Strona 4 z 4

Re: zegary

: 2016-02-13 18:41
autor: pawlacz
-- oryginalny post 2016-02-13 15:54 --

Przeniosłem samą płytkę obrotomierza do starego licznika i odcinka jest ok, za to ładowanie jest bardzo nisko, a wskaźniki temperatury i benzyny zatrzymały się na pewnym poziomie i nawet nie drgną do góry, a po zgaszeniu silnika temperatura zostaje na swoim poziomie. Źle dokręcone śruby?

-- dodano 2016-02-13 18:41 --

Przeniosłem panel temperatury i stanu baku z licznika polifcie do mojego. Wskazują dobrze. Niestety ładowanie nadal niskie.

Re: zegary

: 2016-02-13 20:36
autor: avel
Wskaźnik paliwa powinien zostawać na swoim poziomie, na pewno nie zamieniłeś wskażnika od temp i paliwa? Każdy z nich jest inny.
Wskaznik ładowania to zwykły woltomierz podłączony do masy i 12V, można próbować zmierzyć napięcie na śrubkach, jeżeli jest 12V to podnosi się do pierwszej kreski, 14V jest w połowie skali.

Zawiń sobie dwa kabelki na te śrubki od wskaźnika ładowania (tylko tak żeby nic się nie zwarło) podłącz z powrotem licznik i sprawdź woltomierzem jakie jest tam napięcie w pozycji zapłon oraz po uruchomianiu silnika.

Re: zegary

: 2016-05-03 17:38
autor: _/Damian\_
Czy ktoś wie może jakie wskazania powinny być na wskaźniku ciśnienia oleju i ładowania?
U mnie po wymianie cylinderka w pompie oleju, zaraz po odpaleniu jest pomiędzy MAX a N. Podczas jazdy na literce N, a na jałowym, gdy motor już jest rozgrzany O lub R. Wcześniej przed wymianą po starcie miałem literę O, a gdy motor był rozgrzany w granicach M, jak wnioskuję cylinderek był już chyba lekko zmęczony, chociaż nie wiem jakie powinny być prawidłowe wskazania?
No a w kwestii ładowania to mam tak pomiędzy literami M, a A, a jak powinno byś?

Re: zegary

: 2016-05-15 12:03
autor: DNF91
Ładowanie powinno być na M, jak masz ciutkę poniżej na rozgrzanym alternatorze to masz bardzo dobre ładowanie.
Co do ciśnienia oleju, to wieczorem sprawdzę jak jest u mnie i dam znać.

Re: zegary

: 2016-05-15 19:10
autor: Romas
z tym ładowaniem to nie bądźcie tacy hop, zegary mogą w takim wieku przekłamywać :wink:

Re: zegary

: 2016-05-15 21:25
autor: LukaszProbe
Ja mam na zimnym silniku ładowanie 14.4V (wskaźnik na L) po przejechaniu ok 100km ładowanie 13.9-14.1V (wskaźnik zaraz pod L) To oznacza, że co altek mi się sypie? Czy wszystko oki i tak ma byc?

Re: zegary

: 2016-05-15 21:31
autor: Romas
a sprawdź ładowanie pod obciążeniem , światła długie muzyka klima itp

Re: zegary

: 2016-05-16 16:52
autor: LukaszProbe
Romas pisze:a sprawdź ładowanie pod obciążeniem , światła długie muzyka klima itp
Po przejechaniu 30km po obciążeniu (klima,radio, dlugie światła) na aku mam ładowanie 13.9V. Nie za malo?

Re: zegary

: 2016-05-16 17:14
autor: infernoblade
Musisz sprawdzić na chodzącym silniku, załącz światła klimę i przede wszystkim ogrzewanie tylnej szyby, słowem wszystkie odbiorniki prądu i wtedy sprawdź.

Re: zegary

: 2016-05-16 17:19
autor: LukaszProbe
Na chodzacym pod obciążeniem mam 13.9

Re: zegary

: 2016-05-16 17:29
autor: infernoblade
Nie wiem nawet, czy nie za dużo.

Re: zegary

: 2016-05-16 18:39
autor: mysz
Moim zdaniem mało. Ale tragedii nie ma ;)

Re: zegary

: 2016-05-16 22:11
autor: Romas
ani mało ani dużo, dobrze jest :wink:

Re: zegary

: 2016-05-16 22:23
autor: LukaszProbe
Czyli każdy wskaźnik pokazuje z biegiem czasu po swojemu.. czyli lekko zaniża.

Re: zegary

: 2016-05-17 21:11
autor: DNF91
13,9 pod obciążeniem i po rozgrzaniu altka to bardzo dobry wynik. Altek zawsze się grzeje i konsekwencją tego są gorsze parametry ładowania.
Spadek 0.4-0.5V jest jak najbardziej normalny. Co do ciśnienia oleju, to ja mam wskazówkę na M. Co do wskazówki ładowania to się nie wypowiadam,
bo mam przytarte łożysko i mam poślizg paska, więc mam troszkę zaniżone wartości :D