Piotr0805
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Piotr0805
Honowanie bloku bez wyjęcia tłoków? Dziwne i pytanie czy coś to dało Ja w swoim przy 270tys nic nie robiłem było widać jeszcze fabryczne rysy honowania a rant przy głowicy był praktycznie nie do zauważenia. To jest 90rok a nie 2010 gdzie silniki robią z papieru
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
Tłoki przecież wyjąłemadrian_seki pisze: ↑2021-05-01 07:47 Honowanie bloku bez wyjęcia tłoków? Dziwne i pytanie czy coś to dało Ja w swoim przy 270tys nic nie robiłem było widać jeszcze fabryczne rysy honowania a rant przy głowicy był praktycznie nie do zauważenia. To jest 90rok a nie 2010 gdzie silniki robią z papieru
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Piotr0805
Aha nie widać ze zdjęć
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Piotr0805
Stary, z zalym szacunkiem ale to nie ma nic wspólnego z honowniem, a raczej oczyszczeniem, i lepiej żebyś się nie zdziwił jak pokrzywisz gładź cylindrów, poza tym te mikrorysy które wychodzą po prawdziwej honownicy mają swoje zadanie, a tu...
No nic powodzenia życzę
No nic powodzenia życzę
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
A Ty zawsze pesymista
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Piotr0805
Raczej realista
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Piotr0805
Romas msz racje ale na siłę niema co uszczęśliwiać. Odpali ciśnienia trzymał nie będzie przedmuchy i żrący olej to początek końca tego silnika.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
Dzięki motywacja do dalszych prac 100%. Wiem że wy wolicie wyzłomować niż robić lub oddać komuś żeby ten się bawił za was. Jak dla mnie zero satysfakcji wtedy. Nie sztuka tylko zmodyfikować gdy ma się dobrą bazę.
Ostatnio zmieniony 2021-05-06 06:45 przez piotr0805, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Piotr0805
Po zbyt mocnym honowaniu szybko zetrze Ci pierścienie i zacznie brać olej. W razie czego kupisz drugi słupek i tyle
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
Było liźnięte delikatnie i osełki o małej gradacji więc spokojnie
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
Kontynuując remont silnika zająłem się dopasowaniem nowych pierścieni. Celowo zrobiłem nieco ciaśniejsze szczeliny na zamku by pierścienie lepiej się dopasowały do cylindra.
Fordo zabrał stary pierścień do mordoru
Kolejnym etapem było wykonanie specjalnej tulei, która pozwoli bardzo łatwo umieścić tłoki w cylindrach.
Ową tuleję wytoczyłem ze stali 40H. Otwór tulei ma wymiar o 0.05mm mniejszy od cylindra po to by nie uszkodzić pierścieni o krawędź cylindra i odwrotnie. Dalej stożek pod kątem 5 stopni co pozwoli lekko i równomiernie zamknąć pierścienie na tłoku i swobodnie wprowadzić do dolnego wymiaru.
Montaż tłoków niezwykle prosty. Wpychamy tłok do tulei tak by dół tłoka wystawał co pozwoli wycentrować tuleję względem cylindra.
Następnie pchamy tłoka w dół i gotowe
Następnymi etapami było zamontowanie nowych panewek, montaż osłony wału korbowego i misy olejowej. Niestety zapomniałem zrobić zdjęć.
Głowica po planowaniu, szlifowaniu zaworów, regeneracji gniazd i wymianie uszczelniaczy:
Montaż głowicy postanowiłem zacząć od przykręcenia do niej kolektora dolotowego przez trudny dostęp do dolnych śrub kolektora gdy głowica jest już na miejscu. Po zamontowaniu głowicy oczywiście nowe uszczelki i pasek.
Po złożeniu silnika wziąłem się za płukanie układu chłodzenia. Następnie zalanie płynami i odpalanie. Silnik, ku mojemu zaskoczeniu, odpalił niemal od pierwszego obrotu po dotarciu na postoju nazajutrz wrócił ze mną do domu
A w domu poznał młodszego brata
Fordo zabrał stary pierścień do mordoru
Kolejnym etapem było wykonanie specjalnej tulei, która pozwoli bardzo łatwo umieścić tłoki w cylindrach.
Ową tuleję wytoczyłem ze stali 40H. Otwór tulei ma wymiar o 0.05mm mniejszy od cylindra po to by nie uszkodzić pierścieni o krawędź cylindra i odwrotnie. Dalej stożek pod kątem 5 stopni co pozwoli lekko i równomiernie zamknąć pierścienie na tłoku i swobodnie wprowadzić do dolnego wymiaru.
Montaż tłoków niezwykle prosty. Wpychamy tłok do tulei tak by dół tłoka wystawał co pozwoli wycentrować tuleję względem cylindra.
Następnie pchamy tłoka w dół i gotowe
Następnymi etapami było zamontowanie nowych panewek, montaż osłony wału korbowego i misy olejowej. Niestety zapomniałem zrobić zdjęć.
Głowica po planowaniu, szlifowaniu zaworów, regeneracji gniazd i wymianie uszczelniaczy:
Montaż głowicy postanowiłem zacząć od przykręcenia do niej kolektora dolotowego przez trudny dostęp do dolnych śrub kolektora gdy głowica jest już na miejscu. Po zamontowaniu głowicy oczywiście nowe uszczelki i pasek.
Po złożeniu silnika wziąłem się za płukanie układu chłodzenia. Następnie zalanie płynami i odpalanie. Silnik, ku mojemu zaskoczeniu, odpalił niemal od pierwszego obrotu po dotarciu na postoju nazajutrz wrócił ze mną do domu
A w domu poznał młodszego brata
Ostatnio zmieniony 2021-06-26 17:10 przez piotr0805, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Piotr0805
Te gładzie cylindrów to jak dla mnie nadają sie do szlifu na nad wymiar widać progi.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
To nie próg tylko ślad oleju. Po założeniu tłoków i posmarowaniu kręciłem silnikiem. Na siłę szukacie problemu?
Ostatnio zmieniony 2021-06-28 10:54 przez piotr0805, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Piotr0805
Fakt - zdjęcie mogło zmylić. Ale Panowie - może by tak pochwalić - bo kawał roboty zrobił chłopak praktycznie własnymi siłami. Warto to docenić. Nie problem oddać do mechanika żeby zrobił za Nas. Czasami trzeba coś zobaczyć na żywo a potem można coś powiedzieć
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Piotr0805
Chęci poświęcony czas praca i koszty to zawsze doceniam bo wiem jak to smakuje sam siedzę w tym od dziecka a za mną dziesiątki jak nie setki silników po remontach modyfikacji większych i mniejszych. Jeśli coś piszę to nie po to aby Ci dosrać czy znieważyć wyrosłem dawno z tego. Piszę aby ci doradzić pomóc nakierować a co ty z tym zrobisz twoja sprawa ja za ciebie twojego życia nie przeżyję. Odpaliłeś chodzi ?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
Odpaliłem i chodzi elegancko
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
- lucas
- Posty: 332
- Rejestracja: 2019-01-16 19:41
- Samochód: Ford Probe '95 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=25155
- Lokalizacja: Siedlce
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Krxlion
- Posty: 35
- Rejestracja: 2018-08-29 14:42
- Samochód: Ford Probe 2.5 V6 - 1993r.
- Galeria: viewtopic.php?t=24792
- Lokalizacja: Lublin
Re: Piotr0805
Też chętnie pochwalę poczynania kolegi. Każda próba ratowania tego typu aut jest dla mnie na plus
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
Dzięki panowie
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
- LukaszV8
- Klubowicz
- Posty: 677
- Rejestracja: 2009-01-06 10:10
- Samochód: Probe GT 1992r.
- Galeria: viewtopic.php?t=23045
- Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Re: Piotr0805
Piotrek nie przejmuj się ludźmi. Nie jeden i nie drugi by taką robotę od razu do mechaników oddawał ,a Ty zrobiłeś sam.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2020-08-26 12:53
- Samochód: Probe II 2,5 v6 1994
Re: Piotr0805
kurde kawał dobrej roboty, szacun
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
Dzięki koledzy
Tak jak i u większości tak i u mnie legendarne kolanko dolotu dokonało żywota
Po nie udanych próbach znalezienia zamiennika PnP jedynym wyjściem pozostało przerobienie dolotu.
Trochę luźnych pomiarów i skompletowałem części tj:
-Silikonowa redukcja 89/70mm
-Silikonowa redukcja 70/45mm
-Kolanko aluminiowe 70mm 90 stopni
-Kilka opasek "T-Clamp"
Z racji że duża redukcja ma trochę większą średnicę niż przepustnica postanowiłem ją nieco skrócić tak by krawędź przepustnicy stykała się z zawężeniem redukcji. Kolanko też wymagało skrócenia gdyż po pierwsze kolidowała z parownikiem gazu a po drugie kąt 90 stopni jest zdecydowanie za duży. Po spasowaniu elementów wyznaczyłem punkt przecięcia oryginalnej rury dolotowej:
Wszytko zmieściło się na styk. Modyfikacja próby przeszła pozytywnie. A tak to finalnie wygląda:
Tak jak i u większości tak i u mnie legendarne kolanko dolotu dokonało żywota
Po nie udanych próbach znalezienia zamiennika PnP jedynym wyjściem pozostało przerobienie dolotu.
Trochę luźnych pomiarów i skompletowałem części tj:
-Silikonowa redukcja 89/70mm
-Silikonowa redukcja 70/45mm
-Kolanko aluminiowe 70mm 90 stopni
-Kilka opasek "T-Clamp"
Z racji że duża redukcja ma trochę większą średnicę niż przepustnica postanowiłem ją nieco skrócić tak by krawędź przepustnicy stykała się z zawężeniem redukcji. Kolanko też wymagało skrócenia gdyż po pierwsze kolidowała z parownikiem gazu a po drugie kąt 90 stopni jest zdecydowanie za duży. Po spasowaniu elementów wyznaczyłem punkt przecięcia oryginalnej rury dolotowej:
Wszytko zmieściło się na styk. Modyfikacja próby przeszła pozytywnie. A tak to finalnie wygląda:
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
Jako że po zmontowaniu wydechu po remoncie silnika pojawiło się sporo przedmuchów jak i urwanych szpilek, gwintów i śrub musiałem co nieco podziałać przy kolektorze nad i pod turbo. Kilka fotek z pierwszego elementu:
Jak widać po tylu latach temperatura zadziałała. Postanowiłem rozwiercić otwory na większe i nagwintować jako że nie miałem pod ręką lewego wiertła którym mogło by się udać wykręcić zerwane śruby (ten patent z tzw wykrętakami nie zdaje egzaminu bo wkręcając go automatycznie rozpychamy resztę śruby)
Efekty:
CDN
Jak widać po tylu latach temperatura zadziałała. Postanowiłem rozwiercić otwory na większe i nagwintować jako że nie miałem pod ręką lewego wiertła którym mogło by się udać wykręcić zerwane śruby (ten patent z tzw wykrętakami nie zdaje egzaminu bo wkręcając go automatycznie rozpychamy resztę śruby)
Efekty:
CDN
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988