Strona 2 z 4

Re: zegary

: 2010-07-07 13:45
autor: Sam
pewnie ;P mnie to leży ;p jakby co to pisz na priv bo zaś nas będą chcieli zlinczować że giełda jest w innym dziale.

Re: zegary

: 2010-07-07 16:29
autor: --C--
Sam pisze:... bo zaś nas będą chcieli zlinczować że giełda jest w innym dziale.
Ordnung muss sein :D

Re: zegary

: 2010-07-08 02:20
autor: wujeksex
Sam pisze:ja założyłem licznik z 2.5 do 2.0
Sam pisze:Oszukuje mi obrotomierz, co najśmieszniejsze to jeszcze wydaje mi się że nie liniowo. Mianowicie wolne obroty wskazuje mniej więcej poprawnie czym większe tym więcej oszukuje
Dlatego, że na obrotomierz podawane są impulsy z modułu zapłonowego. 2.0 podaje 4 impulsy na obrót, a 2.5 podaje 6 impulsów na obrót, stąd właśnie nieliniowe przekłamanie.
O ile przy niskich obrotach nie ma tak wielkiej różnicy, tak przy wyższych różnica będzie ogromna - przy 3000 obrotomierz będzie wskazywał 2000, przy 5000 wskaże 3333.

Co do wskaźnika ciśnienia oleju nie mam pojęcia czemu Ci nie działał.

Re: zegary

: 2010-07-08 10:26
autor: Sam
znaczy ja kiedyś czytałem gdzieś na tym w 2.5 były dwa rodzaje czujników ciśnienia oleju chyba od 96 roku (nie jestem pewny czy nie 95) i wówczas wraz z licznikiem inny czujnik ciśnienia jest.

Re: zegary

: 2010-07-08 10:43
autor: bogdano
To jeszcze może w kwestii rozwiązania kompletnych zagadnień z tematu sygnałów do liczników w proboszczach proszę o info, jaki zakres oporności ma pokazywać czujnik ciśnienia oleju przy minimum i maximum i jak to się ma do temperatury tego oleju.

Jeszcze pytanie mam, w jakim położeniu macie przy normalnej jeździe wskazówkę na wskaźniku temperatury po rozgrzaniu silnika? U mnie jest tak ok 70-80%. Wyhylenie 80% jest przy temperaturze silnika ok. 100 st. C. Nie wiem czy to jest dobrze czy np. powinno przy 100 st. wyhylać się już na maksa?

Pozdrawiam.

Re: zegary

: 2010-07-08 11:27
autor: Robert
Czujnik oleju: 20 omów na biegu jałowym.
wskaznik oleju.GIF
wskaznik oleju.GIF (2.43 KiB) Przejrzano 12608 razy
Czujnik temperatury płynu: 1150 omów przy 20°C i "stopniowo maleje przy nagrzewaniu silnika".
wskaznik temperatury.GIF
wskaznik temperatury.GIF (2.19 KiB) Przejrzano 12608 razy

Re: zegary

: 2010-07-12 07:08
autor: bogdano
Robert pisze:Czujnik temperatury płynu: 1150 omów przy 20°C i "stopniowo maleje przy nagrzewaniu silnika".
Ok :) a przy 25 Ohm z tego co widzę 80% skali jaka powinna być temperatura silnika? Bo u mnie jest ok 100 st. C (na bloku silnika obok czujnika temperatury, w tym momencie na wężu wychodzącym na chłodnicę temperatura wynosi ok 85 st. C). Pomiar wykonywałem pirometrem laserowym.
Z temperatury wrzenia płynu która wynosi ok. 130 st. wnioskuję że jest ok. ale się chciałem upewnić bo załączenie wentylatora na chłodnicy nastepuje przy ok. 100 st. C (mierzone na bloku obok czujnika). W tym momencie wskaźnik temperatury znajduje się na wysokości ok 80% właśnie. Z tego co wywnioskowałem wskoczenie wskazówki na czerwoną kreskę powinno nastąpic przy ponad 120 st. C

Pozdrawiam.

Temat w końcu rozwiązałem dzięki koledze "Samowi". Okazało się, że problemem był nieprawidłowy model licznika po pierwsze a powodem braku działania poziomu paliwa było uszkodzenie wskaźnika (chyba jakieś zwarcie na cewce).
Po podłączeniu prawidłowego licznika wszyskie kontrolki mi działają nawet ciśnienie oleju :) I przebieg teraz mam rewelacyjny :)

Pozdrawiam.

P.S. Jeszcze co do tego nieszczęsnego licznika to jakby ktoś miał rozpiskę kontrolek dla zegarów 2.0 i 2.5 to będę wdzieczny bo zauważyłem, że są różnice.

Re: zegary

: 2010-08-10 15:26
autor: Angello2135
Witam podpinam sie pod temat z zegarami
Mam problem nie świeci mi kontrolka na zegarze Fuel Cutout Indicator(Wyłącznik wskaźnika paliwa) gdy przekręcam kluczyk w pozycje 'ON ' w Probe 2.0 94r.
Co może być nie tak .Probe odpala bardzo fajnie ale ta kontrolka się nie świeci. Gdzie szukać przyczyny niesprawności.?
Proszę o pomoc :) :(

Re: zegary

: 2010-08-10 15:44
autor: vitek
A żaróweczkę od tej kontrolki kolega sprawdzał :?: :wink:

Re: zegary

: 2010-08-12 10:57
autor: TYGRYSEX
Czytając watek doszedłem do wniosku, że można w II gen. GT można zamontować licznik 2.0 bez problemu - z tym że wskazania poziomu oleju, temp. czy innych ( poza oczywistymi obrotami i prędkością ) mogą się znacznie różnić od rzeczywistych ...
Czy dobrze rozumuję ? Mam licznik do kupienia za grosze ale od 2.0 a potrzebuję go do eksperymentów - więc czasem chciałbym go zamontować do mojego GT w celu sprawdzenia np. jakiegokolwiek ruchu wskazówek lub podświetlenia.
Proszę o info osób zorientowanych .

Re: zegary

: 2010-08-12 16:09
autor: Angello2135
Sprawdzałem jest dobra .Ale wiem juz dlaczego nie świeci.A mam pytanko czujnik od temp. wody ten co na zegarze pokazuje sie zawiesił w jednej pozycji poniżej N jak jest nazwa 'NORMAL' po podgrzaniu go zapalniczką wskazówka ledwo wskoczyła na N a nie do końca skali.Czemu tak jest czy jest nie dobry? Czy da sie kupic nowy lub uzywany ale dobry ?A wogole to potrzebuje zapasowej zaróweczki do kontrolek w zegarach cała z tym plastykowym uchwytem?.Pozdrawiam :)

Re: zegary

: 2010-08-14 11:40
autor: Sam
tygrysex potwierdzam - poza tymi różnicami liczniki pasują jeśli chodzi o kontrolki to wszystko świeci prawidłowo, ja mam zamontowany z 2.5 w swoim 2.0 wymieniłem tylko blok od oleju bo nie pokazywał wcale- prędkość pokazuje dobrze oszukuje mi tylko obrotomierz

Re: zegary

: 2010-08-17 21:13
autor: TYGRYSEX
-- oryginalny post 14 sierpnia 2010, o 11:57 --

Dzięki z info Sam - w takim razie licznik będzie na dniach i zaczynam eksperymenty :D

-- dodano 17 sierpnia 2010, o 21:13 --

Potrzebny jest maleńki magnes / kawałek folii magnetycznej - na tyle mały aby umieścić go na wskazówce obrotomierza. Ktoś ma pomysł gdzie tego szukać ?

Re: zegary

: 2010-08-17 23:29
autor: Sam
na lodówce ;) - w przylepach do lodówki montują takie cudo ;)

Re: zegary

: 2010-08-20 09:41
autor: bogdano
Cały licznik składa się z 3 modułów wskazówkowych :)
Na pierwszym są poziom paliwa i temperatura, na drugim prędkościomierz i obrotomierz, na trzecim ładowanie i ciśnienie oleju.
Ja na początku ten licznik co miałem to oznaczenia modułów miałem 005 a teraz mam od Sama 001 więc pewnie 002, 003 i 004 też są w zależności od wersji.
Wskazanai temperatury też się różnią w modelach od 2.5 i 2.0 bo mnie wskaźnik w liczniku od 2.5 źle pokazywał temperaturę czyli w module 005 a teraz jak mam 001 to temperaturę mi pokazuje dobrze. Ciśnienie oleju też pokazuje mi dobrze a było źle ale to jest spowodowane chyba rodzajem tego czujnika ciśnienia oleju.
Natomiast nie rozumiem jakim cudem temperature mi pokazywało źle skoro są takie same czujniki w silnikach 2.0 i 2.5. Pozatym patrząc na kontrolki to też są różnice w 2.0 i 2.5 bo są niektóre pozamieniane.

"Angelo2135" sądząc po tym co napisałeś najprawdopodobniej możesz mieć zwarcie na cewce wskaźnika bo ja miałem podobny objaw przy wskaźniku poziomu paliwa. Tylko że u mnie wskazówka szybowała na maksa. Albo druga możliwość to taka, że właśnie masz zy moduł. Najprawdopodobniej z licznika 2.5

Moim zdaniem całe problemy ze wskazaniami liczników w proboszczach wzięły się z tego, że goście sprzedajac auto z dużym przebiegiem szukali licznika z mniejszym i nie patrzyli na wersję i podmieniali. Potem się okazuje, ze kupuje się auto z przebiegiem 300.000 i podmienionym licznikiem na 90.000 :) z innej wersji probasa i jest jazda ze wskazaniami parametrów.

Re: zegary

: 2010-08-20 10:08
autor: Sam
Wydaje mi się że są mniej kosztowne sposoby cofania licznika niż jego wymiana ;P aczkolwiek przy takowych zabiegach należy pamiętać że licznik jest dość delikatnym urządzeniem ;P wiec jak ktoś z łapami do łopaty chce bawić się w zmniejszanie przebiegu może go uszkodzić. Z tego mogą się brać różne anomalie choć oczywiście mogą być inne powody.

Co do oznaczeń tych modułów to o ile pamiętam są one oznaczane na foli cyferblatu - więc mogą one oznaczać wersje właśnie tej folii. Co do kontrolek racja są różnice w wyglądzie symboli i możliwe że rozmieszczeniu ale jak pisałem że licznik pasuje chodziło mi głownie o to że podłączasz inny licznik i wszystko świeci tak jak powinno ;P.

Re: zegary

: 2010-08-20 12:29
autor: bogdano
-- oryginalny post 2010-08-20 12:25 --

W moim przypadku pewnie kręcili licznik i go spierniczyli to kupili od innej wersji i wsadzili bo moze był tańszy a nie sprawdzili że są różnice. Zresztą w moim przypadku to qiększość była skopana jak kupowałem Probasa nie wspominając że na maksa jest pokopane w instalacji elektrycznej. No ale to jest tak jak jak się człowiek napali na zakup ukochanego autka :)

-- dodano 2010-08-20 12:29 --
Sam pisze:na lodówce ;) - w przylepach do lodówki montują takie cudo ;)
Zawsze mozna odłupać z większego magnesu mniejszy kawałeczek poprzez przywalenie młotkiem w większy kawałek i pozbieraniu małych kawałeczków :)

Re: zegary

: 2010-08-20 12:53
autor: Robert
bogdano pisze:nie wspominając że na maksa jest pokopane w instalacji elektrycznej.
Różnice wskazań mogły więc wynikać choćby z innego napięcia dochodzącego do licznika.

Re: zegary

: 2010-08-20 19:54
autor: bogdano
Robert pisze: Różnice wskazań mogły więc wynikać choćby z innego napięcia dochodzącego do licznika.
No ale podpiąłem inny licznik i pokazuje dobrze to jakim cudem inne napięcie mi mogło dochodzić do licznika?

Z pokopaną instalacją chodzi mi o inne rzeczy, np namieszane w instalacji sterowania wentylatorem chłodnicy, kompresorem klimy itp.

Pozdr

Re: zegary

: 2010-08-20 20:36
autor: Robert
Może po prostu masz równie "pokopany" ten poprzedni licznik?

Re: zegary

: 2012-07-27 21:29
autor: MatiLP640
Mam pytanie odnośnie różnicy w zegarach europejskich a kanadyjskich. Po pierwsze założyłem teraz kanadyjski i check engine w ogóle nie świeci a w EU świeci. Kontrolki od ABS w kanadyjskim chyba nie ma, jest "Anti Lock", "Anti Thief " i "Fuel Cutout" Co one w ogóle oznaczają w stosunku do EU tzn które odpowiadają którym, dodam że świecą wszystkie przed zapaleniem i później gasną, kolejna rzecz, wydaje mi się że nie działa zegar od poziomu paliwa ale rezerwa świeci ;) i ostatnia rzecz zegar od ciśnienia oleju na zapłonie jest na samej górze, prawie pionowo a jak zapalę silnik to opada jak na wyciągniętym kluczyku. Reszta chyba działa prawidłowo i czym to może być spowodowane? Dodam że na EU wszystko działa jak talala ;)

Re: zegary

: 2012-07-27 22:47
autor: quarth
protip: slownik
antilock - abs
anti theft - alarm
fuel cutout - odciecie wachy

Re: zegary

: 2012-07-27 22:52
autor: MatiLP640
czyli abs działa jak należy, poducha, alarm, i odcięcie też ale check engine w ogóle nie świeci a w tamtym świeci i gaśnie, jak można sprawdzić czy działa w ogóle ta kontrolka? wystarczy odpiąć wtyczkę np. od VRIS? Czy nie?

Re: zegary

: 2012-07-27 22:53
autor: quarth
protip2: sprawdz zarowke
a najprosciej bedzie odpiac wtyczke od przeplywomierza

Re: zegary

: 2012-07-27 22:54
autor: MatiLP640
ok, to sprawdzę to ;) a żarówka jest ok bo zakładałem różne które gdzieś indziej działają ;)