Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??
Czy Ty Wojtku chcesz koniecznie obecny samochód dodać do swojej stopki jako były
- Taxon
- Posty: 826
- Rejestracja: 2007-01-12 09:09
- Samochód: Cougar 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13840
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??
Przestań krakać
Na razie mocy wystarczy, tym bardziej, ze nieświadomie kupiłem wersję ST
Tak przynajmniej mam w papierach. Nie zwróciłem uwagi na moc, a tam 150kW
Na razie mocy wystarczy, tym bardziej, ze nieświadomie kupiłem wersję ST
Tak przynajmniej mam w papierach. Nie zwróciłem uwagi na moc, a tam 150kW
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??
Ja nie kracze, ale przesiadka z 2.0 na 2.5 była dla Ciebie szokiem a teraz jeszcze jakieś dodatkowe konie znalazłeś.
Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??
Tylko t3/t4 lub coś podobnego, jakiś mały Holset z małą częścią gorącą.
Do tego megasquirt albo ecumaster i 250KM pęka na dzień dobry.
O takich rzeczach jak wtryski, IC i inne wichajstry pisać nie muszę.
Do tego megasquirt albo ecumaster i 250KM pęka na dzień dobry.
O takich rzeczach jak wtryski, IC i inne wichajstry pisać nie muszę.
Ford Probe 2.2GT 1991
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??
Powiedzcie mi, bo akurat mam turbinkę na wierzchu i łopatki są leciutko pokiereszowane.
Właściwie nie całe łopatki, a ich niektóre krawędzie:
Do tego przy ruchu palcem, całe śmigło delikatnie się rusza. Nie, że ma luz i sobie lata, ale
delikatnie poddaje się (wykrzywia) pod naporem.
Pytanie do znawców. Tak ma być, czy mam sobie dać do myślenia?
I jeszcze jedno pytanie do znawców.
Do czego służy ta śruba regulacyjna?
Właściwie nie całe łopatki, a ich niektóre krawędzie:
Do tego przy ruchu palcem, całe śmigło delikatnie się rusza. Nie, że ma luz i sobie lata, ale
delikatnie poddaje się (wykrzywia) pod naporem.
Pytanie do znawców. Tak ma być, czy mam sobie dać do myślenia?
I jeszcze jedno pytanie do znawców.
Do czego służy ta śruba regulacyjna?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- CBR
- Posty: 1877
- Rejestracja: 2009-02-06 00:20
- Samochód: No Probe
- Galeria: viewtopic.php?t=15220
- Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??
Siemka Oley
Z tego co wiem o turbo to twoje należało by zregenerować, a przynajmniej wałek.
Zdjęcia zbyt wiele nie oddają, ale widać na nich że łopatki są już też dosyć wymęczone.
Nie jestem ekspertem od turbo, znam podstawy działania z racji tego że jezdziłem ciężarówką a tam turbo to podstawa.
Niestety ta śrubka nic mi nie mówi.
Z tego co wiem o turbo to twoje należało by zregenerować, a przynajmniej wałek.
Zdjęcia zbyt wiele nie oddają, ale widać na nich że łopatki są już też dosyć wymęczone.
Nie jestem ekspertem od turbo, znam podstawy działania z racji tego że jezdziłem ciężarówką a tam turbo to podstawa.
Niestety ta śrubka nic mi nie mówi.
No Probe no problem. Ufff...
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??
Ta turbinka to złom może i nie ma luzów ale przez te łopatki dostanie ich bardzo szybko. Co do śrubki to jest regulacja od zaworka. A ten zaworek służy do zmniejszenia doładowania gdy nam odetnie zapłon od tego jak przeładujemy 12 psi
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??
Bogdan9999 pisze:Ta turbinka to złom może i nie ma luzów ale przez te łopatki dostanie ich bardzo szybko.
No toś mnie pocieszył.
Ale z tym złomem, to przesadziłeś. Jeszcze jest w stanie niejedno dupsko skopać.
A możesz mi powiedzieć od czego te łopatki się tak niszczą?
Od jakichś syfów tam wpadających, czy od czegoś innego?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??
Oley, jeli masz turbo na wieszchu to ściągnij zimną stronę, weź papierek 2000 i delikatnie wyrównaj łopatki. Jeśli chodzi o luz to każda turbina ma minimlny luz, więc nie masz się czym przejmować. A łopatki niszczą się przez to że jakiś brud dostaje się przez fitr powietrza do układu. Zeszlifuj te zadziory i będzie po kłopocie .
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??
wojtas89 papierkiem to ty sobie możesz pupę szlifować a nie łopatki turbiny wiesz z jaka dokładnością ten wirnik jest wyważony ? Masakra co niektórzy maja pomysły.
Oley te uszkodzenia są spowodowane właśnie przez jakieś syfy co zaciągnęła turbina. Jak masz 2 turbinkę z dobrym wirnikiem to wymień tylko to od strony zimnej bo inaczej łożyska ślizgowe w oczach pójdą na spacer. Pamiętaj że na wirniku jest lewy gwint. Pozdrawiam
Oley te uszkodzenia są spowodowane właśnie przez jakieś syfy co zaciągnęła turbina. Jak masz 2 turbinkę z dobrym wirnikiem to wymień tylko to od strony zimnej bo inaczej łożyska ślizgowe w oczach pójdą na spacer. Pamiętaj że na wirniku jest lewy gwint. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??
Nie no, żadnej ingerencji papierem ściernym. Wiem, że to jest cholernie wyważone.
Niestety nie mam drugiego wirnika i będę zmuszony założyć z powrotem tak, jak jest.
Niestety nie mam drugiego wirnika i będę zmuszony założyć z powrotem tak, jak jest.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??
Ja nie mówie że by szlifować całe łopatki, chodzi o same końce! Jeśli ten wirnik jest wyważony z taką dokładkością to teoretycznie każdy zadzior powinien być zabójczy dla wirnika bo jego kształt się zmienia itp itd . Więc nie mówcie mi że tego nie wolno robić, a po za tym ten pomysł podsunął mi człowiek który w turbinach siedzi ok 10 lat.
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??
Na logikę tak właśnie jest.wojtas89 pisze:Jeśli ten wirnik jest wyważony z taką dokładkością to teoretycznie każdy zadzior powinien być zabójczy dla wirnika
Każdy zadziorek powoduje bicie wirnika i przez to jego żywotność się skraca,
bo robią się coraz większe luzy.
Tak przynajmniej jest we wszystkich rzeczach, które są bardzo dokładnie wyważane.
I wydaje mi się, że tak jest i w tym przypadku.
Tak sobie myślę, że jeżeli te zadziory nie szorują o obudowę, to czy jest sens je wygładzać?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??
Moje zdanie jest takie że wygładzenie samych końcówek nie wpływa na wyważenie wirnika (przynajmniej nie tak bardzo żeby doprowadzić do luzów czy uszkodzenia wirnika).
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??
Teoretycznie i praktycznie właściwie też oszlifowanie śmigła wpływa na zmniejszenie jego wagi.
Ale pomijając, to co mi da oszlifowanie poza ryzykiem, że jeżeli zrobię to nieuważnie, to
skrzywię wiatrak?
Ale pomijając, to co mi da oszlifowanie poza ryzykiem, że jeżeli zrobię to nieuważnie, to
skrzywię wiatrak?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??
Hehe, ale do tego nie trzeba prawie używać siły, więc prawdopodobieństwo skrzywienia wirnika jest naprawde małe. Papierek 2000 i można delikatnie usunąć te zardziory.
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??
No rozumiem.
Ale ponowię pytanie. Co to mi da?
Będzie tylko ładniej wyglądało?
Ale ponowię pytanie. Co to mi da?
Będzie tylko ładniej wyglądało?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??
Będzie lepsza areodynamika , zadziorki zaburzają powietrze . A tak na serio to wyrównanie da tyle że nie będą się powiększać te zadziory. I naprawdę warto pilnować filtra powietrza i szczelności dolotu, właśnie po to żeby turbo śmigało dłużej i lepiej .
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??
Racja.wojtas89 pisze:I naprawdę warto pilnować filtra powietrza i szczelności dolotu, właśnie po to żeby turbo śmigało dłużej i lepiej .
Teraz wychodzi ściganie się bez filtra z Coswordami Scorpio.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??
A co on bierze ? Raczej nich dawkę zmniejszywojtas89 pisze: Więc nie mówcie mi że tego nie wolno robić, a po za tym ten pomysł podsunął mi człowiek który w turbinach siedzi ok 10 lat.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??
Proponuję nowy/używane IHI np z 323 . Szkoda roboty z zakładaniem żeby znów ją ściągać jak padnie.
Ford Probe 2.2GT 1991
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
- wacek
- Posty: 176
- Rejestracja: 2006-10-31 12:58
- Galeria: viewtopic.php?t=14682
- Lokalizacja: a z Lasu
Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??
Kupując używkę nie wiesz na co trafisz , może być dobrze ale też możesz krótko cieszyć się turbinąkremat0r pisze:Proponuję nowy/używane IHI np z 323 . Szkoda roboty z zakładaniem żeby znów ją ściągać jak padnie.
Lepiej dać do regeneracjo do dobrego warsztatu.
Ta firma http://www.motoarena.pl/ podobno jest jedną z lepszych w PL ??
Regenerowałem u nich turbo w volvo na razie chodzi a jak długo się zobaczy
"Polemika - w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??
Też tą firme polecam kilka turbin zrobionych w tej firmie wiem że już sporo czasu latają bez problemów.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??
Proponuję sie nie przejmować pochodzi jeszcze 100 lat ? A spadku mocy nie zauważyłeś ?
Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??
Dupohamowania prawdę ci powie.
Ford Probe 2.2GT 1991
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1