Zimno sie robi....
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
no racja Robert.
Więc tak:
Motylek zdaje sie powinien być na dole chlodnicy, w tym podłużnym plastiku, który jest jakby jej podstawą lekko w po prawej stronie od gumowego grubego węża.
Patrzymy stojąc przodem do auta po stronie chłodnicy tej od silnika oczywiście.
jak źle napisałem proszę mnie poprawić.
a u mnie:
-jest jakiś czujnik obok rzeczona rura i obok fabrycznie zaślepione miejsce w którym pewnie ma byc motylek.
- mam też coś od spodu w chlodnicy jakby zalany żółtym plastikiem otworek (też wygląda na fabryczny)
jak ktoś nie ma tego motylka do bez problemu można zdjąć wąż i spuścić wodę.
Więc tak:
Motylek zdaje sie powinien być na dole chlodnicy, w tym podłużnym plastiku, który jest jakby jej podstawą lekko w po prawej stronie od gumowego grubego węża.
Patrzymy stojąc przodem do auta po stronie chłodnicy tej od silnika oczywiście.
jak źle napisałem proszę mnie poprawić.
a u mnie:
-jest jakiś czujnik obok rzeczona rura i obok fabrycznie zaślepione miejsce w którym pewnie ma byc motylek.
- mam też coś od spodu w chlodnicy jakby zalany żółtym plastikiem otworek (też wygląda na fabryczny)
jak ktoś nie ma tego motylka do bez problemu można zdjąć wąż i spuścić wodę.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
(ale jeśli powiecie, że zaznaczyłem na dużej chłodnicy z niewłaściwej strony, to się poprawię)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
To robert jest miejsce na wąż gruby gumowy. Motylek ma być chyba po lewej stronie od mocowania.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Dobrze zaznaczył tylko trochę mu zeszło. Wąż jest rzeczywiście w tym miejscu ale bardziej z lewej strony. Obok motylka w chłodnicach z 626GD jest jeszcze czujnik temperatury, natomiast w chłodnicach z 626GE tego czujnika już nie ma i dlatego może być tam zaślepka lub coś takiego
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Wracam bogatszy o doświadczenia związane z zakończonym sukcesem spuszczeniem płynu z chłodnicy.
Element zaznaczony na żółto na pierwszym rysunku to króciec odpływowy, na który nasadzony jest gumowy wąż zaciśnięty cybantem.
Króciec ten na drugim rysunku znajduje się na lewo od "czegoś" zaznaczonego na żółto (i tutaj jest nieproporcjonalnie skrócony w stosunku do rzeczywistości). Czym więc jest tajemnicze "coś"?
"Coś" na rysunku sądząc z wyglądu to jednak jest poszukiwany korek do opróżniania chłodnicy, ale u mnie w GT'89 w tym miejscu jest dolny czujnik, a korek jest wkręcony pionowo w górę na samym spodzie prawie idealnie pod króćcem (nie mam kanału i wymacałem go przypadkiem próbując ściągnąć wąż odpływowy).
edit: Wykręcony korek: (klucz Yale w tle dla porównania wielkości)
Oba rysunki przedstawiają chłodnicę widoczną od tyłu (od strony silnika).
Element zaznaczony na żółto na pierwszym rysunku to króciec odpływowy, na który nasadzony jest gumowy wąż zaciśnięty cybantem.
Króciec ten na drugim rysunku znajduje się na lewo od "czegoś" zaznaczonego na żółto (i tutaj jest nieproporcjonalnie skrócony w stosunku do rzeczywistości). Czym więc jest tajemnicze "coś"?
"Coś" na rysunku sądząc z wyglądu to jednak jest poszukiwany korek do opróżniania chłodnicy, ale u mnie w GT'89 w tym miejscu jest dolny czujnik, a korek jest wkręcony pionowo w górę na samym spodzie prawie idealnie pod króćcem (nie mam kanału i wymacałem go przypadkiem próbując ściągnąć wąż odpływowy).
edit: Wykręcony korek: (klucz Yale w tle dla porównania wielkości)
Oba rysunki przedstawiają chłodnicę widoczną od tyłu (od strony silnika).
Ostatnio zmieniony 2005-11-22 13:51 przez Robert, łącznie zmieniany 1 raz.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
Płyn w chłodnicy na pewno nie zamarznie.roberto pisze:zalożylem oponki z kolcami, co wy na to?
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Jędrek zamieścił rysunek chłodnicy, którego wcześniej nie zauważyłem, a na którym na dole po prawej idealnie widać łepek korka-motylka (choć właściwie to nie motylek a Myszka Miki )
(element najbardziej wystający w dół)
(element najbardziej wystający w dół)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- derek
- Posty: 345
- Rejestracja: 2008-02-03 13:12
- Samochód: Probe 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=14135
- Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)
Re: Zimno sie robi....
Rano zajrzalem pod maske i widze że w układzie chlodzenia kasza sie zrobiłą, mam borygo ale rozcienczony woda bo latem nowa chlodnice zakladalem i tak uzupelnilem, myslaem ze wytrzyma do -20 a tu niestety przy dzisiejszym -16 sie skaszanil, Jak sadzicie, chyba lepiejgo nie odpalac i poczekac do wtorku - ma byc cieplej... Taka kasza chyba chlodnicy i silnika nie rozsadzi?
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Zimno sie robi....
Kasza to już chyba efekt zamarzania dlatego juto możesz mieć lód (zakładając że już go nie masz ). Ja to bym go odpalił żeby się rozmroził (podejrzewam że zamieni się w stan płynny jak się nagrzeje. Tylko czy czasem ci już nie zamarzł w bloku . Hmm ja miałem wczoraj wodę jak go odpaliłem
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
Re: Zimno sie robi....
Proponuje czym prędzej dolać koncentratu do ukł chłodzenia
Nieodpalanie auta w którym zamarza płyn w niczym nie pomaga- to czy go zamrożonego odpalisz( ewentualnie jeszcze wtedy ukręcą się łopatki od pompy wodnej), czy też nie będziesz go ruszał da taki sam efekt- rozsadzony blok, chłodnica lub też nagrzewnica.
Generalnie proponuje zatroszczyć się o odpowiednią wytrzymałość na zamarzanie płynu chłodzącego, a uwierz mi.... wiem co mówię
Nieodpalanie auta w którym zamarza płyn w niczym nie pomaga- to czy go zamrożonego odpalisz( ewentualnie jeszcze wtedy ukręcą się łopatki od pompy wodnej), czy też nie będziesz go ruszał da taki sam efekt- rozsadzony blok, chłodnica lub też nagrzewnica.
Generalnie proponuje zatroszczyć się o odpowiednią wytrzymałość na zamarzanie płynu chłodzącego, a uwierz mi.... wiem co mówię
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Re: Zimno sie robi....
Co poniektórzy stosują jeszcze praktykę odpalania auta co 3-4 godziny na kilkanaście minut
Czarny FORD PROBE II GEN. 93r 2.5 V6 24v
- derek
- Posty: 345
- Rejestracja: 2008-02-03 13:12
- Samochód: Probe 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=14135
- Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)
Re: Zimno sie robi....
Dzisiaj odpalilem i wszytko OK. Plyn wymienie na nowy oczywiscie.
Powiem wam ze wczeseniej w piątek odpalilem go przy -16 i zaczęły skakac mu wolne obroty od 1000 do 3500 obr. , zgasilem go i po minucie odpalilem i znowu podobnie ale juz 1-3tys. , patrze pod maske a tam kasza w zbiorniczku wyrownawczym,mysle sobie ze jesli pompa raz zamieliła to juz nic wiecej sie nie stanie, poczekalem chwile i tak zapalając i gaszac roztopilem ten zbrylony płyn, jade w trase i widze ze ogrzewania nie mam, i tak przejechalem 150 km z temp.wewnątrz kabiny -10. Potem wozek zostal na dworze az do dzisiaj. Na szczescie nic mu sie nie stało.
Moje zaniedbanie bo latem doalem wody i borygo stracil temp. krzepnięcia.
Powiem wam ze wczeseniej w piątek odpalilem go przy -16 i zaczęły skakac mu wolne obroty od 1000 do 3500 obr. , zgasilem go i po minucie odpalilem i znowu podobnie ale juz 1-3tys. , patrze pod maske a tam kasza w zbiorniczku wyrownawczym,mysle sobie ze jesli pompa raz zamieliła to juz nic wiecej sie nie stanie, poczekalem chwile i tak zapalając i gaszac roztopilem ten zbrylony płyn, jade w trase i widze ze ogrzewania nie mam, i tak przejechalem 150 km z temp.wewnątrz kabiny -10. Potem wozek zostal na dworze az do dzisiaj. Na szczescie nic mu sie nie stało.
Moje zaniedbanie bo latem doalem wody i borygo stracil temp. krzepnięcia.
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
Re: Zimno sie robi....
Wymień ten płyn jak najszybciej, takie "eksperymenty" z pół zamarzniętym płynem nie wychodzą na dobre. Jazda z pół zamarzniętym silnikiem też nie jest najlepszym pomysłem- termostat się nie otworzy i pęd lodowatego powietrza zamrozi do końca chłodnice. W końcu płyn w silniku się zagotuje bo nie będzie przepływał przez chłodnice no i efekt końcowy wiadomy....
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
- derek
- Posty: 345
- Rejestracja: 2008-02-03 13:12
- Samochód: Probe 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=14135
- Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)
Re: Zimno sie robi....
Wlałem 2 litry koncentratu bo nie chcialo mi sie bawic w calkowite oproznianie układu-cały plyn ciezko usunąć, powinno byc ok. W kazdym razie wozek śmiga dobrze, ogrzewanie działa, wolne obroty w normie.
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
Re: Zimno sie robi....
Tak jak Lisiu wyżej powiedział, nie ma co kombinować z jazdą na takim pół przymrożonym silniku. Mój wujaszek tak pożegnał polską myśl techniczną - poloneza. Płynu nie wymieniał dość długo, a zaczął sobie on uciekać (zaciek na silniku w okolicach termostatu) więc wlał uszczelniacza, uzupełnił wodą i jeździł tak przez całe lato. Wycieku nie było, ale jak zimą złapał mróz, w okolicach -20 stopni, przy odpaleniu coś zabrzęczało, zazgrzytało i tak po chwili trzeba było wymienić pompę jak się okazało po ponownym zalaniu i odpaleniu, to jeszcze i chłodnicę oraz większość przewodów. Nie ma sensu oszczędzać na wymianie płynów i odwlekać jej w nieskończoność. No chyba że ktoś ma kaskę na robienie większego remonciku przynajmniej raz w roku
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2009-12-05 14:56
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Re: Zimno sie robi....
Witam
To moj pierwszy konkretny post na forum
Wymienilem plyn w chlodnicy, zalalem k2 Kulerem 7,2 litra. jak mi sie wydaje odpowietrzylem uklad, bo wężyki odchodzace od chlodnicy są twarde, ale moj probek strasznie wolno sie nagrzewa w srodku... mozliwe, ze to przez -12 stopni na zewnatrz?;>
co na to poradzic? ;>
To moj pierwszy konkretny post na forum
Wymienilem plyn w chlodnicy, zalalem k2 Kulerem 7,2 litra. jak mi sie wydaje odpowietrzylem uklad, bo wężyki odchodzace od chlodnicy są twarde, ale moj probek strasznie wolno sie nagrzewa w srodku... mozliwe, ze to przez -12 stopni na zewnatrz?;>
co na to poradzic? ;>
Probe 2.2 GT 1992 Rok bo czerwone sa najszybsze ;p
- derek
- Posty: 345
- Rejestracja: 2008-02-03 13:12
- Samochód: Probe 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=14135
- Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)
Re: Zimno sie robi....
Wężyki nie mają tu raczej znaczenia, objawem dobrze odpowietrzonego układu są stabilne wolny obroty ktore schodzą do 700 zaraz po zdjeciu nogi z gazu. Odpowietrzanie nastepuje samoczynnie podczas jazdy i moze trwac przez kilka kolejnych uruchomien auta, sprawdzaj po ostygnieciu czy masz ciecz pod sam korek w chłodnicy i dolej w miare potrzeby.verni46 pisze:Wymienilem plyn w chlodnicy, zalalem k2 Kulerem 7,2 litra. jak mi sie wydaje odpowietrzylem uklad, bo wężyki odchodzace od chlodnicy są twarde, ale moj probek strasznie wolno sie nagrzewa w srodku... mozliwe, ze to przez -12 stopni na zewnatrz?;>co na to poradzic? ;>
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Zimno sie robi....
Jak dobrze odpowietrzyć układ chłodzący ? (w I gen.)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- K4mil
- Posty: 357
- Rejestracja: 2008-12-13 11:10
- Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
- Galeria: viewtopic.php?t=15213
- Lokalizacja: Legnica/Głogów
Re: Zimno sie robi....
Może czas wymienić termostatverni46 pisze:moj probek strasznie wolno sie nagrzewa w srodku... mozliwe, ze to przez -12 stopni na zewnatrz?;>
co na to poradzic? ;>
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Zimno sie robi....
Ja mam nowy termostat i powiem wam że coś mu ciężko to grzanie wychodzi. Cały czas na M i osoby z tyłu marzną bo coś słabo leci. nie wiem czy zapchana chłodniczka ta mała czy coś.
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Re: Zimno sie robi....
Zamulona nagrzewnica. Wymiana termostatu nic nie daje, przerabiałem już ten problem.