CNG - Zatankuj tanio auto we własnym garażu
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie o to chodzi, w 'pełnej' butli LPG, powiedzmy 80% objętości stanowi ciekły 'gaz' a resztę 'gaz' w fazie lotnej pod ciśnieniem kilku atm.
W butli CNG nie ma cieczy w ogóle, tylko 'gaz' w fazie lotnej pod ciśnieniem 200 atm.
Na przykład aby napompować butlę o pojemności 10l powietrzem, do ciśnienia 200 atm, musisz skompresować 2m^3 powietrza o ciśnieniu atmosferycznym 200 razy, uzyskasz w ten sposób 10l powietrza o ciśnieniu 200 atm.
W butli CNG nie ma cieczy w ogóle, tylko 'gaz' w fazie lotnej pod ciśnieniem 200 atm.
Na przykład aby napompować butlę o pojemności 10l powietrzem, do ciśnienia 200 atm, musisz skompresować 2m^3 powietrza o ciśnieniu atmosferycznym 200 razy, uzyskasz w ten sposób 10l powietrza o ciśnieniu 200 atm.
Pozdrawiam, Rafał.
Re: Zatankuj tanio auto we własnym garażu
powinno kosztować tyle co amortyzacja tego:
BiZoN pisze:"Życie Warszawy": Na rynku pojawiły się domowe sprężarki do tankowania samochodów napędzanych gazem ziemnym. Ten rodzaj paliwa był dotąd w Polsce mało popularny z powodu braku takich stacji.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja jestem sceptycznie nastawiony do takich tanich urządzeń, obawiam się że to mogą być kompresory do zastosowań amatorskich, nie przystosowane do pracy ciągłej przez 30h. Z tego co się orientuję to ani nurkowie ani amatorzy wiatrówek nie stosują żadnych takich urządzeń, tylko płacą w punktach lub klubach 1 - 1.5 PLN/l (200 atm.) lub 6 PLN/l (300 atm.)
A tu coś w temacie: Autobusy w Krakowie
P.S.
Ta konstrukcja na dachu to zbiorniki z gazem

A tu coś w temacie: Autobusy w Krakowie
P.S.
Ta konstrukcja na dachu to zbiorniki z gazem


Pozdrawiam, Rafał.
No dobra - pomyślmy. Dziennie robię max 100 km - tak więc potrzebuje naładować butlę do 1/3 pojemności na dzień - a to już robi 10h ładowania lub butlę 30-40l.
Niestety co innego na trasie - tu jednak jest problem inny - brak stacji do tankowania.... w sumie to gdyby były stacje to po co sprężarki domowe?
Niestety co innego na trasie - tu jednak jest problem inny - brak stacji do tankowania.... w sumie to gdyby były stacje to po co sprężarki domowe?
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Znajomy miał ostatnio do sprzedania Golfa sprowadzonego z Włoch z taką właśnie instalacją. Butla faktycznie była duża bo bagaznika to w nim nie było prawie.
W Krakowie sa podobno 2 takie stacje które napełniają instalacje metanem. Ale to tylko pogłoski jakie słyszałem. Litr takiego gazu to ponoć 0,25 zł ale to też nie sprawdzona informacja. A w bagażniku znajomy miał 2 butle. Jedna duża (bardzo
) a druga mała. Nie wiem jak to się miało to całego układu ale widocznie ta mała na coś się przydawała.
W Krakowie sa podobno 2 takie stacje które napełniają instalacje metanem. Ale to tylko pogłoski jakie słyszałem. Litr takiego gazu to ponoć 0,25 zł ale to też nie sprawdzona informacja. A w bagażniku znajomy miał 2 butle. Jedna duża (bardzo

Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
znajdę ten artykuł,i wrzucę co ciekawsze fragmenty....ale z tego co pamiętam to napisali że "wpływ CNG na silnik jest dużo korzystniejszy niż LPG, a nawet niż paliw ropopochodnych"........a wogóle to mamy bardzo ciekawy "Podręcznik CNG" w strefie .....chyba wrzucony 20.05....warto poczytać....pimpo pisze:a jak ta instalacja wpływa na silnik? są ludzie którzy stękają i jęczą na LPG, chociaż wiem że nie mają w pełni racji. czy CNG ma takie same właściwości i działa tak samo jak LPG? chyba są jakieś różnice?
pozdro
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Stacje gazu
http://www.elpigaz.com/cng_stacje.htm
Civic GX (zmiana strategii Hondy na CNG)
http://moto.wp.pl/kat,15951,wid,7665694 ... l?ticaid=1

Civic GX (zmiana strategii Hondy na CNG)

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Wjeżdżasz do garażu, łączysz zawór domowej sieci gazowej ze sprężarką, a tę ze zbiornikiem samochodowym. Po kilku minutach twój samochód jest zatankowany i gotowy do jazdy. Tanio, szybko i bezpiecznie
...
Technologia ta jest prosta, żeby nie powiedzieć prymitywna. Należy dokonać niewielkich przeróbek w silniku i podłączyć sprężarkę wypożyczoną za 70 dolarów na miesiąc.

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
No i jeszcze trochę i trzeba będzie tankować w garażu, normalnie zdzierstwo:
http://www.money.pl/gospodarka/wiadomos ... 12003?p=md
http://www.money.pl/gospodarka/wiadomos ... 12003?p=md
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Do jakiej instalacjizenith839 pisze:Panowie byłem się pytać jak to jest z tą przeróbką z LPG na CNG. W Kraku taka usługa kosztuje 300zł. A wymienia sie tylko butlę i soft w kompie (sekwencja).



A ile kosztuje butla, bo raczej nie jest ujęta w cenę


Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
I jaki zasięg po zmianie?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Ivaho
- Posty: 316
- Rejestracja: 2005-01-20 18:55
- Galeria: viewtopic.php?t=6336
- Lokalizacja: Kąty Wrocławskie
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Nie tylko onIvaho pisze: Escort ma instalcje juz od razu przygotowana do GZ (reduktor, komp co sie uczy i tak dalej).



Każdy kto ma sekwencję OMVL-a

Tylko jaka jest cena za kompletną przeróbkę, tj butlę + dodatki

Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
-
- Klubowicz
- Posty: 3864
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
- KASZCZU
- Posty: 572
- Rejestracja: 2004-12-29 16:48
- Galeria: viewtopic.php?t=12249
- Lokalizacja: Kraków
Ja wiem o jednej stacji, a znajduje się ona... Tuż pod moim domemkollek pisze: W Krakowie sa podobno 2 takie stacje które napełniają instalacje metanem. Ale to tylko pogłoski jakie słyszałem. Litr takiego gazu to ponoć 0,25 zł ale to też nie sprawdzona informacja.

- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Tylko, że z tego co wiem to miarą nie jest litrKASZCZU pisze:Ja wiem o jednej stacji, a znajduje się ona... Tuż pod moim domema co do ceny... to nie 0,25 tylko 1,40

Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
W nawiązaniu do
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 022#126022
oraz do obecnego tematu :
Trochę świeżej pożywki
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... 812715,415
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 022#126022
oraz do obecnego tematu :
Trochę świeżej pożywki
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... 812715,415
