gość pisze:A jak regulowany jest skład mieszanki?
Skoro dostarczasz więcej powietrza to chyba musi być zmodyfikowany chip bo o ile sie nie myle to moze dojść do spalania stukowego
Jeżeli nie musi być modyfikowany chip to po co jest chip tuning w samochodach z turbo skoro mozna tak łatwo podnieść moc???
Po co więc modyfikuje sie chipa po zamontowaniu turbiny? Cos chyba nie jest tak!!!
Czy przy takim ciśnieniu niesiądzie turbina??? czy odcinanie paliwa jest niebezpieczne dla silnika i turbiny???
Nieznalazłeś czasem w necie jak można by było usunąć tą " niedogodność "?
Ile psi moze osiągać max ta turbina?
Chip musi byc modyfikowany w wypadku kiedy chcesz osiagnac cisnienie 16PSI. Chipa faktycznie sie modyfikuje ale "po zalozeniu turbiny" i w przypadku kiedy przekraczasz pewne wartosci dla ktorych on juz nie ma zakresu regulacji. Zauwaz, ze chip z Probe potrafi obsluzyc 12 PSI i potrafi tez obsluzyc zakres do wartosci granicznej 14 PSI.. Ta turbina + chip normalnie moze spokojnie pracowac do 11.99 wedlug wszelkich danych, a tak naprawde do 14 PSI. Sama turbina jak ustalilem(mitsubishi) moze pracowac przy 16 PSI i nie jest to dla niej szkodliwe gdyz taka sama turbine lecz o innych oznaczeniach stosowali w swoich pojazdach gdzie dawala ona normalnie 16 PSI. Chip tuning jest po to aby uzyskac jeszcze wiecej, czyli podac wartosci dla wiekszych cisnien niz 14PSI

.
Mysle, ze przy odcinaniu paliwa gdy jest to na niskich biegach na pewno oddzialowuje to na sprzeglo lub zawieszenie, ale to sa tylko moje domysly.
Nie wiem jak to oddzialowuje na silnik. Lepiej jednak do tego nie dopuszczac

Niestety nie zdolalem znalesc granicznych wartosci dla tej turbiny. Jakos nikt nie chce ich podac a o jakichkolwiek odpowiedziach na emaile do producenta mozna zapomniec

Co do spalania stukowego, to jest w kazdej chwili (do zakresu 14PSI) mierzona ilosc podawanego powietrza i na tej podstawie jest naliczana ilosc wtryskiwanego paliwa i kat zaplonu. Pamietać nalezy tez, ze Probe 2,2 GT to silnik odprezony i odpowiednio wzmocniony. Tu nie powinno wystapic spalanie stukowe, a domniemam, ze chodzilo Ci o spalanie detonacyjne. To ludzie dosc czesto myla, bo przy spalaniu detonacyjnym slychac stuki podobne do stukania zaworow(oczywiscie dzwiek zalezy to od rodzaju silnika). Wedlug ksiazki "silniki spalinowe" Jana Kijewskiego ( 1997)
"Spalanie stukowe pojawia się zawsze po spaleniu w zwykly sposób mniejszej lub większej części sprężonej mieszanki palnej w cylindrze. Gdy płomień rozprzestrzenia się zbyt wolno, objętość palącej się części mieszanki rośnie gwałtownie sprężając pozostałą, nie zapaloną jeszcze mieszankę. Powoduje to wzrost temperatury i gwałtowny samozapłon pozostałej mieszanki (zamiast normalnego zapalania się jej od czoła płomienia). Na szczęście to spalanie obejmuje zaledwie kilka procent komory spalania i nie jest wyczuwalne i w zasadzie nie jest szkodliwe dla silnika."
Pamietaj, ze za spalanie stukowe jest tez odpowiedzialne paliwo i nalezy stosowac paliwa o duzej liczbie oktanowej (LPG ma ponad 100

).
Po takiej przerobce raczej nie powinno sie myslec "a jeszcze na tym oleju pojezdze z 2 kkm" i zalecam naprawde dobry olej np. firmy Motul (motul 300v i wyzsze).
Ale sie naklepalem w klawisze

i to jeszcze nie wszystko. Do przerobki przygotowywalem sie kilka miesiecy. Chyba nikt nie mysli, ze chcialem "zarznac" sobie silnik po 2 kkm
