Ile ciągnąć na biegach?
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Ile ciągnąć na biegach?
Mam takie ciekawe i użyteczne pytanie:
Przy jakiej prędkości zmieniacie bieg na wyższy tak aby przyspieszenie było jak najlepsze?
Wiadome że nie jest wskazane kręcić naszych szerszeni do 7000obr.
Dlatego niech każdy z was napisze przy jakiej pręskości i przy jakich obrotach najlepiej zmieniać biegi od 1 do 5 żeby nie skatować silnika i jednocześnie optymalnie go wykorzystać.
			
			
									
						
							Przy jakiej prędkości zmieniacie bieg na wyższy tak aby przyspieszenie było jak najlepsze?
Wiadome że nie jest wskazane kręcić naszych szerszeni do 7000obr.
Dlatego niech każdy z was napisze przy jakiej pręskości i przy jakich obrotach najlepiej zmieniać biegi od 1 do 5 żeby nie skatować silnika i jednocześnie optymalnie go wykorzystać.
BEAUTY...POWER...SOUL...
			
						- klimek
- Posty: 146
- Rejestracja: 2004-01-26 21:42
- Galeria: viewtopic.php?t=1563
- Lokalizacja: Katowice
Nie mam 100% pewności czy pisze dobrze ( więc jesli sie myle to prosze mnie z góry nie .......) ale gdzieś mi sie coś o uszy obiło że nie opłaca się ciągnąc powyżej 4700 obr. ( a może 5700 )  przy tych obrotach jest pełna moc powyżej spada  
Nie jestem pewien swej wypowiedzi niech to ktoś potwierdzi
 niech to ktoś potwierdzi  
   
  
			
			
									
						
							Nie jestem pewien swej wypowiedzi
 niech to ktoś potwierdzi
 niech to ktoś potwierdzi  
   
  
klimek
			
						- Bogdan9999
- Posty: 4270
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- 
				Sh(.)(.)ters
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Teoria mówi, że najefektywniej wykorzystuje się możliwości silnika w zakresie obrotów pomiędzy wartością max. momentu obrotowego a mocy maksymalnej.
Te wartości dla I gen. wynoszą:
GL:
moment: 176@3000
moc: 110@4700
GT:
moment: 258@3500
moc: 147@4300
Teoretycznie kręcenie powyżej 4700 (GL) i 4300 (GT) nie ma sensu. Jednak te dane dotyczą nowych aut. A nasze mają już naście lat.
			
			
									
						
							Te wartości dla I gen. wynoszą:
GL:
moment: 176@3000
moc: 110@4700
GT:
moment: 258@3500
moc: 147@4300
Teoretycznie kręcenie powyżej 4700 (GL) i 4300 (GT) nie ma sensu. Jednak te dane dotyczą nowych aut. A nasze mają już naście lat.
.......... .........
.........
.....The Power of Dreams.....
			
						 .........
..............The Power of Dreams.....
Sh(.)(.)ters pisze: .....
Te wartości dla I gen. wynoszą:
GL:
moment: 176@3000
moc: 110@4700
GT:
moment: 258@3500
moc: 147@4300
Jednak te dane dotyczą nowych aut. A nasze mają już naście lat.
Niewiem jak te dane mogą dotyczyć nowych probków GL i GT z I gen....nowych aut...
 Niewiem czy mam dobre informacje ale zdaje mi sie że Probe I gen. były bite do '93
 Niewiem czy mam dobre informacje ale zdaje mi sie że Probe I gen. były bite do '93  A jeśli mam racje to nierozumie tego że to dotyczy nowych aut.
 A jeśli mam racje to nierozumie tego że to dotyczy nowych aut. 
Probek I Gen. 2,2 GL '90 (automat, tempomat, USA Version) sprzedam
			
						- 
				Sh(.)(.)ters
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Powiem Wam taką ciekawostkę...Sh(.)(.)ters pisze:Dane są z tabel fabrycznych. Dotyczą tego co miałeś pod maską (a raczej pierwszy właściciel miał) x* lat temu.
* - zależnie od daty produkcji Probe.
 
 Był w jakimś magazynie motoryzacyjnym (nie pamiętam nazwy) test na 100000 km Alfy Romeo 147
Zmierzyli jej moc po wyjechaniu z fabryki i po przejechaniu nią 100000km.
I okazało się że po 100000 alfa ma o 10 koni więcej niż jak była nowa
 
   
   
 Ludzie nic nie tuningowali, nic nie kombinowali, jeździli tylko do serwisu na przeglądy...
Auto służyło jako redakcyjny wóz służbowy.
I co Wy na to?
Może nasze probki wcale nie są słabsze niż na początku
 
   
 Jeżeli o nie dbamy i serwisujemy je regularnie to myślę że powera mają takiego jak po wyjechaniu z fabryki...
 
  
BEAUTY...POWER...SOUL...
			
						- Gacek Wrocław
- Posty: 405
- Rejestracja: 2003-09-24 17:17
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:







 
  

