Centralny zamek
Centralny zamek
Witam !
Mam maly problem z centralnym zamkiem :
1.Jak go otwieram kluczykiem to otwieraja sie tylko jedne dzrzwi a jak naciskam LOCK/UNLOCK to zamykaja/otwieraja sie oboje dzrzwi.
2. Pilot niedziala mi wogole i mam pytanie w zwiazku z tym. Czy ktos mogl by mi powiedziec jak wyglada pilot do Probe I gen. moze poprostu facet od ktorego kupilem auto dal mi zly pilot ! Aha i czy u Was dioda od pilota miga tylko raz czy pare razy ?
Z gory dzieki za POMOC !!!!!!!!!!!!!!!!!
Mam maly problem z centralnym zamkiem :
1.Jak go otwieram kluczykiem to otwieraja sie tylko jedne dzrzwi a jak naciskam LOCK/UNLOCK to zamykaja/otwieraja sie oboje dzrzwi.
2. Pilot niedziala mi wogole i mam pytanie w zwiazku z tym. Czy ktos mogl by mi powiedziec jak wyglada pilot do Probe I gen. moze poprostu facet od ktorego kupilem auto dal mi zly pilot ! Aha i czy u Was dioda od pilota miga tylko raz czy pare razy ?
Z gory dzieki za POMOC !!!!!!!!!!!!!!!!!
po pierwsze: przekręć klucz bardziej w tym kierunku co otwierają ci się tylko jedne drzwi ... zamek powinien mieć dwa zakresy przesuwu/obrotu (u mnie tak jest) tylko ostrożnie żebyś klucza nie złamał i nie płakał mi później że zła rada bo może tak nie masz
po drugie: na klawiaturze masz takie dwa przyciski na których pisze Alt - służą one do generowania takich literek jak ą ę ź ć ż ń ó ś ........
po trzecie: ortografia jest na górze i łatwo sobie sprawdzić co wyślesz
po drugie: na klawiaturze masz takie dwa przyciski na których pisze Alt - służą one do generowania takich literek jak ą ę ź ć ż ń ó ś ........
po trzecie: ortografia jest na górze i łatwo sobie sprawdzić co wyślesz
W W-wa na wolumenie coś fajnego można dostać za 50-80zlotyLukas21 pisze:Właśnie zastanawiam się czy kupić sam sterownik do centralnego są takie aukcje na allegro dostajesz nowy sterownik który podpinasz pod stary i dwa piloty ! Bo sama centralka jest chyba dobra !
Co o tym myślicie chyba by pomogło ?!
Dostajesz nową centralkę i wpinasz się w centralny zamek i po zawodach
no chyba że chcesz mieć od razu z alarmem to co innego.
Centralny zamek
Cześć!
Dawno mnie tu nie było...
Rzadko ostatnio jeżdżę swoją probówką, bo wywiało mnie aż do Warszawy, a samochód został w domu.
Zaczęły się chłody i problemy...
Zamek od strony kierowcy zacina mi się... a dziś w ogóle nie mogłem go otworzyć. Wpadłem na pomysł, że przestanę używać zamków i zainstaluję sobie zdalne sterowanie do centralnego zamka.
Niestety centralny zamek w probówce jest trochę wykręcony i stąd moje pytanie: gdzie się wgryźć i co tam wpiąć, żeby działało.
Na allegro sprzedają trochę tego, ale nie wiem co wybrać... Zależy mi oczywiście, żeby było tanio.
Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?
Z góry dzięki!
Dawno mnie tu nie było...
Rzadko ostatnio jeżdżę swoją probówką, bo wywiało mnie aż do Warszawy, a samochód został w domu.
Zaczęły się chłody i problemy...
Zamek od strony kierowcy zacina mi się... a dziś w ogóle nie mogłem go otworzyć. Wpadłem na pomysł, że przestanę używać zamków i zainstaluję sobie zdalne sterowanie do centralnego zamka.
Niestety centralny zamek w probówce jest trochę wykręcony i stąd moje pytanie: gdzie się wgryźć i co tam wpiąć, żeby działało.
Na allegro sprzedają trochę tego, ale nie wiem co wybrać... Zależy mi oczywiście, żeby było tanio.
Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?
Z góry dzięki!
Marcin / Probe 2.2 GT '91
http://www.motonet.pl
http://www.motonet.pl
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
Centralny nie jest mocno wykrecony tylko sprytnie pomyslany . Na forum jest kilka rysunków jak to zrobic na przekaznikach. Ja zrobilem i dziala bez problemu.
poszukaj tylko, jest na pewno.
pozdr.
EDIT: wrzutka w strefie od Axel- a
poszukaj tylko, jest na pewno.
pozdr.
EDIT: wrzutka w strefie od Axel- a
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Prawie jak na powyższym rysunku, tylko tu prawy przekaźnik nie ma prawa zadziałać
Opis rysunku:
"+ w probe" oznacza sygnał idący z drzwi do sterowania centralnym -
musisz podać na niego 2 różne napięcia.
Dlatego albo prawy przekaźnik nie powinien iść do plusa (zaznaczonego samym +), tylko do masy, albo można go w ogóle pominąć (w wielu alarmach sygnał na centralny jest już puszczony przez przekaźnik) i puścić bezpośrednio przez opornik (dla purystów: rezystor).
Opis rysunku:
"+ w probe" oznacza sygnał idący z drzwi do sterowania centralnym -
musisz podać na niego 2 różne napięcia.
Dlatego albo prawy przekaźnik nie powinien iść do plusa (zaznaczonego samym +), tylko do masy, albo można go w ogóle pominąć (w wielu alarmach sygnał na centralny jest już puszczony przez przekaźnik) i puścić bezpośrednio przez opornik (dla purystów: rezystor).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
tak. prawy przekaznik oczywiscie nie moze miec tam +. z prawej strony tylko mase.
Rysunek dotyczy sterowania CZ przez aktywną mase i dlatego tak.
no i przewod "+ w probe" to ten który steruje otwarciem zamknieciem.
nie jestem pewny czy mozna go pominac Robert, nie pamietam juz jak robilem- ale tak na pewno działa.
ja mam tak zrobione i jest ok.
Pozdr.
Rysunek dotyczy sterowania CZ przez aktywną mase i dlatego tak.
no i przewod "+ w probe" to ten który steruje otwarciem zamknieciem.
nie jestem pewny czy mozna go pominac Robert, nie pamietam juz jak robilem- ale tak na pewno działa.
ja mam tak zrobione i jest ok.
Pozdr.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
Jeżeli drzwi mają się zamknąć, to do sterownika podaję plus, a jak otworzyć, to też plus, ale przepuszczony przez opornik 4.7 kOhm?
Tzn. że mogę kupić dowolny sterownik, "sterowany plusem" ale pod jeden koniec będę musiał podłączyć opornik...
Tzn, że ten będzie OK?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=76541149
A ktoś podpowie mi, gdzie znajdę ten sterownik???
Dzięki za odpowiedzi.
pozdrówka!
Tzn. że mogę kupić dowolny sterownik, "sterowany plusem" ale pod jeden koniec będę musiał podłączyć opornik...
Tzn, że ten będzie OK?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=76541149
A ktoś podpowie mi, gdzie znajdę ten sterownik???
Dzięki za odpowiedzi.
pozdrówka!
Marcin / Probe 2.2 GT '91
http://www.motonet.pl
http://www.motonet.pl
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Tak - będzie dobry, tylko zażądaj dwóch plusów (i jeden puścisz przez opornik). Jak pisałem sterownik ma już wbudowane przekaźniki.
Na Twoim miejscu zainwestowałbym jednak w jakiś alarm
Schemat centralnego zamka dla pierwszej generacji... (na samym końcu strefy zrzutu).
Ze schematu wynika, że będzie to zielono-czarny przewód idący np. w wiązce z drzwi do kabiny.
Na Twoim miejscu zainwestowałbym jednak w jakiś alarm
Schemat centralnego zamka dla pierwszej generacji... (na samym końcu strefy zrzutu).
Ze schematu wynika, że będzie to zielono-czarny przewód idący np. w wiązce z drzwi do kabiny.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Dzięki - ze schematem wszystko stało się jasne!Robert pisze:Tak - będzie dobry, tylko zażądaj dwóch plusów (i jeden puścisz przez opornik). Jak pisałem sterownik ma już wbudowane przekaźniki.
Na Twoim miejscu zainwestowałbym jednak w jakiś alarm
Schemat centralnego zamka dla pierwszej generacji... (na samym końcu strefy zrzutu).
Ze schematu wynika, że będzie to zielono-czarny przewód idący np. w wiązce z drzwi do kabiny.
Zamówiłem już to sterowanie do centralnego... może uda mi się zamontować jeszcze w tym tygodniu...
Marcin / Probe 2.2 GT '91
http://www.motonet.pl
http://www.motonet.pl
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
AXEL na pewno pisal o tym na forum bo pamietam jak szukalem, ale teraz nie ma juz tego watku.
mozna to jeszcze zrobic na diodach chyba ale tak prosciej.
mozna to jeszcze zrobic na diodach chyba ale tak prosciej.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
Panowie małe wyjaśnienie.Na rysunku był błąd ,mianowicie otwieranie,też powinien być (-),to było dopisane gdzieś poniżej.Po prostu błąd na rysunku.Ja mam alarm,który otwieraniem i zamykaniem steruje minusami,stąd dodałem te dwa przekaźniki.Gdy na otwieranie podamy minus,prawy przekaźnik się załączy i do centralki zostanie podany plus przez opornik 4k7.Jeśli zaś minus podamy na zamykanie,to załączy się lewy i plus popłynie bezpośrednio do centralki.Jeśli mamy alarm sterowany plusami,to problem z głowy,wystarczy tylko opornik do otwierania.Ten opornik w Probe jest przy przełącznikach w drzwiach.Pozdro!
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
I am a baaad boy!
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
Probe rozpoznaje sygnał z kabla (czy ma zamknąć czy otworzyć Centralny Zamek - "CZ") po tym czy idzie przez opornik czy nie.
Nie pamietam czy jest tak czy odwrtnie ale:
przykładowo jak obwód został zwarty (przyciskami otwierania/zamykania) przez opornik to otwiera, a jak bez opornika to zamyka.
W ten sposób do sterowania jest użyty tylko jeden przewód.
Nie pamietam czy jest tak czy odwrtnie ale:
przykładowo jak obwód został zwarty (przyciskami otwierania/zamykania) przez opornik to otwiera, a jak bez opornika to zamyka.
W ten sposób do sterowania jest użyty tylko jeden przewód.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Sterownik centralnego zamka musi rozróżnić czy chcemy zamknąć czy otworzyć zamki.
Do tego celu potrzeba 2-ch sygnałów.
Akurat w tym sterowniku jeden z sygnałów to +12V a drugi nie pamiętam ale coś koło 3V i żeby to napięcie uzyskać wystarczy rezystor 4k7.
Jest to opcja gdy podłączamy się do wiązki sterującej, ale jeżeli lubi się bawić to może się wpiąć pod przełączniki (przyciski) w drzwiach i wtedy rezystor nie jest potrzebny. (oczywiście pod warunkiem, że sterowanie jest "+")
Do tego celu potrzeba 2-ch sygnałów.
Akurat w tym sterowniku jeden z sygnałów to +12V a drugi nie pamiętam ale coś koło 3V i żeby to napięcie uzyskać wystarczy rezystor 4k7.
Jest to opcja gdy podłączamy się do wiązki sterującej, ale jeżeli lubi się bawić to może się wpiąć pod przełączniki (przyciski) w drzwiach i wtedy rezystor nie jest potrzebny. (oczywiście pod warunkiem, że sterowanie jest "+")
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(