Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
Witam!
Ost. zaobserwowałem, że trzmymając kierownicę we właściwym położeniu dla kierunku jazdy na wprost (dłonie na godzinie 3 i 9) auto nie jedzie prosto a lekko w prawo:( Aby jechało zupełnie prosto lewą dłoń musze nieznacznie obniżyć, skierować na godzinę 8 lub inaczej 20, zaś prawą dłoń skierować na godzinę 2 lub inaczej 14. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi cóż to za ustrojstwo??? Byłem ost. na przeglądzie, ale Ci mechanicy to jedynie potrafią zauważyć przyciemnione szyby, lekko za nisko świecący reflektor, zaś coś o wiele istotniejszego jest dla nich w ogóle niezauważalne!!!
Pozdrawiam:)
			
			
									
						
							Ost. zaobserwowałem, że trzmymając kierownicę we właściwym położeniu dla kierunku jazdy na wprost (dłonie na godzinie 3 i 9) auto nie jedzie prosto a lekko w prawo:( Aby jechało zupełnie prosto lewą dłoń musze nieznacznie obniżyć, skierować na godzinę 8 lub inaczej 20, zaś prawą dłoń skierować na godzinę 2 lub inaczej 14. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi cóż to za ustrojstwo??? Byłem ost. na przeglądzie, ale Ci mechanicy to jedynie potrafią zauważyć przyciemnione szyby, lekko za nisko świecący reflektor, zaś coś o wiele istotniejszego jest dla nich w ogóle niezauważalne!!!
Pozdrawiam:)
Nie Sprzedam 
Gen II 94
V6 2,5L
			
						
Gen II 94
V6 2,5L
- Furious
- Posty: 168
- Rejestracja: 2008-06-01 14:30
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13950
- Lokalizacja: Pabianice/Łask
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
Heh, a nie możesz po ludzku powiedzieć, że żeby jechać prosto to musisz kierownicą lekko skręcić w lewo?  Ja miałem podobnie, ale zrobiło mi się to po tym jak kręciłem bączki na asfalcie i zrobiłem szybką kontrę. Teraz jest już normalnie (zrobiłem tak samo w drugą stronę
 Ja miałem podobnie, ale zrobiło mi się to po tym jak kręciłem bączki na asfalcie i zrobiłem szybką kontrę. Teraz jest już normalnie (zrobiłem tak samo w drugą stronę  ). Panowie od zbierzności powinni rozwiązać ten problem. Ustawią kierownicę i przy okazji zbierzność jak będzie potrzeba.
). Panowie od zbierzności powinni rozwiązać ten problem. Ustawią kierownicę i przy okazji zbierzność jak będzie potrzeba.
			
			
									
						
							 Ja miałem podobnie, ale zrobiło mi się to po tym jak kręciłem bączki na asfalcie i zrobiłem szybką kontrę. Teraz jest już normalnie (zrobiłem tak samo w drugą stronę
 Ja miałem podobnie, ale zrobiło mi się to po tym jak kręciłem bączki na asfalcie i zrobiłem szybką kontrę. Teraz jest już normalnie (zrobiłem tak samo w drugą stronę  ). Panowie od zbierzności powinni rozwiązać ten problem. Ustawią kierownicę i przy okazji zbierzność jak będzie potrzeba.
). Panowie od zbierzności powinni rozwiązać ten problem. Ustawią kierownicę i przy okazji zbierzność jak będzie potrzeba.Czarny Ford Probe (USA) II 2.5L V6 93r
Jeżeli nie podoba ci się mój styl jazdy - zejdź z chodnika
			
						Jeżeli nie podoba ci się mój styl jazdy - zejdź z chodnika
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:  Lekcja 1 (bardzo krótka) i
 Lekcja 1 (bardzo krótka) i  Lekcja 2 (krótka)
 Lekcja 2 (krótka)
 
 
 '89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
			
						 Lekcja 1 (bardzo krótka) i
 Lekcja 1 (bardzo krótka) i  Lekcja 2 (krótka)
 Lekcja 2 (krótka) 
 
 '89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
Hmmm ciężko powiedzieć, bo byłem w ASO Mercedesa, gdzie mają dość zacne urządzenie do sprawdzania zawieszenia, mi.in. i zbieżności, ale diagnosta powiedział, że zbieżność jest OK. Może to być wina maglownicy czy raczej nie???
			
			
									
						
							Nie Sprzedam 
Gen II 94
V6 2,5L
			
						
Gen II 94
V6 2,5L
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3616
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
Po prostu ustaw koła prosto, odkręć kierownicę i przykręć ją we właściwym położeniu.
Jeżeli geometrię masz ok, to po prostu kolumna przeskoczyła na wieloklinie
			
			
									
						
							Jeżeli geometrię masz ok, to po prostu kolumna przeskoczyła na wieloklinie
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
			
						EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
Ok tak też zrobię. Powiedz mi tylko co mogło być powodem takiego przeskoczenia? I czy to może o czymś świadczyć? Coś się wyrobiło, wysłużyło czy co? Należy mieć coś na uwadze???
			
			
									
						
							Nie Sprzedam 
Gen II 94
V6 2,5L
			
						
Gen II 94
V6 2,5L
- weteran
- Posty: 326
- Rejestracja: 2006-06-05 15:01
- Galeria: viewtopic.php?t=10332
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
Jeśli nie masz kierunkowych opon z przodu to przełóż lewe na prawą stronę prawe na lewą ,albo tył na przód i zobaczysz czy się coś zmieniło może to być przyczyna opon.
			
			
									
						
							Ford Probe 2.2 GL '89
			
						- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
Pamiętaj przy ewentualnym przekładaniu kierownicy aby nie uszkodzić taśmy poduszki powietrznej (o ile taką posiadasz).
			
			
									
						
										
						- szpagat
- Posty: 205
- Rejestracja: 2007-02-03 14:34
- Galeria: viewtopic.php?t=11166
- Lokalizacja: Piła
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
Panowie od zbieżności powinni byli to zrobić. Najpierw ustawiają samą geometrię a jak jest już ok powinni jeszcze ustawić przy prostycyh kołach kierownicę idealnie na prosto. Jeśli tego nie zrobili to jedz do nich i powinni poprawić.
			
			
									
						
							Fight like a man!!!
			
						- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
tez mam taki problem, byłem nie tak dawno na ustawieniu geometrii, ale nic to nie pomogło. Dzisiaj słyszałem takie stwierdzenie, że podobno amortyzatory/kielichy, nie wiem dsokładnie jak to się nazywa, no to co wystaje z amora w komorze silnika, powinno być jakoś i inną strone ustawione niż jest teraz u mnie. Moze ktoś się spotkał już z czymś takim
			
			
									
						
							2,5 V6 Generation two. 93r.  Czarna perełka  
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
			
						Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10630
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
Może wystarczy kierownicę obrócić?
			
			
									
						
										
						- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
no ale co  mi to da, skoro zauważalnie "zlizywane" są opony z przodu.
A poza tym wczoraj spotkałem się z vazirem i on tez mówił, że najprawdopodobniej mam źle założone amory,
			
			
									
						
							A poza tym wczoraj spotkałem się z vazirem i on tez mówił, że najprawdopodobniej mam źle założone amory,
2,5 V6 Generation two. 93r.  Czarna perełka  
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
			
						Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
- karolo
- Posty: 1071
- Rejestracja: 2008-01-10 19:12
- Samochód: sluzbowy
- Galeria: viewtopic.php?t=13872
- Lokalizacja: Opatów
- Kontakt:
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
to byc moze wina wahaczy. ciagle tylko w jedna strone sciaga czy na przemian???
			
			
									
						
							było: 
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
  jest Gsx 1300R   
  
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
			
						2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled
 jest Gsx 1300R
  jest Gsx 1300R   
  
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
jak wyprostuje kierownice to ciągnie na lewo
			
			
									
						
							2,5 V6 Generation two. 93r.  Czarna perełka  
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
			
						Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
- modano
- Posty: 96
- Rejestracja: 2007-07-22 10:43
- Samochód: Probe II V6
- Galeria: viewtopic.php?t=16692
- Lokalizacja: Siemianowice, Polkowice
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
ja ostatnio byłem robić geometrię kół bo po wymianie sforzni skręcał w prawo, panowie zrobili geometrię ale dalej skręcał i na dodatek przestawili mi kierownicę lekko w lewo. Okazało się ze na prawej stronie mam ciśnienie w oponach przód 1.8 a tył 1.4  Sprawa się wyjaśniła, jedzie już prosto tylko jadę poprawić do nich tą kierownicę
  Sprawa się wyjaśniła, jedzie już prosto tylko jadę poprawić do nich tą kierownicę 
			
			
									
						
							 Sprawa się wyjaśniła, jedzie już prosto tylko jadę poprawić do nich tą kierownicę
  Sprawa się wyjaśniła, jedzie już prosto tylko jadę poprawić do nich tą kierownicę 
Ford Probe 2,5 V6 sensual styling, steering performance etc.
			
						- 
				pene_czw
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
Ja z kolei mam taki problem. Przyspieszam to sciaga w prawo, noga z gazu (lub hamulec) sciaga w lewo. Dosyc mocno. Męczące jest to przy zmianie biegów przy ostrej jezdzie....jedziesz i kontrujesz kierownicą w lewo->sprzęgło->ostra kontra w prawo bo sciaga->gaz->ostra kontra w lewo. Teraz tak:
- na letnich oponach działo sie tak jak opisalem, po przełożeniu opon w drugą strone
- na zimowych dzieje sie tak jak napisałem (rok temu sie tak na nich nie działo)
Zbieżność była ok. Po wymianie amortyzatora i swożnia pojechałem na PKS zeby mi sprawdzili zbieznosc na przyrządzie co sie tak najeżdża tylko i mowią ze tył jest troszeczke. Zaznaczam ze luzów nie ma. Wychodzi ze to nie od opon. Co wy o tym myslicie?
PS. Opony zimowe mam teraz założone inaczej, tył na przód. Te które są teraz z tyłu dodatkowo sa po przeciwnych stronach, bo bieznik byl lepszy od wewnętrznej.
			
			
									
						
							- na letnich oponach działo sie tak jak opisalem, po przełożeniu opon w drugą strone
- na zimowych dzieje sie tak jak napisałem (rok temu sie tak na nich nie działo)
Zbieżność była ok. Po wymianie amortyzatora i swożnia pojechałem na PKS zeby mi sprawdzili zbieznosc na przyrządzie co sie tak najeżdża tylko i mowią ze tył jest troszeczke. Zaznaczam ze luzów nie ma. Wychodzi ze to nie od opon. Co wy o tym myslicie?
PS. Opony zimowe mam teraz założone inaczej, tył na przód. Te które są teraz z tyłu dodatkowo sa po przeciwnych stronach, bo bieznik byl lepszy od wewnętrznej.
Ford Probe I 92' 2.2GT         Człuchów/Piła
			
						Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
Zobacz tutaj do mojego poradnika: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=16610 - pkt. 4 - tuleje metalowo-gumowe - co prawda u Ciebie będzie nieco inaczej ale to dokładnie ten sam problem.pene_czw pisze:Ja z kolei mam taki problem. Przyspieszam to sciaga w prawo, noga z gazu (lub hamulec) sciaga w lewo. Dosyc mocno. Męczące jest to przy zmianie biegów przy ostrej jezdzie....jedziesz i kontrujesz kierownicą w lewo->sprzęgło->ostra kontra w prawo bo sciaga->gaz->ostra kontra w lewo. Teraz tak:
- na letnich oponach działo sie tak jak opisalem, po przełożeniu opon w drugą strone
- na zimowych dzieje sie tak jak napisałem (rok temu sie tak na nich nie działo)
Zbieżność była ok. Po wymianie amortyzatora i swożnia pojechałem na PKS zeby mi sprawdzili zbieznosc na przyrządzie co sie tak najeżdża tylko i mowią ze tył jest troszeczke. Zaznaczam ze luzów nie ma. Wychodzi ze to nie od opon. Co wy o tym myslicie?
PS. Opony zimowe mam teraz założone inaczej, tył na przód. Te które są teraz z tyłu dodatkowo sa po przeciwnych stronach, bo bieznik byl lepszy od wewnętrznej.
Luz masz na pewno tylko cieniasy w stacjach diagnostycznych/serwisach nie potrafią/nie chcą tego zdiagnozować (bo im się np. nie chce albo nie opłaca). Ich nie obchodzi twój komfort, częstotliwość korzystania z lawety czy tam bezpieczeństwo (komercha). Też miałem identyczne problemy i dlatego sam nauczyłem się to robić
 
 Zbieżność nic nie ma do tego tak samo jak opony - gdyby to były one to zawsze tak samo ciągnęłoby na bok - niezależnie od deptania/puszczania.
Jak spojrzysz na zawieszenie a potem chwilę pomyślisz kiedy i jak ściąga to będziesz nawet dokładnie sam wiedział która to tuleja.
To ściąganie przy dodawaniu/ujmowaniu gazu potrafi być naprawdę znaczne - nawet do ok. pół obrotu kierownicy i to jeszcze bez zupełnego zerwania gumy tulei (tylko wypracowana do miękkiego i sparciała czyli kontrola optyczna niestety może wykazywać, że wszystko git). Zobaczysz jaka różnica będzie jak to naprawisz - aż się ciężko przyzwyczaić, że przy puszczaniu sprzęgła nie trzeba już machać kierownicą

Probe II 2.0 94' & CB1100F
			
						- 
				Maxxum
- Klubowicz
- Posty: 3867
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
Wygląda na to że jucha dobrze prawi.
Ja właśnie pojechałem dziś do ustawienia zbieżności bo mi też uciekał na lewo a czasem i na prawo po wymianie drążka kierowniczego. Gościu sprawdził mi luzy i powiedział, że do wymiany są tuleje lewego wahacza z przodu, bo prawy juz wymieniłem cały, kiedyś tam. Bez tego nie ma sensu robić zbieżności. Teraz szukam całego wahacza - koszt 160 Pln.
			
			
									
						
							Ja właśnie pojechałem dziś do ustawienia zbieżności bo mi też uciekał na lewo a czasem i na prawo po wymianie drążka kierowniczego. Gościu sprawdził mi luzy i powiedział, że do wymiany są tuleje lewego wahacza z przodu, bo prawy juz wymieniłem cały, kiedyś tam. Bez tego nie ma sensu robić zbieżności. Teraz szukam całego wahacza - koszt 160 Pln.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
			
						- 
				pene_czw
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
-- oryginalny post 2009-10-31 15:50 --
Przyspieszam to sciaga w prawo...no niestety to nie tuleje. Mechanik je jakis czas temu mi wymieniał (te po lewej stronie) Za to wyszło ze drążek kierowniczy z lewej strony był wyrąbany, podobno koło latało, postawiłem teraz na zbieżnośc i w poniedziałek zobacyzmy czy dalej sie to dzieje czy nie.
-- dodano 2010-02-23 11:03 --
Odswiezam temat bo problem jest nadal i nikt nie odpowiedzial. Przyspieszam to prawo zwalniam to lewo...mechaik mowil ze lewa tuleja byla wymieniana. mozlie ze jakas nieodpowiednia tuleja? albo ze przyczyna jest luz na tulei z tylu?
			
			
									
						
							Przyspieszam to sciaga w prawo...no niestety to nie tuleje. Mechanik je jakis czas temu mi wymieniał (te po lewej stronie) Za to wyszło ze drążek kierowniczy z lewej strony był wyrąbany, podobno koło latało, postawiłem teraz na zbieżnośc i w poniedziałek zobacyzmy czy dalej sie to dzieje czy nie.
-- dodano 2010-02-23 11:03 --
Odswiezam temat bo problem jest nadal i nikt nie odpowiedzial. Przyspieszam to prawo zwalniam to lewo...mechaik mowil ze lewa tuleja byla wymieniana. mozlie ze jakas nieodpowiednia tuleja? albo ze przyczyna jest luz na tulei z tylu?
Ford Probe I 92' 2.2GT         Człuchów/Piła
			
						- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
Tego typu elementy zawieszenia doradzam wymieniac parami. Nowa tuleja wybije Ci stara, za miesiac bedziesz wymienial prawa, a przy okazji lewa na tym ucierpi. Pseudo oszczednosc !
			
			
									
						
										
						- 
				pene_czw
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
E no ja tam nie wiem o takich rzeczach ;-] dobra na luzie, to wtedy mowisz i prawą i lewą z bomby wymieniac ? tak zrobie i mam nadzieje bedzie gites;]
ps. wogole nie mialem pojecia ze lewa ma cos do wybijania prawej. (laik mechaniczny)
			
			
									
						
							ps. wogole nie mialem pojecia ze lewa ma cos do wybijania prawej. (laik mechaniczny)
Ford Probe I 92' 2.2GT         Człuchów/Piła
			
						- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
Wiesz to raczej obserwacja swiata. Jesli lewe kolo ma luz i jest polaczone z prawym to gdzie przeniesie sie ten luz ? Jesli oba kola maja jechac na wprost a jedno jedzie w lewo to gdzie bedzie ciagniete prawe ? Mnie to sie wydaje raczej oczywiste  
			
			
									
						
										
						
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
MUSISZ USTAWIC GEOMETRIĘ KÓŁ CZYLI INACZEJ ZBIERZNOŚC
			
			
									
						
										
						- 
				kocurro
- Posty: 484
- Rejestracja: 2007-03-25 18:50
- Samochód: była skoda superb
- Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
Pene jeżeli ściąga ci auto to może być objaw umierających amortyzatorów. pisałeś że wymieniłeś tylko jeden, może lepiej zmienić komplet????  a jak się zachowuje auto przy bocznych wiatrach lub przy mijaniu się z ciężarówką????
			
			
									
						
							wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
			
						- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
Ale penemu ściągało zeszłej zimy, tylko piopak to przypadkiem odgrzebał (przypominając swoją drogą, że mało kto opisuje rozwiązanie swoich problemów).
			
			
									
						
							Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:  Lekcja 1 (bardzo krótka) i
 Lekcja 1 (bardzo krótka) i  Lekcja 2 (krótka)
 Lekcja 2 (krótka)
 
 
 '89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
			
						 Lekcja 1 (bardzo krótka) i
 Lekcja 1 (bardzo krótka) i  Lekcja 2 (krótka)
 Lekcja 2 (krótka) 
 
 '89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade






 automat USA '90
automat USA '90 
 





