Właśnie „ukończyłem” (kilka rzeczy trzeba poprawić, ale o tym na końcu) projekt dodatkowych świateł dziennych i przeciwmgielnych do Probe.
Lampy bazuję na konstrukcji firmy Wesem i w sumie składają się z 4 modułów każdy o średnicy 80mm. 2x świateł dzienne i 2x przeciwmgielne (na fotkach dzienne to te od zewnątrz)
Mocowanie zostało kompletnie przerobione, bo fabrycznie lampy mają 4 małe dziurki blisko klosza, co
ni jak się tutaj nie przydaje. Obciąłem to. Z tyłu fabryczne otwory zostały najpierw zalane klejem epoksydowym a potem nawiercone na nowo, dzięki czemu do wieczka mamy możliwsi wkręcenia śrub. Potem już tylko kawałem ceownika z obi i przykręcenie do fabrycznego mocowania lamp dalekosiężnych.
Dodatkowo w ten sposób mam bardzo łatwy sposób dostępu do żarówek, bo wystarczy przekręcić klosz w lewo i wszystko jest na wierzchu. Tego odkręcania się trochę balem i że się samo okręci podczas jazdy, dlatego zostawiłem po dwa fabryczne uchwyty wewnątrz i
porostu spiąłem opaską zaciskową, dzięki czemu samo się nie odkręci.
Sterownik
Autorski pomysł. Nie ma takiego drugiego

Lampy dzienne włączają się w momencie zapalenia silnika, gdy napięcie w instalacji auta wzrośnie powyżej 13,2V.

Wszystkie żarówki mają obwód soft-startu, czyli w momencie ich załączenia przez pierwsze 1,5s jest ograniczony prąd, aby żarnik mógł się rozgrzać potem już świeca normalnie.

Sterowanie światłami przeciwmgielnymi przednich i tylnego na jednym włączniku. Naciśnięcie krótkie zapala i gasi światło tylne. Długie (0,5s) przednie, wszystko oczywiście sygnalizowane odpowiednim kolorem diody w kontrolce włącznika.

Sygnalizacja przepalonej żarówki. Jeżeli przepali się któraś z żarówek dziennych dioda kontrolki zacznie płynnie pulsować. To samo dla świateł przeciwmgielnych.

Dzienne oczywiście gasną w momencie zapalenia pozycyjnych. (po 2s) lub zgaszenia silnika i o ile nadal silnik będzie pracował włączą się po zgaszeniu pozycyjnych.

Przeciwmgielne można włączyć tylko po włączeniu pozycyjnych.
Co do poprawek, to chcę schować je nieco bardziej. Dodam dystanse i zastosuje dłuższe śruby dla mocowania oryginalnych
uchwytu w zderzaku. Dam sobie tym samym możliwość regulacji położenia, bo mam wrażenie, że póki, co przeciwmgielne patrzą z bardzo w ziemię.
-------------------------------------------------------------------------
Zmodyfikowane mocowanie, lampy siedzą teraz 3,5cm głębiej.