Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.

Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

jak chcesz to ci mogę oryginalny kawałek z tymi sprężynkami podesłać i tylko kostki podepniesz :)
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

A gdzie można dostać takie sprężynki. Żeby było tak jak w oryginale bo przylutowałem druciki miedziane o odpowiednich długościach i grubościach ale biegi w 1,2 i 3 biegu dmuchały mi z identyczną siłą. Tak jak na 3.
Jak wlutowałem sprężynki od długopisu :lol: (obydwie takie same) to dmuchawa chodziła jak należy ale niedługo bo 2 bieg znowu się przepalił. I działa tylko 3 i 4 jak wcześniej.
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Zamiast tych :sprężynek" ja pewnie wlutowałbym 5 lub 10W rezystory o zbliżonych wartościach.
Kiedyś jak naprawiałem u siebie nawiew to mierzyłem prąd jaki pobiera silnik dmuchawy (co prawda nie mam rezystorów tylko płynną regulację dzięki tranzystorowi) i wyszło że pobiera maksymalnie 5-6A. Więc rezystory, powinny chyba wytrzymać.
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Pluto podejdź do mnie to ci dam to ustrojstwo ;) A czy ty przypadkiem nie chodzisz do medyka w Przasnyszu ?? :?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Kondzio
Posty: 246
Rejestracja: 2006-04-08 18:59
Samochód: brak
Lokalizacja: Żarnów(łódzkie)

Post autor: Kondzio »

Pluto pisze:A gdzie można dostać takie sprężynki. Żeby było tak jak w oryginale bo przylutowałem druciki miedziane o odpowiednich długościach i grubościach ale biegi w 1,2 i 3 biegu dmuchały mi z identyczną siłą. Tak jak na 3.
Jak wlutowałem sprężynki od długopisu :lol: (obydwie takie same) to dmuchawa chodziła jak należy ale niedługo bo 2 bieg znowu się przepalił. I działa tylko 3 i 4 jak wcześniej.
nie nie ma tak latwo :wink:
tu masz opornosci na kazdym biegu:
1,38 om
0,62 om
0,33 om
0,05 om
wiec mozesz to sobie miernikiem pyknac :) no ja nie moglem bo owego urzadzenia nie posiadalem, ale jak sam zobaczyles kazdy rezystorek ma swoja grubosc i dlugosc, wiec na oko nie ma co sie bawic bo jak sam napisales miales wszystkie biegi o tej samej sile nawiewu :?
jezeli masz zaprzyjaznionego elektryka to mysle ze bez problemu to by Ci zrobil, ja np juz musze sie zastanowic nad kupnem omomierza, bo to przydatna rzecz :P
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
Obrazek
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

Bogdan9999 pisze:Pluto podejdź do mnie to ci dam to ustrojstwo ;) A czy ty przypadkiem nie chodzisz do medyka w Przasnyszu ?? :?
Bardzo chętnie w końcu kogoś poznam ale najpierw musze dokończyć autko bo stoi w garażu i trochę tam dłubie. Sprężynki, tarcze ,klocki, wydech 2.5", filterek stożkowy, szybę musze wymienić przednią (ale jeszcze jej nie mam), szybki przyciemnieć, żaróweczki te niby xenony, diodowe w halogen ( połamałem jeden klosz :? ) jakieś kółka do 1500zł z oponami jakby ktoś gdzieś to chętnie itp. itd.
Jak skończe to wpadne :D

Sorry za offa

A i nie chodze do przasnysza.
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

A cóż to za pomysł z wlutowaniem sprężynek od długopisu? :D
A jeszcze lepszy z użyciem miedzianego drutu. :D
Miedź jest bardzo dobrym przewodnikiem prądu, a tu chodzi o to, aby
ten prąd zatrzymać. Nie na darmo nazywa się to drut oporowy. :D
Już tyle było pisane o tym skąd wziąć taki drut oporowy, że wystarczyło tylko troszkę poczytać. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Oporności też były już w pierwszym poście na tej stronie - zwróćcie też uwagę, że jeśli ktoś ma klimę, to nie ma ostatniego rezystora (zamiast niego jest przewód = 0Ω).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

Pomysł z sprężynkami od długopisu wcale nie taki zły bo jakiś czas chodziło tak jak trzeba tylko ta sprężynka okazała się trochę za słaba (tylko ta na 2). Może gdyby dłuższa.... :roll:
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

Przewód o rezystancji 0 omów to by było coś 8)
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Zwykły nadprzewodnik 8)
Właśnie dlatego płytka jest dodatkowo chłodzona (powietrzem) :wink:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
migol
Posty: 100
Rejestracja: 2005-07-30 16:54
Samochód: Probe 1 GT
Lokalizacja: Sofia (bg)

Post autor: migol »

Skad mozna wziac taki przekaznik? Bo u mnie raczej on jest winny...
Tomcio - I generacja, 2,2 GT - Piękna czerwień II - Resurection
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

migol pisze:Skad mozna wziac taki przekaznik? Bo u mnie raczej on jest winny...
ciężko jest go kupić...
moja rada to idz do elektryka żeby coś dorobił...
Obrazek
Awatar użytkownika
migol
Posty: 100
Rejestracja: 2005-07-30 16:54
Samochód: Probe 1 GT
Lokalizacja: Sofia (bg)

Post autor: migol »

A ten rezystor ma jakis numer katalogowy? Zeby go zamowic przez telefon na przyklad?
Tomcio - I generacja, 2,2 GT - Piękna czerwień II - Resurection
Awatar użytkownika
domo
Posty: 745
Rejestracja: 2006-04-08 20:45
Galeria: viewtopic.php?t=11027
Lokalizacja: Gubin

Post autor: domo »

ma to swój numer katalogowy i można to zamówić, kiedyś chłopaki podawali cene i była to cyfra 3-znakowa ;)
nie lepiej nakręcić troche drutu oporowego w spiralke zlutować porządnie albo zgrzać najlepiej :?:
troche roboty ale kupa pieniędzy zaoszczędzona.
Z doświadczenia wiem, że najlepiej od razu poszukać nowych wkrętów do przykręcenia całości bo orginałki mogą być mocno skorodowane.
:peace:
Lecz nie skończyła się obława i nie śpią gończe psy
I giną ciągle wilki młode na całym Bożym świecie
Nie dajcie zedrzeć z siebie skór, brońcie się i wy
O, bracia wilcy brońcie się nim wszyscy wyginiecie
Awatar użytkownika
guciek
Posty: 365
Rejestracja: 2006-05-16 23:19
Galeria: viewtopic.php?t=9590
Lokalizacja: Trzebinia

Gdzie w Krakowie lub w okolicach nabije klime gazem R12?

Post autor: guciek »

musze dopełnic czynnik i dzwonie po zakladach i nigdzie nie maja gazu r12 albo mowia ze moga zalatwic ale to bedzie kosztowac .wiec musze znalesc zrodlo gdzie i pewnie nabije r12.
orietuje sie moze ktos moze ktos jak by bylo w katowicach tez mi odpowiada bo tu i tu mam taka sama droge
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

przez telefon to wątpie żeby Ci ktoś powiedział że Ci nabije, to jest zabronione i grożą za to spore grzywny. Podejżewam że osobiście było by Ci łatwiej dogadać się :wink:

Tylko czy sie opłaca??

jak nabicie wyniesie ok.300zł ...

a problem z dostaniem tego czynniku będzie coraz większy,

więc jak planujesz się chłodzić dłużej, to może warto pomyśleć o przerobieniu układu?? wtedy nabicie może nawet 100zł kosztować
Obrazek
Awatar użytkownika
wacek
Posty: 176
Rejestracja: 2006-10-31 12:58
Galeria: viewtopic.php?t=14682
Lokalizacja: a z Lasu

Post autor: wacek »

Tu http://www.auto-klima.pl/ nabijają klimatyzację czynnikiem R12
"Polemika - w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Eeee ja miałem w poprzednim probe napełnione zwykłem odczynnikiem bo tego nie mogłem dostać i nic się nie stało. :roll:
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

w Dąbrowie Górniczej nabijesz bez problemu cena 250 PLN. pisz na Pw. to powiem ci jak dojechać, bo dokładnie nie znam adresu, ale dojazd jest prosty bo warsztat jest na głównej ulicy.
pzdr.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

a czy ktos wie gdzie w okolicy częstochowy nabijają czynnikiem r12?
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
pureopium
Posty: 51
Rejestracja: 2006-10-15 21:51
Samochód: Red 2.2 GT '91
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pureopium »

Jak sprawdzić czy przyczyną problemów z dmuchawą jest ten przekaźnik między akumulatorem i reflektorem? U mnie dmuchawa wogóle nie działa (w takim stanie odebrałem samochód od blacharza) i zanim zacznę coś rozkręcać chciałem wykluczyć pozostałe możliwości.
Red 2.2 GT '91
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3829
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Maxxum »

Wprawdzie nie wiem jak sprawdzić, ale jeżeli masz regulację zawieszenia i też przestała działać to na 99 % to ten przekaźnik. Poza tym jak autko było u blacharza mógł być wyjmowany akumulator a podczas tej czynności łatwo urwać ten przekaźnik albo poluzować przewody na nim.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
pureopium
Posty: 51
Rejestracja: 2006-10-15 21:51
Samochód: Red 2.2 GT '91
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pureopium »

Miałem wymieniany przedni błotnik od strony aku i może to być to. Jeżeli idzie o regulację zawieszenia to pomimo, że nie działała słychać było wcześniej (zanim oddałem Pysię do rzeźnika) jak coś tam przełącza przy kołach.

Co to za przekaźnik, gdzie go można dostać, czym zastąpić i ile zedrze?
Red 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Jeżeli chodzi o amorki i ich przekaźnik to przeczytaj ten temat:

:arrow: Sterowanie zawieszeniem
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”