Przy wymianie oleju - Motor flush
Dla mnie kosztowna wymiana oleju . . .
Witku chciałem się Ciebie spytać co ty o tym sądzisz co napisał rick, na temat płukania.
I ile kosztuje sama taka buteleczka motor flush'a ?
Wydaje mi sie ze mozna to samemu zroić w granicach max do 150zł. tyle tylko ze nie bedzie sie miało wykresu cisnienia oleju, by porównać jak było przed a jak po.rick pisze: Jak dla mnie to nic nowego, od 2 lat przy każdej wymianie oleju płukam silnik podobnym srodkiem . Olej po wymianie jest b.długo czysty a ponieważ silnik miałem z duzym przebiegiem, ale zabdany (tzn żadnych przedmuchów, czy brania oleju) to skutku nie odczułem żadnego oprócz czystszego oleju przez całe jego uzytkowanie czyli ok 10kkm. Polecam z jedna uwagą- ja stosuje specyfik (tzn mój mechanior) na którym silnik powinien chodzic na wolnych obr, tylko max 30min, obawiam się , że to co robi ten mechanior o którym piszesz to jego wymysł i to niezbyt rozsądny (trzymanie auta 4h na wolnych obr. jest wg mnie totalną przesadą). Olej po wymianie wygląda jak woda i ma dokładnie "zblizone" do niej parametry samrujące. Dlatego w instrukcji każdego takiego specyfiku jest dokładnie napisane jak długo prowadzić proces czyszczenia (tu widze 30-40 min). Jak jeszcze sobie porobisz kilka ostrych przegazów to możesz po 2 godz uszkodzić panewki - a tego chyba nie chcesz . zresztą teraz to juz "po ptakach". Konkludując- radzę zrobic następne płukanie przy kolejnej wymianie oleju, będzie to rozsądniejesze dla silnika i kieszeni . A u mnie koszt tego płukania to 50zł, do tego olej za 57 (pół syntetyk) i wychodzi z filterm 27zł i robocizną, jakieś 150 zł, chyba warto nie
Witku chciałem się Ciebie spytać co ty o tym sądzisz co napisał rick, na temat płukania.
I ile kosztuje sama taka buteleczka motor flush'a ?
Jak kupisz motor flush to jasne że samemu można to zrobić taniej, ale najpierw go kup.
Motor Flush =125,-
Fuel System Cleaner =70,-
Olej =120,-
Filtr oleju = 18,-
Dwukrotne sprawdzenia ciśnienia w cylindrach = 150,-
Można zaoszczędzić na sprawdzeniu ciśnienia w cylindrach i to tyle jeżeli chodzi o oszczędność.
A chłopaki mają otwarte od pon. do sob.
Jak ktoś chce kontakt to niech pisze na priv'a.
Motor Flush =125,-
Fuel System Cleaner =70,-
Olej =120,-
Filtr oleju = 18,-
Dwukrotne sprawdzenia ciśnienia w cylindrach = 150,-
Można zaoszczędzić na sprawdzeniu ciśnienia w cylindrach i to tyle jeżeli chodzi o oszczędność.
A chłopaki mają otwarte od pon. do sob.
Jak ktoś chce kontakt to niech pisze na priv'a.
Byl PROBE 2,2 TURBO 1991
Byl PROBE 2,2 TURBO 1990
Byl PROBE 2,2 TURBO 1990
Ok wiem o tym że akurat to można zrobić dużo taniej ale to jest autoryzowany serwis mazdy, a takie instytucje liczą sobie za usługi dosyć sporo. Poza tym wcale nie musiałem robić tego pomiaru prawda tylko pojechać gdzieś zrobić pomiar, przyjechać zrobić zabieg i ponownie pojechać na pomiar, ale już mi się nie chciało kombinować.
A poza tym to 150 zl.- to jest koszt wymiany oleju filtra oleju dwukrotnego zmierzenia kompresji.
A poza tym to 150 zl.- to jest koszt wymiany oleju filtra oleju dwukrotnego zmierzenia kompresji.
Byl PROBE 2,2 TURBO 1991
Byl PROBE 2,2 TURBO 1990
Byl PROBE 2,2 TURBO 1990
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
- Witek.w-wa
- Posty: 272
- Rejestracja: 2003-12-09 13:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Warszawa
za 150 to sprawdzenia ciśnienia w cylindrach nikt by nie robił, albo prowadzenie warsztatu byłoby super interesem.Jookerr pisze:...ciach...
Dwukrotne sprawdzenia ciśnienia w cylindrach = 150,-
150 to chyba kosztuje cała kompleksowa usługa,
czyli sprawdzenie ciśnienia,zalanie flusza i odpowiednie "opiekowanie" się autem przez 5 godzin,wymiana filtra, wymiana oleju, wymiana uszczelki na nowa od korka zlewu oleju, kontrola świec i ich czyszczenie ewentualne i inne drobiazki.
Oczywiście wszystko można zrobić taniej jak się ma czas i warunki.
A pewnie i za grosze jak sie wynajmie rosjanina za 5pln.
Tak jak i można kupić probe za 1000 jak i za 30000 pln. To probe i to probe.
ps.
U mnie ciśnienie we wszystkich cylindrach podskoczyło do 13 z 12 z groszami
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue-
trip computer, welur -regatta blue-
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
OLEY pisze:He,he.Cynki pisze:
No, to będziecie biegać z półlitrowym "bilonem" najwyżej.. :D:D
Sh(.)(.)ters,będziemy musieli ostrożnie biegać,bo jak Cynki
popróbuje za dużo tych półlitrowych bilonów,to nam wymierzy
ciśnienie - po 25 na cylinder.
25 na cylindrze to by podskoczyło jakbyśmy zalali silnik na 5 godzin beer-fluszem
Opiekować się moim autkiem sam mogę . . .
świece sam moge zmienić uszczelki też jak widze ze nie szczelne, filtr wymienić olej zmienić też samemu, a skoro Sqad ma urządzenie do pomiaru ciśnienia to jedynej rzeczy której mi brakuje jest ten cały specyfik Motor Flush, który cięzko dostać.
Więc cała operacjie mozna samemu zrobić.
świece sam moge zmienić uszczelki też jak widze ze nie szczelne, filtr wymienić olej zmienić też samemu, a skoro Sqad ma urządzenie do pomiaru ciśnienia to jedynej rzeczy której mi brakuje jest ten cały specyfik Motor Flush, który cięzko dostać.
Więc cała operacjie mozna samemu zrobić.
Tak Witku cała usługa czyli wszystko co robili mi przy autku kosztowało 150 zl a oprócz tego co napisałeś to sprawdzili mi zawieszenie poprawili mi drzwi dali i zamocowali obramówkę na rejestrację z przodu, gdyż moja była do wywalenia i ledwo się trzymała, a i jeszcze Pan Paweł szukał dla mnie lusterka bo mieli kiedyś, ale niestety wyrzucili. Powiedział, że gdyby je mieli to też by mi je dał .Witek.w-wa pisze:
150 to chyba kosztuje cała kompleksowa usługa,
czyli sprawdzenie ciśnienia,zalanie flusza i odpowiednie "opiekowanie" się autem przez 5 godzin,wymiana filtra, wymiana oleju, wymiana uszczelki na nowa od korka zlewu oleju, kontrola świec i ich czyszczenie ewentualne i inne drobiazki.
Więc jestem bardzo zadowolony z tego serwisu.
Mówcie sobie co chcecie, ale jak bym miał robić to wszystko samemu i jechać gdzieś tam na mierzenie ciśnienia przed i po, to nie żałuje że zrobiłem to u nich.
Byl PROBE 2,2 TURBO 1991
Byl PROBE 2,2 TURBO 1990
Byl PROBE 2,2 TURBO 1990
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Ja też chciałbym wiedziećSqad pisze:Ja już mam i wiem gdzie kupić. Później Ci powiem.Jacuś pisze:(...) to jedynej rzeczy której mi brakuje jest ten cały specyfik Motor Flush, który cięzko dostać.
Więc cała operacjie mozna samemu zrobić.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa