spięcie w instalacji
spięcie w instalacji
Pomóżcie zrobiło mi sie spięcie i nie działa mi prawie nic to znaczy panel wentylatora , komputer , w liczniku nie działa nic żaden wskażnik auto pali ale jak zostawie go zgaszonego na 10 minut pada akumulator . Działają tylko światła i szyby . Pomóżcie może ktoś też tak miał
Hmm, no to lipa Ciezko stwierdzic na 100% ale chyba bedziesz mial cos podobnego jak ja nie dawno - zwarcie w wiazce. U mnie sprawa sie miala tak, ze wiazka byla zle zamocowana nad chlodnica klimy i sie przetarly izolacje o rame poprzeczna. Bylo sporo dymu (jak to ze spalonej gumy - izolacji sie wydziela) i tez dzialaly swiatla a nie mialem zegarow, kompa, kokpitu. Nie poszedl Ci nigdzie dymek? Nic niegdzie nie czuc spalenizna? Ja musialem oczywiscie wyciagnac cala wiazke i ja zrekonstruowac. Elektryk mnie za to skasowal blisko 400,- !!!!!! Rozboj w bialy dzien! Jesli Ci rozladowuje aku to musisz miec gdzies caly czas zwarcie, a jak go podlaczasz to pewnie leca iskry wieksze niz zwykle?
- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Z cala pewnoscia (no prawie ) masz gdzies zwarcie. W zimie mialem cos podobnego - lampy nonstop sie otwieraly i zamykaly (caly czas - jechalem, a swiatla - gora-dol, gora-dol - fajnie to wygladalo i tez mi chodzil jeden wentylator. Przyczyna - zwarcie w wiazce - 310 do tylu (w tym naprawa wlacznika swiatel- uszkodzenie, ktore sami zrobili zlodzieje - i od tego czasu nonstop sie wali - co 3 miechy do naprawy - bede musial sie chyba zaopatrzyc w nowy )
Kiedyś był mój...
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Miałem podobny problem.
Jak malowałem cały samochód to go rozebrałem na czynniki pierwsze i przeraziłem się jak wiele kabli było poprzytapianych. Ucieszyłęm się bo w końcu wiedziałem co jest przyczyną nie działających prawie wszystkich rzeczy w aucie . Najlepiej to było by wyciągnąć fotele i dywany. Jest ta sporo kabli.
Jak malowałem cały samochód to go rozebrałem na czynniki pierwsze i przeraziłem się jak wiele kabli było poprzytapianych. Ucieszyłęm się bo w końcu wiedziałem co jest przyczyną nie działających prawie wszystkich rzeczy w aucie . Najlepiej to było by wyciągnąć fotele i dywany. Jest ta sporo kabli.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
No ok ale miernikiem tylko będę wiedział że jest zwarcie. Miernik mi tego nie naprawi . I tak musiałem wyciągać ze środka wszystko bo kable się poprostu skleiły z innymi.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Odlacz ten wentylator, przekrec stacyjke i szukaj miernikiem po wiazkach kabli. To ze na postoju Ci sie akumulator nie rozladowuje, to wynika z tego, ze zwarcie w instalacji jest gdzies na kablach ktora zalaczane sa przez wlaczenie stacyjki. I nie swiadczy to o tym, ze to wentylator pozera caly prad... Moze taka glupia zwara sie zrobila, ze kabelki od wentylatora smaza sie z innymi... i stad chodzi od razu wentylator....
- Gacek Wrocław
- Posty: 405
- Rejestracja: 2003-09-24 17:17
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
Re: spięcie w instalacji
Witam,
mam gdzies pobor pradu, lub zwarcie, bo akumulator ledwo zipie rano.
Akumulator nowy z grudnia, a ja musze do kogos rano sie podpiac kablami bo nie ma sily udpalic.
Objawy:
-mruganie calego oswietlenia
-3 razy jak na razie kontrolka od ladowania spdala do poziomu napiecia akumulatora (brak ladowania)
Jak sie do tego zabrac?
Bezpieczniki sprawdzalem i sa cale.
mam gdzies pobor pradu, lub zwarcie, bo akumulator ledwo zipie rano.
Akumulator nowy z grudnia, a ja musze do kogos rano sie podpiac kablami bo nie ma sily udpalic.
Objawy:
-mruganie calego oswietlenia
-3 razy jak na razie kontrolka od ladowania spdala do poziomu napiecia akumulatora (brak ladowania)
Jak sie do tego zabrac?
Bezpieczniki sprawdzalem i sa cale.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: spięcie w instalacji
Wyjmij na stałe bezpiecznik RETRA - zakładam, że silniczka w lampie nie naprawiłeś, skoro o tym nigdzie nie wspomniałeś.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Re: spięcie w instalacji
zapomniałem dodać,
ten bezpiecznik jest wyciągnięty i lampy są obecnie na stale otwarte i czekają na Shadowa
Czy jest jakiś pobór prądu, gdy samochód sobie stoi?
I ile powinien wynosić normalnie?
dodam, ze mam alarm z pilotem (i chyba jest coś kopnięty, bo czasem "dzyndzelki" wariują po otwarciu i przekręceniu kluczyka - raz się nawet sam zamknął na "chodzie" z kluczykami w środku i otworzył po jakiś 30 minutach )
Dziś zajadę na sprawdzenie akusa, może on jest kopnięty.
----------------
Akus kiepski z 480A uderzenia zostało 350-370 po 2 miesiącach.
Mam tez pobór prądu, gdy wszystko jest wyłączone - 0,07 A
Spada do 0,03-0,04 jak wyciągnę bezpiecznik BTN
Tak samo spada jak wyciągnę HEAD
Jak wyciągnę oba to pobór spada do 0,01 A
EDIT:
----------------
Jest nowy akus, tamten poszedł na reklamacje.
Z ciekawości sprawdziłem ładowanie.
Zaraz jak go odpalę ma ~17.1 V a obroty około 1k
Po załączeniu wszystkiego ładowanie wynosi ~14.1
Jak się silnik trochę rozgrzeje, to ładowanie wchodzi w normę, jednak załączenie świateł i ogrzewanie tylnej szyby zbija wskazówkę ładowania w dol o jedna literkę.
Z takim wielkim ładowaniem, to ja chyba każdy akumulator wykończę
Regulator? Alternator?
-----------------
EDIT
Zamówiony "nowy" alternator od Shadowa
ten bezpiecznik jest wyciągnięty i lampy są obecnie na stale otwarte i czekają na Shadowa
Czy jest jakiś pobór prądu, gdy samochód sobie stoi?
I ile powinien wynosić normalnie?
dodam, ze mam alarm z pilotem (i chyba jest coś kopnięty, bo czasem "dzyndzelki" wariują po otwarciu i przekręceniu kluczyka - raz się nawet sam zamknął na "chodzie" z kluczykami w środku i otworzył po jakiś 30 minutach )
Dziś zajadę na sprawdzenie akusa, może on jest kopnięty.
----------------
Akus kiepski z 480A uderzenia zostało 350-370 po 2 miesiącach.
Mam tez pobór prądu, gdy wszystko jest wyłączone - 0,07 A
Spada do 0,03-0,04 jak wyciągnę bezpiecznik BTN
Tak samo spada jak wyciągnę HEAD
Jak wyciągnę oba to pobór spada do 0,01 A
EDIT:
----------------
Jest nowy akus, tamten poszedł na reklamacje.
Z ciekawości sprawdziłem ładowanie.
Zaraz jak go odpalę ma ~17.1 V a obroty około 1k
Po załączeniu wszystkiego ładowanie wynosi ~14.1
Jak się silnik trochę rozgrzeje, to ładowanie wchodzi w normę, jednak załączenie świateł i ogrzewanie tylnej szyby zbija wskazówkę ładowania w dol o jedna literkę.
Z takim wielkim ładowaniem, to ja chyba każdy akumulator wykończę
Regulator? Alternator?
-----------------
EDIT
Zamówiony "nowy" alternator od Shadowa
- K4mil
- Posty: 357
- Rejestracja: 2008-12-13 11:10
- Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
- Galeria: viewtopic.php?t=15213
- Lokalizacja: Legnica/Głogów
Re: spięcie w instalacji
pichow pisze:
EDIT:
----------------
Jest nowy akus, tamten poszedł na reklamacje.
Z ciekawości sprawdziłem ładowanie.
Zaraz jak go odpalę ma ~17.1 V a obroty około 1k
Po załączeniu wszystkiego ładowanie wynosi ~14.1
Jak się silnik trochę rozgrzeje, to ładowanie wchodzi w normę, jednak załączenie świateł i ogrzewanie tylnej szyby zbija wskazówkę ładowania w dol o jedna literkę.
Z takim wielkim ładowaniem, to ja chyba każdy akumulator wykończę
Regulator? Alternator?
-----------------
To akurat jest normalne kolego jak włączysz ogrzewanie szyby to ładowanie spada, spojrzę u siebie dzisiaj o ile mi spada wskazówka jak załączam ogrzewanie szyby i ci napiszę
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED
Re: spięcie w instalacji
Po wymianie alternatora wskazówka porusza się w zakresie polowy literki i zbija obroty.
Przed wymiana podchodziła pod dolna cześć "N" a ładowanie wynosiło ponad 17V na mierniku cyfrowym.
Po załączeniu odbiorników wskazówka spadała delikatnie poniżej "O", a ładowanie było już poniżej 13V. Czyli dobra literka niżej. Kwestia zakresu błędu miernika w probku.
Sprawdziłem na bezpiecznikach w środku, jakie są pobory.
Z początku dostałem na głowę, bo wyszło mi prawie 0.2A na ROOM
Później mnie olśniło, ze bagażnik otwarty oraz drzwi
Stanęło na tym, ze na ROOM mam 0.02A, a na DOR LOCK 0.01A.
No i gdzieś na przednich lampach 0.04A.
Co do poboru na DOR LOCK to możliwe, ze mój skubany alarm coś knoci. Podejrzewam, ze mam układ na układzie zamontowany
Przed wymiana podchodziła pod dolna cześć "N" a ładowanie wynosiło ponad 17V na mierniku cyfrowym.
Po załączeniu odbiorników wskazówka spadała delikatnie poniżej "O", a ładowanie było już poniżej 13V. Czyli dobra literka niżej. Kwestia zakresu błędu miernika w probku.
Sprawdziłem na bezpiecznikach w środku, jakie są pobory.
Z początku dostałem na głowę, bo wyszło mi prawie 0.2A na ROOM
Później mnie olśniło, ze bagażnik otwarty oraz drzwi
Stanęło na tym, ze na ROOM mam 0.02A, a na DOR LOCK 0.01A.
No i gdzieś na przednich lampach 0.04A.
Co do poboru na DOR LOCK to możliwe, ze mój skubany alarm coś knoci. Podejrzewam, ze mam układ na układzie zamontowany