Witajcie.
Jako, że i mnie dopadła bolączka braku iskry, postanowiłem zrobić to raz, a dobrze, czyli zewnętrzny tranzystor sterujący
oraz nowa cewka. W pierwszej kolejności sprawdziłem działanie hallotronu w module, czyli dioda pomiędzy B+ a IG w złączu diagnostycznym,
przekręcam zapłon-jest mrugnięcie, kręcę rozrusznikiem-dioda wesoło mruga, czyli hallotron działa poprawnie.
Dodam najpierw jeszcze garść informacji:
-fabryczne immo jest, podczas kręcenia kontrolka od immo gaśnie czyli to nie immo blokuje,
-wyłącznik wstrząsowy w bagażniku jest wciśnięty,
-przy kluczyku "na zapłon" słychać pompkę paliwa więc tu też ok,
-na gazie awaryjnie również była próba odpalenia i nic,
-kable i świece mają ok 3500-4000km
-kopułka oraz palec mają ok 1000-1500km
Próbowałem odczytać oznaczenia z mojego aparatu, niestety ani nic nie jest wytłoczone, ani nie mam żadnej naklejki-czyli ktoś już rzeźbił.
Temat zewnętrznego tranzystora jest mi znany od dawna, ale dopiero wczoraj natknąłem się na informację, że tyczy się on probów z 93-94r
a w pozostałych są inne wyprowadzenia przewodów z modułu/cewki. Z tego co się orientuje, to w cewkach "późniejszych" są inaczej wyprowadzone
uzwojenia pierwotne oraz wtórne z cewki, tzn na innych pinach są, czy tylko o to chodzi?
Jest ktoś w posiadaniu schematu jak to ustrojstwo podłączyć do probe z lat późniejszych?
Drugą sprawą jest cewka. Myślę, że jak robić to wszystko na raz, więc cewkę również będę wymieniać i tu zaczyna się problem, ponieważ moja ma pin wystający,
a nie "z dziurką" i wygląda tak jak na tej auckji:
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-mazda ... 84425.html ale z tego co widzę, to jest dedykowana do 2.5
U mnie jakaś rzeźba jest czy faktycznie mam cewkę od 2.5 lub sprzedawca ma błędne info? Będzie pasować rozmiarami? Gdzieś rzuciło mi się w oczy,
że rozmiar tego pinu jest inny niż w 2.0 a niestety od 2.0 z takim pinem nigdzie nie znalazłem cewki.
Zdjęcia mojego aparatu:
Pozdrawiam
DNF
Zewnętrzny moduł zapłonowy do 2.0 97r
Re: Zewnętrzny moduł zapłonowy do 2.0 97r
Ale wczem rzecz?
Jeździ, nie jeździ? Gada, nie gada? Czy po prostu chcesz se podłubać?
Cewka z linku wygląda jak taka która powinna być u Ciebie, są i takie http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-mazda ... 94968.html
zwróć uwagę na okolice wyjścia wysokiego napięcia- są inne.
Znając "życie" to będzie ta droższa żeby nie było za łatwo i tanio ale to jeszcze nie koniec zmartwień bo nie wiemy czy wyprowadzenia się zgadzają a mogą się nie zgadzać.
Ciężko o sprawdzone informacje bo mało kto zagłębiał się w ten temat ze względu na koszty ewentualnego błędu i ewentualny zwrot części elektrycznej często niemożliwy.
Generalna zasada jest taka- nie chce odpalić, to auto idzie na części - takie życie
Gdzieś mam aparat z Twojego rocznika, zrobię fotki i podeślę jak wygląda cewka a no i może pomierzę ją żeby wiedzieć jak wyprowadzenia idą.
Aparaty między 94 a 96 są zamienne, ale trzeba przepinać piny na module w odwrotną kolejność (cewkę pewnie też).
Cewki od fałki mają odsadzone sporo na bok wyjście wysokiego napięcia- to tak na oko co widać.
Jeździ, nie jeździ? Gada, nie gada? Czy po prostu chcesz se podłubać?
Cewka z linku wygląda jak taka która powinna być u Ciebie, są i takie http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-mazda ... 94968.html
zwróć uwagę na okolice wyjścia wysokiego napięcia- są inne.
Znając "życie" to będzie ta droższa żeby nie było za łatwo i tanio ale to jeszcze nie koniec zmartwień bo nie wiemy czy wyprowadzenia się zgadzają a mogą się nie zgadzać.
Ciężko o sprawdzone informacje bo mało kto zagłębiał się w ten temat ze względu na koszty ewentualnego błędu i ewentualny zwrot części elektrycznej często niemożliwy.
Generalna zasada jest taka- nie chce odpalić, to auto idzie na części - takie życie
Gdzieś mam aparat z Twojego rocznika, zrobię fotki i podeślę jak wygląda cewka a no i może pomierzę ją żeby wiedzieć jak wyprowadzenia idą.
Aparaty między 94 a 96 są zamienne, ale trzeba przepinać piny na module w odwrotną kolejność (cewkę pewnie też).
Cewki od fałki mają odsadzone sporo na bok wyjście wysokiego napięcia- to tak na oko co widać.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Zewnętrzny moduł zapłonowy do 2.0 97r
Duracell, rzecz w tym, że w pierwszym zdaniu napisałem, że dopadł mnie problem braku iskry
Cewka z Twojego linku, to po prostu 3x droższy mobiletron, u mnie to NTY, czyli jakiś krzak
To co, kto nie ryzykuje ten nie żyje i brać tą za 85 złociszy?
Czy może się nie cackać i od razu zaszaleć:
http://allegro.pl/mazda-626-ford-probe- ... 14502.html
Cewka z Twojego linku, to po prostu 3x droższy mobiletron, u mnie to NTY, czyli jakiś krzak
To co, kto nie ryzykuje ten nie żyje i brać tą za 85 złociszy?
Czy może się nie cackać i od razu zaszaleć:
http://allegro.pl/mazda-626-ford-probe- ... 14502.html
Re: Zewnętrzny moduł zapłonowy do 2.0 97r
No to akurat jest S3 a potrzebujesz S5 - chociaż pewno ma i S5. Wiesz taki ładny to on nie będzie jak na obrazku. Nie wiem jak Wrocław ale Torunia bym nie polecił na naprawę.DNF91 pisze: Czy może się nie cackać i od razu zaszaleć:
http://allegro.pl/mazda-626-ford-probe- ... 14502.html
No dla mnie to te cewki się różnią na pewno fizycznie delikatnie wyglądem w jednym miejscu...
Ale jesteś pewien że cewka padła a moduł jest sprawny?
„czysta krew, trzeźwy umysł”
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Zewnętrzny moduł zapłonowy do 2.0 97r
A skąd pomysł że S5? U siebie nie mam żadnych kabelków tak jak ma to miejsce w S5.
Czy mam pewność? Nie mam, ale napisałem co sprawdziłem, dodatkowo rozrząd jest w jednym kawałku,
bo wałek aparatu się kręci przy kręceniu rozrusznikiem, więc wszystko na to wskazuje.
Czy mam pewność? Nie mam, ale napisałem co sprawdziłem, dodatkowo rozrząd jest w jednym kawałku,
bo wałek aparatu się kręci przy kręceniu rozrusznikiem, więc wszystko na to wskazuje.
Re: Zewnętrzny moduł zapłonowy do 2.0 97r
Witam wszystkich .
Mam problem z aparatem zapłonowym S1
Mianowicie chodzi o to że kostki które przychodzą do cewki są zniszczone( zostały same przewody odcięte )
Proszę o pomoc , jak ktoś by mógł zrobić zdjęcie tych kostek żebym wiedział jaki kolor kabla przypisać do pinów w aparacie zapłonowym
Jak ktoś wyrazi już chęć pomocy to bardzo bym prosił o zdjęcie na którym bedzie dobrze widac kabelki .
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Mam problem z aparatem zapłonowym S1
Mianowicie chodzi o to że kostki które przychodzą do cewki są zniszczone( zostały same przewody odcięte )
Proszę o pomoc , jak ktoś by mógł zrobić zdjęcie tych kostek żebym wiedział jaki kolor kabla przypisać do pinów w aparacie zapłonowym
Jak ktoś wyrazi już chęć pomocy to bardzo bym prosił o zdjęcie na którym bedzie dobrze widac kabelki .
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Re: Zewnętrzny moduł zapłonowy do 2.0 97r
Tu masz kolory http://ford-probe.net/content/view/17/42/
„czysta krew, trzeźwy umysł”