Ssanie, wolne obroty, co i jak?
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ssanie, wolne obroty, co i jak?
Nie moge dojść do ładu z obrotami w LXie.
Urządzenie odpowiadające za ssanie jest git bo sprawdzałem
W sumie jak go zdejmowałem troche mało płynu zleciało, ale potem zaliśmy płyn na odpalonym silniku i się elegancko odpowietrzył.
Czy ktoś mi może wyjaśnić które urządzenie bądź element konkretnie odpowiada za obroty na biegu jałowym po nagrzaniu się silnika??
Termostat wykluczamy, też był sprawdzany, ewentualnie może być czujnik od temperatury, ale nie wiem czy on ma wplyw.
Ja się powoli poddaje.
Urządzenie odpowiadające za ssanie jest git bo sprawdzałem
W sumie jak go zdejmowałem troche mało płynu zleciało, ale potem zaliśmy płyn na odpalonym silniku i się elegancko odpowietrzył.
Czy ktoś mi może wyjaśnić które urządzenie bądź element konkretnie odpowiada za obroty na biegu jałowym po nagrzaniu się silnika??
Termostat wykluczamy, też był sprawdzany, ewentualnie może być czujnik od temperatury, ale nie wiem czy on ma wplyw.
Ja się powoli poddaje.
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
A co ja mam powiedzieć - problem z obrotami na biegu jałowym mam już kilka miesięcy Ostatnio jedni "specjaliści" stwierdzili nawet że tak ma być - to ich wyśmiałem. Choć z drugiej strony po tym jak autko przesiedziało u nich 1 dzień to nagle obroty spadły z 2000 na 1500 Więc jakaś poprawa jest
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
moze tu?
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ght=bypass
za obroty na jałowym wlasnie odpowiada BAC. ja taki problem mialem w GL.
mialem urwane kable od selenoidu.
Jak pamietam to TPS jeszcze jest istotny z tym że w GT i GL były bardzo duże różnice w podłączeniu TPSa nie wiem jak w LX.
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ght=bypass
za obroty na jałowym wlasnie odpowiada BAC. ja taki problem mialem w GL.
mialem urwane kable od selenoidu.
Jak pamietam to TPS jeszcze jest istotny z tym że w GT i GL były bardzo duże różnice w podłączeniu TPSa nie wiem jak w LX.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Nie wiem jak to jest w I-gen. ale u mnie jest praktycznie taki sam układ odpowiadający za ssanie.
To, co jest zaznaczone czerwoną kreską, to miejsce gdzie powinno dać się jeszcze rozpołowić.
Niebieskim kółkiem zaznaczyłem elektrozawór odpowiadający za pracę tłoczka sterowanego komputerem. Tłoczek porusza się w miejscu zaznaczonym na zielono i w zależności od tego, co zdecyduje komp otwiera dodatkowe powietrze w układzie.
Bardzo często zdarza się, że jest tam tyle już nagaru, że się zacina w różnym położeniu.
Natomiast to, co jest zaznaczone na żółto, wydaje się być termostatem.
Można spróbować wsadzić w garnek z wrzątkiem i sprawdzić czy pracuje.
Ford Probe 2.0 '94r.
dobrze, zatem wiemy,ze za ssanie to jest to odpowiedzialne, ale czy za obroty wolne to to samo urzondzonko??? bo u mnie jest problem ze ssaniem i potem jak juz odpusci jest też nie tak i an gazie i na benzynie.
Podobno po strzale gazu mogło sie tam cos pogiąć bo czyste to to jest, sprawdzaliśmy aż błyszczy w środku. Ale gaz mi strzelił tylko raz jeden jedyny i od razu by się tak popsuło???
Podobno po strzale gazu mogło sie tam cos pogiąć bo czyste to to jest, sprawdzaliśmy aż błyszczy w środku. Ale gaz mi strzelił tylko raz jeden jedyny i od razu by się tak popsuło???
I like Mx-3
Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Da się, ojjj daaa...Sqad pisze:Voodoo rozpołowić to się nie da, bo są śruby z specjalnymi łbami, jak się dokręci to już nie odkręcisz bo nie ma o co zaczepić (debile), nawet pospawać się nie da :/
U mnie było to samo. Jedna śruba z bolcem w środku i też myślałem, że nic z tego.
Wystarczy do tego młotek i sklepujemy ten bolczyk do środka. Potem odkręcamy, a jeśli to nie zdaje egzaminu, to pilniczek lub piłka do metalu i nacinamy na płaski śrubokręt. Potem możesz ewentualnie wymienić na nowe śruby.
Kamil, jak to się nie da
Ford Probe 2.0 '94r.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
a serwisówka na to niemożliwe.. :D:D
generalnie to oprócz tego na fotce jest jeszcze takie czarne plastikowe kółeczko -> czujnik położenia przepustnicy i on jeśli jest inaczej niż powinien to może również wpływać na wolne obroty... dalej przepływomierz? pamiętacie tę śrubkę?
no nie da się ot tak.. ja bym w aucie z LPG sekwencją podpiął się laptopem pod centralkę i poczytał co mówi lambda na przykład...
poza tym sugeruję w serwisówce sprawdzić czy nie ma na pewno jakiegoś pin-point testu dla takiego przypadku...
sądzę, że jest. jutrop jak nie zapomnę to kuknę.
generalnie to oprócz tego na fotce jest jeszcze takie czarne plastikowe kółeczko -> czujnik położenia przepustnicy i on jeśli jest inaczej niż powinien to może również wpływać na wolne obroty... dalej przepływomierz? pamiętacie tę śrubkę?
no nie da się ot tak.. ja bym w aucie z LPG sekwencją podpiął się laptopem pod centralkę i poczytał co mówi lambda na przykład...
poza tym sugeruję w serwisówce sprawdzić czy nie ma na pewno jakiegoś pin-point testu dla takiego przypadku...
sądzę, że jest. jutrop jak nie zapomnę to kuknę.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie cukruj bo sonda nigdy nie była podpięta, przepływka ogólnie jest trafiona ale to się dzialo nawet jak była sprawna, może nie w takim stopniu.
A TPS Wydawało mi się że jest gdzie indziej what ever. Nic się nie działo i nic nie bylo ruszane, nagle sie spierdzialo i koniec.
Czy ktoś mi odpowie czy czujnik temperatury ECT może mieć wpływ takie małe gówienko z tyłu termostatu bądź czujnik bezpośrednio przed termostatem.
A może nie wydalająca pompa wodna, pan Jaksa stwierdził że cieknie, ale jakoś nie moge zlokalizować wycieku. Rozrząd suchy od spodu nie leci.
A TPS Wydawało mi się że jest gdzie indziej what ever. Nic się nie działo i nic nie bylo ruszane, nagle sie spierdzialo i koniec.
Czy ktoś mi odpowie czy czujnik temperatury ECT może mieć wpływ takie małe gówienko z tyłu termostatu bądź czujnik bezpośrednio przed termostatem.
A może nie wydalająca pompa wodna, pan Jaksa stwierdził że cieknie, ale jakoś nie moge zlokalizować wycieku. Rozrząd suchy od spodu nie leci.
auto jezdzi na zwykym gazie na śrubę i nigdy nie bylo z nim problemów, sama je sobie regulowałam tak na oko żeby dobrze jezdzil mial moc i mało palil i bylo ok, nagle nie jestem w stanie tego opanować,albo za wysokie obroty jak silnik zimny sie utrzymuja przez dlugi czas a na ciepłym przygasa, jak mu sie na dłuzszym odcinku nie puszcza gazu to znow za wysokie i tak w kółkoCynki pisze:a serwisówka na to niemożliwe.. :D:D
generalnie to oprócz tego na fotce jest jeszcze takie czarne plastikowe kółeczko -> czujnik położenia przepustnicy i on jeśli jest inaczej niż powinien to może również wpływać na wolne obroty... dalej przepływomierz? pamiętacie tę śrubkę?
no nie da się ot tak.. ja bym w aucie z LPG sekwencją podpiął się laptopem pod centralkę i poczytał co mówi lambda na przykład...
poza tym sugeruję w serwisówce sprawdzić czy nie ma na pewno jakiegoś pin-point testu dla takiego przypadku...
sądzę, że jest. jutrop jak nie zapomnę to kuknę.
nie patrzylismy w serwisówke, nie bardzo wiemy jak zaczac prace przy tym i sie konczy na użalaniu...
sprawdz prosze moze cos wyszukasz...
I like Mx-3
Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Ssanie, wolne obroty, co i jak?
Witam . Mam dziwny objaw czasem gdy probek postoi trochę dłużej tzn kilka dni i go zapalam mimo że na dworze jest zimno ma odrazu 750 obrotów , dopiero gdy delikatnie położę nogę na gaz to obroty pomału idą do 1500 i ssanie jakby zaskakuje potem normalnie spadają tak jak to na ssaniu. Ale dziwne w tym wszystkim to że działo mi się tak kiedyś raz na ile a ostatnio zdarza się coraz częściej. Jeśli ktoś wie proszę o pomoc , czy może to być wina przepływki??? Jak tak to w jaki sposób mogę ją wyczyścić??pozdroo
2.2gt 92 rok
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Ssanie, wolne obroty, co i jak?
W F.A.Q-u był kiedyś super temat...pusher1 pisze:czy może to być wina przepływki??? Jak tak to w jaki sposób mogę ją wyczyścić??pozdroo
Przepływomierz w 2.2 GT -- diagnostyka.
A odpalasz go bez naciskania pedału gazu? Jak odpalisz, to kontrolki za kazdym razem gasną
od razu, czy dopiero wtedy, jak położysz nogę na gaz?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Ssanie, wolne obroty, co i jak?
Auto zapala bez gazu normalnie ale po zapaleniu ma 750 obrotów i słychać że nie jest mu łatwo . Ale jak położę leciutko nogę na gaz to ssanie się robi i ma 1500 obrotów.
2.2gt 92 rok
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Ssanie, wolne obroty, co i jak?
A odpal go z nogą na gazie. Oczywiście nie do dechy, tylko tak, jak się odpala normalnie.
Odpalałeś tak (z nogą na gazie!) i też obroty zostają na 750, czy zostają tylko wtedy , gdy odpalasz
bez używania gazu?
Odpalałeś tak (z nogą na gazie!) i też obroty zostają na 750, czy zostają tylko wtedy , gdy odpalasz
bez używania gazu?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Ssanie, wolne obroty, co i jak?
Instrukcja zabrania wciskania gazu podczas odpalania we wszystkich 3 opisanych przypadkach: na zimnym silniku gdy (1) zimno i (2) ciepło na dworze oraz na (3) zagrzanym (patrz str.42).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Ssanie, wolne obroty, co i jak?
Zawsze odpalałem bez gazu i było dobrze zawsze trzymał 1500 . Dziś wyczyściłem przepływkę posprawdzałem kable i wszystko jest ok . Odpalam i odrazu 750 obrotów troszkę gazu i zrobiło się 1200 a potem spadło tak jak zwykle na 750. Słychać że silnikowi po takim odpaleniu nie jest dobrze mimo że pali od pierwszego razu.
2.2gt 92 rok
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Ssanie, wolne obroty, co i jak?
Nie jest dobrze, bo nie dajesz mocy, ani silnikowi, ani alternatorowi bez wciśnięcia gazu po odpaleniu...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Ssanie, wolne obroty, co i jak?
Przecież pisze, że nie jest dobrze z wciśnięciem gaz po odpaleniu:OLEY pisze:Nie jest dobrze ... bez wciśnięcia gazu po odpaleniu...
pusher1 pisze:... Odpalam i odrazu 750 obrotów troszkę gazu i zrobiło się 1200 a potem spadło tak jak zwykle na 750. Słychać że silnikowi po takim odpaleniu nie jest dobrze mimo że pali od pierwszego razu.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Ssanie, wolne obroty, co i jak?
No to czemu tak się dzieje?? Wcześniej było zawsze ok odpalałem bez gazu i odrazu pięknie ssanie na 1500 obrotów . A teraz 750 i trzeba lekko położyć nogę na gaz jak silnik pracuje i dopiero idzie do góry.Pomoże mi ktoś .
2.2gt 92 rok
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
Re: Ssanie, wolne obroty, co i jak?
Ja tak miałem jak kupiłem. Mechanior przejrzał i przeczyścił cały dolot + czujniki, problem zniknął. Przy okazji wyszło że miałem wodę w dolocie
Let The Galaxy Burn....
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Ssanie, wolne obroty, co i jak?
U mnie to chyba była wina linki od gazu . Chociaż nie wiem na 100 jutro się okaże, była lekko luźna , naciągłem ją to znowu auto po odpale miało 3 tysiące odrazu . Ale potem zluzowałem trochę i zrobiło się niby 1500 zobaczę co będzie. U mnie przepływka dolot przepustnica sucha i czysta. A o jakich czujnikach mówisz to też bym może przeczyścił . odp.pozdro
2.2gt 92 rok