Turbina pytanie
- LukaszV8
- Klubowicz
- Posty: 681
- Rejestracja: 2009-01-06 10:10
- Samochód: Probe GT 1992r.
- Galeria: viewtopic.php?t=23045
- Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Re: Turbina pytanie
U mnie to tak gdzieś od 2,5 tyś.- 3tyś.
To są właśnie wizyty u mechanika vel. w ,,serwisie'' tfu...
			
			
													To są właśnie wizyty u mechanika vel. w ,,serwisie'' tfu...
					Ostatnio zmieniony 2017-01-27 22:13 przez LukaszV8, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
						
										
						- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1311
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
Re: Turbina pytanie
A co ci robił pan mechanik ?karakan pisze:Żeby nie zakładać nowego tematu - od jakich obrotów dmucha Wam turbina? U mnie po wizycie u mechanika dmucha od 3,5 tys., a wcześniej dmuchała o wiele wcześniej.
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany
			
						Odgazowany

- karakan
- Posty: 469
- Rejestracja: 2016-08-29 23:14
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=24755
- Lokalizacja: Warszawa/Lubin
Re: Turbina pytanie
Puścił mi gwint w głowicy i się rozszczelniło połączenie głowicy z kolektorem wydechowym - przegwintował dwa otwory, do tego doszło planowanie kolektora, a żeby to zrobić musiał odkręcić od niego turbinę.Lukasz pisze:A co ci robił pan mechanik ?karakan pisze:Żeby nie zakładać nowego tematu - od jakich obrotów dmucha Wam turbina? U mnie po wizycie u mechanika dmucha od 3,5 tys., a wcześniej dmuchała o wiele wcześniej.
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA  
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
)
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
			
						
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany
 )
)A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ

- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5262
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Turbina pytanie
może zmień mechanika
			
			
									
						
										
						- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2144
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
- karakan
- Posty: 469
- Rejestracja: 2016-08-29 23:14
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=24755
- Lokalizacja: Warszawa/Lubin
Re: Turbina pytanie
Coś znów zaczęło terkotać pod maską i słychać było przedmuch, więc odkręciłem osłony termiczne z kolektora i turbiny. Odpaliłem go i między kolektorem a turbiną dmucha. Teraz moje pytanie - jak łączy się kolektor z turbiną? Tam są śruby czy z kolektora wystają szpilki? Na moje to z kolektora wystają szpilki, na które zakłada się turbinę i nakręca nakrętki - u mnie jednej nakrętki w ogóle nie było, a druga była nie przykręcona, na dwóch szpilkach z tyłu nie wiem jak, bo nie miałem dojścia. Ale jeżeli tam są szpilki to zastanawia mnie, które to mechanik wszystkie śruby łączące kolektor z turbiną niby urwał, za co musiałem płacić po 50 zł za rozwiercanie...
			
			
									
						
							Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA  
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
)
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
			
						
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany
 )
)A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ

- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5262
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Turbina pytanie
Przyprowadz do mnie do warsztatu ten samochód i zobaczymy co tam ci napsuli
			
			
									
						
										
						- LukaszV8
- Klubowicz
- Posty: 681
- Rejestracja: 2009-01-06 10:10
- Samochód: Probe GT 1992r.
- Galeria: viewtopic.php?t=23045
- Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Re: Turbina pytanie
Słuchaj normalnie to tam są szpilki z nakrętkami bodajże na klucz 12 lub 13. Przynajmniej dwa otwory miały już tak zjechany gwint w głowicy, że jak się silnik zagrzał to po paru dniach odkręcało się to i klekotało na nowo. Co tydzień zdejmowałem osłony i dokręcałem na nowo. Problematyczne otwory w głowicy gwintownikiem (nie pamiętam jaki rozmiar M szpilki) nawierciłem na nowo pod śrubę z łbem na klucz 15. Zamiast szpilek z nakrętką dałem po prostu śruby posmarowane przed wkręceniem na gwincie najzwyklejszą  poxiliną. Robiłem to w marcu tamtego roku i jak do tej pory nic się nie poluzowało i nie odkręciło.
			
			
									
						
										
						- karakan
- Posty: 469
- Rejestracja: 2016-08-29 23:14
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=24755
- Lokalizacja: Warszawa/Lubin
Re: Turbina pytanie
Piszesz o otworach w głowicy - tam mi właśnie jeden gwint puścił, był przedmuch między głowicą a kolektorem więc oddałem do mechanika do przegwintowania. Z tym, że przy okazji kolektor wydechowy poszedł do planowania, a żeby to zrobić musiał odkręcić turbinę. Z tego co widzę to z kolektora wystają szpilki na które zakłada się turbinę i skręca nakrętkami - tam właśnie jednej nakrętki w ogóle nie miałem, druga była odkręcona, a co z tymi z tyłu to nie wiemLukaszV8 pisze:Słuchaj normalnie to tam są szpilki z nakrętkami bodajże na klucz 12 lub 13. Przynajmniej dwa otwory miały już tak zjechany gwint w głowicy, że jak się silnik zagrzał to po paru dniach odkręcało się to i klekotało na nowo. Co tydzień zdejmowałem osłony i dokręcałem na nowo. Problematyczne otwory w głowicy gwintownikiem (nie pamiętam jaki rozmiar M szpilki) nawierciłem na nowo pod śrubę z łbem na klucz 15. Zamiast szpilek z nakrętką dałem po prostu śruby posmarowane przed wkręceniem na gwincie najzwyklejszą poxiliną. Robiłem to w marcu tamtego roku i jak do tej pory nic się nie poluzowało i nie odkręciło.
 Jeszcze jak miał odkręcać turbinę to dzwonił pytając czy ma to robić, bo śruby mogą się urwać, a za rozwiercenie każdej gość od planowania bierze 50 zł. Tylko się zastanawiam, które to śruby urwał, skoro tam są nakrętki na szpilkach
 Jeszcze jak miał odkręcać turbinę to dzwonił pytając czy ma to robić, bo śruby mogą się urwać, a za rozwiercenie każdej gość od planowania bierze 50 zł. Tylko się zastanawiam, które to śruby urwał, skoro tam są nakrętki na szpilkach  
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA  
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
)
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
			
						
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany
 )
)A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ

- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2144
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Turbina pytanie
no to szpilka też się może urwać....jedź niech poprawia
			
			
									
						
							nie ma zdjęć bo się nie da wstawić 
			
						
- 
				adrian_seki
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Turbina pytanie
Mi też sie urwała szpilka.
			
			
									
						
										
						- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 582
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Turbina pytanie
Jedyny dobry sposób na szpilki kolektora w F2T to rozwiercic otwory i wprasować w nie nagwintowane, stalowe tuleje. Do tego oryginalna uszczlka i nie ma prawa nic puszczać. Jakis janusz mechanik zdejmujac w Probe kolektor sklada go na 99% na tej samej blaszanej uszczelce, która z racji swojej budowy jest w zasadzie jednorazowa.
			
			
									
						
										
						- 
				Voyo
- Posty: 11
- Rejestracja: 2017-05-28 10:26
- Samochód: Probe 2.2 GT 1991
- Galeria: viewtopic.php?t=24365
- Lokalizacja: Kraków
Re: Turbina pytanie
Pytanie w temacie turbiny. Kiedy hamuję silnikiem to lekko turbina się "poci" olejem, na łączeniu  kolektorem. Jako że temperaturka jest tam nie niska to w kabinie czuć placki ziemniaczane  . Po za tym nie bierze oleum i ogólnie wszystko wygląda ok. Co robić? Jak żyć?
. Po za tym nie bierze oleum i ogólnie wszystko wygląda ok. Co robić? Jak żyć?
			
			
									
						
										
						 . Po za tym nie bierze oleum i ogólnie wszystko wygląda ok. Co robić? Jak żyć?
. Po za tym nie bierze oleum i ogólnie wszystko wygląda ok. Co robić? Jak żyć?- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 582
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Turbina pytanie
A jak ustaliłeś, że dzieje się to podczas hamowania silnikiem ? Zamontowałeś kamerke pod maska ? Jezel poci sie w tym miejscu to uszczelnienia w turbosprezarce do wymiany. Sprawdz sobie w jakim stanie masz dolot i przepustnice, bo zapewne wszystko jest załojone olejem.
			
			
									
						
										
						- 
				Voyo
- Posty: 11
- Rejestracja: 2017-05-28 10:26
- Samochód: Probe 2.2 GT 1991
- Galeria: viewtopic.php?t=24365
- Lokalizacja: Kraków
Re: Turbina pytanie
Dzięki za odpowiedź!
Już mówię jak ustaliłem że tylko podczas hamowania silnikiem:
- po pierwsze ostatnio pojeździłem trochę po beskidach (wakacje) i problem w ogóle został zauważony. Nie ma problemu (nawet w korkach) w jeździe miejskiej.
- zauważyłem że śmierdzi zaraz po tym jak zjeżdżam z górki hamując silnikiem (zakopianka i poboczne drogi mają odpowiednie warunki do tego).
- zatrzymałem się kiedyś po takiej czynności i zobaczyłem na wspomnianym łączeniu małą plamkę oleju z której z oczywistych powodów szedł dym
- zacząłem wciskać sprzęgło przy zjeździe z górki (i hamować tylko hamulcem - niezbyt dobra praktyka jazdy), i problem niemal zniknął
- nie widzę różnicy ze względu na używanie turbiny podczas przyśpieszania - nie śmierdzi nawet po "boostowaniu" jak tylko po tym nie hamuję silnikiem
Co znalazłem na ten temat w necie:
- rzeczywiście problem występuje często w turbinach ponieważ przy hamowaniu silnikiem zmienia się gospodarka ciśnieniowa/podciśnieniowa silnika
http://www.motoremo.pl/pl/turbosprezarki/wycieki-oleju
Odmy wychodzące z pokrywy zaworów sprawdziłem (o ile obie rurki to odmy) i są ok. Spod korka nie dymi (więc uszczelniacze zakładam powinny być ok).
Na tym kończą się moje możliwości diagnostyczne.
Tak w ogóle to widzę że bywasz w Krakowie - chętnie się umówię na przegląd, naprawę itp, jeśli prowadzisz tego rodzaju działalność (bo z Probe widzę, że masz doświadczenie).
			
			
									
						
										
						Już mówię jak ustaliłem że tylko podczas hamowania silnikiem:
- po pierwsze ostatnio pojeździłem trochę po beskidach (wakacje) i problem w ogóle został zauważony. Nie ma problemu (nawet w korkach) w jeździe miejskiej.
- zauważyłem że śmierdzi zaraz po tym jak zjeżdżam z górki hamując silnikiem (zakopianka i poboczne drogi mają odpowiednie warunki do tego).
- zatrzymałem się kiedyś po takiej czynności i zobaczyłem na wspomnianym łączeniu małą plamkę oleju z której z oczywistych powodów szedł dym
- zacząłem wciskać sprzęgło przy zjeździe z górki (i hamować tylko hamulcem - niezbyt dobra praktyka jazdy), i problem niemal zniknął
- nie widzę różnicy ze względu na używanie turbiny podczas przyśpieszania - nie śmierdzi nawet po "boostowaniu" jak tylko po tym nie hamuję silnikiem
Co znalazłem na ten temat w necie:
- rzeczywiście problem występuje często w turbinach ponieważ przy hamowaniu silnikiem zmienia się gospodarka ciśnieniowa/podciśnieniowa silnika
http://www.motoremo.pl/pl/turbosprezarki/wycieki-oleju
Odmy wychodzące z pokrywy zaworów sprawdziłem (o ile obie rurki to odmy) i są ok. Spod korka nie dymi (więc uszczelniacze zakładam powinny być ok).
Na tym kończą się moje możliwości diagnostyczne.
Tak w ogóle to widzę że bywasz w Krakowie - chętnie się umówię na przegląd, naprawę itp, jeśli prowadzisz tego rodzaju działalność (bo z Probe widzę, że masz doświadczenie).






