OLEJ
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A więc tak najpierw wlałem półsyntetyk mobila 10W40 pojeździłem kikla
dni i spóściłem ten olej i wlałem 5W50 Mobila syntetyk i musze
powiedzieć że na tym jest najlepiej rozruch na "dotyk" stacyjki nawet już
po stosunkowo zimnych nocach teraz. Na zimnym nie klepie i na
ciepłym zaworki się nie odzywają. Jest takie jak by cykanie ale to w
każdym słyszałem i w każdym z jednego miejsca więc tego nie da się
wyeliminować.
Co do tego co serwisy wiedzą na temat jedynki to woła o pomste do nieba.
Było "Eeeeee..... ciężko mi powiedzieć" Pytałem czy mają olej ten co
podają w instrukcji czyli Ford-Formula S Syntetic Motorol SAE 5W50 i nie
mają i nie mieli nigdy. Hmmmm troche zastanawiające.
dni i spóściłem ten olej i wlałem 5W50 Mobila syntetyk i musze
powiedzieć że na tym jest najlepiej rozruch na "dotyk" stacyjki nawet już
po stosunkowo zimnych nocach teraz. Na zimnym nie klepie i na
ciepłym zaworki się nie odzywają. Jest takie jak by cykanie ale to w
każdym słyszałem i w każdym z jednego miejsca więc tego nie da się
wyeliminować.
Co do tego co serwisy wiedzą na temat jedynki to woła o pomste do nieba.
Było "Eeeeee..... ciężko mi powiedzieć" Pytałem czy mają olej ten co
podają w instrukcji czyli Ford-Formula S Syntetic Motorol SAE 5W50 i nie
mają i nie mieli nigdy. Hmmmm troche zastanawiające.
Widze że zdania na temat oleju są podzielone.Czy trzeba płukać czymś silnik przed zmianą z mineralnego na półsyntetyk lub syntetyk?? Zrobiłem remont głowicy,dół wymieniłem i mam super,jednak w swojej nieświadomości wlałem Mobila 15W40.Zostawić go,czy lepiej wylać i zalać innym??
PROBAS 89r, 2,2GT
Rzeczy niemożliwe wykonuję od ręki-na cuda trzeba chwilę poczekać.
Rzeczy niemożliwe wykonuję od ręki-na cuda trzeba chwilę poczekać.
- DUKE
- Posty: 637
- Rejestracja: 2003-03-24 10:42
- Galeria: viewtopic.php?t=3451
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Hejka ja smigam teraz na Mobil GTX Magnatec 10W40
wczesniej na Quaker 10W40 -zmienilem bo nie moglem u siebie Quakera dostac.
Powiem wam tak....ogolnie oleje sa podobne jesli dobieramy te same wartosci....tak jak w warsztatach mowia ze mozna mieszac : polsyntetyki i inne o tych samych wlasciwosciach...
wiem ze Mobil 1 10W40 , Quaker , Mobil sa takie same!!!
Co ile wymieniacie olej?? ja sataram sie co rok.
Pozdrowionka
wczesniej na Quaker 10W40 -zmienilem bo nie moglem u siebie Quakera dostac.
Powiem wam tak....ogolnie oleje sa podobne jesli dobieramy te same wartosci....tak jak w warsztatach mowia ze mozna mieszac : polsyntetyki i inne o tych samych wlasciwosciach...
wiem ze Mobil 1 10W40 , Quaker , Mobil sa takie same!!!
Co ile wymieniacie olej?? ja sataram sie co rok.
Pozdrowionka
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT
:(:( BYL KIEDYS PIEKNY
:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Obrazek](http://www.fordprobe.pl/upload/files/emb.n.jpg)
![Obrazek](http://www.fordprobe.pl/upload/files/borki1.jpg)
<br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje
:)</b>
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Obrazek](http://www.fordprobe.pl/upload/files/emb.n.jpg)
![Obrazek](http://www.fordprobe.pl/upload/files/borki1.jpg)
![Obrazek](http://www.fordprobe.pl/upload/files/emblemat2.jpg)
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
to zależy ile jeździsz. Jeśli w rok robisz 30 tys. km to troszeczkę za dużo
. Ja zmieniam co 8 tys. km wiec w roku wypada mi np. 4 razy.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
Jak bym miał proba od nowości to tez bym na takim jeździł
Albo chociaż wiedział że ktoś na takim jeździł. Ogólnie ludzie o samochody w Polsce nie dbają. Byle by jechał do przodu (to tak z moich obserwacji)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Albo chociaż wiedział że ktoś na takim jeździł. Ogólnie ludzie o samochody w Polsce nie dbają. Byle by jechał do przodu (to tak z moich obserwacji)
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Czytam ale wciąż mam wątpliwości. A już czas na zmianę.
Wiem na 99%, że w moim probku zawsze był full syntetic Castrol, więc przy przebiegu 114 tyś km nie ma raczej sensu zmieniać.
A na marginesie tematu...
Czy marka filtra ma znaczenie?
Od jakich producentów filtry są najlepsze?
Wiem na 99%, że w moim probku zawsze był full syntetic Castrol, więc przy przebiegu 114 tyś km nie ma raczej sensu zmieniać.
A na marginesie tematu...
Czy marka filtra ma znaczenie?
Od jakich producentów filtry są najlepsze?
_________________
__94
![Obrazek](http://www.fordprobe.pl/upload/files/2nd20bl.gif)
Co do filtrów to ja osobiście preferuje Knechta. Podobno są filtry oleju Mibile1 bardzo dobre tylko że nikt ich dostać nie może.
W sobotę u siebie wymieniałem olej z filtrem i kupiłem boscha bo akurat nie było knechta. Wcześniej miałem z manna. Jedno co mnie zaskoczyło to to, że filtr z Manna miałem dużo mniejszy niż aktualny. Więc w sumie teraz juz wiem że raczej następnym razem wybiorę ten większy
.
W sobotę u siebie wymieniałem olej z filtrem i kupiłem boscha bo akurat nie było knechta. Wcześniej miałem z manna. Jedno co mnie zaskoczyło to to, że filtr z Manna miałem dużo mniejszy niż aktualny. Więc w sumie teraz juz wiem że raczej następnym razem wybiorę ten większy
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Ja miałem Motorcraft i też był mniejszy.kollek pisze:Jedno co mnie zaskoczyło to to, że filtr z Manna miałem dużo mniejszy niż aktualny.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
hmmm... może taki ma być??? w sumie jeśli jest większy to wydaję mi się że lepiej ten olej będzie się filtrował.
Filtrona to tylko popatrzeć mogę hehe...![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Filtrona to tylko popatrzeć mogę hehe...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Stąd też moje pytanie - sprawdzałem wcześniej funkcją 'szukaj'
Moje doświadczenia z poprzednimi autami z USA sprowadzały się do prostego wniosku, że w amerykańskich silnikach najlepiej działają filtry amerykańskie, bo z europejskimi bywało różnie.
W Taurusie Motorcraft sprawdzał się najlepiej. Tylko gdzie dziś można kupić taki filtr?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Moje doświadczenia z poprzednimi autami z USA sprowadzały się do prostego wniosku, że w amerykańskich silnikach najlepiej działają filtry amerykańskie, bo z europejskimi bywało różnie.
W Taurusie Motorcraft sprawdzał się najlepiej. Tylko gdzie dziś można kupić taki filtr?
_________________
__94
![Obrazek](http://www.fordprobe.pl/upload/files/2nd20bl.gif)
Z tego co porównywałem to identyczny jest filtr od forda monde zkrzysx pisze:Stąd też moje pytanie - sprawdzałem wcześniej funkcją 'szukaj'![]()
Moje doświadczenia z poprzednimi autami z USA sprowadzały się do prostego wniosku, że w amerykańskich silnikach najlepiej działają filtry amerykańskie, bo z europejskimi bywało różnie.
W Taurusie Motorcraft sprawdzał się najlepiej. Tylko gdzie dziś można kupić taki filtr?
rocznika 98 ja nie prubowałem bo zakładam orginalny mazdowski są
tanie i dobre zresztą to tylko filtr oleju a moża aż. Sam nie wiem nie
posiadam dużej wiedzy na ten temat.
Idąc Twoim tropem to najlepiej by było zakładać właśnie orginały więc od
mazdy. Ale ja Ci nie podpowiem w tym aspekcie. Jeśli chidz o filtr oleju
to dla mnie to tylko filtr i już.
A dodam że orginał mazdy jest stosunkowo tani bo kosztuje 25zł
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
To rzeczywiście tanio, bo Filtron (nie wiem ale to chyba jakaś najtańsza z możliwych opcji) to 22 zł, ale skoro silniki są pomysłu i produkcji Mazdy, to pewnie filtry też się sprawdzają. Może to nawet najlepsze rozwiązanie. Poszukam w Olsztynie sklepu z częściami Mazdy - zapytam przy okazji o olej 5W30.
Dzięki![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dzięki
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
_________________
__94
![Obrazek](http://www.fordprobe.pl/upload/files/2nd20bl.gif)