od ilu obrotów pompuje turbina ????

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Siema Mam do was pytanie czy ktoś w swoim aucie montował zawór "blow off" bo widziałem taki na allegro i czy to coś daje ??? Ja bynajmniej myślę że tak !!! A co wy o tym myślicie ???????????????? :D :D :D :D :D :D :D :D
daje linka

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=49231858

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=48068605
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Gość

Post autor: Gość »

No ba, koszt 30 zł. :D Idź do hydraulicznego i poproś o zawór zwrotny, tylko solidny. Zastąp nim seryjnego by-passa i po zawodach. Rure ssania zaślep a do by passa u góry tam gdzie już pompuje powietrze, przymontuj zaworek hydrauliczny. Wiadomo że nie jest to perfekcyjne miejsce ale syczy nieźle. Niestety czasem potrafi komp ześwirować bo niestety zliczone powietrze gdzieś znika ale zdarza się to dość rzadko. I tylko po dłuższej ostrzejszej jeździe, sprawdziłem na by passie tak się nie dzieje.
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Zamontowałem sobie dzisiaj manowakunometr.
I mam pytanko możecie mi opisać co dzieje sie ze wskazówką waszych wskaźników doładowania od momentu odpalenia do momentu ostrej jazdy ??
Bo u mnie to w tej chwili wygląda tak :
Po odpaleniu mam podciśnienie wynoszące -6, w momencie ruszenia wskazówka pnie sie w górę i przy spokojnym przyspieszaniu zamyka sie w okolicach 0 a w momencie depnięcia pompuje na 0,5 PSI i na tym sie kończy. Jak bym nie jechał to mi nie wchodzi wyżej niż 0,5. Zdaje mi sie że to ciut mało.
I jeszcze jedno pytanko, bo w sumie to nie wiem czy dobrze zamontowałem ten manometr. Wpiąłem sie na wężyk idący od tego górnego zaworu turbiny, (co jest między turbo a intercoolerem) idącego w kierunku podszybia - sorki za laicki opis ale mam małe pojęcie o właściwm nazewnictwie tych urządzeń hihihi i sie zastanawiam czy ten wężyk nie jest podciśnieniowy :|
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
DENAT
Posty: 206
Rejestracja: 2003-10-24 13:39
Galeria: viewtopic.php?t=13615
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: DENAT »

Mi sie turbo wlacza tak troszeczke ponizej 2 tys to jest cos kolo1,9 tys obrotów i ma ok 6-7 psi jak dam pol gaz nagle. A jak full to jak juz mam ok 2,8-3 tys to na czerwonym polu i przyspiesza ok
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Sqad pisze:No ba, koszt 30 zł. :D Idź do hydraulicznego i poproś o zawór zwrotny, tylko solidny. Zastąp nim seryjnego by-passa i po zawodach. Rure ssania zaślep a do by passa u góry tam gdzie już pompuje powietrze, przymontuj zaworek hydrauliczny. Wiadomo że nie jest to perfekcyjne miejsce ale syczy nieźle. Niestety czasem potrafi komp ześwirować bo niestety zliczone powietrze gdzieś znika ale zdarza się to dość rzadko. I tylko po dłuższej ostrzejszej jeździe, sprawdziłem na by passie tak się nie dzieje.
Ja też mam u siebie taki zawór tylko że większy i robi duże psss i co najważniejsze spełnia swoje zadanie czyli upuszcza powietrze.
Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

Mi przy tym zaworze "pluje" tylko benzyną. Ma to minus ponieważ przepływomierz zlicza powietrze, a zawór je upuszcza do atmosfery. Czyli zaczyna brakować powietrza w układzie, pomimo że zostało przeliczone.
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Ale mozna to przeboleć kalkulując cene Bov-a ok.300pln. a 40pln.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”