kody bledow silnika

Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

to może przekręć kluczyk na zapłon i zobacz co się świeci. powinny pasy, poduchy, immo i check engine (chyba że jeszcze rezerwa i płyn w spryskiwaczu).

dobrze mówię? poprawiajcie mnie :)

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Galeria: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger »

jutro zrobie zdjecie
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]
Awatar użytkownika
cembrzynski
Posty: 100
Rejestracja: 2005-02-21 18:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: cembrzynski »

jagger....mam dokładnie tak samo jak ty w miejscu gdzie zaznaczył darel mam awaryjne......i nie mam żadnego check engine......
Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Galeria: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger »

chlopaki sie uparli! widocznie angielskie wersje maja inaczej,nie posiadam rowniez tych bocznych oddalonych po obu stronach kontrolek,door ajar i fuel low---ten mam razem z innymi
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Oglądałem serwisówkę do II gen. Niestety jakość dołączonego w niej schematu jest gorzej niż kiepska, ale wydaje mi się, że check engine macie pomiędzy kontrolką zasypiającego kierowcy (fabryczny Probe-śpioch :D ) a prawym kierunkiem. Na obrazku Jaggera http://www.fordprobe.pl/upload/files/obr.jpg jest tam pusta ramka typu "tu wklej swoje zdjęcie" (taki patent był zdaje się w V księdze Tytusa - na dzikim zachodzie).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
cembrzynski
Posty: 100
Rejestracja: 2005-02-21 18:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: cembrzynski »

Robert w tym miejscu ja mam taką kontrolkę przekreślony silnik(świeci się przy zapłonie).Czy to może być CHECK ENGINE?To jest chyba imobiliser.
Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Galeria: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger »

tam mamy imo,jest silniczek przekreslony
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

U mojego ojca w Oplu Astrze kontrolka z rysunkiem silnika oznacza check engine...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

chciałem troszkę odświeżyć temat. chciałem u siebie zczytac błędy ale tak jak koledzy nie mam kontrolki check engine, mam oryginalną instrukcje i opis wszystkich kontrolek i naprawde tam nie ma check engine. a przy prawym migaczu jest właśnie przekreślony silniczek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

A może łaskawie oznajmisz nam maluczkim rocznik swojego Probka (najlepiej w stopce) :roll:
Bo szukałem, że może się przynajmniej kiedyś przywitałeś i zdradziłeś tę wielką tajemnicę, ale skąd...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

sorki, już się poprawiam :)
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Pierwsza kontrolka licząc od prawego kierunkowskazu to właśnie Check Engine (taki przekreślony silniczek). Tylko, że jeśli to jest '94 euro, to kontrolka nie będzie wywalała drobnych błędów silnika.
Do odczytu trzeba zastosować wtedy metodę na miernik lub diodę LED podłączoną do gniazda diagnostycznego.
Opis tutaj :arrow: http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

A może będziesz wiedział jakie są oznaki walniętej sądy lambda, bo kiedy ją odłączyłem to nie pokazywało mi żadnych błędów i autko pracowało tak samo jak wtedy kiedy była podłączona, może jest walnięta bo na wolnych obrotach auto się delikatnie trzęsie a kiedy podczas jazdy wciskam gaz w podłogę to dostaje mocy dopiero po chwili a na początku jest mół.
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

longer1234 zastanawiam sie czemu zaczynasz klonowac swoj problem w tym temacie.
bo na wolnych obrotach auto się delikatnie trzęsie a kiedy podczas jazdy wciskam gaz w podłogę to dostaje mocy dopiero po chwili a na początku jest mół.
Masz juz do tego swoje odpowiednie miejsce.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
kAROL197
Posty: 3
Rejestracja: 2007-05-21 21:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Radzymin

Post autor: kAROL197 »

A jeśli u mie w tej kostce niema podpientego kabla GND
:cry:
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

GND to po prostu oznaczenie masy. Jeśli w tym punkcie nie ma przewodu to po prosty stykasz do karoserii lub minusa w akumulatorze.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
kAROL197
Posty: 3
Rejestracja: 2007-05-21 21:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Radzymin

Post autor: kAROL197 »

Mała pomyłka. Przed chwilką poszedłem sprawdzić i okazało się że jest GND a brak TEN :oops: :cry:
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
kAROL197
Posty: 3
Rejestracja: 2007-05-21 21:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Radzymin

Post autor: kAROL197 »

Wymieniłem sonde, rozebrałem przepustnice wszystko poczyściłem i chodzi jak nowy. :wink: :D :)
Awatar użytkownika
lalamido
Posty: 89
Rejestracja: 2008-03-27 16:50
Samochód: BYŁ:-( Ford Probe V6 94/95 euro, Jest Yaris '00
Lokalizacja: Młodzieszyn

Re: kody bledow silnika

Post autor: lalamido »

Panowie, próbuję odczytać kody, za pomocą miernika z wbudowaną funkcją badania ciągłości napięcia i diodą, ale nic mi nie wyświetla - tzna cisza. Dodam, że już kiedyś w ten sposób sprawdzałem i mi pięknie miernik wyświetlal kody, dioda się zapalała i dodatkowo odzywał się buzzer.
Oczywiście zwieram odpowiednie piny, potem podłączam miernik do plusa aku i do pinu fen i nic. Czy może jakiś bezpiecznik odpowiada za działanie złącza diagnostycznego? Chcę Sprawdzić, bo nie mam iskry na świecach...
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: kody bledow silnika

Post autor: Robert »

lalamido pisze:... podłączam miernik do plusa aku i do pinu fen ...
Spróbuj wpiąć woltomierz na zakresie do 20V między minus akumulatora a tenże pin STO (Self-Test Output - i serwisówka, i performanceprobe.com używają tego akronimu, zamiast Twojego FEN/Failcode Engine) i napisz, czy coś Ci się udało odczytać. Jak nadal nie, to widać żadnego błędu nie ma i braku iskry trzeba szukać w module.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
lalamido
Posty: 89
Rejestracja: 2008-03-27 16:50
Samochód: BYŁ:-( Ford Probe V6 94/95 euro, Jest Yaris '00
Lokalizacja: Młodzieszyn

Re: kody bledow silnika

Post autor: lalamido »

Dzięki Robert, zeby wsio sprawdzić odpiąłem wtyczkę od przepływki i od razu wywaliło mi 10, tak więc wszytko działa - nie ma błędów, no i oczywiście nie ma iskry...
Czyli uważasz, że to wina modułu? Dodam. że nie mam immo, a przed padnięciem, jechałem sobie normalnie autem, tylko wcześniej miałem objaw falujących obrotów do max 1500 rpm na postoju, albo stałe obroty na 1500 - nie schodziły niżej nawet po rozgrzaniu silnika.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: kody bledow silnika

Post autor: Robert »

Naprawdę nie wiem, bo się nie znam na mechanice - strzelam statystycznie, na podstawie tego, co ludzie piszą na forum. Przeczytaj wątek "BRAK ISKRY".
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
ORZELwarka
Klubowicz
Posty: 241
Rejestracja: 2007-01-26 14:57
Galeria: viewtopic.php?t=10592
Lokalizacja: Warka

Re: kody bledow silnika

Post autor: ORZELwarka »

Gdy własne pomysły się wyczerpują, przychodzi czas na prośbę o pomoc na forum...
Probe 97 r. 2,5 wersja Euro PB/LPG. Zaczął źle pracować na wolnych obrotach, dławi się, tak jakby nie pracował na 1 lub więcej cylindrów. Z wydechy słychać "pyrkanie", czyli nierówna praca. Objaw występuje na benzynie i LPG. Na LPG pracuje trochę równiej (zauważalne). Wkręca się na obroty bez problemu, przyspiesza równo, nawet na wysokim biegu przy małej prędkości nie ma problemu. Nie wiem co dalej zrobić... Obroty trzymają się w normie, ale trzęsie silnikiem.
Podmieniałem już ze swojego auta (które jest sprawne) następujące podzespoły:
- świece
- kable WN
- aparat zapłonowy
- przepływomierz
- przepustnicę z silniczkiem krokowym

Nie dało to żadnych efektów. Sprawdziłem kody błędów, moim zdaniem wyskoczyły 11, 14, 17, 22. Załączam link do filmiku, może źle je odczytuje: http://youtu.be/kyXPTazDKmA
Czy kody, które są na forum z rocznika 93-95 odpowiadają tym samym z roczników 96-97?
Proszę Was o pomoc i sugestie :!:
V6 24v Full opcja 96 r.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5243
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: kody bledow silnika

Post autor: Romas »

Ja wyczytałem
10- czujnik temperatury powietrza zasysanego
12- czujnik położenia przepustnicy
14- czujnik ciśnienia EMS ( występuje z innymi kodami)
17- Układ sprzężenia zwrotnego ( lewa sonda )

chyba nic nie pominąłem, jak tak to niech ktoś dopisze :wink:
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”