Wyciek ze skrzyni
- Gacek Wrocław
- Posty: 405
- Rejestracja: 2003-09-24 17:17
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
I need siemering do skrzyni 2,2 turbo gt!!
czy ktoś z panów kolegów klubowiczy ma może uszczelniacz do wyżej wymienionej skrzynki ?
Chodzi mi o ten do dlugiej półosi (może są jednakowe?).
Chodzi mi o ten do dlugiej półosi (może są jednakowe?).
Wyciek ze skrzyni
4 miesiace temu padla mi skrzynia nic z niej nie cieklo, ale i nie musialo bo jak sie okazalo byl w niej olej ale zmieszany z tawotem czy tez jakims innym smarem! Wymienilem skrzynie wlalem olej taki jaki powinien byc i od temtej pory wycieka skapujac po podluznicy na glebe. Normalnie jak ten Grzes co szedl przez wies z dziurawym workiem piasku znaczy pieknie tor ktorym jechalem. Jak postoi to zostawi kaluze i tak jest przez pare dni dopoki nie odda ok. 1,5 L oleju po czym przestaje i z tygodnia na tydzien coraz ciezej wchodza biegi np. 4 bo o jedynce czy wstecznym to juz nie mowie. Ja bym stawial ze ucieka z przegubu wewn. gdzies jak poprostu polos wpada w skrzynie to tam. Wymienilem juz oba symeringi i nic. Slyszalem teorie ze to polos sie dobrze nie zakleszcza w skrzyni bo jest np. nie od Probe i dlatego tak sie dzieje, ale sam nie wiem co o tym myslec. Bylem w serwisie Mazdy bo robilem przednie zawieszenie i nikt nie mowil zeby z polosia bylo cos nie tak. PLEASE HELP bo cos czuje ze bede musial sie szykowac na kolejna skrzynie!!!
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Cześć!
Taaakie ładne taaaakie czerwone - a takie niedobre to twoje autko.
Nie sądzę aby przyczyną była półośka bo jeżeli wchodzi i zatrzask łapie to chyba jest od tej skrzyni ( no chyba że ktoś coś przerabiał albo czuć luz ) a za szczelność odpowiada zymeryng.
Jest jeszcze możliwość że masz zapchany odpowietrznik w skrzyni i ciśnienie które się tworzy wypycha olej którędy się da.
Po mojemu należałoby sprawdzić z którego miejsca cieknie (nawet z wymontowaniem skrzyni włącznie) wtedy mógłbym się dowiedzieć więcej.
Pozdrowionka!
Taaakie ładne taaaakie czerwone - a takie niedobre to twoje autko.
Nie sądzę aby przyczyną była półośka bo jeżeli wchodzi i zatrzask łapie to chyba jest od tej skrzyni ( no chyba że ktoś coś przerabiał albo czuć luz ) a za szczelność odpowiada zymeryng.
Jest jeszcze możliwość że masz zapchany odpowietrznik w skrzyni i ciśnienie które się tworzy wypycha olej którędy się da.
Po mojemu należałoby sprawdzić z którego miejsca cieknie (nawet z wymontowaniem skrzyni włącznie) wtedy mógłbym się dowiedzieć więcej.
Pozdrowionka!
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Gdyby wszystko było proste to nie było by nic do roboty
Zlokalizuj najpierw miejsce wycieku.
Może być że masz zerwany gwint na której śrubie i właśnie przez nią wycieka.
W skrzyni Audi 80 po wykręceniu śruby łączącej części skrzyni - np. łapy olej wycieka przez ten otwór.
Powodzenia!
Zlokalizuj najpierw miejsce wycieku.
Może być że masz zerwany gwint na której śrubie i właśnie przez nią wycieka.
W skrzyni Audi 80 po wykręceniu śruby łączącej części skrzyni - np. łapy olej wycieka przez ten otwór.
Powodzenia!
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Nie nie, az takiego rozrzutu to nie mam. Nie powiem Ci czy to np. z przodu czy z tylu wejscia polosi, lub z gornej jego czesci czy dolnej, ale napewno z tego obszaru. To nie jest miejsce mocowania skrzyni ani zadne inne tym podobne. No mowie Ci w serwisie byli pewni ze to symeringi i zalozyli nowe i nic to nie dalo.
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Sprawa wydaje się dość ciekawa.
A próbowałeś reklamowac usługę?
Może zła diagnoza albo źle założone.
Ja np wkładając zymeryng na wałek rozrządu w scorpio nie uniknąłem błędu. żymeryng był podwinięty, być może w twoim przypadku też źle założyli.
A próbowałeś reklamowac usługę?
Może zła diagnoza albo źle założone.
Ja np wkładając zymeryng na wałek rozrządu w scorpio nie uniknąłem błędu. żymeryng był podwinięty, być może w twoim przypadku też źle założyli.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
A ile litrów wlali Ci oleju do skrzyni?? Wogóle mam nadzieje że jakiś dobry. Swego czasu słyszałem że w skrzyni w Probe nie wymienia się oleju acz kolwiek nie sugeruje żebyś spowrotem napchał ją towotem )).
Czy nie zadużo wlali do niej oleju?? Może pompa nie pracuje??
Czy nie zadużo wlali do niej oleju?? Może pompa nie pracuje??
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Majac doswiadczenie w naprawie skrzyn automatycznych, gdzie jest o wiele rzadszy olej ATF moge Ci w skrocie napisac:
Zmien serwis, jesli przed i po naprawie wycieki nie byly sprawdzane po wczesniejszym mocnym rozgrzaniu silnika. Kwestia powyzszonej plynnosci oleju w wyzszej temperaturze.
Aby sie upewnic, ze wyciek jest z danej okolicy nalezy... zabrudzic obudowe skrzyni od spodu. Chodzi o to, aby po rozgrzaniu wyciekajacy olej pokazal nam ktoredy scieka, bo niekoniecznie to musza byc uszkodzone uszczelniacze polosi, a uszczelniacz glownego walka w skrzyni.
----------
dolaczam sie do tego co Gacek ponizej napisal
Zmien serwis, jesli przed i po naprawie wycieki nie byly sprawdzane po wczesniejszym mocnym rozgrzaniu silnika. Kwestia powyzszonej plynnosci oleju w wyzszej temperaturze.
Aby sie upewnic, ze wyciek jest z danej okolicy nalezy... zabrudzic obudowe skrzyni od spodu. Chodzi o to, aby po rozgrzaniu wyciekajacy olej pokazal nam ktoredy scieka, bo niekoniecznie to musza byc uszkodzone uszczelniacze polosi, a uszczelniacz glownego walka w skrzyni.
----------
dolaczam sie do tego co Gacek ponizej napisal
Ostatnio zmieniony 2004-07-09 20:04 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
- Gacek Wrocław
- Posty: 405
- Rejestracja: 2003-09-24 17:17
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
Witam
Ja miałem dokładnie to samo!!Taki sam wyciek, w tym samym miejscu(tak to wyglądało).A okazało się na końcu ,że leci z miejsca gdzie wchodzi linka prędkościomierza!!Ten gwint do linki jest wciśnięty do skrzyni i przykręcony na jedną śrubę.U mnie ta śruba jest ułamana.Uszczelniłem wszystko silikonem u mechaniora i jest git.,Zrobiłem 1000 km i narazie jest suchutko.Przy okazji wymieniłem olej bo bałem się ,że mam mało........i po wylaniu starego okazało się ,że było niewiele ponad litr
Pozdrawiam i życzę powodzenia
neo61
Ja miałem dokładnie to samo!!Taki sam wyciek, w tym samym miejscu(tak to wyglądało).A okazało się na końcu ,że leci z miejsca gdzie wchodzi linka prędkościomierza!!Ten gwint do linki jest wciśnięty do skrzyni i przykręcony na jedną śrubę.U mnie ta śruba jest ułamana.Uszczelniłem wszystko silikonem u mechaniora i jest git.,Zrobiłem 1000 km i narazie jest suchutko.Przy okazji wymieniłem olej bo bałem się ,że mam mało........i po wylaniu starego okazało się ,że było niewiele ponad litr
Pozdrawiam i życzę powodzenia
neo61
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO
Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...
Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
2,2 TURBO
Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...
Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
Sruba jest przy lince, oleju wlewalem tak zeby przez ten otwor bylo go widac, ale juz nie wazne ide se strzelic w leb, bo wlasnie padla mi druga skrzynia i znow Probek zgon. Jechalem na piatym biegu jak poprostu tylko obroty poszly szybko w gore, a auto zaczelo sie juz tylko toczyc. Myslalem ze pierwszy raz mi bieg wyskoczyl, ale wrzucam na postoju (bo az sie zatrzymalem z wrazenia) 1, 2, 3, 4, (predkosciomierz juz pokazuje 80km/h) a ten slup obok nie przesunal sie ani o cm, nic nie drgnie tylko troche dziwny dzwiek, jakby cichy nie szum, nie wiem jak to nazwac, ale jakby sie cos tam w srodku krecilo, ale nie ze wszystkim co powinno. Polosie stoja, auto stoi no trzaslem drzwiami i poszedlem dalej z kapcia do roboty, bo juz czas gonil. Warto chyba zaznaczyc ze ta skrzynia czyli druga zostala zakupiona od niejakiego Zbyszka z Lubania co ma szrot Probe. Jest jeszcze na gwarancji i bede zaraz do niego dzwonil oczywiscie nie omieszkam podzielic sie wynikiem przeprowadzonej rozmowy. Jeszcze tylko oficjalne wielkie DZIEKUJE dla MIHa bez ktorego byloby naprawde ciezko, a pospieszyl mi z pomoca o 7:00 rano w niedziele! Jeszcze raz THANK U BROTHER! Wam tez chlopaki za odzew i podzielenie sie wiedza i wszelkimi pomyslami wielkie dzieki!
Dokladnie rzecz ujmujac masz wywalony dyferencjal w skrzyni. Wynika to stad, ze linka (lub sama czujka) predkosciomierza napedzana jest przez tryb obracany razem z glownym trybem deferencjalu. Wynika z tego, ze jest uszkodzony glowny sworzen. Wysunal sie on zapewne przez uszkodza zawleczke (pin), ktora go trzyma. W wiekszosci przypadkow problem powstal, poniewaz byl wyjmowany lewy przegub wewnetrzny lub prawe przedluzenie polosi, a pozniej wbijane n.p. mlotkiem. Prawidlowo powinno sie je wciskac - w zadnym wypadku stukac. Poza tym samo ich wlozenie powinno byc poprzedzone sorawdzeniem czy nie ma luzu.Simones pisze:Myslalem ze pierwszy raz mi bieg wyskoczyl, ale wrzucam na postoju (bo az sie zatrzymalem z wrazenia) 1, 2, 3, 4, (predkosciomierz juz pokazuje 80km/h) a ten slup obok nie przesunal sie ani o cm, nic nie drgnie tylko troche dziwny dzwiek, jakby cichy nie szum, nie wiem jak to nazwac,
Dzwonilem do tego Zbyszka z Lubania co od niego skrzynie kupilem i ... brak slow. Nagle jest zdziwiony ze ja mam wersje GT i ze skrzynie do niego to on ma po 1400-1500 PLN a ta co mi sprzedal za 900 to musiala byc od GL i dlatego nie wytrzymala. Moze mi zwrocic te 900 jak mu ja odesle. Teraz tak juz zakrecil ze zastanawiam sie PO CZYM POZNAC CZY TO SKRZYNIA OD GT CZY OD GL ?? ?? ??
- Gacek Wrocław
- Posty: 405
- Rejestracja: 2003-09-24 17:17
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
Kuzde, czy Ci ktos w glowie napieszal????
ATF jest olejem o calkiem innych wlasciwosciach i co najwyzej moze manuala rozpier.... Nie bede tu wnikal o co chodzi, ale nie proponuj takich rzeczy. Przez Ciebie moze ktos kupe kasy stracic !!!
P.S. Zapomnialem dodac, ze naprawiam ATXy, wiec dokladnie wiem o co chodzi, ale wyjasnienie tego zajeloby pol tego forum objetosciowo.
ATF jest olejem o calkiem innych wlasciwosciach i co najwyzej moze manuala rozpier.... Nie bede tu wnikal o co chodzi, ale nie proponuj takich rzeczy. Przez Ciebie moze ktos kupe kasy stracic !!!
P.S. Zapomnialem dodac, ze naprawiam ATXy, wiec dokladnie wiem o co chodzi, ale wyjasnienie tego zajeloby pol tego forum objetosciowo.
Spoko chlopaki. Ja tam wiem 2 rzeczy, przynajmniej jezeli chodzi o skrzynie w Probkach:
1. Greyg ma zawsze racje.
2. Jezeli uwazasz ze nie ma, patrz pkt.1.
Ja sie ciesze, ze gosc zamierza sie wywiazac z gwarancji, ktora sam podpisal, jezeli mozna wogole tak powiedziec przy unieruchomionym Probku. Zastanawiam sie tylko dlaczego, kiedy mowilem ze potrzebuje skrzynie do GT jegomosc powiedzial mi ze koszt takowej to 900 PLN, a teraz twierdzi ze mi wyslal skrzynke jednak do GL. To wiem ze jest wzmocniona itp. (logiczne) ale pytanie jest kiedy juz bede ja mial wyciagnieta to jak sprawdzic czy to jest od GL czy od GT ??? Moze ma wybite jakies oznakowanie charakterystyczne dla jednych czy drugich, a moze jakies inne roznice widoczne? Poprostu czy jest mozliwosc zebym mogl sam okreslic od jakiego modelu ona faktycznie jest, a jesli tak to czego i gdzie szukac ?? ?? ??
1. Greyg ma zawsze racje.
2. Jezeli uwazasz ze nie ma, patrz pkt.1.
Ja sie ciesze, ze gosc zamierza sie wywiazac z gwarancji, ktora sam podpisal, jezeli mozna wogole tak powiedziec przy unieruchomionym Probku. Zastanawiam sie tylko dlaczego, kiedy mowilem ze potrzebuje skrzynie do GT jegomosc powiedzial mi ze koszt takowej to 900 PLN, a teraz twierdzi ze mi wyslal skrzynke jednak do GL. To wiem ze jest wzmocniona itp. (logiczne) ale pytanie jest kiedy juz bede ja mial wyciagnieta to jak sprawdzic czy to jest od GL czy od GT ??? Moze ma wybite jakies oznakowanie charakterystyczne dla jednych czy drugich, a moze jakies inne roznice widoczne? Poprostu czy jest mozliwosc zebym mogl sam okreslic od jakiego modelu ona faktycznie jest, a jesli tak to czego i gdzie szukac ?? ?? ??
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade