Szarpie na benzynie i gazie
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 2010-08-30 17:21
- Samochód: FORD PROBE II 2.5V6
- Galeria: viewtopic.php?t=18195
- Lokalizacja: DĄBROWA GÓRNICZA
Szarpie na benzynie i gazie
Na początku chce przywitac Wszystkich posiadaczy tego wspaniałego autka,Ja kupiłem mojego Forda ponad tydzien temu jest to 95 r z silnikiem 2.5v6 benzyna w tamtym tygodniu zalozylwm sekwencje i wszystko było okey chodził rewelacyjnie aż tu nagle jade w sobote i straciłem moc auto zaczeło szarpac jak i na gazie tak i na benzynie podjechałem dzis do gazownika i z instalacją jest wszystko okey(gazownik to moj kolega) podjechałem do mechanika podpioł pod kompa i na zgaszonym silniku wyszedł błąd 240 a na zapolonym silniku wyszło:50,21,22,23,24 mechanik skasował mi wszystkie błedy oprucz tego 240 i 24 i moje pytanie jest nastepujące czy ktos wie co to znaczy szukałem w sieci i jest wszystko po angielsku moze ktos z Was miał podobny problem i wie jak to szybko to naprawic i cieszysc sie dalszą eksploatacją Dziekuje za pomoc i Pozdrawiam
Aha zapomniałem dodac ze ma bardzo małe wolne obroty
Aha zapomniałem dodac ze ma bardzo małe wolne obroty
- MrMysza
- Posty: 226
- Rejestracja: 2008-05-02 11:05
- Galeria: viewtopic.php?t=16794
- Lokalizacja: Jeziorzany K. Lubartowa
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
Witaj. Kolego najpierw powinieneś sie przywitać w odpowiednim poście. Pozniej dobrze poszukać, a nie na dzień dobry nowy post zakładać.
Był: Probe II 2.5Gt 93r Canada od 09/02/2008 do 07/02/2012
Był: Probe II 2.5Gt 93r Euro (Zginął śmiercią tragiczną wyrywajac drzewo z korzeniami przy ok.150km/h czołowo. R.I.P 07.11.2010r ok. godz. 18:00 )
Jak nie wolno....
TO SZYBKO!
Przeciąganie liny w moim wydaniu
Probe vs Opel
Probe vs Opel 2
Był: Probe II 2.5Gt 93r Euro (Zginął śmiercią tragiczną wyrywajac drzewo z korzeniami przy ok.150km/h czołowo. R.I.P 07.11.2010r ok. godz. 18:00 )
Jak nie wolno....
TO SZYBKO!
Przeciąganie liny w moim wydaniu
Probe vs Opel
Probe vs Opel 2
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 2010-08-30 17:21
- Samochód: FORD PROBE II 2.5V6
- Galeria: viewtopic.php?t=18195
- Lokalizacja: DĄBROWA GÓRNICZA
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
Ty i tu o witaniu a moje auto nie nadaje sie do jazdy:(( ale jesli to takie wazne to napisze posta i sie przywitam pozdr
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
to jest takie wazne, bo to klub milosnikow samochodu, a nie darmowy warsztat internetowy
jak napiszesz skad jestes, to moze sie np. okazac, ze gdzies niedaleko znajdzie sie ktos obeznany i ci na miejscu wytlumaczy i pokaze - tak latwiej niz diagnozowac samochod przez forum.
jak napiszesz skad jestes, to moze sie np. okazac, ze gdzies niedaleko znajdzie sie ktos obeznany i ci na miejscu wytlumaczy i pokaze - tak latwiej niz diagnozowac samochod przez forum.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 2010-08-30 17:21
- Samochód: FORD PROBE II 2.5V6
- Galeria: viewtopic.php?t=18195
- Lokalizacja: DĄBROWA GÓRNICZA
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
Sorki ale jestem troszke wsciekły bo cieszyłem sie jak dziecko z tego autka a teraz lipa moja radosc poszła w las ja jestem z Dąbrowy Górniczej woj Śląskie
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
zobacz dąbrowa górnicza - a z dąbrowy jest przynajmniej 2-3 aktywnych członków z którymi przy dobrym wietrze możesz się spotkać i faktycznie mogą ci pomóc. Nawet jakby się uprzeć to do mnie też nie masz daleko. Poza tym polecam co miesięczne zloty w mikołowie . Oczywiście wszystko to możesz wyczytać odwiedzając odpowiednie wątki. Rozumiemy to że jesteś wściekły co nie zmienia faktu że złością i tak nic nie osiągniesz, a z probe tak to już jest jak strzeli focha to pełną gębą a wrażenia z pchania takiej fury przez centrum miasta BEZCENNE za wszystko inne zapłacisz kartą ....
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 2010-08-30 17:21
- Samochód: FORD PROBE II 2.5V6
- Galeria: viewtopic.php?t=18195
- Lokalizacja: DĄBROWA GÓRNICZA
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
Wiec prosze o pomoc człowieków z DG moze macie wieksza wiedze i cierpliwośc nic ja odezwijcie sie :ave: i sorki za emocje a ty Sam kumasz cos w tym samochodzie i jestes w stanie cos mi pomoc??
- matix84
- Posty: 218
- Rejestracja: 2009-09-10 21:24
- Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
- Galeria: viewtopic.php?t=16857
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
Kolego ale coś tu chyba pokręciłeś z tymi błędami. W probe były dwa rodzaje diagnostyki: kody OBD-I (2 cyfrowe) i DTC (3 cyfrowe) ale one raczej nie mogą występować wspólnie. Zrób zdjęcie swojego gniazda diagnostycznego i wstaw do tematu lub porównaj je z tymi zamieszczonymi w linku i zdecyduj się co masz
Spróbuj dogadać się z kimś z forum - ludzie tutaj znają już swoje samochody
Ale z tego co piszesz wydaje mi się, że masz instalację mazdy z kodami OBD-I, a temu mechanikowi czasami komputer dostawiał zero na końcu kodu (w żadnej instalacji nie ma błędu 50 ani 240).
Poza tym w liście kodów nie ma błędu 21.
Spróbuj dogadać się z kimś z forum - ludzie tutaj znają już swoje samochody
Ale z tego co piszesz wydaje mi się, że masz instalację mazdy z kodami OBD-I, a temu mechanikowi czasami komputer dostawiał zero na końcu kodu (w żadnej instalacji nie ma błędu 50 ani 240).
Poza tym w liście kodów nie ma błędu 21.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
www.klima-systems.pl
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 2010-08-30 17:21
- Samochód: FORD PROBE II 2.5V6
- Galeria: viewtopic.php?t=18195
- Lokalizacja: DĄBROWA GÓRNICZA
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
no nie wiem czy cos pokombinował ale widziałem osobiscie jak te kody wyskakują na monitorze i podpinał wtyczke taka jaką uzywa do mazdy jestem w czwartek umówiony z gosciem i sprawdzimy przpływke na zamiane i sie okarze
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
ja mam 2.0 ;/ co prawda, nie do końca wiem co w tym 2.5 piszczy ale się trochę już naczytałem i wiem gdzie szukać informacji - dużo rzeczy jest podobnych błędy mogę ci posprawdzać ewentualnie pomóc dojść co jest za co odpowiedzialne. No i zależnie od tego co się okaże spaprane doradzić albo naprawić wiec jak chcesz to możemy się zgadać. Najlepiej by było jakbyś miał garaż to byśmy pooglądali chodzi mi głownie o to że nie wiadomo kiedy przestanie padać. pozdro jakby co to pisz na pRiv
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
- fly_man
- Posty: 86
- Rejestracja: 2008-05-20 02:43
- Samochód: Ford Probe 2.0 97'
- Galeria: viewtopic.php?t=13781
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
Masa sam zdiagnozuj problemy, tu masz opis jak odczytać kody błędów:
http://www.performanceprobe.com/doityou ... p?app=9325
wszystkie europejskie wersje miały OBDI, czyli czytanie błędów jak link powyżej. Roczniki 95-97 ale USA miały OBDII i wtedy podpinasz kompa do gniazda pod kierownicą, fotki jak gniazdo wygląda znajdziesz tu:
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 9&start=75
poczytaj cały wątek, ja dla przykładu mam rocznik 97 i niestety OBDI. Kiedyś też miałem sytuację, że po założeniu sekwencji po dosłownie paru km zaczął szarpać dławić i gasnąć nawet na benzynie. Pomogła wymiana świec i przewodów WN. Czasami zgaśnie mi na wolnych obrotach, ale to już kwestia silnika krokowego.
http://www.performanceprobe.com/doityou ... p?app=9325
wszystkie europejskie wersje miały OBDI, czyli czytanie błędów jak link powyżej. Roczniki 95-97 ale USA miały OBDII i wtedy podpinasz kompa do gniazda pod kierownicą, fotki jak gniazdo wygląda znajdziesz tu:
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 9&start=75
poczytaj cały wątek, ja dla przykładu mam rocznik 97 i niestety OBDI. Kiedyś też miałem sytuację, że po założeniu sekwencji po dosłownie paru km zaczął szarpać dławić i gasnąć nawet na benzynie. Pomogła wymiana świec i przewodów WN. Czasami zgaśnie mi na wolnych obrotach, ale to już kwestia silnika krokowego.
- matix84
- Posty: 218
- Rejestracja: 2009-09-10 21:24
- Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
- Galeria: viewtopic.php?t=16857
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
Z reguły gdy coś dziwnego dzieje się w aucie po założeniu gazu gazownicy proponują wymianę świec i przewodów WN ale to wcale nie musi być tego wina. Zużycie świec można sprawdzić szczelinomierzem (z tego co pamiętam odstęp między elektrodami dla probe wynosi 1mm). A odnośnie przewodów to najpierw zauważysz różnice gdy będzie duża wilgotność powietrza.
btw. skoro miałeś zakładany gaz i w dodatku sekwencję to może coś jest złożone/podłączone nie tak jak powinno. Do wywiercenia otworów w kolektorze ssącym należy zdemontować kolektor. Może masz nieszczelność pomiędzy kolektorem a głowicami albo nie podłączono któregoś podciśnienia. Bądź jest nieszczelność przy wkrętkach założonych przez gazownika. Osłuchaj go czy nic tam nie syczy pod maską.
btw. skoro miałeś zakładany gaz i w dodatku sekwencję to może coś jest złożone/podłączone nie tak jak powinno. Do wywiercenia otworów w kolektorze ssącym należy zdemontować kolektor. Może masz nieszczelność pomiędzy kolektorem a głowicami albo nie podłączono któregoś podciśnienia. Bądź jest nieszczelność przy wkrętkach założonych przez gazownika. Osłuchaj go czy nic tam nie syczy pod maską.
Ostatnio zmieniony 2010-08-31 20:38 przez matix84, łącznie zmieniany 1 raz.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
www.klima-systems.pl
- Chizar
- Klubowicz
- Posty: 1390
- Rejestracja: 2009-02-07 14:17
- Samochód: Biemdablju 528 Touring
- Galeria: viewtopic.php?t=17057
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
matix84 pisze:A odnośnie przewodów to najpierw zauważysz różnice gdy będzie duża wilgotność powietrza.
Dokładnie.
U mnie były stare przewody WN,i jak było sucho to wszystko dobrze chodziło.
Jak wilgotno,to na gazie rzucał obrotami,gasł.Ale to też tylko do momentu aż się dobrze nagrzał.
Ford Probe 2.5 v6 93 granatowy BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 93 czarny BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 97 fioletowy BYŁ
Najlepszy sport to transport!
Ford Probe 2.5 v6 93 czarny BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 97 fioletowy BYŁ
Najlepszy sport to transport!
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 2010-08-30 17:21
- Samochód: FORD PROBE II 2.5V6
- Galeria: viewtopic.php?t=18195
- Lokalizacja: DĄBROWA GÓRNICZA
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
swiece i przewody mam nowe gadałem dzis z gosciem i mowił ze na bank przepływka w czwartek jade i zrobimy podmiane i wtedy sie okarze a zekomo zjadł zeby na Probe wiec moze cos poradzi
- tom87dg
- Klubowicz
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-12-25 12:37
- Samochód: probe 1993 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=16963
- Lokalizacja: DG
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
ja jestem z dg wiec pisz smialo a sie spotkamy i moze uda sie rozwiazac problem. Pewnie bedziesz mial za niedlugo zablokowanego posta wiec jak cos pisz
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 2010-08-30 17:21
- Samochód: FORD PROBE II 2.5V6
- Galeria: viewtopic.php?t=18195
- Lokalizacja: DĄBROWA GÓRNICZA
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
poszła wiadomosc na priv
- bogdano
- Posty: 469
- Rejestracja: 2010-07-01 13:02
- Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=19509
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
Uwalona przepływka raczej nie powoduje utraty mocy i szarpania. Bardziej jest odczuwalny brak wolnych obrotów i pływanie obrotów. Wiem bo u mnie przy uwalonej przepływce silnik przyśpieszał i chodził w miarę ok ale miałem cyrki z wolnymi obrotami.
Takie cyrki z utratą mocy świadczą raczej o jakimś problemie z zapłonem ewentualnie jakiś przewód gdzieś nie styka. Moze przy montażu gazu coś nie do końca dobrze styka.
Pozdr.
Takie cyrki z utratą mocy świadczą raczej o jakimś problemie z zapłonem ewentualnie jakiś przewód gdzieś nie styka. Moze przy montażu gazu coś nie do końca dobrze styka.
Pozdr.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 2010-08-30 17:21
- Samochód: FORD PROBE II 2.5V6
- Galeria: viewtopic.php?t=18195
- Lokalizacja: DĄBROWA GÓRNICZA
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
wielkie podziekowania dla tom87dg pomogł mi dzisiaj i co sie okazało ze jakis tps jest przestawiony i ustawił mi narazie na oko teraz musze ustawic miernikiem i powinno smigac )
PS:co sie jeszcze okazało ze moje Probe kreci sie do 8 tyś a nawet dalej co ponoc jest rzadkością tom mi powiedział:)))))
PS:co sie jeszcze okazało ze moje Probe kreci sie do 8 tyś a nawet dalej co ponoc jest rzadkością tom mi powiedział:)))))
- matix84
- Posty: 218
- Rejestracja: 2009-09-10 21:24
- Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
- Galeria: viewtopic.php?t=16857
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
nie przesadzaj z tym kręceniem bo nie długo pojawi się nowy wątek o uszkodzonym silniku...
Na http://www.ford-probe.net masz opisane jak ustawić TPS z miernikiem bądź szczelinomierzem.
Na http://www.ford-probe.net masz opisane jak ustawić TPS z miernikiem bądź szczelinomierzem.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
www.klima-systems.pl
- tom87dg
- Klubowicz
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-12-25 12:37
- Samochód: probe 1993 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=16963
- Lokalizacja: DG
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
faktycznie jego probe kreci sie na max 8 tys i odcina zaplon, u kolegi byl przestawiony tps w trybie awaryjnym caly czas chodzil wentylator wiec ustawilem narazie na oko i wytlumaczylem o co chodzi z jego ustawieniem, jak wyslal matix linka tam jest opisane jak ustawic wedlug miernika bo na szczelinomierz to nie polecam.
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
- matix84
- Posty: 218
- Rejestracja: 2009-09-10 21:24
- Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
- Galeria: viewtopic.php?t=16857
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
czemu nie polecasz ze szczelinomierzem?
U siebie w ten sposób ustawiłem i wszystko działa dobrze. W serwisówce opisane są również obie metody.
Wcześniej miałem TPS ustawiony tak, że w trybie awaryjnym włączał mi się wentylator ale silnik normalnie pracował. Nawet gdy odłączę TPS-a to silnik normalnie działa i wolne obroty też są ok ale z tego co czytałem nie wszystkie modele są w stanie działąć bez TPS-a.
U siebie w ten sposób ustawiłem i wszystko działa dobrze. W serwisówce opisane są również obie metody.
Wcześniej miałem TPS ustawiony tak, że w trybie awaryjnym włączał mi się wentylator ale silnik normalnie pracował. Nawet gdy odłączę TPS-a to silnik normalnie działa i wolne obroty też są ok ale z tego co czytałem nie wszystkie modele są w stanie działąć bez TPS-a.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
www.klima-systems.pl
- tom87dg
- Klubowicz
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-12-25 12:37
- Samochód: probe 1993 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=16963
- Lokalizacja: DG
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
na szczelinomierz nie polecam bo szczelina moze sie roznic bo ten odbojnik od slimaka gazu moze byc w roznej pozycji wykrecony i szczelina miedzy odbojnikiem nie bedzie precyzyjna a mowimy tu o bardzo malych szczelinach bo 0.55 mm wiec najlepszym rozwiazaniem jest ustawienie przez woltomierz metoda nawet latwiejsza i dokladniejsza tak jest wedlug mojego zdania ale kazdy moze robic inaczej, wazne ze usterka zlokalizowana i auto koledze znowu dobrze jezdzi bez szarpan i braku mocy. Moze ktos mi powiedziec czy to jest normalne ze jego silnik tak wysoko sie kreci do konca pola leci i za skala dopiero odcina zaplon czyli jakies 8.1rpm
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 2010-08-30 17:21
- Samochód: FORD PROBE II 2.5V6
- Galeria: viewtopic.php?t=18195
- Lokalizacja: DĄBROWA GÓRNICZA
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
bo on ma takie naklejki (cos tam power) chyba nie po darmo je tam przykleili heheh
- tom87dg
- Klubowicz
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-12-25 12:37
- Samochód: probe 1993 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=16963
- Lokalizacja: DG
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
napisz wlasnie co tam ci pisze, mozliwe ze to jakas specjalna wersja
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
- MrMysza
- Posty: 226
- Rejestracja: 2008-05-02 11:05
- Galeria: viewtopic.php?t=16794
- Lokalizacja: Jeziorzany K. Lubartowa
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
Moje dwie degeneracje wkrecaja sie na maxa wiec raczej to normalne.
Był: Probe II 2.5Gt 93r Canada od 09/02/2008 do 07/02/2012
Był: Probe II 2.5Gt 93r Euro (Zginął śmiercią tragiczną wyrywajac drzewo z korzeniami przy ok.150km/h czołowo. R.I.P 07.11.2010r ok. godz. 18:00 )
Jak nie wolno....
TO SZYBKO!
Przeciąganie liny w moim wydaniu
Probe vs Opel
Probe vs Opel 2
Był: Probe II 2.5Gt 93r Euro (Zginął śmiercią tragiczną wyrywajac drzewo z korzeniami przy ok.150km/h czołowo. R.I.P 07.11.2010r ok. godz. 18:00 )
Jak nie wolno....
TO SZYBKO!
Przeciąganie liny w moim wydaniu
Probe vs Opel
Probe vs Opel 2