koniec problemów z elektryką? może się komuś to przyda...
koniec problemów z elektryką? może się komuś to przyda...
Może ktoś pamięta, miałem sporo problemów z elektryka, a dokłanie z wyładowaniami akumulatora...
Nie jezdze probkiem zbyt wiele, praktycznie tylko dla przyjemnosci, no i w chłodniejsze dni wystarczyły 3 doby zeby mieć problem z odpaleniem...
najpierw wymieniłem akumulator, potem dałem naprawić alternator ale problem pozostał...
przed zimą oddałem auto do wymiany płynów i niestety nie wyjechał z warsztatu - mimo sprawnego akumulatora...
rozrusznik krecił, ale cos unieruchamiało zapłon... warsztat nie miał co prawda elektryka, ale to warsztat zaprzyjazniony wiec załatwili mi jakiegos goscia który stwierdził ze to ALARM - odcina zapłon...
pogrzebał troche w kabelkach i juz było okej... (stwierdził brak styku na jakims połączeniu)
od tego czasu nie jezdziłem probasem bo sobie spokojnie zimował...
w ostatni piatek wziałem urlop i umowiłem się na mycie wnętrza i polerke auta bo przez zimę jakoś tak zmatowiał
wchodze do auta, odpalam - wszystko ok. odpalił za pierwszym razem (oczywiscie aku miałem w domu przez zimę), pochodził sobie 10 minut, zgasiłem - poszedłem na sniadanie, wracam - i co się dzieje ??? nie odpala - dokładnie ta sama historia - ALARM odcina zapłon
umówiłem się wiec z kumplem, że mnie podholuje do auto elektro nyga - niech zrobia porzadek...
wiec na nastepny dzien podpinam hol - wsiadam do auta i mysle sobie przekręce - i cóz sie dzieje - AUTO ZAPALA
jadę więc na kołach i po 3 dniach, lżejszy o 200zł odbieram auto...
EFEKT:
alarm odłaczony, zrobione zabezpieczenie tzw. ukryte i najwazniejsze (podobno) brak problemów z rozładowującym sie aku !!!!
To ostatnie jeszcze sam przetestuje ale mam nadzieje, że to już koniec batalii...
nie wiem jakie firmy to alarm, ale nie był to orginalny fordowski, tylko jakieś domontowane badziewie - w każdym razie pożytku z tego nie wiele, a problemów sporo...
Nie jezdze probkiem zbyt wiele, praktycznie tylko dla przyjemnosci, no i w chłodniejsze dni wystarczyły 3 doby zeby mieć problem z odpaleniem...
najpierw wymieniłem akumulator, potem dałem naprawić alternator ale problem pozostał...
przed zimą oddałem auto do wymiany płynów i niestety nie wyjechał z warsztatu - mimo sprawnego akumulatora...
rozrusznik krecił, ale cos unieruchamiało zapłon... warsztat nie miał co prawda elektryka, ale to warsztat zaprzyjazniony wiec załatwili mi jakiegos goscia który stwierdził ze to ALARM - odcina zapłon...
pogrzebał troche w kabelkach i juz było okej... (stwierdził brak styku na jakims połączeniu)
od tego czasu nie jezdziłem probasem bo sobie spokojnie zimował...
w ostatni piatek wziałem urlop i umowiłem się na mycie wnętrza i polerke auta bo przez zimę jakoś tak zmatowiał
wchodze do auta, odpalam - wszystko ok. odpalił za pierwszym razem (oczywiscie aku miałem w domu przez zimę), pochodził sobie 10 minut, zgasiłem - poszedłem na sniadanie, wracam - i co się dzieje ??? nie odpala - dokładnie ta sama historia - ALARM odcina zapłon
umówiłem się wiec z kumplem, że mnie podholuje do auto elektro nyga - niech zrobia porzadek...
wiec na nastepny dzien podpinam hol - wsiadam do auta i mysle sobie przekręce - i cóz sie dzieje - AUTO ZAPALA
jadę więc na kołach i po 3 dniach, lżejszy o 200zł odbieram auto...
EFEKT:
alarm odłaczony, zrobione zabezpieczenie tzw. ukryte i najwazniejsze (podobno) brak problemów z rozładowującym sie aku !!!!
To ostatnie jeszcze sam przetestuje ale mam nadzieje, że to już koniec batalii...
nie wiem jakie firmy to alarm, ale nie był to orginalny fordowski, tylko jakieś domontowane badziewie - w każdym razie pożytku z tego nie wiele, a problemów sporo...
<(k)night rider>
miałem probe
miałem probe
Sprawny alarm powinien pobierac maxymalnie 0,1 A w stanie czuwania. Z regoly pobor pradu zamyka sie w 0,02 - 0,05 A , czyli niewiele wiecej niz dioda LED. Czesto pobor pradu wynika ze zlego podlaczenia zewnetrznej blokady zaplonu (przekaznik). Przekaznik powinien byc podlaczony tak, by prad pobieral jedynie przy zaistnieniu 2 czynnikow: wlaczony zaplon, alarm czuwa. Jego styki powinny byc stale zwarte - tzw. blokada pasywna.
Co do syreny z wlasnym zasilaniem to jest w niej uklad modulujacy dzwiek i ladowarka z bateriami. Ladowarka ma za zadanie dbac o stale naladowane baterie. Z reguly najwiekszy pobor jest tuz po montazu alarmu. Poza tym jest znikomy.
Co do syreny z wlasnym zasilaniem to jest w niej uklad modulujacy dzwiek i ladowarka z bateriami. Ladowarka ma za zadanie dbac o stale naladowane baterie. Z reguly najwiekszy pobor jest tuz po montazu alarmu. Poza tym jest znikomy.
IIgen. 2,5 GT, USA-black
Re: koniec problemów z elektryką? może się komuś to przyda..
Normalnie... całkiem jak u mnie... aż się dowiedziałem na fordprobe.pl, ze trzeba wcisnąć sprzegło żeby odpaliłYaneeck pisze:wchodze do auta, odpalam - wszystko ok. odpalił za pierwszym razem (oczywiscie aku miałem w domu przez zimę), pochodził sobie 10 minut, zgasiłem - poszedłem na sniadanie, wracam - i co się dzieje ??? nie odpala - dokładnie ta sama historia - ALARM odcina zapłon
tylko, że u mnie rozrusznik nie kręcił
Marcin / Probe 2.2 GT '91
http://www.motonet.pl
http://www.motonet.pl
- Natan
- Posty: 1521
- Rejestracja: 2005-03-13 22:13
- Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=7333
- Lokalizacja: Zawidów
Pobiera prąd............
Mam taki problem : po ściągnięciu klemy z aku i ponownym jej założeniu zamyka mi zamek w drzwiach od strony kierowcy tzn się centralny zamyka mi drzwi co nie powinno się tak robić , gdzie tkwi problem ???? Nie jestem bystry w elektryce samochodowej . Ponad to mam straszny pobór prądu z aku jak sprawdzić co pobiera od czego zacząć ???? Nadchodzi Pani ZIMA więc robi się WIELKI PROBLEM Proszę o ............. POMOC !!!!!!!!!!
Za okazaną DZIĘKUJĘ !!!!!!!!!
Za okazaną DZIĘKUJĘ !!!!!!!!!
był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
- Sallmo
- Klubowicz
- Posty: 1886
- Rejestracja: 2007-08-26 17:46
- Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
- Galeria: viewtopic.php?t=14192
- Lokalizacja: Warszawa Praga Północ
Re: Pobiera prąd............
Może zacznij od wyciągania po kolei bezpieczników w kabinie, sprawdzisz przy jakim obwodzie wyłączonym przestaje padać akumulator.A potem to już się znajdzie. Ale w tym przypadku co piszesz "chyba" centralny ma "zwarcie"- weź go odłącz i zobacz .
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: koniec problemów z elektryką? może się komuś to przyda..
Podjedź gdzies gdzie testują aku i Ci wszystko sprawdzą, ja placilem 20zł za takie sprawdzenie
- Natan
- Posty: 1521
- Rejestracja: 2005-03-13 22:13
- Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=7333
- Lokalizacja: Zawidów
Re: koniec problemów z elektryką? może się komuś to przyda..
Aku nie ma nic z wspólnego ....... Alternator ładuje tak jak powinien , rozrusznik jest okey odbija, jest gdzieś zwarcie lub pobiera zaje....ście coś prąd , zdejmuję klemę z aku bo mi rozładowuje go ( jak zakładam to bez kluczyka w stacyjce wszystko na zero ustawione radio wyłączone ) a jak zakładam to iskrzy przy zakładaniu klemy więc coś go automatem zaczyna żżzreććććććććććććć !!!!!!!!!!!!! i zamykają się drzwi kierowcy tzn centralny zamyka je ............. Od czego zacząć by nie narobić gno......ju
był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: koniec problemów z elektryką? może się komuś to przyda..
Sam niecałe 3 lata temu bardzo dobrze opisał procedurę wstępnego sprawdzania, który układ żre. Nawet przypadkiem tamten wątek od 2 dni jest wciąż na topie, a post Sama na jego ostatniej stronie, więc głęboko nie trzeba szukać.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Natan
- Posty: 1521
- Rejestracja: 2005-03-13 22:13
- Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=7333
- Lokalizacja: Zawidów
Re: koniec problemów z elektryką? może się komuś to przyda..
Nie mogę tego znalezc więc prosił bym Cię podaj mi gdzie to jest ....... Dzięki
był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: koniec problemów z elektryką? może się komuś to przyda..
Wątek o aku, ostatnia strona http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 45#p259045
Jeżeli pobierany prąd spadnie po wyjęciu bezpiecznika BTN, to włóż go z powrotem i namierzaj dalej wypinając te w kabinie.
http://www.performanceprobe.com/info/op ... /fuses.htm
Oprócz wyjmowania bezpieczników pod maską odłączaj też po kolei ew. kabelki podpięte bokiem do klemy plusowej akumulatora (od gazu, od dodatkowego alarmu, czy co tam możesz mieć).Natan pisze:Nie jestem bystry w elektryce samochodowej
Jeżeli pobierany prąd spadnie po wyjęciu bezpiecznika BTN, to włóż go z powrotem i namierzaj dalej wypinając te w kabinie.
http://www.performanceprobe.com/info/op ... /fuses.htm
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Natan
- Posty: 1521
- Rejestracja: 2005-03-13 22:13
- Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=7333
- Lokalizacja: Zawidów
Re: koniec problemów z elektryką? może się komuś to przyda..
DZIĘKI.........
był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.