Strona 16 z 22

: 2007-03-01 21:00
autor: Mr. Cynk
jak chcesz to ci mogę oryginalny kawałek z tymi sprężynkami podesłać i tylko kostki podepniesz :)

: 2007-03-01 22:18
autor: Pluto
A gdzie można dostać takie sprężynki. Żeby było tak jak w oryginale bo przylutowałem druciki miedziane o odpowiednich długościach i grubościach ale biegi w 1,2 i 3 biegu dmuchały mi z identyczną siłą. Tak jak na 3.
Jak wlutowałem sprężynki od długopisu :lol: (obydwie takie same) to dmuchawa chodziła jak należy ale niedługo bo 2 bieg znowu się przepalił. I działa tylko 3 i 4 jak wcześniej.

: 2007-03-01 23:22
autor: skorik
Zamiast tych :sprężynek" ja pewnie wlutowałbym 5 lub 10W rezystory o zbliżonych wartościach.
Kiedyś jak naprawiałem u siebie nawiew to mierzyłem prąd jaki pobiera silnik dmuchawy (co prawda nie mam rezystorów tylko płynną regulację dzięki tranzystorowi) i wyszło że pobiera maksymalnie 5-6A. Więc rezystory, powinny chyba wytrzymać.

: 2007-03-01 23:40
autor: Bogdan9999
Pluto podejdź do mnie to ci dam to ustrojstwo ;) A czy ty przypadkiem nie chodzisz do medyka w Przasnyszu ?? :?

: 2007-03-01 23:41
autor: Kondzio
Pluto pisze:A gdzie można dostać takie sprężynki. Żeby było tak jak w oryginale bo przylutowałem druciki miedziane o odpowiednich długościach i grubościach ale biegi w 1,2 i 3 biegu dmuchały mi z identyczną siłą. Tak jak na 3.
Jak wlutowałem sprężynki od długopisu :lol: (obydwie takie same) to dmuchawa chodziła jak należy ale niedługo bo 2 bieg znowu się przepalił. I działa tylko 3 i 4 jak wcześniej.
nie nie ma tak latwo :wink:
tu masz opornosci na kazdym biegu:
1,38 om
0,62 om
0,33 om
0,05 om
wiec mozesz to sobie miernikiem pyknac :) no ja nie moglem bo owego urzadzenia nie posiadalem, ale jak sam zobaczyles kazdy rezystorek ma swoja grubosc i dlugosc, wiec na oko nie ma co sie bawic bo jak sam napisales miales wszystkie biegi o tej samej sile nawiewu :?
jezeli masz zaprzyjaznionego elektryka to mysle ze bez problemu to by Ci zrobil, ja np juz musze sie zastanowic nad kupnem omomierza, bo to przydatna rzecz :P

: 2007-03-02 00:20
autor: Pluto
Bogdan9999 pisze:Pluto podejdź do mnie to ci dam to ustrojstwo ;) A czy ty przypadkiem nie chodzisz do medyka w Przasnyszu ?? :?
Bardzo chętnie w końcu kogoś poznam ale najpierw musze dokończyć autko bo stoi w garażu i trochę tam dłubie. Sprężynki, tarcze ,klocki, wydech 2.5", filterek stożkowy, szybę musze wymienić przednią (ale jeszcze jej nie mam), szybki przyciemnieć, żaróweczki te niby xenony, diodowe w halogen ( połamałem jeden klosz :? ) jakieś kółka do 1500zł z oponami jakby ktoś gdzieś to chętnie itp. itd.
Jak skończe to wpadne :D

Sorry za offa

A i nie chodze do przasnysza.

: 2007-03-02 06:51
autor: OLEY
A cóż to za pomysł z wlutowaniem sprężynek od długopisu? :D
A jeszcze lepszy z użyciem miedzianego drutu. :D
Miedź jest bardzo dobrym przewodnikiem prądu, a tu chodzi o to, aby
ten prąd zatrzymać. Nie na darmo nazywa się to drut oporowy. :D
Już tyle było pisane o tym skąd wziąć taki drut oporowy, że wystarczyło tylko troszkę poczytać. :wink:

: 2007-03-02 09:15
autor: Robert
Oporności też były już w pierwszym poście na tej stronie - zwróćcie też uwagę, że jeśli ktoś ma klimę, to nie ma ostatniego rezystora (zamiast niego jest przewód = 0Ω).

: 2007-03-02 12:59
autor: Pluto
Pomysł z sprężynkami od długopisu wcale nie taki zły bo jakiś czas chodziło tak jak trzeba tylko ta sprężynka okazała się trochę za słaba (tylko ta na 2). Może gdyby dłuższa.... :roll:

: 2007-03-02 14:52
autor: Roswell
Przewód o rezystancji 0 omów to by było coś 8)

: 2007-03-02 15:32
autor: Robert
Zwykły nadprzewodnik 8)
Właśnie dlatego płytka jest dodatkowo chłodzona (powietrzem) :wink:

: 2007-05-11 14:43
autor: migol
Skad mozna wziac taki przekaznik? Bo u mnie raczej on jest winny...

: 2007-05-11 23:28
autor: Pelot
migol pisze:Skad mozna wziac taki przekaznik? Bo u mnie raczej on jest winny...
ciężko jest go kupić...
moja rada to idz do elektryka żeby coś dorobił...

: 2007-05-14 13:27
autor: migol
A ten rezystor ma jakis numer katalogowy? Zeby go zamowic przez telefon na przyklad?

: 2007-05-14 14:13
autor: domo
ma to swój numer katalogowy i można to zamówić, kiedyś chłopaki podawali cene i była to cyfra 3-znakowa ;)
nie lepiej nakręcić troche drutu oporowego w spiralke zlutować porządnie albo zgrzać najlepiej :?:
troche roboty ale kupa pieniędzy zaoszczędzona.
Z doświadczenia wiem, że najlepiej od razu poszukać nowych wkrętów do przykręcenia całości bo orginałki mogą być mocno skorodowane.
:peace:

Gdzie w Krakowie lub w okolicach nabije klime gazem R12?

: 2007-06-20 18:31
autor: guciek
musze dopełnic czynnik i dzwonie po zakladach i nigdzie nie maja gazu r12 albo mowia ze moga zalatwic ale to bedzie kosztowac .wiec musze znalesc zrodlo gdzie i pewnie nabije r12.
orietuje sie moze ktos moze ktos jak by bylo w katowicach tez mi odpowiada bo tu i tu mam taka sama droge

: 2007-06-20 21:46
autor: Pelot
przez telefon to wątpie żeby Ci ktoś powiedział że Ci nabije, to jest zabronione i grożą za to spore grzywny. Podejżewam że osobiście było by Ci łatwiej dogadać się :wink:

Tylko czy sie opłaca??

jak nabicie wyniesie ok.300zł ...

a problem z dostaniem tego czynniku będzie coraz większy,

więc jak planujesz się chłodzić dłużej, to może warto pomyśleć o przerobieniu układu?? wtedy nabicie może nawet 100zł kosztować

: 2007-06-20 21:52
autor: wacek
Tu http://www.auto-klima.pl/ nabijają klimatyzację czynnikiem R12

: 2007-06-20 22:29
autor: Dee Jay
Eeee ja miałem w poprzednim probe napełnione zwykłem odczynnikiem bo tego nie mogłem dostać i nic się nie stało. :roll:

: 2007-06-21 01:15
autor: Ada
w Dąbrowie Górniczej nabijesz bez problemu cena 250 PLN. pisz na Pw. to powiem ci jak dojechać, bo dokładnie nie znam adresu, ale dojazd jest prosty bo warsztat jest na głównej ulicy.
pzdr.

: 2007-07-28 16:48
autor: totmes (gonciu)
a czy ktos wie gdzie w okolicy częstochowy nabijają czynnikiem r12?

: 2007-10-18 20:46
autor: pureopium
Jak sprawdzić czy przyczyną problemów z dmuchawą jest ten przekaźnik między akumulatorem i reflektorem? U mnie dmuchawa wogóle nie działa (w takim stanie odebrałem samochód od blacharza) i zanim zacznę coś rozkręcać chciałem wykluczyć pozostałe możliwości.

: 2007-10-18 21:35
autor: Maxxum
Wprawdzie nie wiem jak sprawdzić, ale jeżeli masz regulację zawieszenia i też przestała działać to na 99 % to ten przekaźnik. Poza tym jak autko było u blacharza mógł być wyjmowany akumulator a podczas tej czynności łatwo urwać ten przekaźnik albo poluzować przewody na nim.

: 2007-10-18 22:10
autor: pureopium
Miałem wymieniany przedni błotnik od strony aku i może to być to. Jeżeli idzie o regulację zawieszenia to pomimo, że nie działała słychać było wcześniej (zanim oddałem Pysię do rzeźnika) jak coś tam przełącza przy kołach.

Co to za przekaźnik, gdzie go można dostać, czym zastąpić i ile zedrze?

: 2007-10-19 06:47
autor: OLEY
Jeżeli chodzi o amorki i ich przekaźnik to przeczytaj ten temat:

:arrow: Sterowanie zawieszeniem