Taka dziwna sytuacja jest u mnie w probasie.
Chcę odpalić silnik, przekręcam kluczyk i kręcę rozrusznikiem, nie odpala - bez względu na to ile czasu bym go piłował na tym rozruszniku, nie odpali.
Po kilku sekundach znów przekręcam kluczyk i kręcę rozrusznikiem, to samo, nie odpala (i tutaj uwaga, pojawia się dziwna rzecz) puszczam kluczyk, rozrusznik już nie kręci, słychać że silnik rozpędzony od rozrusznika zaraz się zatrzyma i w tym momencie odpala Czasem dzieje się to za drugim razem, czasem za trzecim.
Co to może być strasznie jest to wkurzające.
I taka ciekawostka, przełączam kluczyk w stacyjce w pozycje zapłonu (kontrolki na zegarach się zapalają), otwieram maskę, kawałkiem kabla podaję plusa z akumulatora na konektor od bendiksa rozrusznika - rozrusznik kręci i pięknie odpala od półobrotu
Diagnoza była taka:
- uszkodzona stacyjka - próbowałem na kilku różnych sprawnych i dzieje się to samo więc to nie wina stacyjki
- uszkodzony regulator ciśnienia paliwa - wymieniłem, to nie jest przyczyną
Po prostu przy przekręceniu w stacyjce kluczyka w pozycję kręcenia rozrusznikiem, coś jakby odłączało sygnał na wtryskiwacze paliwowe, tak mi się wydaje
Ktoś się już spotkał z takim objawem
odpalanie odpala za drugim lub trzecim razem
- -michal-
- Posty: 982
- Rejestracja: 2011-12-10 03:04
- Samochód: Yugo Koral :P
- Lokalizacja: Lublin, Chełm
odpalanie odpala za drugim lub trzecim razem
Oxanin pierwszej klasy
Re: odpalanie odpala za drugim lub trzecim razem
Po 1, sprawdź czy w momencie kręcenia masz iskrę cały czas, najprościej na świecy.
Po 2, zdejmij wtyczkę z któregoś wtrysku, najlepiej nr 1 i sprawdź czy masz jakieś jakieś napięcie na wtrysku w czasie kręcenia ? Miernik na napięcie stałe do 20 V.
Aha, jeśli jest tak jak w 2.0 a pewnie tak jest to na jednym bolcu wtyczki wtryskiwacza masz mieć napięcie cały czas względem masy (silnika) a między oboma bolcami ma być impuls. Sterowanie wtryskami jest masą, obwód zamyka się w komputerze na tranzystorze względem masy.
Po 2, zdejmij wtyczkę z któregoś wtrysku, najlepiej nr 1 i sprawdź czy masz jakieś jakieś napięcie na wtrysku w czasie kręcenia ? Miernik na napięcie stałe do 20 V.
Aha, jeśli jest tak jak w 2.0 a pewnie tak jest to na jednym bolcu wtyczki wtryskiwacza masz mieć napięcie cały czas względem masy (silnika) a między oboma bolcami ma być impuls. Sterowanie wtryskami jest masą, obwód zamyka się w komputerze na tranzystorze względem masy.
Ostatnio zmieniony 2017-05-08 05:51 przez duracell, łącznie zmieniany 1 raz.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- -michal-
- Posty: 982
- Rejestracja: 2011-12-10 03:04
- Samochód: Yugo Koral :P
- Lokalizacja: Lublin, Chełm
Re: odpalanie odpala za drugim lub trzecim razem
Iskra jestduracell pisze:Po 1, sprawdź czy w momencie kręcenia masz iskrę cały czas, najprościej na świecy.
Z tym będzie problem, w V6 na szynie wtryskowej w której siedzą wtryskiwacze, na górze jest przykręcana listwa z pinami na każdy wtryskiwacz Pod kostkę muszę się wpiąć. Dam znać co udało mi się zaobserwować.duracell pisze:Po 2, zdejmij wtyczkę z któregoś wtrysku, najlepiej nr 1 i sprawdź czy masz jakieś jakieś napięcie na wtrysku w czasie kręcenia ?
Oxanin pierwszej klasy
Re: odpalanie odpala za drugim lub trzecim razem
To przy okazji sprawdź jeszcze czy jest wstępne zadziałanie pompy paliwowej tzn. pompa po przekręceniu na zapłon dostaje na sekundę lub mniej napięcie żeby dobiła paliwa do listwy i się rozłącza. I załącza znowu gdy kręcimy rozrusznikiem. Najlepiej sprawdzić na czujniku wstrząsowym czy na jednym z zestyków pojawia się napięcie. Lub inaczej - zewrzyj w złączu diagnose styk FP - wtedy pompa pracuje cały czas i sprawdź jakie to ma znaczenie w stosunku do odpalania z opóźnieniem.
„czysta krew, trzeźwy umysł”