KaBe

Kolekcje fotek.
Awatar użytkownika
KaBe
Posty: 104
Rejestracja: 2017-10-19 13:05
Samochód: Ford Probe 2.0 Turbo, BMW e32 730i, Opel Frontera A 2.4
Galeria: viewtopic.php?t=24873
Lokalizacja: Wrocław

Re: KaBe

Post autor: KaBe »

Od teraz to już tylko kwestia posegregowania śrubek :wink:
To co? Lipiec hamownia i strojenie byczka? :mrgreen: Tak zastanawiam sie czy na okres docierania nie zrobić lekkiej mapy 160-180KM na 0,5 bara a jak dotrę polecieć z tematem 200+ na 0,8-1 bar -o-|

Obrazek
Nadjeżdża Pan i Władca tej wsi :P
Obrazek
Awatar użytkownika
KaBe
Posty: 104
Rejestracja: 2017-10-19 13:05
Samochód: Ford Probe 2.0 Turbo, BMW e32 730i, Opel Frontera A 2.4
Galeria: viewtopic.php?t=24873
Lokalizacja: Wrocław

Re: KaBe

Post autor: KaBe »

"Jak dorosnę zostanę 2JZ" :mrgreen:

Obrazek
Nadjeżdża Pan i Władca tej wsi :P
Obrazek
Awatar użytkownika
KaBe
Posty: 104
Rejestracja: 2017-10-19 13:05
Samochód: Ford Probe 2.0 Turbo, BMW e32 730i, Opel Frontera A 2.4
Galeria: viewtopic.php?t=24873
Lokalizacja: Wrocław

Re: KaBe

Post autor: KaBe »

Z probejusza całkiem póki co wylatuje radio żeby wstawić (tymczasowo te lipne najtańsze) zegary co by wiedzieć co się dzieje pod maską jako tako (aktualnie zegarów jest pięć) + w miejscu zegarka będzie zegar AEM/Innovate od EGT i sonda szerokopasmowa dołożona w downpipe. Aktualnie jestem na etapie dokupowania kilku drobnic (Edis4, koło pasowe z mazdy 626 GF, czujnika wału i cewek zapłonowych) Wypierałem się przed tym rozwiązaniem ale jednak pójdę w tą stronę i zastosuje zapłon na czujniku położenia wału i czterech osobnych lub jednej poczwórnej cewce. W sumie wszystko tylko przez to że nie uzyskałem odpowiedzi który pin aparatu zapłonowego S3 odpowiada za czujnik halla (ten od pojedyńczej przesłonki nie od poczwórnej) a ze schematu elektryki nie idzie tego rozkminić za bardzo (przynajmniej ja nie umiem) Dodatkowo ford jest przygotowany do wytargania z miejsca spoczynku, czyli z mojego podwórka gdzie już zdążył pokryć się patyną. Będzie brany na mycie komory silnika z tych wszystkich olejów i płynów obecnych po wystrzale korbowodu. Kiedy przyjdą mi wszystkie pierdółki i zmontuję wiązkę pod Edisa to silnik już wleci w budę jak dzik w szyszki :D Robiłem też przymiarki chłodnicy oleju (i jak widać dalej nie mam ic z fmica). Będzie sztos.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Nadjeżdża Pan i Władca tej wsi :P
Obrazek
Awatar użytkownika
KaBe
Posty: 104
Rejestracja: 2017-10-19 13:05
Samochód: Ford Probe 2.0 Turbo, BMW e32 730i, Opel Frontera A 2.4
Galeria: viewtopic.php?t=24873
Lokalizacja: Wrocław

Re: KaBe

Post autor: KaBe »

Pierwsza drobnica już obecna, jutro przyjdzie koło pasowe z ząbkami 36-1 od mazdy 626 GF 1.8 i lecą wstępne przymiarki czujnika położenia wału. Miło będzie pozbyć się cholerstwa zwanego aparatem zapłonowym :D

Obrazek
Nadjeżdża Pan i Władca tej wsi :P
Obrazek
Awatar użytkownika
KaBe
Posty: 104
Rejestracja: 2017-10-19 13:05
Samochód: Ford Probe 2.0 Turbo, BMW e32 730i, Opel Frontera A 2.4
Galeria: viewtopic.php?t=24873
Lokalizacja: Wrocław

Re: KaBe

Post autor: KaBe »

Widzę że strasznie mały odzew tu w sumie, nie wiem czemu bo nie widziałem dużo tematów o turbieniu FSa, ale wrzucam kolejny post z aktualizacją.
W silnik wleciały wtryskiwacze BOSCH 380cc przerobione pod kolektor i listwe proba
Układ zapłonowy postawiony na kole fonicznym 36-1 z czujnikiem położenia wału, EDIS-4 i cewka z mazdy GF
Wiązka silnika zbudowana od podstaw z EDISa, DET3 i kontrolera sony lambda Prosport z soną LSU 4.9
Niedługo będe spawał prawidłowy kolektor wydechowy rurowy 4-1 zamiast tego klocka lego
Możliwe że w końcu dotrzymam obietnicy i w tym miesiącu przyjedzie znajomy koparką i wsadzimy silnik w budę :mrgreen:
Co do reszty auta, fotel kubeł + pasy 4 punkty, jakas pobieżna redukcja masy wleci, zachowując przy tym środki bezpieczeństwa typu moja kochana 6kg gaśnica czy duża apteczka\
W środku 5 zegarów, Boost, EGT, Ciś. Oleju, Temp. Oleju i AFR

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Nadjeżdża Pan i Władca tej wsi :P
Obrazek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4228
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: KaBe

Post autor: Bogdan9999 »

Dobrze sie bawisz :) mały odzew z wielu powodów mały klub a dwa jak pisać głupoty to lepiej wcale :) Zawsze fajnie popatrzeć i poczytać tak więc wal do przodu zaczynałeś od druta i lecisz coraz bardziej profi podciągasz standard :) Czekamy na więcej i co dalej wymyślisz :)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Jaro16v24v
Posty: 24
Rejestracja: 2019-02-09 18:27
Samochód: Ford Probe 2.0 16v 94'
Galeria: viewtopic.php?t=24946
Lokalizacja: końskie

Re: KaBe

Post autor: Jaro16v24v »

Śledzimy i kibicujemy, szacun za robotę!
Awatar użytkownika
marek08
Posty: 327
Rejestracja: 2015-03-12 16:34
Samochód: Probe RWD
Galeria: viewtopic.php?t=22798
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: KaBe

Post autor: marek08 »

Wszystko fajnie, tylko przy obecnych cenach DETa wolalbym dolozyc pare stowek i miec chociazby EasyEcu Micro, czyli pelnoprawny standalone. Aktualnie DET nie ma chyba zadnego wiekszego sensu. Ale to twoje klocki, powodzenia w dalszych pracach :)
Awatar użytkownika
KaBe
Posty: 104
Rejestracja: 2017-10-19 13:05
Samochód: Ford Probe 2.0 Turbo, BMW e32 730i, Opel Frontera A 2.4
Galeria: viewtopic.php?t=24873
Lokalizacja: Wrocław

Re: KaBe

Post autor: KaBe »

Wiesz, jakbym od samego początku wiedział że nikt mi nie udzieli odpowiedzi pod który pin wpiąć sygnał halla z aparatu do deta to kupiłbym EMU Classic. Ale że det już był a edis był tanio na zaznajomionej stacji demontażu to stwierdziłem że zrobię to po staremu :P Ten silnik dalej będzie swoistym eksperymentem, po tym na warsztat biorę M30 z bmw i plany są ~500KM, w międzyczasie będę sklejał w pełni zakutego, wzmocnionego i obrobionego (głowica itp) FS'a pod o wiele wiele większą moc, jeśli uda mi się opatentować jakoś wzmocnioną skrzynie biegów która to wytrzyma, wtedy już wleci Emu

Edit, P.S. DETa brałem bo po rabatach miałem nowy za okolice niecałych 5 stówek
Ostatnio zmieniony 2022-09-12 07:16 przez KaBe, łącznie zmieniany 1 raz.
Nadjeżdża Pan i Władca tej wsi :P
Obrazek
Awatar użytkownika
KaBe
Posty: 104
Rejestracja: 2017-10-19 13:05
Samochód: Ford Probe 2.0 Turbo, BMW e32 730i, Opel Frontera A 2.4
Galeria: viewtopic.php?t=24873
Lokalizacja: Wrocław

Re: KaBe

Post autor: KaBe »

Czujnik położenia wału znalazł już swoje miejsce na dorobionej łapie, jeden spaw i gwint i bedzie na cito, można wkładać w budę :twisted:
W międzyczasie siadł też fotel i pasy, póki co takie, w przyszłości będą nowszej generacji (wyleci też tylna kanapa bo w sumie bedzie zbędna) A tak stoi biedna buda i czeka na ten silnik... czeka ale już blisko :mrgreen:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Nadjeżdża Pan i Władca tej wsi :P
Obrazek
Awatar użytkownika
KaBe
Posty: 104
Rejestracja: 2017-10-19 13:05
Samochód: Ford Probe 2.0 Turbo, BMW e32 730i, Opel Frontera A 2.4
Galeria: viewtopic.php?t=24873
Lokalizacja: Wrocław

Re: KaBe

Post autor: KaBe »

I co tam przy fordzie? Ostatnie dwa elementy z działu silnik :mrgreen:

Zaślepka przepustnicy w miejsce krokowca - krokowiec wylatuje, będzie zderzak z regulacją w korpusie (jak w 626GF) i stałe jałowe obroty.

Kolektor wydechowy zaczyna nabierać kształtów, zależało mi tym razem żeby rury szły jak najbardziej oddzielnie i prosze, pomimo problemów z miejscem udało mi sie zmieścić w 12cm grubości kolektora jednocześnie prowadząc rury w "barana" 8) Co mnie intryguje tu to znaczna różnica długości 1-2 cyl vs 3-4 cyl i ciekawi mnie czy zrobi to efekt "subaru sound" :?: Nawinąłem ten stary bandaż żeby sobie zobrazować grubość gotowego czy przejdzie między rurkami od termostatu itp i udało się :D

Intryguje mnie jeszcze jedynie temat podpięcia tps do deta3, jedni mówili że nie ma po co inni że lepiej wpiąc.. w sumie ogranicza mnie ilość wejść i jak po spięciu w całość wiązki zostanie mi jedno analog input to skusze sie na podpięcie tps tak na zaś.

Przeanalizowałem mój zeszyt kosztów i całość od momentu zakupu pierwszej pierdoły do teraz wychodzi w okolicy 6 -o-|:mrgreen: Zobaczymy na ilu projekt się zamknie po wystrojeniu.

Tymczasem trzy fotki zarzucam i żegnam się póki co :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
P.S żeby nie było, wszystkie wloty/runnery są skierowane w stronę turbo, ten dolny też choć zdjęcie tego nie oddaje.
Nadjeżdża Pan i Władca tej wsi :P
Obrazek
Awatar użytkownika
lucas
Posty: 316
Rejestracja: 2019-01-16 19:41
Samochód: Ford Probe '95 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=25155
Lokalizacja: Siedlce

Re: KaBe

Post autor: lucas »

Co do subaru sound to musiałbyś inaczej łączyć kolektor, ale ponoć się da i to wychodzi. (boxer odpala dwa cylindry po jednej i później dwa po drugiej stronie i tak też są łączone)
Ostatnio zmieniony 2022-09-20 21:26 przez lucas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KaBe
Posty: 104
Rejestracja: 2017-10-19 13:05
Samochód: Ford Probe 2.0 Turbo, BMW e32 730i, Opel Frontera A 2.4
Galeria: viewtopic.php?t=24873
Lokalizacja: Wrocław

Re: KaBe

Post autor: KaBe »

Wiem wiem właśnie bo oglądałem konstrukcje kolektorów "uel" i zastanawiałem sie nad budową do R6 bo widziałem że tez kozacki dźwięk z tego idzie, a tu tak wyszło po prostu że dwa są dłuższe dwa krótsze i mnie to zaintrygowało :D
Nadjeżdża Pan i Władca tej wsi :P
Obrazek
Awatar użytkownika
KaBe
Posty: 104
Rejestracja: 2017-10-19 13:05
Samochód: Ford Probe 2.0 Turbo, BMW e32 730i, Opel Frontera A 2.4
Galeria: viewtopic.php?t=24873
Lokalizacja: Wrocław

Re: KaBe

Post autor: KaBe »

Bardzo kusi mnie temat zrobienia heatshielda na mój "upośledzony" kolektor, kiedy będzie ukończony, zwłaszcza że w firmie w której pracuje robimy takie cacka hmmmm :P

Tymczasowe podsumowanie:

- Silnik FS 1995r (124,7KM na hamowni przed turbo) + ~1.2 bara = eksplozja silnika po miesiącu, popękane tłoki.
\/
- Silnik FS 1996r po kapitalnym remoncie, nowe panewki główne i korbowodowe, obrobione tuleje, nowe pierścienie, kute korbowody, blok planowany, -głowica planowana, zawory docierane, nowe prowadnice i nowe uszczelniacze.
- TD04HL-13T-6 IVECO daily 3.0HPI po małej modyfikacji ( 8) )
- Kolektor wydechowy custom z czujnikiem EGT.
- Wtryski BOSCH 0280155830 373cc (Przerobiona listwa i kolektor)
- Przepustnica bez krokowca
- Osprzęt sterowany DET3+ z mapsensorem, w parze z modułem EDIS4 i cewką z mazdy GF
- Kontroler Prosport + sonda BOSCH LSU 4.9 i zegar new auto gauge
- Sprzęgło wzmocnione
- Custom downpipe -work in progress- + układ wydechowy przelot z tłumikami RM Motors
- Układ paliwowy czeka na zdjęcie baku i wrzucenie lepszej pompy (BOSCH)
- Chłodnica oleju Turboworks 9 rzędowa
- Wentylator chłodnicy z suzuki swift 1.0
- Fotel kubeł + pasy 4 punkt takata
- Nowe zawieszenie

W planach:

- Swap hamulców przód Mazda 6
- Felgi 17"
- Redukcja masy
- Coś wpadnie w szalony łeb :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2022-09-21 22:43 przez KaBe, łącznie zmieniany 2 razy.
Nadjeżdża Pan i Władca tej wsi :P
Obrazek
Awatar użytkownika
lucas
Posty: 316
Rejestracja: 2019-01-16 19:41
Samochód: Ford Probe '95 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=25155
Lokalizacja: Siedlce

Re: KaBe

Post autor: lucas »

To co, na kolejny zlot przyjedziesz obowiązkowo, żeby pokazać jak to śmiga? :)
Awatar użytkownika
KaBe
Posty: 104
Rejestracja: 2017-10-19 13:05
Samochód: Ford Probe 2.0 Turbo, BMW e32 730i, Opel Frontera A 2.4
Galeria: viewtopic.php?t=24873
Lokalizacja: Wrocław

Re: KaBe

Post autor: KaBe »

Oczywiście, jeśli wszystko się zgra i bez żadnych niespodzianek zadziała to na następnym zlocie jestem bankowo żeby zaprezentować maszynę 😁
Nadjeżdża Pan i Władca tej wsi :P
Obrazek
Awatar użytkownika
KaBe
Posty: 104
Rejestracja: 2017-10-19 13:05
Samochód: Ford Probe 2.0 Turbo, BMW e32 730i, Opel Frontera A 2.4
Galeria: viewtopic.php?t=24873
Lokalizacja: Wrocław

Re: KaBe

Post autor: KaBe »

Zmieniłem trochę koncept wydechu jako że będę zaopatrywał się w migomat (w końcu, a co najlepsze to mam na niego uprawnienia a nigdy nie posiadałem xD ) będę robił nowy kolektor z kolanek hamburskich jak tylko ogarnę cały sprzęt i miejsce do pracy nim. Robię wszystko powoli żeby się nie spieszyć bo i tak zima idzie więc nie ma co robić na hura, a jak będzie spawarka to i na wiosne progi się wstawi i zabezpieczy na lata :D Przy okazji zastanawiam sie czy nie założyć nowego tematu w dziale tuning mechaniczny żeby był bardziej zauważalny i wstawić tu link do tamtego tematu jak i tam link do tego tematu
Ostatnio zmieniony 2022-09-28 18:37 przez KaBe, łącznie zmieniany 1 raz.
Nadjeżdża Pan i Władca tej wsi :P
Obrazek
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3737
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: KaBe

Post autor: Maxxum »

Super że prace spostępują :1111_ok:

Możesz założyć tam temat i dać linka do tego.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria”