Strona 14 z 22
: 2006-04-25 12:16
autor: cevinek
Moryc pisze:dzięki za info, chyba się skuszę na opcję toruńską, jak znajdę sobie czas na wygospodarowanie urlopu
To daj wcześniej znać...zorganizuje się jakieś ognisko...

: 2006-04-26 13:15
autor: kicur
przepraszam ale nie bardzo rozumiem

- tez musze nabic klime bo musialem ja calkowiecie zdemonrtowac przy wyjeciu silnika i musze ja teraz jakos przerabiac zeby ja napelnic bo z wczesniej wypowiedzi wynika ze tak no chyba ze nabije ja jakims czynnikiem R12 -ale co to wogole jest

??

czy ktos moze mi to wyjasnic -z góry dziekuje i pozdrawiam
Temat klimy byl juz szczegolowo omawiany. Przeszukaj troche forum a znajdziesz odpowiedzi.
Re: napełnianie klimatyzacji czynnikiem R12 w Trójmieście
: 2006-05-10 07:14
autor: romulus
Moryc pisze:Witam!
Mam pytanie, czy ktoś orientuje się gdzie mogę napełnic klimatyzację czynnikiem R12 w Trójmieście?
Pytałem w kilku zakładach, ale niestety nie mają tego czynnika (z wiadomych względów), a po przeczytaniu kilku tematów na forum nie bardzo chcę przerabiac ją na nowszy czynnik[/code]
a dlaczego nie chcesz przerabiać na nowszy czynnik? później masz już problem napełniania z głowy...
koszt 250zł wraz z napełnieniem jak chcesz podam ci namiary w gdańsku! ja jestem umówiony na piątek

: 2006-05-10 07:34
autor: ZENiTH
Rozważmy dwie rzeczy. Po pierwsze przerabianie z R12 na R134A jest poważnym błędem. Da się to zrobić ale skróci to żywotność sprężarki. Natomiast z R-12 na R-22 już trochę lepiej. Należy pamiętać że R-12 jest najlepszym ale niestety najbardziej toksycznym czynnikiem chłodniczym. Posiada najlepszą sprawność i chociaż pracuje w układach wysokociśnieniowych to jednak zmniejsza obciążenie sprężarki.
: 2006-05-10 09:52
autor: Pelot
Zenith,
pod warszawą w nadarzynie ze zakład,który za 250pln.przerobi z R12 na R134.
Cała tajemnica przeróbki polega na zamianie oleju i częściowemu wyczyszczeniu układu.
Temat klimy już przerabiałem u siebie pare razy,droga inwestycją...;-(
: 2006-05-10 10:24
autor: ZENiTH
no właśnie i uważam to jako skórkę za wyprawkę. Olej wymieniają z mineralnego na syntetyk. Nie są to oleje samochodowe (ale takie też można wlać) tylko przemysłowe. I dlatego właśnie zmiana oleju skraca żywotność sprężarek R12. A wiecie czego to wina? Unii Europejskiej bo normy nie zakładają R12 w powszechnym użyciu i dlatego ten czynnik chłodniczy jest wycofywany. Osobiście nie polecam zamieniania R12 na R134A.
: 2006-05-10 11:15
autor: wingerman
Panowie wasze wypowiedzi tylko czesciowo ida zgodnie z prawda. Jak pisalem juz w pierwszym miom poscie. Temat byl walkowany i wyczerpujaco opisany
Klima 1
Klima 2
Klima 3
: 2006-05-16 21:09
autor: Moryc
celem zakończenia tematu podaję, że udało mi się napełnić klimatyzację w zakładzie znajdującym się w Gdańsku-Rotmance koszt razem z odgrzybianiem (pryskaniem w nawiewy środka grzybobójczego) to 200 PLN
: 2006-07-18 00:26
autor: york
lekuchno odswieze temat otoz mialem kilka sytuacji ze wsiadam do auta odpalam wlaczam nawiew a tu nic!kompletna cisza.gasze auto adpalam na nowo i wszystko cacy.3 dni temu zauwazylem ze przestal chodzic nawiew,ale polazilem po cmentarzu wsiadlem i chodzil ladnie ale nawet nie wiem kiedy przestal bo jak dojechalem przez miasto do domu to juz nie dmuchalo.no i chyba sie obrazil bo nie dmucha juz 3 dni.czy wie ktos o jakims punkcie gdzie cos sie moze rozlaczyc poluzowac itp.?dodam ze jesli chodzi o elektryke to tego dnia wyciagalem tylko akumulator i jego podstawe ale nie rozlaczalem zadnych przekaznikow kostek i innych polaczen bo tylko zakonserwowalem podstawe.czyli ewidentnie gdzies cos nie laczy ale co?
: 2006-07-18 01:47
autor: P.I.M.P.O.
jedź na cmentarz i pospaceruj! wrócisz do autka i będzie jak nowe
pozdro
: 2006-07-18 09:03
autor: Maciucha
york_2006 pisze:lekuchno odswieze temat otoz mialem kilka sytuacji ze wsiadam do auta odpalam wlaczam nawiew a tu nic!kompletna cisza.gasze auto adpalam na nowo i wszystko cacy.3 dni temu zauwazylem ze przestal chodzic nawiew,ale polazilem po cmentarzu wsiadlem i chodzil ladnie ale nawet nie wiem kiedy przestal bo jak dojechalem przez miasto do domu to juz nie dmuchalo.no i chyba sie obrazil bo nie dmucha juz 3 dni.czy wie ktos o jakims punkcie gdzie cos sie moze rozlaczyc poluzowac itp.?dodam ze jesli chodzi o elektryke to tego dnia wyciagalem tylko akumulator i jego podstawe ale nie rozlaczalem zadnych przekaznikow kostek i innych polaczen bo tylko zakonserwowalem podstawe.czyli ewidentnie gdzies cos nie laczy ale co?
Sprawdź przekaźnik, który wisi w takim "kondoniku" gumowym koło akumulatora właśnie. On jest od dmuchawy i mogłeś przypadkowo poluzować wtykę, albo złamać nóżkę a one bywają bardzo skorodowane
: 2006-07-18 10:04
autor: Greg
I ja niestety muszę się podłączyć do tematu...otóż problem polega na tym, że dmuchawa chodzi idealnie na wszystkich biegach tylko, że powietrze leci z nawiewów przy szybie czołowej
Niestety z nawiewów w desce rozdzielczej nie leci nawet podmuch i to się dzieje na wszystkich biegach i we wszystkich ustawieniach
Wcześniej z dmuchawą nie miałem żadnego problemu, co robić

: 2006-07-19 00:44
autor: york
pimpo na cmentarz na pewno sie wybiore jesli juz nic nie pomoze
maciucha dzieki za rade jutro bede grzebal
edit: no i faktycznie byl to przekaznik choc pewnie gdyby nie peknieta obudowa posluzylby jeszcze sporo czasu a tak tylko wszechobecny rudzielec w srodku

ale pojawil sie tez problem z zakupem nowego.czy ktos juz kupywal oryginal/zamiennik bo mi w sklepach mowia ze albo serwis albo uzywki trzeba szukac

i pytam was czy faktycznie jest problem z dostaniem najzwyklejszego przekaznika?bo przecierz nic skomplikowanego w nim nie ma
: 2006-07-26 18:35
autor: miles
Anonymous pisze:Hmmm.. WU mnie w pierwszej generacbylo tak, ze kontrolka od klimy swiecila sie na tych biegach na ktorych wentylator nawiewu nie e pracowal. Na biegach na ktrych wentylator pracowal sprezarka sie nie wlaczala. Natomiast sprezarka i wentylator na chlotnicy klimy wlaczaly sie co chwile na okolo 2 sekundy na tych biegach gdzie ni e dzialal nawiew a swiecila sie kontriolka klimy. Chyba to troche zamieszalem

...
Witam.
Chciałem się barrrdzo uprzejmie zapytać.
Na pierwszym biegu nie chodzi mi nawiew ale pali się kontrolka klimy - klima włącza się co kilka sekund. Na pozostałych biegach chodzi mi nawiew ale klima się nie załącza. Z tego, co się zorientowałem, powinno to działać trochę inaczej. Nie znalazłem żadnej odpowiedzi na ten problem - być może jestem zbyt zielony.
Jaka może być przyczyna i jak to naprawić?
Nic przy tym nie mieszałem.

: 2006-07-26 20:51
autor: Sqad
Bylo na forum
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=4994
Na tych biegach co Ci sie świeci kontrolka od AC a nie działa notabene to znaczy że jest spalony opornik tego biegu

proste
Wystarczy wymienić opornik i po sprawie

: 2006-07-26 20:59
autor: miles
Dzięki za odpowiedź. Chciałem się jeszcze raz upewnić. Czy pomimo braku pierwszego biegu, na pozostałych klima powinna działać, czy też przy tej usterce nie działa w ogóle? Pozdrawiam.
: 2006-07-26 21:18
autor: Sqad
z tego co mi wiadomo to nie powinna działać.
: 2006-07-26 21:35
autor: miles
Ja barrrdzo serrdecznie dziękuję za odpowiedź, barrrdzo serdecznie. W pierwszej wolnej chwili, zrobię ten oporek i dam znać, czy ta teza się sprawdza, czy też nie.
Pozdrowionka
edit

Niestety - nie był to oporek, który sprytnie zesztukowałem, zaciskając jego końcówki w kawałek konektorka. Podejrzenia padają na słynny presostat, czy cóś - tylko nie wiem jak samo to ustrojstwo sprawdzić.
Pozdrowienia dla wszystkich Klubowiczów.
: 2006-07-27 12:13
autor: Greg
....ma może ktoś zdemontowaną deskę rozdzielczą

...jeżeli tak to bardzo bym prosił o przesłanie meilem kilku zdjęć jak to ustrojstwo wygląda od tyłu

Myślę, że byłoby to wielce pomocne dla rozwiązania mojego problemu

: 2006-08-07 16:15
autor: maverick
york_2006 pisze:\edit: no i faktycznie byl to przekaznik choc pewnie gdyby nie peknieta obudowa posluzylby jeszcze sporo czasu a tak tylko wszechobecny rudzielec w srodku

ale pojawil sie tez problem z zakupem nowego.czy ktos juz kupywal oryginal/zamiennik bo mi w sklepach mowia ze albo serwis albo uzywki trzeba szukac

i pytam was czy faktycznie jest problem z dostaniem najzwyklejszego przekaznika?bo przecierz nic skomplikowanego w nim nie ma
czy ktoś kupował już ten przekaźnik?
gdzie go szukać?
pozdrawiam
: 2006-08-07 23:17
autor: Maciucha
Maverick pisze:york_2006 pisze:\edit: no i faktycznie byl to przekaznik choc pewnie gdyby nie peknieta obudowa posluzylby jeszcze sporo czasu a tak tylko wszechobecny rudzielec w srodku

ale pojawil sie tez problem z zakupem nowego.czy ktos juz kupywal oryginal/zamiennik bo mi w sklepach mowia ze albo serwis albo uzywki trzeba szukac

i pytam was czy faktycznie jest problem z dostaniem najzwyklejszego przekaznika?bo przecierz nic skomplikowanego w nim nie ma
czy ktoś kupował już ten przekaźnik?
gdzie go szukać?
pozdrawiam
Ja dopóki nie dorwałem używki, założyłem najzwyklejszy przekaźnik uniwersalny. Wypiąłem tylko z oryginalnej kostki wsuwki, zaizolowałem je i nałożyłem bezpośrednio na przekaźnik. Jak ktoś ma, to warto wpiąć je od razu w kostkę pasującą do przekaźnika uniwersalnego.
: 2006-08-08 10:05
autor: maverick
dzięki .
właśnie się uporałem z dmuchawą - wszystkie wtyczki i połączenia były w masakrycznym stanie, zarówno od przekaźnika jak i od rezystorków.
Gdyby nie Wy to bym nie wiedział nawet jak się do tego zabrać.
Dzięki.
: 2006-08-14 23:31
autor: pytlar
nie bede zakladal nowego tematu, wiec sie podepne tutaj:]
a wiec w mojej jedyneczce mialem tak, ze od momentu jak go kupilem nawiew mi nie chcial wiac... wlaczalem pokretelkiem i slychac bylo ze cos wieje, z rozna intensywnoscia na roznych biegach ale z zadnego wylotu nic nie wialo nigdy...
no i dzisiaj sie wzielem za to i odkrylem ze ktos grzebal juz przy kablach od dmuchawy... jak ja wyjelem elegancko sie krecila. Wiec nie pozostalo nic innego jak zamienic + z - co dochodza do dmuchawy!! i odrazu poczulem piekny podmuch zewszad czyli bylem wielce szczesliwy ze zaczelo wszystko dzialac jak powinno!! jednak po kilku minutach jazdy nastapila cisza

i od tej pory dmuchawa juz sie nie odzywa
czego to moze byc wina??????
: 2006-08-15 10:45
autor: Gacek Wrocław
pewnie po zamianie biegunów coś się odłączyło - zobacz jeszcze raz tam gdzie grzebałeś
: 2006-08-15 10:56
autor: pytlar
niestety nic sie nie odlaczylo

bo sprawdzalem zaraz jak przestalo dzialac...
