Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterowności
- pawlacz
- Posty: 376
- Rejestracja: 2012-07-24 23:41
- Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=22222
Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterowności
Jak zmniejszyć podsterowność, poprawić trakcję? Na pewno pomogą rozpórki, obniżenie zawieszenia. Coś jeszcze? Zaadaptowanie innych stabilizatorów z jakiegoś innego modelu?
Oczywiście felgi i opony też mają na to wpływ, ale jazda po polskich drogach, na 18' i profilu 40 to będzie katorga, samo zawieszenie stockowe już jest twarde i przy 16' i profilu 55 czuć każdą nierówność.
Oczywiście felgi i opony też mają na to wpływ, ale jazda po polskich drogach, na 18' i profilu 40 to będzie katorga, samo zawieszenie stockowe już jest twarde i przy 16' i profilu 55 czuć każdą nierówność.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterown
więc jak czujesz każdą nierówność przy 16' to przy 18' wiecej juz nie poczujesz
Co do podsterowności to stabilizatora nie masz co wymieniać bo jest ok. przede wszystkim zainwestuj w dobre opony.
Co do podsterowności to stabilizatora nie masz co wymieniać bo jest ok. przede wszystkim zainwestuj w dobre opony.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterown
Podsterowność jest cechą po prostu auta przednionapędowego, gdzie większość masy masz z przodu i to ona wypycha Ciebie z łuku na zakręcie.
Stabilizator przód jest ok, tył jest cienki ale lepiej usztywnić karoserię rozpórkami, dobrym zawieszeniem i mieć dobre opony.
Stabilizator przód jest ok, tył jest cienki ale lepiej usztywnić karoserię rozpórkami, dobrym zawieszeniem i mieć dobre opony.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterown
no tutaj się Krecik z tobą nie zgodzę, przede wszystkim ciężar dociska cię do podłoża i dlatego lepiej trzyma, ale minusem jest przód napęd który daje uślizgKrecioPL pisze:Podsterowność jest cechą po prostu auta przednionapędowego, gdzie większość masy masz z przodu i to ona wypycha Ciebie z łuku na zakręcie.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterown
To wynika z fizyki - bezwładność, ruch po okręgu, siła odśrodkowa, rozłożenia masy obiektu w ruchu, kierunek, zwrot, punkt przyłożenia wektora.KrecioPL pisze:Podsterowność jest cechą po prostu auta przednionapędowego, gdzie większość masy masz z przodu i to ona wypycha Ciebie z łuku na zakręcie.
Polecam zgłębić te pojęcia
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Stig
- Klubowicz
- Posty: 1136
- Rejestracja: 2012-01-27 13:41
- Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
- Galeria: viewtopic.php?t=19937
- Lokalizacja: Będków .. Łódź
Re: Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterown
Podsterowność jest cechą aut przednionapędowych "z tamtej epoki- epoki produkcji probasów" a nie ogólnie aut przednionapędowych jest mnóstwo nowych aut przednionapędowych , w których podsterowność jest nieodczuwalna, wszystko kwestia konstrukcji i wyważenia
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterown
tak, rozłożenie masy robi swoje
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterown
Można by się jeszcze pobawić w dystanse na piasty. Zawsze troszku szerzej ale to już za sobą ciągnie przerabianie błotnika zazwyczaj.
- Pajda16v
- Posty: 543
- Rejestracja: 2011-12-01 14:30
- Samochód: osobowy 1995 4-suw
- Galeria: viewtopic.php?t=19719
- Lokalizacja: Malediwy
Re: Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterown
Moje zdanie na ten temat jest takie Zamiast pchać kasę w dystanse rozpórki itp. nowe dobre opony z niskich profilem na dużej feldze i zadbane zawieszenie. Probe jest samochodem podsterownym i tego się nie oszuka
Probe to nie samochód, to styl życia...