2,5 v6 brak mocy kl

GabeekKL
Posty: 6
Rejestracja: 2010-02-09 22:29

Re: 2,6 v6 brak mocy kl

Post autor: GabeekKL »

Rok mazdy to 92. Aparat zaplonowy to ten sam co w MX-3 V6 czyli KL01
Dioda mi swieci caly czas a nie gasnie. Ja wiem ze jak nie mruga to bledow nie ma. Jakbym mial dwa takie same auta to bym probowal a ze nie mam to staram sie przekladac z innego ale tylko te elementy ktore są na 100% identyczne. :D Masz racje ze w aucie z aparatem KF34 auto nie odpali bo tak jak napisalem wczesniej mazda 323F KF ma wlasnie taki aparat i nie odpala.

Aparat ten ktory mialem zalozony wczesniej i kiedy pojawil sie problem zalozylem go do Mxa i auto chodzi bez najmniejszych problemow, czujnik walu tez przelozony z Mxa bo jest ten sam.
Wiec wymieniony aparat, swiece, przewody zaplonowe byly niedawno wymieniane nie swieca w ciemnosci fajki nie sa popekane nie maja przebicia.

Wiec jak na moje oko z zaplonem jest wszystko dobrze a jednak auto w trybie serwisowym krztusi sie jakby wlasnie zaplon byl nie sprawny i prycha w wydech.
Pozostaje mi jeszcze sprawdzic sonde lambda ta przy chlodnicy bo po swiecach widac ze weidentnie w tej glowicy spalanie jest nieprawidlowe.

Zupy w oleju nie ma, ani kisielu w plynie chlodniczym tez nie wiec uszczelka pod glowica raczej sprawna.
Co do ustawienia zaplonu to jade w piatek do elektromechanika to ustawi bo nie mam lampy :(
Aha listwe na tej felernej glowicy odpinalem to auto nie zapala, moze zalapie na ulemak sek i gaśnie. Wiec paliwo dochodzi na pewno.


Sprawdzilem sonde dziala prawidlowo.

Sprawdzilem jeszcze mase na wtyczce od czujnika walu z tym ze na tej ktora wychodzi z ECU i o dziwo miernik wskazuje bardzo slaba mase bo wyswietla mi az 276 natomiast w K8 i KF 001 wiec prawidlowo.
Z uwagi na dzisiejsza aure nie zdecydowalem sie rozplątywac wiązki i wymieniac kabla jutro pobawi sie z tym elektromechanik.
Wszystko na to wskazuje ze wina lezy wlasnie w masie bo auto reaguje tylko na ten czujnik a w jego wiązce wlasnie masy prawie nie ma. Jak naprawie kabel dam znac czy pomoglo. Aha opornosc czujnika tez sprawdzilem i jest w granicach 520 ohm wiec ok. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: 2,6 v6 brak mocy kl

Post autor: Robert »

GabeekKL pisze:Wiec jak na moje oko z zaplonem jest wszystko dobrze a jednak auto w trybie serwisowym krztusi sie jakby wlasnie zaplon byl nie sprawny i prycha w wydech.
To może jednak wyreguluj zapłon - w trybie serwisowym komputer nie poprawia błędnego ustawienia.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
GabeekKL
Posty: 6
Rejestracja: 2010-02-09 22:29

Re: 2,6 v6 brak mocy kl

Post autor: GabeekKL »

Do regulacji zaplonu wystarczy zlaczyc tylko GND i TEN czy jeszcze jakies inne piny??

Ok juz wiem, tylko GND i TEN

Wiec tak: Okazuje sie ze we wtyczce na ktorej sprawdzalem mase, na dwoch pinach jest masa a powinna byc tylko na jednym oprocz tego w 3 pinie nie ma napiecia 5v a podobno powinno byc tak twierdzi elektromechanik. Oprocz tego czujnik temperatury silnika rozlecial sie w drobny mak gdy tylko wzialem go w reke. Jutro mam odbior auta i zobaczymy co on tam wymodzi. Dam znac jak odbiore auto.

-- dodano 2010-02-13 18:12 --

Problem po częsci rozwiazany. Przyczyna bylo zwarcie w przewodach od czujnika walu. Ale teraz mam inny problem. Po wymianie aparatu zaplonowego na taki sam jak mialem nie moge ustawic zaplonu, tzn obracam aparat na maxa w strone chlodnicy az blokują sruby i mam zaplon na 13 stopni. Nie da sie okrecic aparatu tak zeby ustawic na 10 jak powinno byc. Slyszalem ze do KL nie da sie wlozyc aparatu obroconego o 180 stopni. Rozrzad wymienialem, mechanik uparcie twierdzi ze jest ustawiony dobrze. Autko rowniutenko pracuje na wolnych obrotach jest bardzo żwawe ale traci moc powyzej 6 tyś a wczesniej krecila sie spokojnie ponad 7 tys. Czy to moze byc wina tego aparatu??
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: 2,6 v6 brak mocy kl

Post autor: 2Ya »

Coś masz nadal nie teges 13st. to nie jest wielka tragedia ale do ideału troche brakuje ,a obroty biegu jałowego na jakim poziomie masz ?
I zresztą nie ma takiej opcji,żeby było trzeba do końca pchac aparat by uzyskać w minimum 13st.
Bo jak masz wyższe niż te fabryczne 650rpm to zapłon będzie ci zawyżał.
Jesli obroty masz ok to możliwe,iż wina leży po stronie aparatu/modułu/cewki lub rozrządu jednak.
Nie ma możliwości włożenia aparatu niż tylko w 1 pasujące miejsce.
Trudno tak cokolwiek na odległość zdiagnozować.

Pzdr. & c ya..
Obrazek
GabeekKL
Posty: 6
Rejestracja: 2010-02-09 22:29

Re: 2,6 v6 brak mocy kl

Post autor: GabeekKL »

obroty mam 650 i ani drgną. Z poczatku jak podlaczylem lampe to sie przestraszylem bo wskaźnik na wale byl prawie od strony grodzi dopiero calkowite cofniecie aparatu pozwolilo uzyskac te 13 st. Jutro jeszcze wloze aparat ten ktory byl wczesniej w tym aucie i zobacze co bedzie sie dzialo. Jak bedzie nie tak to jade do mechaniora niech poprawia rozrzad bo za cos w koncu zaplacilem.

Auto ladnie jedzie, jest bardzo zywe w dolnym zakresie obrotow ale jazda konczy sie przy 6,5 tys i ani kawalka wyzej obroty nie pojda. Jest ewidentnie cos nie tak bo wczesniej spokojnie osiągal czerwone pole a teraz sporo mu brakuje.

-- dodano 2010-02-14 11:52 --

Aparat wymieniony i to samo. Aparat na maxa okrecony i 13-14 stopni nie da sie ustawic 10. Auto zachowuje sie jak auta ktore chodza na LPG i maja skrecony gaz, tzn przy wysokich obrotach slabnie i dokrecenie do czerwonego pola trwa wieki. Moze byc jakas inna przyczyna niz rozrzad?? Bo wydaje mi się ze taki problem z zaplonem jak u mnie wiaze sie tylko ze zle ustawionym rozrzadem. Chyba ze się mylę to niech mnie ktos poprawi, bo juz mam dość tego auta.

-- dodano 2010-02-14 14:48 --

Problem chyba rozwiązany. Nie dawalo mi to spokoju wiec mimo niedzieli rozebralem obudowy rozrządu w moim KL i w Mx-3 K8. Okazuje sie ze jednak w KL'u mam przestawiony rozrzad a w zasadzie źle zamontowany przez mechanika. Roznica jak na moje oko to dwa zeby na glowicy od strony chlodnicy.

Dlatego nie moglem ustawic zaplonu. We wtorek auto jedzie z reklamacją. Dam znac jak poprawi.
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: 2,6 v6 brak mocy kl

Post autor: 2Ya »

A widzisz ;)
Daj znać czy to było problemem.

Pzdr. & c ya..
Obrazek
GabeekKL
Posty: 6
Rejestracja: 2010-02-09 22:29

Re: 2,6 v6 brak mocy kl

Post autor: GabeekKL »

Dzisiaj odebralem autko od mechanika i autko chodzi jak nalezy. Rozrząd jest teraz dobrze ustawiony. Autko chodzi bardzo dobrze i kreci sie spokojnie ponad 7 tyś Wreszcie moge cieszyc sie KL'em w 100%. Dziekuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”