Strona 5 z 22
: 2003-11-12 11:02
autor: Gość
Sprawdz rezystor sterujacy dmuchawa i klima. Jesli wypiela sie zwora to odcielo cala dmuchawe. Rezystor znajduje sie zaraz kolo dmuchawy pod schowkiem. Musisz odkrecic dolna tapicerkr pod chowkiem i potem deda widoczne kable do rezystora. Tak przynajmniej jest w 1st gen...
: 2003-11-13 17:33
autor: DUKE
hmm tez mialem ten przypadek..bylem u elektryka itd..nikt nic nie znalazl...zdenerwowalem sie bo nie dochodzil prad..wiec podciagnalem kabel z zasilaniem i chodzi wszystko spoko:)):))
Pozdrowionka...
: 2003-11-15 05:47
autor: Gość
Wielkie dzieki za pomoc
Juz wszystko dobrze

przelecialem po kablach i napotkalem sie na jednym na bezpiecznik wbudowany

byl spalony
: 2003-11-15 09:22
autor: Quaki
to teraz przelec jeszcze raz zeby zobaczyc co ci zwarcie zrobilo bo od dziury to on sie nie przepalil
pozdrawiam
Zima z klimą, czy bez ??
: 2003-11-18 16:35
autor: BiZoN
Jak w temacie.
Jest sens odłączać klimę tak, żeby tylko same wentylatory chodziły czy lepiej to biedne powietrze jeszcze schładzać a dopiero potem ogrzewać ??
Napiszcie jakie są wasze doświadczenia i opinie w tej sprawie.
: 2003-11-18 18:05
autor: Gość
W zimie e klima przydaje sie jak najbardziej. Tylko nie e dmuchsz na klimie zimnym, tylko od razu cieplym. Sens w tym taki ze klima tez wysusza powietrze i z racji tego szybki nie beda parowac, lub odparuja momentalnie

...
: 2003-11-18 18:17
autor: Raf
Podobno lepiej dla klimy jest aby od czasu do czasu sobie popracowała, nawet w zimie...
: 2003-11-18 19:26
autor: Gość
Chce powiedziec ze lepiej nie odlonczaj klimy bo to jest najbardziej dogodna rzecz w zimie. Zauwaz jak przelonczysz w drugiej generacji probe na ostatnie dwie pozycje czyli nawiew na sama szybe i nawiew na szybe i nogi, klimatyzacja pracuej i pomaga ci szybcjej odmrozic szybe. Co powduje klima to ze powietrze jest cieple ale nie suche. To wlasnie powduje ze nie paruja ci szyby albo nie piecze skora itp . W rocznikach od 93 w dol jest freon 12R a natomiast 94 rok w gore jest freon 134 ktory jest mniej szkodliwy dla otoczenia.
Zima z klimą czy bez
: 2003-11-21 15:23
autor: Gość
Tylko z klimą ! Sympatyczny GTurbo- klima suszy powietrze poprzez
wymrażanie zawartej w nim wilgoci. R12 to napewno freon, ale od dawna wycofywany stąd bardziej ekologiczny/tzn.bez freonu/-R134.
Sorry za tak chłodną wypowiedź.
Pozdrowienia
___________________
Probe 24v medici - 96 r.
: 2003-11-22 11:23
autor: TSA
O klimie pisalismy juz rok temu,niewlaczanie jej przez dluzszy czas(zima) doprowadza do tego ze przestaje dzialac......ulatnia sie zapewne zreszta o tym nawet w instrukcji pisza,czytac jak kto ma!!!
GG:1003821
dmuchawa
: 2004-01-28 14:04
autor: DUKE
Witam wszystkich klubowiczow...mam pytanko bo ostatnio przestala mi chodzic dmuchawa(nawiew w srodku)....na 1-biegu cos zabuczy a jak wezme wyzej juz nic!! ...bede musial ja rozebrac...hmm jak myslicie co moglo pojsc lozysko czy moze cos innego??czy wogole to jest do zrobienia...chodzi mi chyba o ta dmuchawe pod schowkiem....czy ktos ja rozbieral???(duzo roboty???)i na co mam zwrocic uwage zeby jej kompletnie nie rozwalic przy rozbieraniu...bo mowil mi cynki ze jak rozbieral to cale kolko-wiatrak i oska razem z nim odrazu mu wyleciala..czy to normalne???i czy to sie da potem poskladac???napiszcie jak ktos to rozbieral albo ma pojecie na ten temat....jak to zrobie to do zobaczonka na borkach

oczywiscie z gory dzieki za pomoc...pa,pa..
: 2004-01-28 15:54
autor: Gość
To raczej nie dmuchawa, to rezystor sie przepalil. Jest pod schowkiem schowany, sprawdz go...
: 2004-01-28 20:56
autor: Gość
Czy powyższe rozwiązanie dotyczy również problemu, gdy dmuchawa działa tylko na najwyższych obrotach (hmm...nawiewu oczywiście - nie silnika

)?
Pzdrv
: 2004-01-28 23:36
autor: Gość
Tak, po prostu przepalony jest inny blok rezystora...
: 2004-01-28 23:36
autor: wingerman
Czesc ENDURO, milo powitac nowego klubowicza
Ciesze sie ze skorzystales z mojego zaposzenia ktore dalem ci na allegro.
: 2004-01-28 23:57
autor: DUKE
: 2004-01-29 00:13
autor: Quaki
mozesz moiec uszkodzony termostatat jak autko stoi to sie nagrzeje a jak jadzie to sie schlodzi mialem taki ojaw w renault mojej staruszki termostat sie zaciol w pozycji otwarte i mialem caly czas duzy obieg i za cholere nie moglem go nagrzac w zimie
pozdrawiam
: 2004-01-29 09:36
autor: flanker
Tez mialem podobny problem... Jednak u mnie zawinila instalacja gazowa a dokaldniej zlaczka, ktora rozdziela wode do parownika. Dostawalo sie powietrze i zbieralo w nagrzewnicy...
Sprawdz dokladnie poziom plynu chlodzacego oraz zobacz, czy nie masz wyciekow. W najgorzszym wypadku odkrec nagrzewnice i przeczysc ja.
Tylko nie uzywaj silnych srodkow (Kret itd) bo bedziesz musial sobie sprawic nowa

Gdzies juz chyba byl post na ten temat...
: 2004-01-29 14:00
autor: rick
Nie wiem czy to reguła, ale zdecydowanie poniżej -10 ogrzewanie jest mało wydajne (może tylko u nielicznych

) sprawdzałem to na autostradzie gdzie przy -15 jadąc ok 140-160 musiałem założyć rękawiczki bo ręce mi marzły, jak zwalniałem do ok 110 pojawiało sie ciepło z wylotów i było ok. Układ chłodzenia jest ok temp zawsze , niezależnie od zewnetrznej i wycisku jaki daję autu jest w połowie wskaźnika na literce R (moRmal). Może przy tych mrozach trzeba by przysłaniać chłodnice

tylko jak

i drugie słabo działające ogrzewanie tylnej szyby przy większych oszronieniach i mrozach, lepsze mam w starym poczciwym escorcie. To tyle na co narzekam w zimie, a silnik nagrzewa się bardzo szybko i to mi się podoba, po 2-3 minutach na parkingu i ok 1 km jazdy jest już ok.
: 2004-01-30 07:09
autor: amra
tak. co do tylnej szyby to sie zgodze. w seicento juz lepiej grzeje
a jek mialem wycieki plynu chlodniczego to tez mi nie chcialo grzac
: 2004-01-30 09:23
autor: Raf
Rick pisze:Nie wiem czy to reguła, ale zdecydowanie poniżej -10 ogrzewanie jest mało wydajne (może tylko u nielicznych

)
Jeśli dobrze pamiętam to zagazowałeś niedawno swoje autko ?
Podobno na gazie ogrzewanie działa znacznie słabiej, szczególnie jeśli ogrzewanie reduktora jest wpięte równolegle a nie szeregowo w obieg (tak słyszałem).
: 2004-01-30 09:53
autor: flanker
Nie mozliwe, aby reduktor tach chlodzil wode, zeby sie zimno robilo. Silnik by sie zajechalo. Prawidlowo auto na gaz powinno sie przelaczyc, jak temperatura wody (cieczy chlodzacej) osiagnie 30'C. Wtedy, nawet przy wysokich obrotach, nie ma az takich strat ciepla przy ogrzaniu reduktora, aby plyn ostygl. Wiem to bo mialem swojego na gazie. Moj brat ma Scorupe na gazie i nie ma zadnych problemow z grzaniem.
Jedyne co moze byc to wspomniane przeze mnie wczesniej powietrze w nagrzewnicy. Proponuje tez sprawdzic poziom cieczy w zbiorniku wyrownawczym i jezeli to mozliwe w korku chlodnicy. Nie ma mocnych... Musi dzialac!
PS> Co do zakrycia chlodnicy to ma to sens jak temp. na zewnatrz bedzie ponizej -20'C. Wtedy podczas jazdy do kolektora bedzie wpadac jeszcze zimniejsze. ale w anszych warunkach klimatycznych, to tylko w Polonezie ma to sens. No chyba, ze ktos chce aby sie szybciej nagrzal to wtedy jak najbardziej

Wiem to bo sam sprawdzilem

W zeszlym roku zakrylem chlodnice styropianem

: 2004-01-30 11:49
autor: rick
Raf pisze:
Jeśli dobrze pamiętam to zagazowałeś niedawno swoje autko ?
Podobno na gazie ogrzewanie działa znacznie słabiej, szczególnie jeśli ogrzewanie reduktora jest wpięte równolegle a nie szeregowo w obieg (tak słyszałem).
Wiesz nie mam porównania, bo to moja pierwsza zima w Probe i nie wiem jakby było gdyby był bez gazu. A co do wpięcia równoległego, może to mam sens tym bardziej, że mam duży parownik dla aut o mocy powyżej 200 KM. Zresztą nie dodałem jeszcze jednego jeżdże prawie zawsze z włączoną klimą na MIX, albo ostatnią pozycją tylko na szybę, ze względu na parujące szyby, więc może dlatego??, niestety wadą tego auta jest to, że nie ma nawiewu na szybę tylko ciepłego powietrza, szkoda.
: 2004-02-01 11:00
autor: Sh(.)(.)ters
Jakie są orientacyjne koszty naprawy tej usterki (rezystor)? Pytam przed zakupem auta, bo już wiem że będę musiał to poprawić.
Pzdrv
: 2004-02-02 13:52
autor: MiH
Rick pisze:niestety wadą tego auta jest to, że nie ma nawiewu na szybę tylko ciepłego powietrza, szkoda.
jest. Wystarczy wyjąć bezpiecznik od A/C
Poszukajcie postu o czyszczeniu układu chłodzenia (opcja Szukaj

)
Rick -> kopa lat! Metoda Bieniasa nie pomogła?