CHECK ENGINE
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 2003-04-23 14:33
- Galeria: viewtopic.php?t=7189
- Lokalizacja: Szczecin
CHECK ENGINE
Ostatnio podczas jazdy zapala mi się kontrolka CHECK ENGINE. Co teraz? Czy mechanik ma przetrzepać cały silnik,czy może kontrolka ta wskazuje jakąś konkretną usterkę?
Agnieszka
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Agnieszka!!!
Czyżby to był wielki come back? Miło Cię "widzieć" i mam nadzieję, że nie zajrzałaś tu tylko po to, by zadać pytanie i znów znikniesz na... kilka lat...
PS. Jeśli masz 2,5v6 z lat '93-'95 to zobacz tu http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... light=kody - procedura czytania kodów. Jeśli masz 2.0 to też sprawdź w ten sposób błędy, ale jeśli się nic nie pojawi to znaczy że masz kody 3 cyfrowe i sama tego nie odczytasz. Jeśli masz '96 lub młodszy - potrzewbny specjalny skaner. Polecam serwis Mazdy na Madalińskiego - powołaj się na Wojtka od probe. Uprzedzam, że ostatnio trochę powariowali z cenami....
Czyżby to był wielki come back? Miło Cię "widzieć" i mam nadzieję, że nie zajrzałaś tu tylko po to, by zadać pytanie i znów znikniesz na... kilka lat...
PS. Jeśli masz 2,5v6 z lat '93-'95 to zobacz tu http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... light=kody - procedura czytania kodów. Jeśli masz 2.0 to też sprawdź w ten sposób błędy, ale jeśli się nic nie pojawi to znaczy że masz kody 3 cyfrowe i sama tego nie odczytasz. Jeśli masz '96 lub młodszy - potrzewbny specjalny skaner. Polecam serwis Mazdy na Madalińskiego - powołaj się na Wojtka od probe. Uprzedzam, że ostatnio trochę powariowali z cenami....
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 2003-04-23 14:33
- Galeria: viewtopic.php?t=7189
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 2003-04-23 14:33
- Galeria: viewtopic.php?t=7189
- Lokalizacja: Szczecin
- romulus
- Posty: 193
- Rejestracja: 2005-04-09 17:19
- Galeria: viewtopic.php?t=5578
- Lokalizacja: Gdańsk
Powiem Ci MiH ze próbowałem w ten sposób czytac kody i nic! dopiero musiałem podjechać do magika który jakos diodkę LED na kabelku tam wpinał dodatkowo podpinając to do akumulatora i dopiero wtedy to zabanglało! dodam ze podczas odczytywania kodów załączał się wentylator chłodnicy
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Jest BMW730i E-38
Aga - szczerze mówiąc nie mam pojęcia - ale pewnie tak - moja dwójeczka dość się rzuca w oczy bo ma ślad po maluchu na przednim zderzaku
romulus - ciężko powiedzieć, ale prawdopodobnie coś zbetoniłeś a magik czarował....
romulus - ciężko powiedzieć, ale prawdopodobnie coś zbetoniłeś a magik czarował....
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- Saperr
- Posty: 135
- Rejestracja: 2012-01-20 14:35
- Samochód: Probe II V6 1994 LPG
- Galeria: viewtopic.php?t=20003
- Lokalizacja: Wałbrzych
komputer...
mam problem jak tutaj-http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... &start=275 kupiłem aparat zapłonowy KF 34- nadal brak iskry. (może znów aparat nie ten co trzeba Mechanicy powiedzieli że najprawdopodobniej komputer, ale programu takowego nie posiadają, żeby probka podlaczyc. Wie ktoś może skąd mogę taki program znaleźć? Aha i jak to jest z kupnem komputera? Jaki kupić zeby pasował? Jestem maksymalnie zrezygnowany, juz nie wiem od czego zacząć... Boje sie że Probek pójdzie na złom.
Riding myy car...
- bogdano
- Posty: 469
- Rejestracja: 2010-07-01 13:02
- Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=19509
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: komputer...
Ale kodów błędów przecież w Twoim Probku nie sprawdza się komputerem tylko przy złączu diagnostycznym. Jaki oni komputer tam chcą podłączać?
Proponuję się skontaktować z jakimś dobrym autoelektrykiem bo zwykły mechanik to chyba do tego nie dojdzie.
Jak nie masz iskry to może jakiś bezpiecznik masz wywalony co napięcie na moduł w aparacie podaje? Albo masa się uwaliła.
Proponuję się skontaktować z jakimś dobrym autoelektrykiem bo zwykły mechanik to chyba do tego nie dojdzie.
Jak nie masz iskry to może jakiś bezpiecznik masz wywalony co napięcie na moduł w aparacie podaje? Albo masa się uwaliła.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: CHECK ENGINE
Ależ były komputery do odczytywania kodów - nadal na amazonie można kupić odpowiednik Rotunda Super Scan II za ok. 25$ i mieć specjalizowany dźwiękowy sygnalizator błyśnięć żaróweczki.
Lub nawet cyfrowy sumator tych błysków, rozróżniający błyski krótkie i długie za tę samą cenę. Ten drugi to już komputer pełną gębą. Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- kris24v
- Posty: 193
- Rejestracja: 2008-07-21 00:47
- Samochód: 2.0 16v '95 2.5 24v '97 2.8 tdi '00 Daily
- Galeria: viewtopic.php?t=20553
- Lokalizacja: Święciechów, Düren(De)
Re:
Bo zwarł TEN i GDN, to tryb serwisowy potem wystarczy wtedy lekko dodać gazu i będzie się załączał wentylator, jeśli u Ciebie załącza się bez dodawania gazu to chyba TPS trzeba ustawić, powracając do zwartych TEN i GDN dodatkowo dioda z rezystorem 1000Ohm pomiędzy B+ i FEN włączasz zapłon i to musi działać chyba ze masz źle diodę podłączoną albo dioda była bez rezystora i się spaliła bo sama dioda ma chyba 3V, sprawdź ją najpierw na akumulatorze i potem to co przykładałeś do + przyłóż do B+ w kostce drugi koniec do FEN, od akumulatora to niech nic lepiej nie podłącza do kostki diagnostycznej bo jeszcze coś spali, ewentualnie po wszystkim niech złapie za obydwie klemy i zczyta telepatycznie z ECU co jest hehehe podejrzewam Agnieszko że jak otworzysz puszkę diagnosis koło akumulatora to już wszystko stanie się dla Ciebie jasne(to jest fajna zabawa, no chyba że wyrzuci za dużo błędów to wtedy jest to przykre) dioda świeci się długo to dziesiątki a krótko to pojedyncze liczby, chociaż będziesz mniej więcej wiedzieć czy Cię nie chcą okroić mechanicy, na Madalińskiego zauważyłem że nie za bardzo chcą się już dotykać Probe, ja jest problem a komp nie pokaże to poruszają kostkami i marudzą że to by musieli porozbierać posprawdzać po kolei a że to kosztuje.Jak mi kiedyś przy odkręcaniu kolektora wydechowego pourywali szpilki to co się tam działo ojej jak zaczęli każdy po kolei spawać to masakra, miałem problem z zapchanym katem nie doszli do tego ale przez to że zapryskali spawem flansze to uszczelka nie uszczelniła i warczał, chcą to zrobić doszedłem do kata i go wytłukłem, jednym słowem są fajni bo mają czy zczytać błędy i wymienia to i gotowe, teraz nie ma mechaników tylko są wymieniaczeromulus pisze:Powiem Ci MiH ze próbowałem w ten sposób czytac kody i nic! dopiero musiałem podjechać do magika który jakos diodkę LED na kabelku tam wpinał dodatkowo podpinając to do akumulatora i dopiero wtedy to zabanglało! dodam ze podczas odczytywania kodów załączał się wentylator chłodnicy
kiedyś 2,5 teraz 2,0 w przyszłości znów będzie 2,5(mam ogromną nadzieję) To stare marzenia bo teraz jest 24V!!
Był Niebieski MQ '93 2.5
Jest Czerwony HL '95 2.0
Jest Fioletowy JJ '97 2.5
Był Niebieski MQ '93 2.5
Jest Czerwony HL '95 2.0
Jest Fioletowy JJ '97 2.5
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Re:
krzys24v pisze:... Agnieszko ...
Agnieszka już dawno tutaj nie mieszka.
O nie nie nie...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- bogdano
- Posty: 469
- Rejestracja: 2010-07-01 13:02
- Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=19509
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: CHECK ENGINE
A oprogramowanie będzie pasować? Bo tym fachowcom chodziło o to, że nie mają oprogramowania a komputer chyba posiadają.Robert pisze:Ależ były komputery do odczytywania kodów - nadal na amazonie można kupić odpowiednik Rotunda Super Scan II za ok. 25$ i mieć specjalizowany dźwiękowy sygnalizator błyśnięć żaróweczki.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: CHECK ENGINE
Ale to są samodzielne czytniki - zwracają kody i tyle.
Za jakieś 50$ można kupić też kabelek do kompa - pewnie z programem.
Nadal pozostaje tylko kwestia: PO CO? Lista kodów jest publicznie znana, metoda odczytu na żaróweczkę, diodę czy amperomierz też, to nie jest OBDII z ostatniego rocznika dwójek, że bez interfejsu się nie obejdziesz.
Za jakieś 50$ można kupić też kabelek do kompa - pewnie z programem.
Nadal pozostaje tylko kwestia: PO CO? Lista kodów jest publicznie znana, metoda odczytu na żaróweczkę, diodę czy amperomierz też, to nie jest OBDII z ostatniego rocznika dwójek, że bez interfejsu się nie obejdziesz.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: CHECK ENGINE
Witam wszystkich Ostatnio mój probek zaczął palić tyle co czołg, wiec postanowiłem zbadać kody błędów która to sonda się popsuła do tego odczułem spadek mocy.
Po podłączeniu diody i zwarciu styków GND i TEN dioda i check engine na zapłonie cały czas świeci i nie gaśnie, po odpaleniu gaśnie dioda razem z checkiem nie pokazując żadnych błędów. Podejrzewam że nie wchodzi w tryb serwisowy po zwarciu styków GND TEN bo nic się nie dzieje praca silnika się nie zmienia i nie włącza wentylatora po dodaniu gazu.
Probek 2.5 v6 94r
Co o tym myślicie ? może to być padający CPM ? Proszę o jakieś porady.
Pozdrawiam
Aha sprawdziłem styki w gnieździe diagnose wszystko ok i resetowałem kompa nic nie dało
Po podłączeniu diody i zwarciu styków GND i TEN dioda i check engine na zapłonie cały czas świeci i nie gaśnie, po odpaleniu gaśnie dioda razem z checkiem nie pokazując żadnych błędów. Podejrzewam że nie wchodzi w tryb serwisowy po zwarciu styków GND TEN bo nic się nie dzieje praca silnika się nie zmienia i nie włącza wentylatora po dodaniu gazu.
Probek 2.5 v6 94r
Co o tym myślicie ? może to być padający CPM ? Proszę o jakieś porady.
Pozdrawiam
Aha sprawdziłem styki w gnieździe diagnose wszystko ok i resetowałem kompa nic nie dało
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: CHECK ENGINE
Mój kumpel miał takie objawy jak mu komp padł, co prawda to był inny samochód, ale "działanie" kontrolki check engine było takie jak w probkach.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: CHECK ENGINE
Tez mi sie tak wydaje ale dziwne że odpala i da się jechać "powiedzmy"