
PS. wiem ze ten temat byl napewno walkowany ale niestety siadam na kompa obecnie tylko na seknude u sasiada bo narazie nie posiadam w domu.
Czasami czujnik położenia wału potrafi zdenerwować. Wymieniałem ostatnio taki w 929 HD (3.0 V6 24V). Wyglądało to tak że ni z tego ni z owego nagle załączała się kontrolka check engine w trakcie jazdy po zgaszeniu wyłączała się albo nawet po chwili w trakcie jazdy. Dopiero wymiana czujnika na nowy pomogła i teraz jest święty spokój. Nie było słychać żadnych stuków ani zmian w pracy silnika. Po prostu czasami głupiał czujnik dając mylne wskazania dla CPU.Sqad pisze:Podstawa to sprawdzić kody, bez tego nie można postawić jekiejkolwiek diagnozy, co za palant stwierdził po samej kontrolce bez badania błędów że to pasek, Może to być związane z czujnikiem położenia wału czy cuś, ale to by silnik głośno pracował jak rozrząd był by poprzestawiany.
Pasek w tym samochodzie może pękać do bólu nic się nie dzieje, a sama wymiana paska nie załatwi kontrolki.
Może to być jak pisał Nikoś któraś sonda ewentualnie EGR lub coś w podobie ale sory nie rorząd.