Problemy po remoncie silnika z Probe II, 2.5, V6, 93r.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.
Coś o tym wiem
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.
Krecio ile ci bierze oleju na tysiąc km?
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.
Ten, którym teraz jeżdżę nie bierze oleju, ale delikatne ubytki są przez pokrywy zaworów, miskę olejową i uszczelniacze wałków
W poprzednim Probku, pierwszy silnik(właśnie po "remoncie") zajechałem po 3,5 miesiacach od kupna, po wymianie oleju na dystansie 4tys km wypił wszystko co miał i wołał o więcej, aż pierścień tłokowy pękł i wbił się w blok a pracujący tłok zrobił rysę na gładzi cylindra (Romas rozbierał). Więc silnik poszedł się kurzyć u Romka i został wykonany przeszczep z Mazdy.
W poprzednim Probku, pierwszy silnik(właśnie po "remoncie") zajechałem po 3,5 miesiacach od kupna, po wymianie oleju na dystansie 4tys km wypił wszystko co miał i wołał o więcej, aż pierścień tłokowy pękł i wbił się w blok a pracujący tłok zrobił rysę na gładzi cylindra (Romas rozbierał). Więc silnik poszedł się kurzyć u Romka i został wykonany przeszczep z Mazdy.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.
U mnie było to samo, od wymiany do wymiany, ani grama nie trzeba było dolewać dodam że zrobiłem z uszczelkami dekli bo też ciekły i mogę też dodać że prawda jest taka że przynajmniej mój czerwone pole często widział
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.
Dlatego terazm przy wymianie rozrządu (160tys pękło) robię komplet wg zaleceń Mazdy.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.
i bardzo dobrze, prawidłowo
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.
Aha mi bierze litr na tysiąc km ale dosc ostro go traktuje.
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.
To bardzo dużo, nawet jak na V kębatigol67 pisze:Aha mi bierze litr na tysiąc km ale dosc ostro go traktuje.
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.
No dosc dużo ale jezdzi?Jezdzi Pusci dymka jak sie pocisnie.Ale pali od strzała rano.Jakbym jezdził do 3 tys obrotów to by spalił moze 0.3 litra na tys.
- corad92
- Posty: 16
- Rejestracja: 2014-01-09 17:56
- Samochód: Probe 93r. 2szt. 2.5 KL-DE i KL-ZE
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.
A co myślicie na temat spuszczania płynu chłodniczego? Lepiej wykonywać przy nagrzanym silniku, czy zimnym? Płukam układ wodą dlatego pytam jak najlepiej wykonywać ten zabieg w Probe - szczególnie, że rankami może być mroźno? Były już podobne tematy, ale bez rozstrzygnięcia. Na stronach producentów uważają, ze przy zimnym - ale czy cały płyn zleci?
Najtańsza Pomoc Drogowa www.tanieholowanie.cba.pl Przewozy dla forumowiczów w specjalnych, jeszcze niższych cenach
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.
Litr na tysiac to jak moja honda, ale to prawie jak diesel
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.
Wierz mi że to nie jest dużo, dużo to by było jak by brał litr na 100kmSpider33 pisze:To bardzo dużo, nawet jak na V kębatigol67 pisze:Aha mi bierze litr na tysiąc km ale dosc ostro go traktuje.
Popatrzcie sibie w ks.ser. nowych samochodów zwłaszcza grupy vw i jest tam napisane że pobór oleju dopuszczalny w standardzie 1l/1kkm
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.
I tak nie masz szans spuszczenia całego płynu na raz, niezależnie czy jest ciepły czy zimny. Zwykle jesteś w stanie zlać koło 4 litrów. I NIE PŁUCZ GO WODĄ! Szkoda pompy
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.
szkoda calego ukladu, nie tylko pompy, fakt ma goesze smarowanie ale woda zostawia kamien w ukladzie wiec tez odradzam to rozwiazanie...
Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.
demineralizowana zostawia kamien? ale sie porobilo w tym kraju, nawet do wody daja kamien…
life's 2 short 4 seals ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
only ziligon
only ziligon
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.
demineralizowana oczywiscie ze nie ale nikt nigdzie nic nie napisal o demineralizowanej wiec mozna sie domyslic ze chodzi o zwykla, a demineralizowana tez wcale nie jest dobra bo nie daje w ogole smarowania wiec tak zle i tak nie dobrze
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.
Dlatego mówiłem Corad92, żeby chociażby rozcieńczył koncentrat z wodą demineralizowaną w stosunku 1:2.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.
Więcej spusci tylko musi z chłodnicy spuscić(z prawej strony korek na chłodnicy) i z bloku silnika(z tyłu silnika bliżej skrzyni u gory dekielek na 2 śrubki)KrecioPL pisze:I tak nie masz szans spuszczenia całego płynu na raz, niezależnie czy jest ciepły czy zimny. Zwykle jesteś w stanie zlać koło 4 litrów. I NIE PŁUCZ GO WODĄ! Szkoda pompy
Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.
ja wylewalem rozpinajac trojnik przy chlodnicy. pozniej zalalem okolo 6-7 litrow, wiec poszlo prawie wszystko
life's 2 short 4 seals ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
only ziligon
only ziligon
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.
Mozna zlac tu przy filtrze oleju odpinajac wężyk ale wszystko chyba nie zleci.Najlepiej ten dekielek odkrecic z tyłu u gory .quarth pisze:ja wylewalem rozpinajac trojnik przy chlodnicy. pozniej zalalem okolo 6-7 litrow, wiec poszlo prawie wszystko
- corad92
- Posty: 16
- Rejestracja: 2014-01-09 17:56
- Samochód: Probe 93r. 2szt. 2.5 KL-DE i KL-ZE
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.
No to pośmigałem troszkę i wszystko jest w normie. Przejechałem dosyć dynamicznie 2 tys km w celu sprawdzenia poboru oleju itd. Wyszło mi, że jednak trochę bierze - pomimo kapitalki. Nie przejmuje sie tym jednak z powodu, że ubytek jest w granicach jak obliczyłem 0,8 - 1L/10 000 km. Czytając inne tematy to raczej norma i nic w tym temacie "nie poradzim". Obrotomierz zaczął działać, olej z układu chłodzenia się wypłukał. Dzięki za pomoc: będzie wiosna - będzie galeria.
Najtańsza Pomoc Drogowa www.tanieholowanie.cba.pl Przewozy dla forumowiczów w specjalnych, jeszcze niższych cenach
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.
Brać nie musi, mogą być wycieki - sprawdź czy się nie poci przy pokrywach zaworów, przy misce olejowej, czujniku ciśnienia oleju, filtrze oleju, obudowie od rozrządu(uszczelniacze wałków rozrządu) i przy aparacie zapłonowym.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.
Chciałem powrócić do mojego problemu bo może jest ktoś kto miał podobny.Tylko moj jest na tyle dziwny że sam sie naprawia.Raz jest tak ze nie da sie wogóle jechac na benzynie tylko, bo na gazie bez zastrzeżeń a czasem chodzi normalnie tak jak dzis wsiadam jeden obrót i pali.Paliwo odpada bo ciśnienie w porządku.Błędów brak.Jak jest ten najgorszy etap to auto nie reaguje na pedał gazu ja wciskam gaz a silnik stoi w miejscu i pyrka cos sie podniosą obroty ale opornie a jak jest lepszy etap to chodzi tylko do 3 tys obrotów potem szarpie.Miał ktos podobny objaw bo ja myśle ze to cos w aparacie lub iskra.może gaz nie potrzebuje takiej iskry jak benzyna?Może kopułka,palec.aha i jeszcze wali w tłumik końcowy bucha jak go gazuje.
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.
Gaz potrzebuje mocniejszej iskry niż benzyna wiec to nie to.