kody bledow silnika
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: kody bledow silnika
Napisz coś wiecej jaka masz instalacje gazowa,czy objaw wystepuje na zimnym/ciepłym silniku?
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: kody bledow silnika
Instalacja gazowa jest zupełnie osobnym sterownikiem, a skoro na benzynie jest bardziej zauważalna zła praca silnika, to wydaje mi sie że powinniśmy sie właśnie na tym skupić
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: kody bledow silnika
To sie skup na tym.Ja wole zapytać zeby wiedziec ty nie musisz wiedziec.Zreszta ty pewnie wiesz jaka ma instalacje bo ty wszystko wiesz .Romas pisze:Instalacja gazowa jest zupełnie osobnym sterownikiem, a skoro na benzynie jest bardziej zauważalna zła praca silnika, to wydaje mi sie że powinniśmy sie właśnie na tym skupić
- ORZELwarka
- Klubowicz
- Posty: 241
- Rejestracja: 2007-01-26 14:57
- Galeria: viewtopic.php?t=10592
- Lokalizacja: Warka
Re: kody bledow silnika
Objaw występuje i na zimnym i na ciepłym silniku. Na zimnym startuje ok, ale po chwili pracuje nierówno. Czasami tak jakby komputer wysterowuje i wyrównuje pracę silnika, ale po chwili znów jest źle i pyr pyr pyr...
Instalacja gazowa to Lovato smart. Instalacja ma ok 1 roku.
Co do czujnika temperatury powietrza, podmieniałem przepływkę (bo z tego co wiem tam znajduje się owy czujnik - chyba, że jest inaczej to mnie naprowadźcie) z dobrego auta i nie ma różnicy w pracy silnika.
A czy przy podmianie całej przepustnicy z silnikiem krokowym należy od nowa wyregulować TPS do konkretnego auta? Czy teoretycznie wyregulowany TPS będzie ustawiony odpowiednio dla każdego auta?
Dodatkowo sonda chyba nie ma wpływu na pracę silnika? W razie uszkodzenia komp przechodzi w tryb awaryjny i ewentualnie wzrasta spalanie?
08.07.2013, g:10:51
Może ktoś spróbuje mi pomóc, a przynajmniej odpowiedzieć na pytania, które zadałem wyżej?
Może jeszcze ktoś zerknie na wyświetlane kody błędów (filmik) na poprzedniej stronie w moim poście? Jak odczytywać "0" przez diodę? czyli np. kod 10 ?
Instalacja gazowa to Lovato smart. Instalacja ma ok 1 roku.
Co do czujnika temperatury powietrza, podmieniałem przepływkę (bo z tego co wiem tam znajduje się owy czujnik - chyba, że jest inaczej to mnie naprowadźcie) z dobrego auta i nie ma różnicy w pracy silnika.
A czy przy podmianie całej przepustnicy z silnikiem krokowym należy od nowa wyregulować TPS do konkretnego auta? Czy teoretycznie wyregulowany TPS będzie ustawiony odpowiednio dla każdego auta?
Dodatkowo sonda chyba nie ma wpływu na pracę silnika? W razie uszkodzenia komp przechodzi w tryb awaryjny i ewentualnie wzrasta spalanie?
08.07.2013, g:10:51
Może ktoś spróbuje mi pomóc, a przynajmniej odpowiedzieć na pytania, które zadałem wyżej?
Może jeszcze ktoś zerknie na wyświetlane kody błędów (filmik) na poprzedniej stronie w moim poście? Jak odczytywać "0" przez diodę? czyli np. kod 10 ?
V6 24v Full opcja 96 r.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: kody bledow silnika
Długie mignięcie daje dziesiątki, zaś krótkie jednostki, przykłod:
piiiiiiiiiiiip pip pip pip pip -kod nr 14
pip pip pip - kod nr 3
piiiiiiiiiiiiiiip piiiiiiiiiiiiiiiip piiiiiiiiiiiiiiiiiip pip pip pip - kod nr 33
piiiiiiiiiiiip pip pip pip pip -kod nr 14
pip pip pip - kod nr 3
piiiiiiiiiiiiiiip piiiiiiiiiiiiiiiip piiiiiiiiiiiiiiiiiip pip pip pip - kod nr 33
- ORZELwarka
- Klubowicz
- Posty: 241
- Rejestracja: 2007-01-26 14:57
- Galeria: viewtopic.php?t=10592
- Lokalizacja: Warka
Re: kody bledow silnika
Dzięki Romas, ale to doskonale znam
Bardziej interesuje mnie to co odczytałeś z mojego filmiku, czyli kod 10. Jak odczytać "0" Wystarczy po prostu jedno długie Piiiiiiiiiii... i dłuższa przerwa ?
Bardziej interesuje mnie to co odczytałeś z mojego filmiku, czyli kod 10. Jak odczytać "0" Wystarczy po prostu jedno długie Piiiiiiiiiii... i dłuższa przerwa ?
V6 24v Full opcja 96 r.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: kody bledow silnika
Właśnie TAK
- ORZELwarka
- Klubowicz
- Posty: 241
- Rejestracja: 2007-01-26 14:57
- Galeria: viewtopic.php?t=10592
- Lokalizacja: Warka
Re: kody bledow silnika
Ok, już rozumiem Dzięki
Wydaje mi się, że wyświetla też błąd nr 11, zerknij od 39 sekundy filmiku. Jest długie Piiiiii i później krótkie Pi.
Czy kody, które są na forum z rocznika 93-95 odpowiadają tym samym z roczników 96-97
Wydaje mi się, że wyświetla też błąd nr 11, zerknij od 39 sekundy filmiku. Jest długie Piiiiii i później krótkie Pi.
Czy kody, które są na forum z rocznika 93-95 odpowiadają tym samym z roczników 96-97
V6 24v Full opcja 96 r.
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Odp: kody bledow silnika
Kody OBD 1 a OBD 2 to zupelnie co innego
- ORZELwarka
- Klubowicz
- Posty: 241
- Rejestracja: 2007-01-26 14:57
- Galeria: viewtopic.php?t=10592
- Lokalizacja: Warka
Re: kody bledow silnika
Wiem, wałkowałem ten temat na forach. Z tego co wyczytałem OBD II występowało tylko w wersji USA. Nie mam tego złącza pod kierownicą, złącze diagnose wygląda typowo jak w większości aut.
Kocureq oglądałeś filmik?
Kocureq oglądałeś filmik?
V6 24v Full opcja 96 r.
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Odp: kody bledow silnika
-- oryginalny post 2013-07-08 15:44 --
Wieczoremw domu zerkne. Ja mialem w '97 Euro OBD2 i nie mialem zlacza ppd kierownica, wiec nie ma regul
-- dodano 2013-07-08 17:45 --
Ja takie błędy wyczytałem:
14
10
12
11
17
Wieczoremw domu zerkne. Ja mialem w '97 Euro OBD2 i nie mialem zlacza ppd kierownica, wiec nie ma regul
-- dodano 2013-07-08 17:45 --
Ja takie błędy wyczytałem:
14
10
12
11
17
- ORZELwarka
- Klubowicz
- Posty: 241
- Rejestracja: 2007-01-26 14:57
- Galeria: viewtopic.php?t=10592
- Lokalizacja: Warka
Re: kody bledow silnika
A na jakiej podstawie stwierdziłeś, że masz OBDII nie mając złącza pod kierownicą? Jak to zdiagnozować?
Właśnie też widzę kod 11, ale nie znajduję odpowiednika tego numeru
Właśnie też widzę kod 11, ale nie znajduję odpowiednika tego numeru
V6 24v Full opcja 96 r.
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: kody bledow silnika
Inne złącza pod maską, brak reakcji na zworkę, rocznik
11 to kod z 2,0
11 to kod z 2,0
- ORZELwarka
- Klubowicz
- Posty: 241
- Rejestracja: 2007-01-26 14:57
- Galeria: viewtopic.php?t=10592
- Lokalizacja: Warka
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
- ORZELwarka
- Klubowicz
- Posty: 241
- Rejestracja: 2007-01-26 14:57
- Galeria: viewtopic.php?t=10592
- Lokalizacja: Warka
Re: kody bledow silnika
Wyregulowałem TPS za pomocą szczelinomierza zgodnie z opisem 2YA. Większych zmian nie widzę. Próbowałem natomiast wyregulować za pomocą miernika uniwersalnego wpinając się w przewód TP. Po regulacji szczelinomierzem przy zamkniętej przepustnicy mam 1,25V (minimalnie mogę ustawić TPS na 1,15V) a przy max otwartej przepustnicy mam 4,38V.
Wg wykresu z http://ford-probe.net/content/view/126/42/ powinienem mieć 0,5V przy zamkniętej przepustnicy. Nie mogę cofnąć cofnąć ślimaka bardziej do tyłu, pomimo odkręcenia nakrętki ze szpileczką na której się opiera.
W jaki sposób przesunąć zakres regulacji abym mógł ustawić 0,5V ?
Która metoda jest dokładniejsza i której warto się trzymać?
Po ustawieniu jak wyżej i resecie komputera, przejechaniu trochę km wyświetla mi dodatkowo błąd nr 13 Czyli kolejny z serii, którego brak na liście
Czy stale pokazujący się kod 17 o lewej sondzie lambda (tej przy chłodnicy) ma wpływ na ustawienie TPS? Podmieniałem inną sondę, ale nie dało to rezultatu, może mam uszkodzone przewody gdzieś...
Czy na czas regulacji i diagnostyki warto odpiąć w ogóle sondy?
Wg wykresu z http://ford-probe.net/content/view/126/42/ powinienem mieć 0,5V przy zamkniętej przepustnicy. Nie mogę cofnąć cofnąć ślimaka bardziej do tyłu, pomimo odkręcenia nakrętki ze szpileczką na której się opiera.
W jaki sposób przesunąć zakres regulacji abym mógł ustawić 0,5V ?
Która metoda jest dokładniejsza i której warto się trzymać?
Po ustawieniu jak wyżej i resecie komputera, przejechaniu trochę km wyświetla mi dodatkowo błąd nr 13 Czyli kolejny z serii, którego brak na liście
Czy stale pokazujący się kod 17 o lewej sondzie lambda (tej przy chłodnicy) ma wpływ na ustawienie TPS? Podmieniałem inną sondę, ale nie dało to rezultatu, może mam uszkodzone przewody gdzieś...
Czy na czas regulacji i diagnostyki warto odpiąć w ogóle sondy?
V6 24v Full opcja 96 r.
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: kody bledow silnika
Sonda nie ma wpływu na wskazania TPS. Jeśli mierzysz tylko sygnał z TPS, to możesz mieć sondę załączoną.
Natomiast sonda ma wpływ na pracę silnika, więc gdy masz ją walniętą, to samą regulacją TPSu nie poprawisz pracy silnika.
Natomiast sonda ma wpływ na pracę silnika, więc gdy masz ją walniętą, to samą regulacją TPSu nie poprawisz pracy silnika.
- ORZELwarka
- Klubowicz
- Posty: 241
- Rejestracja: 2007-01-26 14:57
- Galeria: viewtopic.php?t=10592
- Lokalizacja: Warka
Re: kody bledow silnika
Ok, dzięki za rady. Najpierw uporam się z sondą.
A czy niedziałająca sonda może mieć wpływ na zakres regulacji TPS? (odnoszę się do tego co napisałem wyżej 1,25V-4,38V) zamiast prawidłowych wartości zakresu 0,5V - 3,7 V
A czy niedziałająca sonda może mieć wpływ na zakres regulacji TPS? (odnoszę się do tego co napisałem wyżej 1,25V-4,38V) zamiast prawidłowych wartości zakresu 0,5V - 3,7 V
V6 24v Full opcja 96 r.
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Odp: kody bledow silnika
Nie, to osobne czujniki
- ORZELwarka
- Klubowicz
- Posty: 241
- Rejestracja: 2007-01-26 14:57
- Galeria: viewtopic.php?t=10592
- Lokalizacja: Warka
Re: kody bledow silnika
Więc jak przesunąć zakres regulacji aby był w odpowiednim przedziale? Uszkodzony TPS? Czy jakoś się to reguluje
V6 24v Full opcja 96 r.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: kody bledow silnika
Miernikiem ustawia się w silnikach 2.0, zaś w 2.5 ustawiasz na szczelinomierz
- ORZELwarka
- Klubowicz
- Posty: 241
- Rejestracja: 2007-01-26 14:57
- Galeria: viewtopic.php?t=10592
- Lokalizacja: Warka
Re: kody bledow silnika
Kolejne nowinki w sprawie pracy silnika. Wymieniłem sondę lambda (kod nr 17) i pozbyłem się jednego kodu. Praca silnika niewiele się poprawiła, raczej to siła sugestii dot. wymiany sondy.
Walczyłem z TPS. Reset komputera. W trybie diagnostycznym zero błędów, wyjąłem wtyczkę od TPS i od razu pojawiły się kody 10, 11, 12, 13, 14. Czyli wszystkie te kody są zależne od czujnika TPS.
Teraz kilka pomiarów. Po zdjęciu TPS z przepustnicy i podpięciu do wtyczki na przewodzie TP jest napięcie 0,80V. Sprawdziłem ten stan w 2 innych Probach z tego roku i na każdym w takiej sytuacji jest 0V. Na moim drugim z 96 roku też jest 0V. Skąd więc to napięcie 0,80 V Gdzie biegnie przewód TP (żółty), co podaje na niego napięcie Albo mam zwarcie na tym przewodzie, albo ktoś to kiedyś źle podłączył, albo urządzenie (sterownik, komputer) jest uszkodzony i podaje tę wartość napięcia.
Gdy pozbędę się tego napięcia 0,80V będę mógł ustawić 0,5V tak jak w każdym innym Probe
Romas, ustawiłem 2 Proby 2,5 na miernik uniwersalny na 0,5V przy zamkniętej przepustnicy i śmigają elegancko, V-risy działają, przyspieszenie super. Więc 2,5 można śmiało na miernik ustawiać Jest to znacznie dokładniejsze niż na szczelinomierz i pozwala zdiagnozować taki przypadek jak u mnie
Walczyłem z TPS. Reset komputera. W trybie diagnostycznym zero błędów, wyjąłem wtyczkę od TPS i od razu pojawiły się kody 10, 11, 12, 13, 14. Czyli wszystkie te kody są zależne od czujnika TPS.
Teraz kilka pomiarów. Po zdjęciu TPS z przepustnicy i podpięciu do wtyczki na przewodzie TP jest napięcie 0,80V. Sprawdziłem ten stan w 2 innych Probach z tego roku i na każdym w takiej sytuacji jest 0V. Na moim drugim z 96 roku też jest 0V. Skąd więc to napięcie 0,80 V Gdzie biegnie przewód TP (żółty), co podaje na niego napięcie Albo mam zwarcie na tym przewodzie, albo ktoś to kiedyś źle podłączył, albo urządzenie (sterownik, komputer) jest uszkodzony i podaje tę wartość napięcia.
Gdy pozbędę się tego napięcia 0,80V będę mógł ustawić 0,5V tak jak w każdym innym Probe
Romas, ustawiłem 2 Proby 2,5 na miernik uniwersalny na 0,5V przy zamkniętej przepustnicy i śmigają elegancko, V-risy działają, przyspieszenie super. Więc 2,5 można śmiało na miernik ustawiać Jest to znacznie dokładniejsze niż na szczelinomierz i pozwala zdiagnozować taki przypadek jak u mnie
V6 24v Full opcja 96 r.
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Odp: kody bledow silnika
Wymien tps?
- ORZELwarka
- Klubowicz
- Posty: 241
- Rejestracja: 2007-01-26 14:57
- Galeria: viewtopic.php?t=10592
- Lokalizacja: Warka
Re: kody bledow silnika
Już dawno zmieniałem. Z dobrego Probe jest to samo, a ten TPS w drugim Probe działa bez zarzutu. Poza tym mam jeszcze 3 inne czujniki TPS Problem leży po stronie instalacji lub sterownika, który daje sygnał na tym przewodzie.
Gdzie biegnie ten przewód TPS? Do PCM? Czy jest to może TP (11) YEL 815 Znalazłem coś takiego na schemacie elektrycznym komputera.
Gdzie biegnie ten przewód TPS? Do PCM? Czy jest to może TP (11) YEL 815 Znalazłem coś takiego na schemacie elektrycznym komputera.
V6 24v Full opcja 96 r.
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: kody bledow silnika
To porównaj napięcie idące do TPSa w innym probe. Może jest inne?
Ewentualnie jakieś zaśniedziałe styki, które wprowadzają dodatkową rezystancję?
Ewentualnie jakieś zaśniedziałe styki, które wprowadzają dodatkową rezystancję?