie przeznaczony do silników z wiekszym przebiegiem i nieco wyeksploatowanych.
a jeszcze lepiej Midland senquron 10W50.
Olej wyczynowy (fuulsyntetyk) do silników z wiekszym przebiegiem.
W skandynawi zalewają nim subaru.
stosuje pomimo przebiegu prawie 300 tys i moge polecić no ale wybór nalezy do Ciebie
"Polemika - w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
- wacek
- Posty: 176
- Rejestracja: 2006-10-31 12:58
- Galeria: viewtopic.php?t=14682
- Lokalizacja: a z Lasu
gogle twoim przyjacielem
Ja ostatnio Midlanda kupiłem na allegro.
Każdy silnik z takim przebiegiem jest w innym stanie technicznym i to co sprawdza sie u mnie może u Ciebie nie koniecznie.
Skoro Twój silnik jest teraz zalany mineralem to nie kombinuj tylko przejdź na półsyntetyk (Maxlife) a jak powiedzmy po dwóch wymianach bedzie wszystko ok to mozesz spróbować fulsyntetyka.
Jakby co to reklamacji nie przyjmuje ;)
Ja ostatnio Midlanda kupiłem na allegro.
Każdy silnik z takim przebiegiem jest w innym stanie technicznym i to co sprawdza sie u mnie może u Ciebie nie koniecznie.
Skoro Twój silnik jest teraz zalany mineralem to nie kombinuj tylko przejdź na półsyntetyk (Maxlife) a jak powiedzmy po dwóch wymianach bedzie wszystko ok to mozesz spróbować fulsyntetyka.
Jakby co to reklamacji nie przyjmuje ;)
"Polemika - w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
- bronson 2.2GT
- Posty: 36
- Rejestracja: 2007-03-10 18:33
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Zabkowice Slaskie
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
- weteran
- Posty: 325
- Rejestracja: 2006-06-05 15:01
- Galeria: viewtopic.php?t=10332
- Lokalizacja: Mikołów
czytam wasze wywody i muszę się do nich odnieść jak długo jeżdziłeś na 15w40 bo jeśli dużo kilometrów zrobiłeś to zapomnij o syntetyku ( bo to tak jak byś mu nóż w plecy wbił).A co do półsyntetyka to prawie to samo. Zasada jest taka jeżdzi się na oleju tym samym od początku.Zmienia się gdy zaczyna brać lub ktoś uważa że za drogi , ale z syntetyka na pół lub minerał.Z półsynt. na minerał, lecz nie odwrotnie.
Ford Probe 2.2 GL '89
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
hm....
to może podywagujmy trochę na temat nieśmiertelny jakim jest: "Jaki olej"
cóż, kiedy chcemy zmienić olej, dopieścić nasze autko lepszym produktem itp to właśnie co i jak?
a dlaczego nie full syntetyk ?
i teraz pytanie:
co konkretnie się zużywa tak mocno, że ten syntetyk jest be...
- pierścienie i tłoki?
- panewki?
- samoregulatory zaworowe?
- mamy luzy gdzieś?
jak dla mnie silnik to tylko i wyłącznie kilka elementów metalowych, nie ma tam żadnego voodoo, żadnych duszy czy elementów z magii....
więc?
co należy wymienić, wyremontować, naprawić lub poprawić aby z powodzeniem lać do swojego silnika pełen syntetyk przy przebiegach rzędu 200+ tysiecy kilometrów?
to może podywagujmy trochę na temat nieśmiertelny jakim jest: "Jaki olej"
cóż, kiedy chcemy zmienić olej, dopieścić nasze autko lepszym produktem itp to właśnie co i jak?
a dlaczego nie full syntetyk ?
i teraz pytanie:
co konkretnie się zużywa tak mocno, że ten syntetyk jest be...
- pierścienie i tłoki?
- panewki?
- samoregulatory zaworowe?
- mamy luzy gdzieś?
jak dla mnie silnik to tylko i wyłącznie kilka elementów metalowych, nie ma tam żadnego voodoo, żadnych duszy czy elementów z magii....
więc?
co należy wymienić, wyremontować, naprawić lub poprawić aby z powodzeniem lać do swojego silnika pełen syntetyk przy przebiegach rzędu 200+ tysiecy kilometrów?
- weteran
- Posty: 325
- Rejestracja: 2006-06-05 15:01
- Galeria: viewtopic.php?t=10332
- Lokalizacja: Mikołów
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
ale wiecie, że nagar powoduje większe zużycie silnika, nie?
jakby mu zrobić płukanie to mógłby nie trzymać ciśnienia już i mógłby się przycierać....
bezpieczniej byłoby przesiadać się na syntetyk przy okazji jakiegos remonciku.... nowe panewy, silnik na nowym oleju.... samoregulatory mogłyby lekko odczuć różnicę i ogólnie silnik głośniej pracuje wówczas.... ale płukanko mogłoby trochę sprawę naświetlić.
jakby mu zrobić płukanie to mógłby nie trzymać ciśnienia już i mógłby się przycierać....
bezpieczniej byłoby przesiadać się na syntetyk przy okazji jakiegos remonciku.... nowe panewy, silnik na nowym oleju.... samoregulatory mogłyby lekko odczuć różnicę i ogólnie silnik głośniej pracuje wówczas.... ale płukanko mogłoby trochę sprawę naświetlić.
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
Witam!
Panowie jeżdżę obecnie na 5w40 ale będę musiał niedługo wymienić i zastanawiam się czy dalej jeździć na syntetyku 5w40 czy zalać półsyntetyk 10w40? I jakie mogą być konsekwencje/korzyści takiej wymiany?
Pozdrawiam!
Sorry że tak post pod postem ale na prawdę zależy mi na odpowiedzi bo wymiana mi się zbliża powoli i chciałbym wiedzieć czy mogę zmienić z 5w40 na 10w40 i czy nie będzie żadnych negatywnych skutków?
Panowie jeżdżę obecnie na 5w40 ale będę musiał niedługo wymienić i zastanawiam się czy dalej jeździć na syntetyku 5w40 czy zalać półsyntetyk 10w40? I jakie mogą być konsekwencje/korzyści takiej wymiany?
Pozdrawiam!
Sorry że tak post pod postem ale na prawdę zależy mi na odpowiedzi bo wymiana mi się zbliża powoli i chciałbym wiedzieć czy mogę zmienić z 5w40 na 10w40 i czy nie będzie żadnych negatywnych skutków?
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40
Więc 10w40 może być półsyntetyk? Mam 2,2T 1992r I generacja 196 tyś km. Olej mam jakiś strasznie rzadki obecnie i cieknie chyba przez to właśnie
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40
10w to właśnie półsyntetyk.
Którędy olej cieknie? Na pewno jest to wina uszkodzenia/zużycia jakiegoś uszczelnienia, a nie gęstości oleju
Którędy olej cieknie? Na pewno jest to wina uszkodzenia/zużycia jakiegoś uszczelnienia, a nie gęstości oleju
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40
Cieknie pod klawiaturą (pokrywa zaworów), miska olejowa się poci - wręcz leci w sumie, gdzieś koło rozrządu też cieknie i na łączeniach wężów od turbiny się poci ostro tych gumowych
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40
W pierwszych trzech przypadkach do wymiany uszczelki, nic trudnego ani strasznie kosztownego. Poczytaj jedynie a temat uszczelki pod pokrywę zaworów.
Jeżeli chodzi o węże dolotu to turbina może być już na wykończeniu przez co puszcza olej w dolot. Auto nie dymi na niebiesko z wydechu?
Jeżeli chodzi o węże dolotu to turbina może być już na wykończeniu przez co puszcza olej w dolot. Auto nie dymi na niebiesko z wydechu?
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40
Nie chyba nie dymi (ciężko trochę jechać autem i patrzeć w tłumik) na pewno w lusterku wstecznym nie widzę nic tak jak diesel ma to. Ale zanim pospawałem tłumik cały to troszkę gryzły spaliny w oczy nie wiem czy przepala wszystko.
Mój probe nie gaśnie jak odkręcę korek wlewu oleju podobno to źle dziś wyczytałem - mój chodzi normalnie. Przebiera silnik i nie wiem czy to paliwo łapie powietrze czy świece przerywają (nowe przewody) pali na 4 świece.
Tak się zapytam gdzie on ma intercoller? Jeśli nie ma to jak go dołożę to poprawię czy pogorszę osiągi (oczywiście bez poprawy mapy dawkowania paliwa na razie)
Mój probe nie gaśnie jak odkręcę korek wlewu oleju podobno to źle dziś wyczytałem - mój chodzi normalnie. Przebiera silnik i nie wiem czy to paliwo łapie powietrze czy świece przerywają (nowe przewody) pali na 4 świece.
Tak się zapytam gdzie on ma intercoller? Jeśli nie ma to jak go dołożę to poprawię czy pogorszę osiągi (oczywiście bez poprawy mapy dawkowania paliwa na razie)
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40
Na wszystkie pytania odpowiedź znajdziesz na forum, poświęć parę minut na wyszukiwarkę.
Intercooler masz stojąc przed autem po prawej stronie zaraz za zderzakiem.
Intercooler masz stojąc przed autem po prawej stronie zaraz za zderzakiem.
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40
No wiec ja dodaje małe pytanie. Przejechałem obecnie 20tys w niecały rok. Nie wiem na czym jeździł poprzedni właściciel. Od mojej kadencji w auto jest lany Mobil 15w40 i pali mi go ok 750-800ml na wymiane - 10.000km. Wyczytałem wczesniej ze dla takich aut z wiekszym przebiegiem(260.000 wg LICZNIKA ) dobry jest 10W40 Maxlife. Jest jakies zagrozenie dla furki wlewając poprostu lepszy, półsyntetyczny olej? Wiąże sie z tym wogole jakieś ryzyko?
ps. Jeżdze na gazie od 15tys km. Ale oleju typu Orlen GAS chyba nie polecacie co ??
ps. Jeżdze na gazie od 15tys km. Ale oleju typu Orlen GAS chyba nie polecacie co ??
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła