Strona 3 z 9

Re: kody bledow silnika

: 2013-07-04 18:20
autor: batigol67
Napisz coś wiecej jaka masz instalacje gazowa,czy objaw wystepuje na zimnym/ciepłym silniku?

Re: kody bledow silnika

: 2013-07-04 18:23
autor: Romas
Instalacja gazowa jest zupełnie osobnym sterownikiem, a skoro na benzynie jest bardziej zauważalna zła praca silnika, to wydaje mi sie że powinniśmy sie właśnie na tym skupić :wink:

Re: kody bledow silnika

: 2013-07-04 18:44
autor: batigol67
Romas pisze:Instalacja gazowa jest zupełnie osobnym sterownikiem, a skoro na benzynie jest bardziej zauważalna zła praca silnika, to wydaje mi sie że powinniśmy sie właśnie na tym skupić :wink:
To sie skup na tym.Ja wole zapytać zeby wiedziec ty nie musisz wiedziec.Zreszta ty pewnie wiesz jaka ma instalacje bo ty wszystko wiesz .

Re: kody bledow silnika

: 2013-07-08 11:33
autor: ORZELwarka
Objaw występuje i na zimnym i na ciepłym silniku. Na zimnym startuje ok, ale po chwili pracuje nierówno. Czasami tak jakby komputer wysterowuje i wyrównuje pracę silnika, ale po chwili znów jest źle i pyr pyr pyr... :wink:
Instalacja gazowa to Lovato smart. Instalacja ma ok 1 roku.
Co do czujnika temperatury powietrza, podmieniałem przepływkę (bo z tego co wiem tam znajduje się owy czujnik - chyba, że jest inaczej to mnie naprowadźcie) z dobrego auta i nie ma różnicy w pracy silnika.
A czy przy podmianie całej przepustnicy z silnikiem krokowym należy od nowa wyregulować TPS do konkretnego auta? Czy teoretycznie wyregulowany TPS będzie ustawiony odpowiednio dla każdego auta?
Dodatkowo sonda chyba nie ma wpływu na pracę silnika? W razie uszkodzenia komp przechodzi w tryb awaryjny i ewentualnie wzrasta spalanie?

08.07.2013, g:10:51
Może ktoś spróbuje mi pomóc, a przynajmniej odpowiedzieć na pytania, które zadałem wyżej? :wink:
Może jeszcze ktoś zerknie na wyświetlane kody błędów (filmik) na poprzedniej stronie w moim poście? Jak odczytywać "0" przez diodę? czyli np. kod 10 ?

Re: kody bledow silnika

: 2013-07-08 12:20
autor: Romas
Długie mignięcie daje dziesiątki, zaś krótkie jednostki, przykłod:


piiiiiiiiiiiip pip pip pip pip -kod nr 14

pip pip pip - kod nr 3

piiiiiiiiiiiiiiip piiiiiiiiiiiiiiiip piiiiiiiiiiiiiiiiiip pip pip pip - kod nr 33


:wink:

Re: kody bledow silnika

: 2013-07-08 12:43
autor: ORZELwarka
Dzięki Romas, ale to doskonale znam :wink:
Bardziej interesuje mnie to co odczytałeś z mojego filmiku, czyli kod 10. Jak odczytać "0" :?: Wystarczy po prostu jedno długie Piiiiiiiiiii... i dłuższa przerwa ?

Re: kody bledow silnika

: 2013-07-08 13:10
autor: Romas
Właśnie TAK :wink:

Re: kody bledow silnika

: 2013-07-08 13:34
autor: ORZELwarka
Ok, już rozumiem :wink: Dzięki :!:
Wydaje mi się, że wyświetla też błąd nr 11, zerknij od 39 sekundy filmiku. Jest długie Piiiiii i później krótkie Pi.

Czy kody, które są na forum z rocznika 93-95 odpowiadają tym samym z roczników 96-97 :?:

Re: Odp: kody bledow silnika

: 2013-07-08 13:51
autor: Kocureq
Kody OBD 1 a OBD 2 to zupelnie co innego

Re: kody bledow silnika

: 2013-07-08 14:00
autor: ORZELwarka
Wiem, wałkowałem ten temat na forach. Z tego co wyczytałem OBD II występowało tylko w wersji USA. Nie mam tego złącza pod kierownicą, złącze diagnose wygląda typowo jak w większości aut.
Kocureq oglądałeś filmik?

Re: Odp: kody bledow silnika

: 2013-07-08 17:45
autor: Kocureq
-- oryginalny post 2013-07-08 15:44 --

Wieczoremw domu zerkne. Ja mialem w '97 Euro OBD2 i nie mialem zlacza ppd kierownica, wiec nie ma regul :)

-- dodano 2013-07-08 17:45 --

Ja takie błędy wyczytałem:
14
10
12
11
17

Re: kody bledow silnika

: 2013-07-09 17:41
autor: ORZELwarka
A na jakiej podstawie stwierdziłeś, że masz OBDII nie mając złącza pod kierownicą? Jak to zdiagnozować?
Właśnie też widzę kod 11, ale nie znajduję odpowiednika tego numeru :|

Re: kody bledow silnika

: 2013-07-09 18:15
autor: Kocureq
Inne złącza pod maską, brak reakcji na zworkę, rocznik :)

11 to kod z 2,0 :)

Re: kody bledow silnika

: 2013-07-09 19:52
autor: ORZELwarka
No to jakieś jaja, to jest 2,5. z VIN też jest 2,5 :wink:

Re: kody bledow silnika

: 2013-07-09 21:48
autor: batigol67

Re: kody bledow silnika

: 2013-07-12 08:18
autor: ORZELwarka
Wyregulowałem TPS za pomocą szczelinomierza zgodnie z opisem 2YA. Większych zmian nie widzę. Próbowałem natomiast wyregulować za pomocą miernika uniwersalnego wpinając się w przewód TP. Po regulacji szczelinomierzem przy zamkniętej przepustnicy mam 1,25V (minimalnie mogę ustawić TPS na 1,15V) a przy max otwartej przepustnicy mam 4,38V.
Wg wykresu z http://ford-probe.net/content/view/126/42/ powinienem mieć 0,5V przy zamkniętej przepustnicy. Nie mogę cofnąć cofnąć ślimaka bardziej do tyłu, pomimo odkręcenia nakrętki ze szpileczką na której się opiera.
W jaki sposób przesunąć zakres regulacji abym mógł ustawić 0,5V ?
Która metoda jest dokładniejsza i której warto się trzymać?

Po ustawieniu jak wyżej i resecie komputera, przejechaniu trochę km wyświetla mi dodatkowo błąd nr 13 :roll: Czyli kolejny z serii, którego brak na liście :x
Czy stale pokazujący się kod 17 o lewej sondzie lambda (tej przy chłodnicy) ma wpływ na ustawienie TPS? Podmieniałem inną sondę, ale nie dało to rezultatu, może mam uszkodzone przewody gdzieś...
Czy na czas regulacji i diagnostyki warto odpiąć w ogóle sondy?

Re: kody bledow silnika

: 2013-07-12 08:40
autor: Kocureq
Sonda nie ma wpływu na wskazania TPS. Jeśli mierzysz tylko sygnał z TPS, to możesz mieć sondę załączoną.

Natomiast sonda ma wpływ na pracę silnika, więc gdy masz ją walniętą, to samą regulacją TPSu nie poprawisz pracy silnika.

Re: kody bledow silnika

: 2013-07-12 09:51
autor: ORZELwarka
Ok, dzięki za rady. Najpierw uporam się z sondą.
A czy niedziałająca sonda może mieć wpływ na zakres regulacji TPS? (odnoszę się do tego co napisałem wyżej 1,25V-4,38V) zamiast prawidłowych wartości zakresu 0,5V - 3,7 V :?:

Re: Odp: kody bledow silnika

: 2013-07-12 09:58
autor: Kocureq
Nie, to osobne czujniki :)

Re: kody bledow silnika

: 2013-07-12 10:39
autor: ORZELwarka
Więc jak przesunąć zakres regulacji aby był w odpowiednim przedziale? Uszkodzony TPS? Czy jakoś się to reguluje :?:

Re: kody bledow silnika

: 2013-07-12 12:12
autor: Romas
Miernikiem ustawia się w silnikach 2.0, zaś w 2.5 ustawiasz na szczelinomierz :wink:

Re: kody bledow silnika

: 2013-07-13 22:52
autor: ORZELwarka
Kolejne nowinki w sprawie pracy silnika. Wymieniłem sondę lambda (kod nr 17) i pozbyłem się jednego kodu. Praca silnika niewiele się poprawiła, raczej to siła sugestii dot. wymiany sondy.
Walczyłem z TPS. Reset komputera. W trybie diagnostycznym zero błędów, wyjąłem wtyczkę od TPS i od razu pojawiły się kody 10, 11, 12, 13, 14. Czyli wszystkie te kody są zależne od czujnika TPS.
Teraz kilka pomiarów. Po zdjęciu TPS z przepustnicy i podpięciu do wtyczki na przewodzie TP jest napięcie 0,80V. Sprawdziłem ten stan w 2 innych Probach z tego roku i na każdym w takiej sytuacji jest 0V. Na moim drugim z 96 roku też jest 0V. Skąd więc to napięcie 0,80 V :?: Gdzie biegnie przewód TP (żółty), co podaje na niego napięcie :?: Albo mam zwarcie na tym przewodzie, albo ktoś to kiedyś źle podłączył, albo urządzenie (sterownik, komputer) jest uszkodzony i podaje tę wartość napięcia.
Gdy pozbędę się tego napięcia 0,80V będę mógł ustawić 0,5V tak jak w każdym innym Probe :wink:
Romas, ustawiłem 2 Proby 2,5 na miernik uniwersalny na 0,5V przy zamkniętej przepustnicy i śmigają elegancko, V-risy działają, przyspieszenie super. Więc 2,5 można śmiało na miernik ustawiać :wink: Jest to znacznie dokładniejsze niż na szczelinomierz i pozwala zdiagnozować taki przypadek jak u mnie :wink:

Re: Odp: kody bledow silnika

: 2013-07-14 09:43
autor: Kocureq
Wymien tps?

Re: kody bledow silnika

: 2013-07-14 19:34
autor: ORZELwarka
Już dawno zmieniałem. Z dobrego Probe jest to samo, a ten TPS w drugim Probe działa bez zarzutu. Poza tym mam jeszcze 3 inne czujniki TPS :wink: Problem leży po stronie instalacji lub sterownika, który daje sygnał na tym przewodzie.
Gdzie biegnie ten przewód TPS? Do PCM? Czy jest to może TP (11) YEL 815 :?: Znalazłem coś takiego na schemacie elektrycznym komputera.

Re: kody bledow silnika

: 2013-07-14 20:23
autor: Kocureq
To porównaj napięcie idące do TPSa w innym probe. Może jest inne?

Ewentualnie jakieś zaśniedziałe styki, które wprowadzają dodatkową rezystancję?