tomasz pisze:kody błędów: 11, 13, 14, 15
Czy da się ten czujnik zamontować o 180stopni?
Co zrobić aby dało się silnik odpalić na nowo?
Czy ponownie zewrzeć piny na tryb diagnostyczny?
Co do błędów - Probasy poliftowe (95-97) wyposażone są w aparat KF34. W roczniku 97 zastosowano komputer KLe4C.
Co ciekawe - w historii naszego modelu jest pewien problem. Normalnie, w rocznikach 96 i 97 produkowanych na rynek USA było już ODB2, jednakże na rynek Euro pozostało OBD1. Z uwagi na te zmiany, jest troszkę różnic w odczycie błędów, stad pojawiają się dziwne i niezrozumiałe błędy.
Np.:
11 - jest to normalny błąd kontrolny komputera, potwierdza poprawność działania systemu sprawdzania błędów,
13 - błąd wartości obrotów jałowych - nie są w normie
14 - (w zależności od źródeł) Albo czujnik ciśnienia powietrza (baro) w ECU albo błędne ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu
15 - (w zależności od źródeł) Albo lewa sonda lambda albo niewłaściwe napięcie w komputerze - problem z pamięcią.
Co więcej, niestety bardo ciężko jest dogrzebać się do jakichkolwiek sensownych informacji o błędach w tym roczniku w wersji Euro.
Ja bym zrobił tak (na Twoim miejscu) - spróbowałbym cofnąć aparat tak, jak on kiedyś palił. Wpiął bym zworę, spróbował odpalić.
Jeśli nie zagada, śrubą na przepustnicy zwiększyć obroty jałowe. Spróbować odpalić. I tak do skutku.
W momencie kiedy odpali, spróbować zejść z jałowych obrotów trochę, wyjąć zworę i jakoś dotoczyć się do mechanika, bądź poszukałbym po forum kolegów, którzy znają temat.
Po pierwsze - nie wiesz, co i kto grzebał przy aucie. Jakiekolwiek ustawienie powinno zacząć się w tej chwili od TPS-a. Bez poprawnego jego ustawienia, nie będzie dobrych obrotów jałowych i np. mocy. Później procedura ustawiania zapłonu i obrotów. Poszukaj na forum - zarówno TPS jak i zapłon i obroty są opisane na tym forum. Ode mnie nie dostaniesz gotowca - oczekuję zaangażowania z Twojej strony. I tak dostatecznie się produkuję w Twoim temacie.
tomasz pisze:Dobra. Silnik odpala, ale chodzi niestabilnie i nie da się dodać gazu.
Mechanik mówił, że musi być jakaś pozycja aparatu aby silnik chodził jako tako i dopiero przyjechać na dokładną regulacje lampą stroboskopową.
Wnioskuję więc, że aparat jest zły.
Czy aparaty KF34 TOT 57271 nie nadają się do probe 1997 z komputerem kle4c?
I po raz kolejny pytasz o informację, która przewija się wszędzie na tym forum. Na innym aparacie niż KF34 tego auta nie odpalisz.
Zanim komukolwiek oddasz to auto, upewnij się, czy wie jak je ustawić - czy wie co to tryb diagnostyczny, czy wie jak ustawić TPS, czy wie jaki powinien być poprawny kąt wyprzedzenia zapłonu...
Jeśli sam tego nie będziesz wiedział i wierzył w kity, które wciskają mechanicy - wydasz furę pieniędzy i daleko nie dojedziesz.
I znowu - Tomku, uzupełnij swój profil. Dbaj o to, żeby było nam łatwiej wiedzieć czym jeździsz i skąd jesteś.