wycieraczki do szyb
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Wycieraczki - stają dęba.
-- oryginalny post 2012-09-16 00:18 --
Mam pytanie odnośnie chowania się wycieraczek . Dziś założyłem do probka nowe wycieraczki wraz z adapterami valeo z myślą że nareszcie będą się chowały pod maskę. Założyłem więc wycieraczki przełączyłem kostkę w pozycje summer i przekręciłem włącznik w aucie wycieraczki pracowały normalnie a gdy dałem w pozycje off chowały się pod maskę przez 4 razy , za 5 po wyłączeniu zamiast chować się pod maskę dzwigają się do góry na szybie. Słychać że przekładnia wszystko działa tak jakby chciała je schować tylko że chowa w drugą stronę co się mogło stać ???? W pozycji winter wszystko działa jak wcześniej Proszę o rady i porady.
-- dodano 2012-09-16 21:37 --
Dziś wycieraczki w pozycji summer zatrzymują się u góry ale nie nad podszybiem tylko przy lewej krawędzi uszczelki teraz już wgl nic niewiem czemu one tak wariują W położeniu winter jest wszystko ok
Mam pytanie odnośnie chowania się wycieraczek . Dziś założyłem do probka nowe wycieraczki wraz z adapterami valeo z myślą że nareszcie będą się chowały pod maskę. Założyłem więc wycieraczki przełączyłem kostkę w pozycje summer i przekręciłem włącznik w aucie wycieraczki pracowały normalnie a gdy dałem w pozycje off chowały się pod maskę przez 4 razy , za 5 po wyłączeniu zamiast chować się pod maskę dzwigają się do góry na szybie. Słychać że przekładnia wszystko działa tak jakby chciała je schować tylko że chowa w drugą stronę co się mogło stać ???? W pozycji winter wszystko działa jak wcześniej Proszę o rady i porady.
-- dodano 2012-09-16 21:37 --
Dziś wycieraczki w pozycji summer zatrzymują się u góry ale nie nad podszybiem tylko przy lewej krawędzi uszczelki teraz już wgl nic niewiem czemu one tak wariują W położeniu winter jest wszystko ok
2.2gt 92 rok
- czarnyy1983
- Posty: 10
- Rejestracja: 2012-02-04 10:25
- Samochód: 2.2 gt 1991r
- Lokalizacja: Czestochowa
Re: Wycieraczki - stają dęba.
witam miałem ten sam problem i wada jest w mechanizmie wycieraczek a mianowicie jest tam taka część która się zazębia i ona się wyciera a przez to przeskakuje wtedy ma za daleki posuw i wycieraczki staja dęba w pozycji LATO u mnie pomogło to że lekko je zeszlifowałem iglakiem (na płask bo były już zaokrąglone po rozebraniu będzie widać o co chodzi ) i już ponad rok mam z tym spokój:)
BYŁO 2.2GT 91r
JEST 2.2GT 91r
JEST 2.2GT 91r
- tomasso
- Posty: 50
- Rejestracja: 2009-04-17 19:58
- Samochód: Probe 2.2GT 92r i... kosiarka do trawy :) 1.2 benz.
- Lokalizacja: Piła
Re: Wycieraczki - stają dęba.
odświeżę nieco temat
przeczytałem właśnie chyba wszystkie wątki dotyczące wycieraczek , niestety nie znalazłem nic na temat różnic w rodzajach silniczków wycieraczek...
Mianowicie: mam problem ze stającymi dęba wycieraczkami -jak wielu posiadaczy jedynek ,próbuję ogarnąć temat wymieniając silniczek (wraz z tą czarną przystawką od czasówek ) .
Kupiłem od jednego z chłopaków silniczek (sprawdził wszystko w nim działa) ,dziś schodzę do auta i niespodzianka... silniczek przysłany ma jedno gniazdo do wtyczki na 8 pinów ,a mój ma dwa gniazda jedno w tej czarnej przystawce od czasówek na 4 piny i drugie w korpusie silniczka na chyba 3 piny ...probe rocznik 92 a kupiony silniczek prawdopodobnie 91 .
Pytanie próbował ktoś przerobić wtyczki ? a może ma ktoś taki sprawny silniczek do opchnięcia (wiem ,że to nie giełda ale popadam w desperację )
przeczytałem właśnie chyba wszystkie wątki dotyczące wycieraczek , niestety nie znalazłem nic na temat różnic w rodzajach silniczków wycieraczek...
Mianowicie: mam problem ze stającymi dęba wycieraczkami -jak wielu posiadaczy jedynek ,próbuję ogarnąć temat wymieniając silniczek (wraz z tą czarną przystawką od czasówek ) .
Kupiłem od jednego z chłopaków silniczek (sprawdził wszystko w nim działa) ,dziś schodzę do auta i niespodzianka... silniczek przysłany ma jedno gniazdo do wtyczki na 8 pinów ,a mój ma dwa gniazda jedno w tej czarnej przystawce od czasówek na 4 piny i drugie w korpusie silniczka na chyba 3 piny ...probe rocznik 92 a kupiony silniczek prawdopodobnie 91 .
Pytanie próbował ktoś przerobić wtyczki ? a może ma ktoś taki sprawny silniczek do opchnięcia (wiem ,że to nie giełda ale popadam w desperację )
Szary Kocur 2.2 GT 92 r bo ja nie KCEM innego AŁTA
http://www.fotosik.pl/u/tomasso78/album/1320479
http://www.fotosik.pl/u/tomasso78/album/1320479
- Mroofka
- Posty: 264
- Rejestracja: 2011-02-03 11:29
- Samochód: GT 91r, GT 89r.; Porsche 924,82r;
- Galeria: viewtopic.php?t=18751
- Lokalizacja: Ełk
Problem z wycieraczkami...
Witam, rozpoczynam wątek bo albo przeoczyłem albo jeszcze nie było..
Mam problem ze sterowaniem wycieraczkami szyby czołowej. jest tak że jak daje przełącznik na pierwszą pozycję to wycieraczki chodzą bez przerwy, jak naciskam spryskiwacz to tylko pryska a wycieraczki muszę osobno włączyć... ponadto jak daje ustawienie na zime to wogle nie da się wyłączyć wycieraczek...
próbowałem wymienić przełącznik wycieraczek ale jak wkładałem inny (dwa różne) to wycieraczek nie dało się wyłączyć, nie działał tryb przerywany i wogle z przełącznika zaczynał wydobywać się dymek.. więc wrócił na miejsce pierwotny przełącznik. wymieniałem też cały silnik wycieraczek i to żadnych zmian w pracy nie wprowadzało. dodał jeszcze że wyieraczki nie chowają się pod mache... nie wiem, nie moge znaleźć czy jest i w którym miejscu przekaźnik odpowiedzialny za wycieraczki.. jeśli ktoś mi podpowie to wymienie go i opisze efekty. jeśli to nie przekaźnik to rozumiem że pozostaje zwarcie jakieś w instalacji? Proszę pomóżcie
Mam problem ze sterowaniem wycieraczkami szyby czołowej. jest tak że jak daje przełącznik na pierwszą pozycję to wycieraczki chodzą bez przerwy, jak naciskam spryskiwacz to tylko pryska a wycieraczki muszę osobno włączyć... ponadto jak daje ustawienie na zime to wogle nie da się wyłączyć wycieraczek...
próbowałem wymienić przełącznik wycieraczek ale jak wkładałem inny (dwa różne) to wycieraczek nie dało się wyłączyć, nie działał tryb przerywany i wogle z przełącznika zaczynał wydobywać się dymek.. więc wrócił na miejsce pierwotny przełącznik. wymieniałem też cały silnik wycieraczek i to żadnych zmian w pracy nie wprowadzało. dodał jeszcze że wyieraczki nie chowają się pod mache... nie wiem, nie moge znaleźć czy jest i w którym miejscu przekaźnik odpowiedzialny za wycieraczki.. jeśli ktoś mi podpowie to wymienie go i opisze efekty. jeśli to nie przekaźnik to rozumiem że pozostaje zwarcie jakieś w instalacji? Proszę pomóżcie
wystarczy chcieć
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Re: Problem z wycieraczkami...
Mroofka pisze:Witam, rozpoczynam wątek bo albo przeoczyłem albo jeszcze nie było..
Coś tam raczej byłoMroofka pisze:... nie wiem, nie moge znaleźć czy jest i w którym miejscu przekaźnik odpowiedzialny za wycieraczki..
np
Poczytaj sobieRobert pisze:Drugi od lewej (oznaczony rzymską II) z pięciu (jest miejsce na 6, ale jednego - IV - brak) przekaźnik na podszybiu w komorze silnika.
Sprawdź jeszcze bezpieczniki od radia (wewnątrz) i wycieraczek (w komorze silnika).
I jednak cały czas podejrzany jest przełącznik wycieraczek - gdybyś miał od kogoś pożyczyć i chwilę pojeździć z wymienionym...
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... ycieraczki
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
- Mroofka
- Posty: 264
- Rejestracja: 2011-02-03 11:29
- Samochód: GT 91r, GT 89r.; Porsche 924,82r;
- Galeria: viewtopic.php?t=18751
- Lokalizacja: Ełk
Re: Problem z wycieraczkami...
tylko tam ciągle pada na włącznik a już dwa inne wkładałem, jeden który miałem który rok temu był wyjęty z auta na części i wtedy działaś, i drugi który diś wyjąłem z jednego szrotu.. ponadto na pozycji zzima wogle nie da się wyłączyć wycieraczek, nic, jutro pogrzebie w przekaźnikach
wystarczy chcieć
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Problem z wycieraczkami...
JA też mam jakiś problem ale jeszcze nie szukam problemu, może opiszę:
- wycieraczki się zacinają - jakby coś nie łączyło - pójdą na pół szyby i staną po chwili znowu kawałek i tak w kółko - ewidentnie słychać przekaźnik jak piszcza cewka wiec pewnie przełącznik.
- spryskiwacz nie działa - myślę że to wina przełącznika = zrobiłem na krótko przewód i włącznik
Obecnie poświęcam czas na moduł świateł - jutro próba generalna - podobno ma działać wersja finalna - zobaczymy
- wycieraczki się zacinają - jakby coś nie łączyło - pójdą na pół szyby i staną po chwili znowu kawałek i tak w kółko - ewidentnie słychać przekaźnik jak piszcza cewka wiec pewnie przełącznik.
- spryskiwacz nie działa - myślę że to wina przełącznika = zrobiłem na krótko przewód i włącznik
Obecnie poświęcam czas na moduł świateł - jutro próba generalna - podobno ma działać wersja finalna - zobaczymy
- Mroofka
- Posty: 264
- Rejestracja: 2011-02-03 11:29
- Samochód: GT 91r, GT 89r.; Porsche 924,82r;
- Galeria: viewtopic.php?t=18751
- Lokalizacja: Ełk
Re: Problem z wycieraczkami...
-- oryginalny post 2013-03-02 10:22 --
Jakbyś szukał przełącznika to mam ten co wczoraj kupiłem ;]
idę próbować rozwiązać mój problem. jak naprawie to opisze ;]
-- dodano 2013-03-02 11:28 --
I oto sprawca zamieszania, przekaźnik wycieraczek znajdujący się nad nogami kierowcy. Odpowiada za prace i chowanie wycieraczek. Wymieniłem i po problemie. Wycieraczki się chowają pod maske już i tryb przerywany też działa.
Teraz ide składać wszystko co rozebrałem
adrian_seki pisze:JA też mam jakiś problem ale jeszcze nie szukam problemu, może opiszę:
- wycieraczki się zacinają - jakby coś nie łączyło ..... pewnie przełącznik.
- spryskiwacz nie działa - myślę że to wina przełącznika
Jakbyś szukał przełącznika to mam ten co wczoraj kupiłem ;]
idę próbować rozwiązać mój problem. jak naprawie to opisze ;]
-- dodano 2013-03-02 11:28 --
I oto sprawca zamieszania, przekaźnik wycieraczek znajdujący się nad nogami kierowcy. Odpowiada za prace i chowanie wycieraczek. Wymieniłem i po problemie. Wycieraczki się chowają pod maske już i tryb przerywany też działa.
Teraz ide składać wszystko co rozebrałem
wystarczy chcieć
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: wycieraczki do szyb
Gdzie kupiłeś taki przekaźnik?? U mnie wycieraczki działają w pozycji summer i winter bez zarzutu tylko w pozycji summer zamiast schować się pod maskę idą na środek szyby albo w pionie . Uważasz że to też wina tego przekaźnika?? spryskiwacze itp działają . odp.pozdrooo
2.2gt 92 rok
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2012-06-30 01:08
- Samochód: Ford Probe I 2.2Turbo 1991r
- Galeria: viewtopic.php?t=20839
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: wycieraczki do szyb
Ile dałes za przekażnik
- Mroofka
- Posty: 264
- Rejestracja: 2011-02-03 11:29
- Samochód: GT 91r, GT 89r.; Porsche 924,82r;
- Galeria: viewtopic.php?t=18751
- Lokalizacja: Ełk
Re: wycieraczki do szyb
pusher1 pisze:Gdzie kupiłeś taki przekaźnik?? U mnie wycieraczki działają w pozycji summer i winter bez zarzutu tylko w pozycji summer zamiast schować się pod maskę idą na środek szyby albo w pionie . Uważasz że to też wina tego przekaźnika?? spryskiwacze itp działają . odp.pozdrooo
Myślę że to bardziej pozycjoner.. a przekaźnik miałem swój zapasowy bo Proba rozebrałem swego na części sory że tak późno ale dopiero tu zajrzałęm ;p
wystarczy chcieć
Re: wycieraczki do szyb
-- oryginalny post 2013-09-28 12:13 --
Hej to i ja zadam pytanko:)
Mianowicie czy ów przekaźnik co jest oznaczony rzymską II pod maską odpowiada tylko i wyłącznie za wycieraczki?
Pytam bo rozłączylem go gdyż okazuje się ze wpiernicza mi prawie 0.2A nawet po zgaszeniu auta i przekręceniu stacyjki w pozycję Lock (btw czy u Was też tak jest)?
Efektem tego są niedzialające wycieczki - to na pewno ale czy coś jeszcze?
Pozdrawiam
-- dodano 2013-09-28 19:39 --
wycieraczki a nie wycieczki
Hej to i ja zadam pytanko:)
Mianowicie czy ów przekaźnik co jest oznaczony rzymską II pod maską odpowiada tylko i wyłącznie za wycieraczki?
Pytam bo rozłączylem go gdyż okazuje się ze wpiernicza mi prawie 0.2A nawet po zgaszeniu auta i przekręceniu stacyjki w pozycję Lock (btw czy u Was też tak jest)?
Efektem tego są niedzialające wycieczki - to na pewno ale czy coś jeszcze?
Pozdrawiam
-- dodano 2013-09-28 19:39 --
wycieraczki a nie wycieczki
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: wycieraczki do szyb
Nie wiem czy ktoś juz o tym wspominał, ale przyczyną mozolnej, głośnej pracy wycieraczek, zacinania się w trybie przerywanej pracy oraz na koniec włączania się ich samych z siebie, a wreszcie otwierania się i stawania na połowie szyby bez dalszej reakcji są cięgna- a konkretnie stojące(zapieczone) koszyczki metalowe ruszające się na ośce (2x) na których są kulki do cięgien. Imadło, penetrator kilka minut szarpania potem jak jest w miarę luźno poskładać bez zakładania plastików podszybia i podszybia, wrzucić na najszybszy bieg na kilka minut i psikać penetratorem od czas udo czasu. Jak ręką odjął. Chodzą cicho, szybko, bez problemów i zjeżdżają na samiutki dół, a nie tylko markują
Problem samodzielnego włączania się niestety wrócił. Pomogła (jeszcze mało pojeździłem, ale ani razu się nie włączyły same) wymiana wyżej wspomnianego sterownika/przekaźnika.
Wygląda na to, że wreszcie zakończyłem definitywnie temat wycieraczek
Problem samodzielnego włączania się niestety wrócił. Pomogła (jeszcze mało pojeździłem, ale ani razu się nie włączyły same) wymiana wyżej wspomnianego sterownika/przekaźnika.
Wygląda na to, że wreszcie zakończyłem definitywnie temat wycieraczek
- migellito
- Posty: 16
- Rejestracja: 2013-11-26 17:10
- Samochód: ford probe 1992 2.2 GT Turbo
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: wycieraczki do szyb
mam pytanko ... zrobilo mi sie zwarcie podczas instalacji radia i padly mi wycieraczki wraz z radiem i spryskiwacze ... bezpieczniki wszystkie dobre ... gdzie moze byc problem??
Migellitoo
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: wycieraczki do szyb
Sprawdzales bezpieczniki w obu skrzynkach? Mi to wyglada na bezpiecznik ze skrzynki w nogach kierowcy...
- LukaszV8
- Klubowicz
- Posty: 677
- Rejestracja: 2009-01-06 10:10
- Samochód: Probe GT 1992r.
- Galeria: viewtopic.php?t=23045
- Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Re: wycieraczki do szyb
migellito pisze:mam pytanko ... zrobilo mi sie zwarcie podczas instalacji radia i padly mi wycieraczki wraz z radiem i spryskiwacze ... bezpieczniki wszystkie dobre ... gdzie moze byc problem??
U mnie dokładnie to samo się stało Ech jeszcze nie zdążyłem nawet założyć drugiego mechanizmu od podnoszenia szyby bo w starym linka pękła, a tu wycieraczki jeszcze padły Heh no jest przy czym dłubać, ale Fordzik i tak przefajny
PS.: Istnieje i żyje sobie jeszcze ktoś w tych ,,cudownych'' latach z Krakowa,okolic lub nawet śląska kto posiada jeszcze 2.2 GT i przerobił temat wycieraczek, montażu bov'a itp do którego mogłbym podjechać , spotkać się, zasięgnąć wiedzy?? czy już pozostawały tylko same 2geny razem z ich ownerami...
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wycieraczki do szyb
Raczej bezpiecznik nie jest dobry skoro było zwarcie