jak wciskacie tloczki w zaciskach ham. przy wymianie klockow
jak wciskacie tloczki w zaciskach ham. przy wymianie klockow
pytanie dotyczy 2 gen 2.5 gt 93r i pojawil sie problem tarzce przetoczone klocki nowka a za cholere nie moge wcisnac na miejsce tloczkow w zaciskach czy tam jest jakas reg. cos trzeba moze wkrecic a moze wykrecic moze macie jakies sposoby bo ja juz swoje przerobilem i zero efektow doslownie brak 4 mm aby wszystko znalazlo sie na miejscu niby tak malo a tak wiele
wszelkie rady mile widziane czekam na pomoc z waszej strony pozdro brzoza
wszelkie rady mile widziane czekam na pomoc z waszej strony pozdro brzoza
Lublin rosnie w sile
2gen.2.5gt93r
2gen.2.5gt93r
Z tyłu jest śrubka na klucz 14, musisz ja odkrecic nastepnie w srodku jest sruba do regulacji - chyba na imbus 5 lub 6. musisz ja wykrecic inaczej tłoczek za chole re nie cofnie sie. Tym samym regulujesz odstep klocków przy tarczy przy ham recznym.
hehe tez mialem ten problem kiedys - probowalem skrecic plaskownikami - pogiąlem plaskownik 20x30
hehe tez mialem ten problem kiedys - probowalem skrecic plaskownikami - pogiąlem plaskownik 20x30
wielkie dzieki chlopaki mozan na was liczyc wasze rady bardzo sie przydaly i gdyby nie one to pewni bym rozebral cale zaciski bez potrzeby lub usiadl w koncie i cicho zaplakal a tak probek juz ma nowe klocki i chyba sie z tego ucieszyl bo jakos pewniej smiga pozdrawiam
Lublin rosnie w sile
2gen.2.5gt93r
2gen.2.5gt93r
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 2011-04-27 18:59
- Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: jak wciskacie tloczki w zaciskach ham. przy wymianie klockow
Cześć. Też będę niedługo musiał wymienić klocki hamulcowe z tyłu. Więc jak to jest ze schowaniem tego tłoczka?
Spróbować objąć go np. żabką i przekręcić w lewo (czyli w tym kierunku jak bym odkręcał nakrętkę z jakiejś śruby z normalnym gwintem)?
Czy też odnaleźć jakieś tajemnicze miejsce na imbus pod śrubą na klucz 14 (jest tam taka z tyłu zacisku koło dźwigienki linki ręcznego) i czy w tedy nie wyleje się płyn hamulcowy?
Na forum Mazdy też jedni prawią o imbusie pod śrubą na klucz 14 inni o przekręceniu tłoczka (ale nie podają w jakim kierunku). Rozmawiałem z gościem co naprawia auta to twierdził, że przy wymianie klocków z tyłu zawsze trzeba było przekręcić tłoczek (nie zawsze tylko przy lewym i prawym zacisku kierunek wkręcania tłoczka miał być ten sam), a nigdy ów gość nie spotkał się by w jakimś aucie trzeba było odszukiwać jakieś tajemnicze miejsce na imbus i dopiero ten ostatni ponoć wkręcać.
Więc jak to jest na prawdę?
Spróbować objąć go np. żabką i przekręcić w lewo (czyli w tym kierunku jak bym odkręcał nakrętkę z jakiejś śruby z normalnym gwintem)?
Czy też odnaleźć jakieś tajemnicze miejsce na imbus pod śrubą na klucz 14 (jest tam taka z tyłu zacisku koło dźwigienki linki ręcznego) i czy w tedy nie wyleje się płyn hamulcowy?
Na forum Mazdy też jedni prawią o imbusie pod śrubą na klucz 14 inni o przekręceniu tłoczka (ale nie podają w jakim kierunku). Rozmawiałem z gościem co naprawia auta to twierdził, że przy wymianie klocków z tyłu zawsze trzeba było przekręcić tłoczek (nie zawsze tylko przy lewym i prawym zacisku kierunek wkręcania tłoczka miał być ten sam), a nigdy ów gość nie spotkał się by w jakimś aucie trzeba było odszukiwać jakieś tajemnicze miejsce na imbus i dopiero ten ostatni ponoć wkręcać.
Więc jak to jest na prawdę?
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: jak wciskacie tloczki w zaciskach ham. przy wymianie klockow
Prawy tloczek w prawo, a lewy w lewo
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 2011-04-27 18:59
- Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: jak wciskacie tloczki w zaciskach ham. przy wymianie klockow
Lewy tylny tłoczek też trzeba obracać w prawo aby się schował.
Zmieniłem te klocki.
Tylko dlaczego ręczny przestał działać na tylne lewe koło? Nie wiem czemu dźwigienka ręcznego przy lewym tylnym zacisku nagle bardzo lekko i daleko chodzi i ręczny nie działa. Co się dzieje w lewym zacisku?
W prawym wszystko jest dobrze. Ręczny normalnie zaczął działać po kilku przyciśnięciach hamulca nożnego przy włączonym silniku.
Tylko dźwigienka lewego zacisku bardzo luźno chodzi i ręczny na ten zacisk przestał łapać.
Wcześniej ręczny działał normalnie na obydwa zaciski.
Co się nagle stało?
Zmieniłem te klocki.
Tylko dlaczego ręczny przestał działać na tylne lewe koło? Nie wiem czemu dźwigienka ręcznego przy lewym tylnym zacisku nagle bardzo lekko i daleko chodzi i ręczny nie działa. Co się dzieje w lewym zacisku?
W prawym wszystko jest dobrze. Ręczny normalnie zaczął działać po kilku przyciśnięciach hamulca nożnego przy włączonym silniku.
Tylko dźwigienka lewego zacisku bardzo luźno chodzi i ręczny na ten zacisk przestał łapać.
Wcześniej ręczny działał normalnie na obydwa zaciski.
Co się nagle stało?
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: jak wciskacie tloczki w zaciskach ham. przy wymianie klockow
Już Ci mówię o co chodzi. Odkręciłeś tłoczek trochę za dużo i dlatego ręczny nie łapie klocka. Odkręć magiczną śrubkę z tylu zacisku i wyreguluj wysunięcie tłoczka imbusem. Tylko nie skręć go za mocno bo zacisk bedzie trzymał koło.
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 2011-04-27 18:59
- Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: jak wciskacie tloczki w zaciskach ham. przy wymianie klockow
Dzięki. Już na to wpadłem godzinę temu. Odkręciłem śrubę na klucz 14 i imbusem 4 chyba w miarę dobrze wyregulowałem.
Ale to dziwne prawy tylny zacisk wystarczyło tylko kręcenie tłoczkiem i jest ok, a w lewym tak dziwnie się porobiło.
Cześć i dzięki za pomoc.
Ale to dziwne prawy tylny zacisk wystarczyło tylko kręcenie tłoczkiem i jest ok, a w lewym tak dziwnie się porobiło.
Cześć i dzięki za pomoc.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 2017-11-04 07:37
- Samochód: == Probe II - V6 - 1992 ==
- Lokalizacja: Warszawa
Re: jak wciskacie tloczki w zaciskach ham. przy wymianie klockow
Czy ktoś wie, jaki powinien być odstęp (szczelina) pomiędzy tłoczkiem a klockiem, tudzież klockiem a tarczą?
Schowałem tłoczek kręcąc imbusem. Teraz chcę go wysunąć i boję się, że coś sknocę.
Jak więc najlepiej sprawdzić, czy tłoczek jest wysunięty w sam raz ???
== PURE PETROL ==
- lucas
- Posty: 332
- Rejestracja: 2019-01-16 19:41
- Samochód: Ford Probe '95 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=25155
- Lokalizacja: Siedlce
Re: jak wciskacie tloczki w zaciskach ham. przy wymianie klockow
Między tłoczkiem a klockiem to żaden, a między klockiem a tarczą to bardzo niewielki. Pod tym linkiem masz opis jak regulować.
viewtopic.php?f=78&t=25222
viewtopic.php?f=78&t=25222