tlumik sportowy

Awatar użytkownika
Arkadi
Posty: 41
Rejestracja: 2008-02-16 15:50
Galeria: viewtopic.php?t=13375
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: Arkadi »

Hej Basf a z czego pan Zenek wykonuje ten tłumiki?
Kiedyś znajomy do swojego opla zrobił kompletny wydech ze stali żaroodpornej(mówił że przeżyje to auto).
CCS, Mercury Villager 3.0 V6
.
PIMP my PROBE
ph1983
Posty: 9
Rejestracja: 2007-09-04 21:38

Post autor: ph1983 »

Jak uzyskać dobry dziwek w 2.0 16v planuje wolny wydech wyciąć katalizator i środek a zostawić końcowy czy lepiej kata wyciąć środek zostawić i końcowy wywalić proszę o pomoc
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K »

zamienić na V6 ;) hehe
Obrazek
FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Post autor: crupek »

Tak się mówi :) Mój jest tak cichy że szok, słychać tylko silnik jak się wkręca :P
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Ale sam dźwięk jest boski i lepszy niż masa decybeli ze sportowego tłumika w 2.0 :wink:
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Post autor: crupek »

Ciężko się nie zgodzić :twisted: :P
Awatar użytkownika
KASZCZU
Posty: 572
Rejestracja: 2004-12-29 16:48
Galeria: viewtopic.php?t=12249
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KASZCZU »

crupek pisze:Tak się mówi :) Mój jest tak cichy że szok, słychać tylko silnik jak się wkręca :P
a u mnie słychać tylko wtryskiwacze gazu :lol: :lol:
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

ph1983 pisze:Jak uzyskać dobry dziwek w 2.0 16v planuje wolny wydech wyciąć katalizator i środek a zostawić końcowy czy lepiej kata wyciąć środek zostawić i końcowy wywalić proszę o pomoc
Nie rób tego nie ma nic gorszego niż auto które buczy,wyje,ryczy i nie przyśpiesza :idea: :!:
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Ale kto mówił, że chodzi o auto? :shock:
ph1983 pisze:...dziwek...
Dziwka która buczy, wyje i ryczy mało mleka daje :twisted: (a nie przyspiesza swoją drogą) :lol:

;)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Robert pisze:Dziwka która buczy, wyje i ryczy mało mleka daje :twisted: (a nie przyspiesza swoją drogą) :lol: ;)
Hiehiehie. :D :D :D
Dobre, dobre. :D

A ja dzisiaj znalazłem taką oto wypowiedź na jakimś samochodowym forum:

"No honda na vtecu mozna sobie ladnie polatac. Nie mowie ze to zly samochod. Jest bardzo szybki, wysoko sie kreci, mały zwrotny itp itp A co do szpanerow z tlumikiem basowym to sie zgodze Ostatnio jade sobie spokojnie a obok mnie probe. Nagle jakis wielki hałas kur..a mowie co jest. Patrze a to ten probe siluje sie na 2. Auto tak przyspieszalo ze myslalem ze to nie on, bo az nie mozliwe bylo ze tak wolno przyspiesza a tyle halasu robi. Ale to akurat byl jakis zdezelowany silnik. Sa lepsi w bmw 316 gaz felgi wielkie, tłumik basowy i jazda 30 przez miasto na luzie bo nie stać go na chodz normalna jazde. A o sciganiu nie ma mowy :P"

Ciekawe, czy pisał o którymś z naszych klubowych kolegów. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Ano może o mnie? :lol:
Albo o Kocurze, w końcu dyplom z Mazur na ścianie wisi hehe :)

Kocur dawaj szybciej do Mławy, lansujemy się i będzie więcej takich postów o głośnych Probe na forach 8)

Dobre podejście w ogóle "Probe siłuje się na 2", na pewno tak wył bo nie mógł podjechać pod małą górkę ;)

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Hehe.
Ja to na początku pomyślałem o Koszyku, ale przypuszczam,
że koleś by pewnie opisał te parowozowe kominy. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Pr0t0n
Posty: 58
Rejestracja: 2009-03-02 11:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: Pr0t0n »

nie wiem czy w dobrym temacie pisze ale było o tłumikach wcześniej więc piszę z zapytaniem, a konkretnie dwoma:
1. co trzeba zrobić żeby uzyskać efekt strzelania z tłumika??
2. chcę wymienić tłumik końcowy na taki: http://allegro.pl/item574924867_tlumik_ ... sport.html ,tylko że ten mój nie ma regulowanej głośności i tu nasuwa się moje pytanie: czy muszę usunąć katalizator żeby osiągnąć efektowny warkot, czy sama wymiana tłumika wystarczy??
Probe II 2.0 16V '94/'97
Obrazek
kamillbn
Posty: 43
Rejestracja: 2008-10-01 11:01
Samochód: Jeep Cherokee,'90, 4 litry+LPG
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: kamillbn »

witam
co do pytania numer 1 zdaje mi sie ze wystarczy mieć pełny przelot:) tzn brak katalizatora i tłumikow- jakas rura pod spodem i bedzie strzelalo jak szalone:D
co do pytania numer 2 mam tlumik o takich wymiarach jak ten z Twojego postu ogolnie bardzo podobny, osiagnalem taki poziom "efektownego warkotu" ze ludzie ogladaja sie na ulicy, moj pies boi sie chodzic obok samochodu i nikt ze znajomych niechce ze mna jezdzic bo podobno jest zbyt glosno:)
w gruncie rzeczy mi to nie przeszkadza dodam tylko ze po godzinie jazdy niechce mi sie juz nawet radia sluchac- zreszta i tak malo co slychac:) chcesz to nagram filmik jak odpalam i jak jade itd.
historia:
-kadet gsi,ciemny fiolet metalik, 2,0 8v '94
-civic 4gen,morski, 1,5 D15B1 '91
-passat b4, szary, 1,8+kompresor g60 '92
-ibiza, niebieska, 1,4 mpi '97
-PROBE, czerwone, 2,0 16V, II gen. '96 - SPRZEDANE :( -ukochane autko
-frontera, srebrna, 2,3 TDI '92
-megane ph1,wisienka, 1.6 '97
-cherokee,biały, 4,0 '90
i kilka innych terenówek....
JEST: E36 coupe, zielony, 2.0 '92
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: CBR »

Siemka. To ja poproszę na namiary na ten filmik :D :D
Pewnie nie skorzystam z tego rodzaju tłumika bo jak piszesz jest ... głośny ale miło będzie posłuchać i zobaczyć :twisted: :twisted:
Pisze tutaj a nie na PW bo pewnie inni też chcieli by posłuchać.
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
Pr0t0n
Posty: 58
Rejestracja: 2009-03-02 11:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Re: tlumik sportowy

Post autor: Pr0t0n »

no raczej że inni też by chcieli posłuchać 8)
bedzie to dla mnie większa motywacja do zainstalowania go, prawdopodobnie w weekend spawara pójdzie w ruch :wink:
Probe II 2.0 16V '94/'97
Obrazek
kamillbn
Posty: 43
Rejestracja: 2008-10-01 11:01
Samochód: Jeep Cherokee,'90, 4 litry+LPG
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Re: tlumik sportowy

Post autor: kamillbn »

sorki za zamotanie- filmik zostanie wrzucony w niedziele-ponieważ chwilowo od prawie miesiąca nie mam dostępu do narzędzi(klucz 10 i śrubokręt :D ) potrzebnych do wyciągnięcia "silencera", który to element został na powrót wsadzony do tłumika ze względu na notorycznie powtarzające się interwencje sąsiadów podczas odpalania auta o poranku pod blokiem, drugim powodem umiejscowienia z powrotem "silencera" był ból głowy po przejechaniu 50-60km a też nachodzenie na siebie uderzeń basu ze skrzyni w bagażniku i wściekłych pomruków silnika przez tłumik- jeśli to ostatnie można by tak nazwać bo w gruncie rzeczy nic on nie tłumi. jak już napisałem filmiki umiejscowię w necie w niedzielę.
historia:
-kadet gsi,ciemny fiolet metalik, 2,0 8v '94
-civic 4gen,morski, 1,5 D15B1 '91
-passat b4, szary, 1,8+kompresor g60 '92
-ibiza, niebieska, 1,4 mpi '97
-PROBE, czerwone, 2,0 16V, II gen. '96 - SPRZEDANE :( -ukochane autko
-frontera, srebrna, 2,3 TDI '92
-megane ph1,wisienka, 1.6 '97
-cherokee,biały, 4,0 '90
i kilka innych terenówek....
JEST: E36 coupe, zielony, 2.0 '92
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: tlumik sportowy

Post autor: CBR »

Witam :)

Regenerowałem ostatni zaciski hamulcowe z tyłu i przy okazji oblukałem sobie co Probka boli od spodu :)
Niestety czas na wymianę tłumika końcowego :(
I tak sobie wymyśliłem że kolejnym tłumikiem będzie tłumik sportowy :twisted:
Mam pytanie: czy ktoś miał do czynienia z takim tłumikiem :?:
I z jakim wymiarem powinna być końcówka montażowa :?:

RX-kolego wyczytałem w tym wątku że rozmyślałeś nad kupnem podobnego :) Co z tego wyszło :?:

Pozdrawiam

-- dodano 2009-11-02 19:01 --

Czy naprawdę nikt nie miał do czynienia z takim wydechem i nikt nie wie jaka powinna być średnica końcówki od strony montażu :?: :( :?
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Graffi
Posty: 8
Rejestracja: 2006-10-22 18:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Śląsk

Re: tlumik sportowy

Post autor: Graffi »

W moim bolidzie pękł ostatni tłumik (oryginalny Bosal :D), ... początkowo myślałem że będzie konieczna wymiana.. ale dźwięk zmienił się tak niesamowicie, że postanowiłem się nim upajać aż nie odpadnie całkowicie :D
szczęśliwy (bo nowy) posiadacz ProbeII 94r/2.0
-życia w tym silniku nie ma, ale buda jest śliczna !
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: tlumik sportowy

Post autor: RX »

Hey,

Cały mój wydech był spawany od podstaw, tłumik również - zrobiła firma robiąca tłumiki do motocykli.
Jak się będzie sprawował ten z allegro niestety trudno mi powiedzieć. Pewnie tak standardowo - bardzo dużo basu.

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: tlumik sportowy

Post autor: CBR »

Dzięki za odpowiedź nielicznych :?
Nadal interesuje mnie średnica jaką powinna mieć końcówka wydechu od strony montażu :roll:
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: tlumik sportowy

Post autor: Robert »

IMO 2.25" - czyli 60mm będzie ok.
Ale na wszelki wypadek wczołgaj się pod auto i sam zmierz.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
terro1
Posty: 9
Rejestracja: 2009-04-08 02:25

Re: tlumik sportowy

Post autor: terro1 »

Witam,

jest jakaś różnica pomiędzy tłumikiem końcowym do Probe 2.0 a 2.5? Doszukałem się, że mają inne oznaczenia. Do 2.0 jest 154-403, a do 2.5 jest 154-405. Mogę zamontować tłumik końcowy z wersji z silnikiem 2.5 do 2.0? Więcej dostępnych jest do 2.5, więc zastanawiam się czy pasują do siebie. Moim zdaniem nie różnią się za bardzo... Poza tym to rozpatruję zamontowanie jakiegoś zamiennika. Ale chodzi mi o sam detal. Czyli czy pasują tłumiki do siebie z różnych wersji silnikowych. Zamienniki będą też podobne...

Pozdrawiam
------------------------------------------------------
Ford Probe II '95 rok 2,0 16V + LPG (sekwencja)
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: tlumik sportowy

Post autor: 2Ya »

Zamiennie pasują.

Ostatni wydech,od 2,0 jest mniejszy gabarytowo/objetościowo niż do v6.
Ponadto tłumik do 2.0 ma 1 końcówkę,a v6 podwójną.
też zamienić idzie ale jak to przekłada się na osiągi itd,tego ci nie powiem.
Układy wydechowe 2.0 i 2.5 są zupełnie różnie skonstruowane.

Pzdr. & c ya..
Obrazek
terro1
Posty: 9
Rejestracja: 2009-04-08 02:25

Re: tlumik sportowy

Post autor: terro1 »

Wielkie dzięki! O to mi chodziło.

Byłem dzisiaj u kilku speców i doszedłem do wniosku, że powinien pasować. Zresztą u mnie jest tłumik końcowy z podwójną końcówką, więc przypuszczam, że już raz był wymieniany i ktoś założył od wersji 2.5L.

Pozdrawiam!
------------------------------------------------------
Ford Probe II '95 rok 2,0 16V + LPG (sekwencja)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”