Problem z uruchomieniem silnika...
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10630
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Odp: Problem z uruchomieniem silnika...
Cienkie kable i pewnie za krotko trzymales na kablach to nawet nie zdazyl sie podladowac.
			
			
									
						
										
						Re: Odp: Problem z uruchomieniem silnika...
Pewnie tak. Tylko co mu zjada na postoju prąd? Immobilizer mi ostatnio przestał działać, bawić się tym czy do mechanika z tym jechać?Kocureq pisze:Cienkie kable i pewnie za krotko trzymales na kablach to nawet nie zdazyl sie podladowac.
Nie pali na cieplym silniku
Witam wszystkich serdecznie !!!
Na poczatkek powiem, ze bardzo sie ciesze, ze jest wiecej fanatyków Forda Probe niz tylko moja ukochana zona. W ubieglym stuleciu kupilem jej auto 2,5 1994 a teraz zaczynaja sie problemy. Do tej pory dawalem rade sam, ale teraz potrzebuje waszego wsparcia...za co z gory dziekuje. Przepraszam, ze nie mam polskiej trzcionki.
Otóz, autko nie pali na cieplym silniku a po uplywie ok. 30 min pali ponownie. Na zimnym odpala, ale jak sie zatrzymam gdzies to dupa zbita....., trzeba czekac.. Wymienilem czujnik polozenia walu na nowy, wszystkie filtry i swiece.
Przeczyscilem dystrybutor czyli kopulke. Nie wiem co dalej...
Sprawdzilem, ze nie ma iskry gdy jest cieply. Myslalem, ze to moze immo, ale co ma immo do cieplego silnika ? Nie mam pojecia.
Bede bardzo wdzieczny za podpowiedzi, co moge dalej sprawdzac, co robic...
Dzieki...
			
			
									
						
										
						Na poczatkek powiem, ze bardzo sie ciesze, ze jest wiecej fanatyków Forda Probe niz tylko moja ukochana zona. W ubieglym stuleciu kupilem jej auto 2,5 1994 a teraz zaczynaja sie problemy. Do tej pory dawalem rade sam, ale teraz potrzebuje waszego wsparcia...za co z gory dziekuje. Przepraszam, ze nie mam polskiej trzcionki.
Otóz, autko nie pali na cieplym silniku a po uplywie ok. 30 min pali ponownie. Na zimnym odpala, ale jak sie zatrzymam gdzies to dupa zbita....., trzeba czekac.. Wymienilem czujnik polozenia walu na nowy, wszystkie filtry i swiece.
Przeczyscilem dystrybutor czyli kopulke. Nie wiem co dalej...
Sprawdzilem, ze nie ma iskry gdy jest cieply. Myslalem, ze to moze immo, ale co ma immo do cieplego silnika ? Nie mam pojecia.
Bede bardzo wdzieczny za podpowiedzi, co moge dalej sprawdzac, co robic...
Dzieki...
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: Nie pali na cieplym silniku
Witam 
Uzyj wyszukiwarki i dopisz sie do istniejacego watku na ten temat bo ten zaraz ci zamkna a jak sie dopiszesz to wtedy pomyslimy
 a jak sie dopiszesz to wtedy pomyslimy  i nie zrozum mnie zle ale porzadek jakis musi byc
 i nie zrozum mnie zle ale porzadek jakis musi byc  a przy okazji ciesze sie ze tak dlugo jestes posiadaczem probasa
 a przy okazji ciesze sie ze tak dlugo jestes posiadaczem probasa  
 
dla ulatwienia poczytaj TEN temat
 TEN temat 
			
			
									
						
										
						
Uzyj wyszukiwarki i dopisz sie do istniejacego watku na ten temat bo ten zaraz ci zamkna
 a jak sie dopiszesz to wtedy pomyslimy
 a jak sie dopiszesz to wtedy pomyslimy  i nie zrozum mnie zle ale porzadek jakis musi byc
 i nie zrozum mnie zle ale porzadek jakis musi byc  a przy okazji ciesze sie ze tak dlugo jestes posiadaczem probasa
 a przy okazji ciesze sie ze tak dlugo jestes posiadaczem probasa  
 dla ulatwienia poczytaj
 TEN temat
 TEN temat 
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Nie pali na cieplym silniku
Znajomy miał to samo, tyle, że w Xedosie 9- padł mu czujnik halla w aparacie zapłonowym 
			
			
									
						
							
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
			
						Jest: ST220 2005r
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: Nie pali na cieplym silniku
tyle ze z tego co Romas mowil mi to w V masz dwa czujniki polozenia walu, jeden w aparacie a drugi przy kole i dzialaja one na zasadzie kola zapasowego, jeden sie zepsuje to automatycznie odczyt idzie z drugiego a skoro wymienil ten przy kole ktory ma "wyzszy priorytet" to raczej to odpada... ale jak juz piszemy w tym temacie to ja bym zaczal od podmienienia calego aparatu zaplonowego 
			
			
									
						
										
						
Re: Nie pali na cieplym silniku
Dziekuje serdecznie za pierwsze juz reakcje. 
Odniose sie najpierw do sugestii zamykania tematu. Otóz sprawdzilem cale 25 stron tematów, temat po temacie i nie ma nigdzie przypadku " Nie pali na cieplym silniku" a jest wiele klonów innych tematów które sa porozrzucane jak np.: "check engine" lub "problem z odpalaniem". Sprawdzilem zawartosc i zaden post nie odnosi sie do problematyki przedstawianej przeze mnie. Jeden watek jest zblizony ( str.10 - obecnie) problem z czujnikiem polozenia walu. To tyle co do zamykania stronki.
Dziekuje za pierwsze sugestie. NIe wiedzialem, ze jest drugi czujnik w systemie zaplonowym i musze tez sprawdzic sugesie Myszy co to jest ten czujnik halla. Mielismy z zona juz 3 Probiaki 88' - 3L 6V gdyby nie rdza to auto nie do zajechania ( silnik produkowany w Kanadzie ), 2,5 6V 1998 i 2,5 6V 1994 i ten sie ostal, zona go kocha wiec i ja chce dbac o niego i nigdy nie bylo z zadnym Probiakiem wiekszych klopotów. Teraz pierwszy raz objawy sa trudne do postawienia jednoznacznej diagnozy. Dodam, ze dzisiaj sprawdzilem czy pompa pracuje poprawnie - pracuje.
MatiLP640, twoja sugestia co do aparatu zaplonowego jest tez ciekawa. Czytajac to co napisales, przypomnialo mi sie, ze jak po nieudanym zaplonie cofam kluczyk do pozycji OFF i pózniej ( nawet po chwili) ponownie przekrecam celem ponowienia próby zapalenia to w pierwszej fazie po wstepnym przekreceniu kluczyka a przed nacisnieciem Immo zrywa ( na ulamek sekundy) samochodem jakby dokanczalo ostani duch walu z poprzedniego cyklu obrotu kluczyka. Nie dzieje sie tak zawsze, ale na tyle czesto, ze pamietam to.
			
			
									
						
										
						Odniose sie najpierw do sugestii zamykania tematu. Otóz sprawdzilem cale 25 stron tematów, temat po temacie i nie ma nigdzie przypadku " Nie pali na cieplym silniku" a jest wiele klonów innych tematów które sa porozrzucane jak np.: "check engine" lub "problem z odpalaniem". Sprawdzilem zawartosc i zaden post nie odnosi sie do problematyki przedstawianej przeze mnie. Jeden watek jest zblizony ( str.10 - obecnie) problem z czujnikiem polozenia walu. To tyle co do zamykania stronki.
Dziekuje za pierwsze sugestie. NIe wiedzialem, ze jest drugi czujnik w systemie zaplonowym i musze tez sprawdzic sugesie Myszy co to jest ten czujnik halla. Mielismy z zona juz 3 Probiaki 88' - 3L 6V gdyby nie rdza to auto nie do zajechania ( silnik produkowany w Kanadzie ), 2,5 6V 1998 i 2,5 6V 1994 i ten sie ostal, zona go kocha wiec i ja chce dbac o niego i nigdy nie bylo z zadnym Probiakiem wiekszych klopotów. Teraz pierwszy raz objawy sa trudne do postawienia jednoznacznej diagnozy. Dodam, ze dzisiaj sprawdzilem czy pompa pracuje poprawnie - pracuje.
MatiLP640, twoja sugestia co do aparatu zaplonowego jest tez ciekawa. Czytajac to co napisales, przypomnialo mi sie, ze jak po nieudanym zaplonie cofam kluczyk do pozycji OFF i pózniej ( nawet po chwili) ponownie przekrecam celem ponowienia próby zapalenia to w pierwszej fazie po wstepnym przekreceniu kluczyka a przed nacisnieciem Immo zrywa ( na ulamek sekundy) samochodem jakby dokanczalo ostani duch walu z poprzedniego cyklu obrotu kluczyka. Nie dzieje sie tak zawsze, ale na tyle czesto, ze pamietam to.
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: Problem z uruchomieniem silnika...
skoro nie znalazles chociaz podobnego to ok  a co do immo to tez moze byc cos z nim nie tak jak powinno ale przeciez watpie zeby na zimnym chwytal a na cieplym nie... przeciez to nie ma nic wspolnego ze soba, a bledy jakies ma? probowales go wsadzac w tryb diagnostyczny i odczytac czy ma bledy?
 a co do immo to tez moze byc cos z nim nie tak jak powinno ale przeciez watpie zeby na zimnym chwytal a na cieplym nie... przeciez to nie ma nic wspolnego ze soba, a bledy jakies ma? probowales go wsadzac w tryb diagnostyczny i odczytac czy ma bledy?
			
			
									
						
										
						 a co do immo to tez moze byc cos z nim nie tak jak powinno ale przeciez watpie zeby na zimnym chwytal a na cieplym nie... przeciez to nie ma nic wspolnego ze soba, a bledy jakies ma? probowales go wsadzac w tryb diagnostyczny i odczytac czy ma bledy?
 a co do immo to tez moze byc cos z nim nie tak jak powinno ale przeciez watpie zeby na zimnym chwytal a na cieplym nie... przeciez to nie ma nic wspolnego ze soba, a bledy jakies ma? probowales go wsadzac w tryb diagnostyczny i odczytac czy ma bledy?- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5262
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z uruchomieniem silnika...
Siemasz Wiktor   
 
Tak na wstępie to uzupełnij swój profil ok? 
 
A co do tego odpalania, to już Ci mówię, U kolegi Sallmo była ta sama sytuacja, i do wymiany poszła kopułka aparatu zapłonowego i rzeczy typy czyszczenie nic Ci nie dadzą, a zapewne na 99% to jest to
A teraz objaśnienie:
Jak zdejmiesz kopułkę i odwrócisz, to widzisz taki wystający czpień z metalową końcówką na brzegu kopułki i węglik na samym jej środku. Jedno i drugie jest połączone takim drucikiem, który jest zatopiony w obudowie i to in się przepalił, w momęcie kiedy jest zimny, przewodzenie jest większe, zaś po rozgrzaniu mniejsze i iskra nie daję rady na wolnym skoku przejść go węglika przez tą przerwę, stąd objaw poczekania aż przestygnie i dopiero odpali 
 
Podmień od kogoś kopułkę a zobaczysz czy ten 1% niepewności sie sprawdzi czy też nie 
 
A tak na marginesie to skąd jesteś? bo może w Twojej okolicy ktoś mieszka co posiada V6
			
			
									
						
										
						 
 Tak na wstępie to uzupełnij swój profil ok?
 
 A co do tego odpalania, to już Ci mówię, U kolegi Sallmo była ta sama sytuacja, i do wymiany poszła kopułka aparatu zapłonowego i rzeczy typy czyszczenie nic Ci nie dadzą, a zapewne na 99% to jest to
A teraz objaśnienie:
Jak zdejmiesz kopułkę i odwrócisz, to widzisz taki wystający czpień z metalową końcówką na brzegu kopułki i węglik na samym jej środku. Jedno i drugie jest połączone takim drucikiem, który jest zatopiony w obudowie i to in się przepalił, w momęcie kiedy jest zimny, przewodzenie jest większe, zaś po rozgrzaniu mniejsze i iskra nie daję rady na wolnym skoku przejść go węglika przez tą przerwę, stąd objaw poczekania aż przestygnie i dopiero odpali
 
 Podmień od kogoś kopułkę a zobaczysz czy ten 1% niepewności sie sprawdzi czy też nie
 
 A tak na marginesie to skąd jesteś? bo może w Twojej okolicy ktoś mieszka co posiada V6

- wujeksex
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Problem z uruchomieniem silnika...
A ja obstawiam moduł zapłonowy i zalecam wykonanie zewnętrznego  
 
Więcej info na ten temat w temacie "Brak iskry".
			
			
									
						
							 
 Więcej info na ten temat w temacie "Brak iskry".
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA 
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but 
 
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
			
						Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
 
 Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem



 
  
   
  
 

