Z tego co ja wiem to pod fotelem jest 4-ro pinowa kostka. mostkujesz dwa chyba ze sobą któreś a z pozostałych dwóch czy z jednego i masą czytasz błędy np diodą led szeregowo z rezystorem 1k ohm (zakładamy że będą impulsy 12V)
Więcej to doczytaj które kable zmostkować i gdzie wsadzić diode
Miałem kod błędu 12 i 13. Po wymianie używanych czujników pali sie tylko kod błędu 12.... tak sie zastanawiam, czy to może być wina czegoś innego niż czujnika? np. pompy ?
Hehe no raczej;-) zebatki są OK. Sprawdzane przez mechanika. Chodzi o to ze przed wymianą kontrolka wyskakiwała przy 75-80km/h, a po wymianie przy 65km/h... chodzi mi o to czy ten błąd może powodować coś poza czujnikiem i zębatką. Denzelek juz mi podsyła drugi czujnik z lewej strony.
witam.
po długiej walce z moim abs poddałem sie ale ponownie mam zamiar sie za niego zabrac.
dokopałem sie do wtyczki diagnostycznej i pokazuje mi błąd nr 1 ale za cholere nie potrafie go przetłumaczyc na zrozumiały dla mnie jezyk.
moze ktos miał tak jqak ja błąd nr 1 lub wie co on oznacza?
A na pewno dobrze zczytałeś błędy bo może to 11 a nie 1, wtedy by wskazywało na przedni prawy czujnik albo zębatkę. Jak ostatnio tam grzebałeś czy coś to bardzo prawdopodobne, że coś się uszkodziło albo zruszyło lub jakiś syf dostał między części i nie działa.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
migło tylko raz wiec wnioskuje ze to kod nr 1 a co do grzebania to zebatki czyste i czujniki czyste przewodów nie sprawdzałem a wiele przy tym samochodzie było robione ale na slepo nie bede rozbierał dopiero jak dowiem sie gdzie szukac to zaczne bo inaczej to bez sensu przetrzasac cały system abs
Mardan nie raczył podać w profilu rocznika, nie wiadomo jak próbował odczytać i co mu tam "migło", więc ciężko diagnozować jego przypadek, ale u Ciebie też nie ma prawa pojawić się 11.
Robert pisze:Dwucyfrowe kody ABSu wprowadzono w 1992 roku. Roczniki 89-91 miały kod jednocyfrowy interpretowany w połączeniu ze świecącą lub mrugającą kontrolką ABSu.
...
rocznik to 91.
odczytywanie wygladało tak.
zwieram piny wg instrukcji i przekrecam kluczyk pojawia sie jedno migniecie anti locka i tyle dodam jeszcze ze jak trzymam na pedale hamulca to czuc jak pracuje pompa abs
oszołom rocznik to dokładnie 92 pokaze ci dowód a podałem ze 91 bo kody błędów sa inne od 89 do 91 i od 91 do 92
tak czy inaczej pompa abs działa tak mi sie przynajmniej wydaje po odpaleniu słychac ten specyficzny dzwiek jak sie abs stroi a po ruszeniu zapala sie anti lock i kupa... abs nie działa.
odnosnie sprawdzania błędu to tak ja ww pisałem zworka na pinach potem kluczyk przekrecony na moment zapala sie anti lock (ok 3 sek) potem gasnie i robi jedno mrugniecie i tak powtarza co ok 15 sek.
dlategop zinterpretowałem to jako kod błędu nr 1.
jesli sie myle to mnie poprawcie a jesli wiecie jaki to bład i w czym tkwi problem to pomóżcie .
Dowód nie ma chyba znaczenia - jeśli już, to VIN.
Do 1991 roku numerów kodów nie czyta się z kontrolki, a kontrolka objaśnia ich znaczenie - na 2 stronie tego wątku dawałem opis.
W 1992 roku numerów nadal nie odczytasz z kontrolki, tylko jej ciągłe świecenie oznacza aktualny błąd, a pojedyncze błyśnięcie, że wystąpił (kiedyś).
według twojej porady Robercie sprawdziłem kody błędów i pokazało mi nr 3.
czyli tylne koła. Idąc tym tropem razem z miernikiem odkryłem ze czujnik lewego tylnego koła jest walnięty w sensie sprawdzając go omomierzem nie pokazał nic gdzie reszta pokazywała kolejno 942,946 koła przedniei 963 koło tylne prawe a lewe zero dalej idac tym tropem myslałem ze poprostu walniety jest gdzies kabel od kostki do samego czujnika ale niestety nie.
Badając czujnik przy samym początku kabla dalej nic nie pokazał.
wniosek...
muszę wymienić ten czujnik.
pytania...
jak go wykręcić biorąc pod uwagę ze śruba jest słaba (zjechana) i do tego pewnie od nowości nie ruszana.
drugie pytanie gdzie i za ile mogę taki czujnik dorwać?
Mam takie nietypowe pytanie czy ktoś wie może czy różnią się zębatki ABSu
rocznikiem 91 92 ??
chodzi mi o ilość zębów oczywiście
albo inaczej jakie illo zębów mają zębatki ogólnie
ps. może dojdę prędzej sam poprzez allegro części
Pozdro
już wszystko wiem dzięki
A ja mam pytanie takie. Wymienial mi ostatnio mechanik przeguby w przednich kolach. Po odpaleniu wyskoczyl anti-lock i nie mam hamulca tak do 1 minuty. Pozniej zalancza sie kontrolka anti-lock i moge wtedy palic gume przy hamowaniu. Wiecie gdzie zaczac poszukiwania?? Czujniki wygladaly na sprawne. Ale jak je sprawdzic to nie wiem.
potrzebuje waszej pomocy do odczytania błędu ABS
według mnie to jest 12 lub 11 za cholerę nie mogę sobie z nim dać rady, zmieniłem obie zębatki i oba sensory przód i oczywiście dalej mi wywala Anti Lock przy 140km/h i brak ABS u.
Wcześniej nigdy nie miałem problemu z ABS em
o to link do filmiku http://www.youtube.com/watch?v=Bnyc54vl0Gw
Ja bym postawił na 12 - A na ABS nie mają również wpływu zębatki tylne? Mi wywala przy 80 ale ja zganiam to na to że mija mi się zębatka z czujnikiem o 5mm przy prawym przednim kole
Gdybyś napisał własnymi słowami, można byłoby wyłapać, gdzie się pomyliłeś.
Na pewno dałeś tę żaróweczkę pomiędzy (1) zielono-czerwony przewód z wtyczki a (2) masę, a nie np.jakiś plus?
Gdybyś napisał własnymi słowami, można byłoby wyłapać, gdzie się pomyliłeś.
Na pewno dałeś tę żaróweczkę pomiędzy (1) zielono-czerwony przewód z wtyczki a (2) masę, a nie np.jakiś plus?
tak właśnie zrobiłem zielono-czerwony przewód z wtyczki a (2) masę do stacyjki
złączyłem czarno zielony z czarnym