BRAK ISKRY

Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Tego jeszcze nie bylo

Post autor: 2Ya »

Ładna rzeźba :wink:
Jeśli chodzi o pcm to jak najbardziej jest,od silnika 2.0 8) i nie ma takiej opcji żeby na kompie od v6 to auto w ogóle ruszyło z miejsca :)
Dziwię sie tylko,że w wersji usa i to base jest takie ecu,a nie forda :shock: no ale cóz niezbadane wyroki boskie jak to się mawia ;)
Kod 60 występuje w automatycznej skrzyni ,kodów 8 i 11 nie znam chyba :roll: Tak tylko lukłem na 1 filmik i widze błąd 06,a nie 8 albo źle widze o tej porze 8) jest to błąd skrzyni aut.(vss),a zamiast tego 11 ma być 12 ? znów skrzynia..
W ogóle to dużo tego na raz coś :roll: więc albo masz jakąś rzeźbę z tym autem albo nie wiem co :roll:
Jaki masz aparat zapłonowy w aucie ? konkretnie model - twoja wersja powinna miec osobno moduł fordowski ICM oraz cewkę czyli aparat S5 jak dobrze teraz pamiętam lub S7,a z tego co piszesz wynika,że masz S1 czy S3 (kurde zapomniałem już jak to było w 2.0 dokładnie jeśli chodzi o oznaczenia) czyli aparat z cewką i modułem w jednym..

Jak możesz zrób zdjęcie komory silnika ,a skrzynia bez kompa sterującego nie powinn działać - jeśli TCM nie ma w pobliżu PCM szukaj gdzieś dalej - wcale bym się nie zdziwił jakbys miał coś rzeźbione z wiązką elektr. i dołożoną/zesztukowaną itp z wersji euro - ale to tylko moje gdybanie nietrzeźwego umysłu,który niekoniecznie musi konwencjonalnie myśleć o tej porze w tym miejscu ;)

btw: nie chciałbym być prorokiem ale coś mi się wydaje,iż to co wyciąleś to właćnie TCM czyli komp,od skrzynii.. 8) za dużo coś tych scalaków jak na alarm ale może sie mylę :roll:
c ya

edit: po wysyileniu głowy itd wychodzi,że zamieszałem troszku 8) sorki za wprowadzenie w błąd :oops: -w wersjach usa pcm forda było stosowane tylko w mtx,natomiast w atx były mazdowskie czyli raczej wsio ok,tak samo z aparatem itd. - ale dałem dupy,sorki :|
Obrazek
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Re: Tego jeszcze nie bylo

Post autor: Basf_Wrocław »

kody 6,11,60.

06 Vehicle speed sensor
60 1-2 shift solenoid valve
11 nie moge znaleźć. Zrób reset kompa i spróbuj jeszcze raz. Co do dziwnych akcji z zegarami to na bank będzie VSS.
Najlepiej by było jakbyś rozebrał skrzynkę z bezpiecznikami i sprawdził czy z tyłu ktoś nie grzebał. Bez bezpiecznika engine ma nie być wogóle prądu w aucie.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Tego jeszcze nie bylo

Post autor: wujeksex »

2Ya pisze:Ładna rzeźba :wink:
Jeśli chodzi o pcm to jak najbardziej jest,od silnika 2.0 8) i nie ma takiej opcji żeby na kompie od v6 to auto w ogóle ruszyło z miejsca :)
Też się dziwię ale rysunki mówią same za siebie:
Obrazek
Obrazek

Aparat jest S1.
2Ya pisze:Tak tylko lukłem na 1 filmik i widze błąd 06,a nie 8 ...
Nagrywanie za późno włączyłem i 2 błyski ucięło :)
Basf_Wrocław pisze:Bez bezpiecznika engine ma nie być wogóle prądu w aucie.
Jak wyciągnę bezpiecznik ENGINE to nie ma jedynie dźwięku ostrzegawczego i oświetlenia kabiny.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Tego jeszcze nie bylo

Post autor: 2Ya »

Nie no jest ok z wtyczkami ;) tak jak napisałem na samym końcu wcześniejszego posta.
W wersjach 2.0 ATX (automat) były kompy mazdy,a w wersjach 2.0 MTX (manual) Forda - też pod tym względem masz wszystko ok.
FS08 to komp,od silnika 2.0
Po prostu się kopnąłem ;)

c ya
Obrazek
Awatar użytkownika
Lapeno
Posty: 164
Rejestracja: 2009-03-23 20:55
Samochód: 2zero - v16ka + el_pegie
Galeria: viewtopic.php?t=15929
Lokalizacja: Łódź i okolice

Re: Tego jeszcze nie bylo

Post autor: Lapeno »

całkiem nie tak dawno zmieniałem kompa u siebie ( mam 2.0 w manualu ) i na 100% mam kompa mazdy a dokładnie prod. mitsu, może te kompy forda były w jakichś konkretnych rocznikach albo co?
sonda FS 2.0 16v '94
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Tego jeszcze nie bylo

Post autor: wujeksex »

Też miał 3 mniejsze wtyczki z dwoma rzędami pinów tak jak u mnie, czy jedną dużą wtyczkę z trzema rzędami pinów??
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
Lapeno
Posty: 164
Rejestracja: 2009-03-23 20:55
Samochód: 2zero - v16ka + el_pegie
Galeria: viewtopic.php?t=15929
Lokalizacja: Łódź i okolice

Re: Tego jeszcze nie bylo

Post autor: Lapeno »

miał jedną dużą wtyczkę, szczegóły znajdziesz tutaj:
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 28#p236228
pozdr!
sonda FS 2.0 16v '94
artur1310
Posty: 6
Rejestracja: 2009-04-26 20:53

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: artur1310 »

oczekuje że ktoś napisze za co się wziąć wogóle...:((
żeby znów zaczęło jezdzić ;)
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Tego jeszcze nie bylo

Post autor: wujeksex »

Wczoraj wytargałem skrzynkę z bezpiecznikami i nie była otwierana, bo jest zamknięta oryginalnie, czyli w każdym rogu te plastikowe bolce są zgrzane, tak że nie da rady otworzyć bez wyłamania tych bolców.
Kombinowane było coś na pewno, bo po wyjęciu wszystkich bezpieczników i przekaźników w komorze silnika między pinem FEN, a + akumulatora jest napięcie(nawet kluczyka nie było w stacyjce):
Obrazek
Co do kodów błędów 11 i 60 to wszystko się wyjaśniło. Kod 11 to tak naprawdę kody 10 i 1, czyli Intake Air Temperature (IAT) Sensor i NE1 (crankshaft position sensor). Kod 60 to 1-2 shift solenoid valve.
Żeby mieć lepszy dostęp do przewodów idących z aparatu zapłonowego wyjąłem filtr powietrza, a tym samym odłączyłem czujnik temperatury powietrza.
Jak chodzi o błędy skrzyni to winny był przewód, który wypadł (bo zgnił :oops: ) z wtyczki idącej do skrzyni biegów:
Obrazek
Zlutowałem, zaizolowałem i błędy ATX znikły :D .

Niestety Probek nadal nie odpala :( . W czym może leżeć przyczyna :?: Moduł został zamontowany nowy, a i tak na nim nie odpala (w sumie to na tym module odpalił 5 razy po czym po kilku minutach zgasł).
Dzisiaj nie odpalił ani razu. Uzwojenie pierwotne cewki ma około 1,2 Ohma. Wtórne około 25k Ohmów no więc raczej by się wszystko zgadzało (uzwojenie pierwotne powinno mieć kilka-kilkanaście zwojów z grubego drutu, a wtórne kilkaset tysięcy zwojów z cieniutkiego druciku). Więc jak po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon do cewki dochodzi napięcie (tylko jakieś mizerne te napięcie 9V), a iskry nie ma to co jest nie tak :?:

Mnie już ręce opadły i nie mam pojęcia co dalej robić.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Tego jeszcze nie bylo

Post autor: 2Ya »

Na tą chwile przychodzi mi tylko do głowy,że padł ci czujnik halla w aparacie.

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: 2Ya »

No to opcja szukaj i dajesz :

moduł
immo
hall
iskra
zapłon
etc.

Jak masz 96 rok to masz aparat KF 34 - one bardzo sporadycznie wysiadają..Na jakiej podstawie stwierdziłes ,iż było coś "modzone" - pokaz zdjęcia jak to wygląda.
Kluczyk masz ori z transponderem (pestka tzw.) ?

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Tego jeszcze nie bylo

Post autor: wujeksex »

A nie powinien wtedy wyświetlić błędu 04? A poza tym jest jeszcze drugi czujnik położenia wału, ale nie mogę go znaleźć :? .

Hmm. Sprawdziłem dzisiaj czujnik Halla w aparacie i rzeczywiście uwalony (na wyjściu zawsze jest 5V z blaszką czy też bez niej). Ale w takim wypadku powinien chodzić na tym czujniku, który zamontowany jest gdzieś w okolicach rozrządu.
Patrząc na instalację elektryczną to bardzo możliwe jest, że ktoś to przekombinował w taki sposób, że tego drugiego czujnika nie ma wcale, a ten w aparacie podłączony jest jako CKP2.
To by wyjaśniało czemu wyskakuje (czasami) błąd 02.

Więc teraz poszukuję moduł zapłonowy (może być uszkodzony) z działającymi czujnikami Halla z rocznika do '95.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Tego jeszcze nie bylo

Post autor: 2Ya »

Niestety albo stety ale 2.0 ma tylko jeden czujnik halla - w aparacie zapłonowym zintegrowany z zespołem modułu ;)
Rocznik nie ma znaczenia raczej tylko symbol aparatu zapłonowego - było ich kilka.

Pzdr. & c ya..
Obrazek
artur1310
Posty: 6
Rejestracja: 2009-04-26 20:53

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: artur1310 »

kluczyk normalny jest. normalnie zalany nic na nim nie widac
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: 2Ya »

Zrób zdjęcie stacyjki i kluczyka i tego aparatu co pisałeś,że grzebany był.
Skoro kluczyk normalny jest to moze transponder z kluczyka jest gdzieś obok pętli przyklejony lub ktoś wyciął immo lub nie wiem co - pisałem już o tym,zresztą nie tylko ja.
Niestety ale musisz sam poczytać i rozejrzeć się w aucie co masz,a czego nie ,bo gdybaniem samym nic nie ustalimy.

Pzdr. & c ya..
Obrazek
fisiek2626
Posty: 1
Rejestracja: 2009-07-19 09:14
Samochód: brakproobe 1995

problem z odpaleniem

Post autor: fisiek2626 »

Czesc mam na imie Romek jestem z warszawy i mam duzy poroblem z moim fordem proobe 2.0 16v 1995r :(
A zaczeło sie to tak: przyjechełem ze sklepu zgasilem samochód i po okolo 1 godz.chcielem go uruchomic i nie pali.
wczesniej nie mialem takich problemów zadnych awarii co mu moze byc???/
Doszedlem do tego ze nie ma pradu w kablach zaplonowych bezpieczniki wszystkie wporzadku odciecie zaplonu dziala poprawnie pompa paliwo daje wedlug mnie wszystko ok ale jednak pradu na swiece nie daje. Gdzie szukac mam przyczyny???/ pomocy!!!!
jasli ktos zna problem napisz sms 512 385 681 to oddzwonie.
Awatar użytkownika
Pitbull
Posty: 448
Rejestracja: 2006-10-20 12:48
Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
Galeria: viewtopic.php?t=14340
Lokalizacja: Lublin

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: Pitbull »

Witam, po zmianie wiązki elektrycznej tej silnikowej nie moge odpalić auta, wiązka raczej na 100% jest dobra, co zaobserwowałem:
-brak iskry
-pompa paliwa nie pompuje
-brak plusa w wtyczkach do wtrysków
-brak plusa w wtyczkach do aparatu zapłonowego(w tej mniejszej 3 pinowej jest plus)

Wyłącznik wstrząsowy w bagażniku jest wciśnięty
Po przekręceniu na zapłon kontrolki normalnie się zapalają ale świeci się cały czas check engine.

Jakieś pomysły?

-- dodano 2009-08-15 19:59 --

EDIT:

Zrobiłem zworke na głównym przekaźniku(ten duży czarny w skrzynce bezpieczników pod maską)
-pojawił się prąd w wtyczkach od aparatu zapłonowego i w wtyczykach od wtrysków,
-pompa dalej nie pompuje
-dalej brak iskry

???
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Awatar użytkownika
Lapeno
Posty: 164
Rejestracja: 2009-03-23 20:55
Samochód: 2zero - v16ka + el_pegie
Galeria: viewtopic.php?t=15929
Lokalizacja: Łódź i okolice

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: Lapeno »

proponuję na początek 2 strony lektury z forum
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 96#p156478

a w następnej kolejności kożystanie z "szukajki"
pozdroO
sonda FS 2.0 16v '94
Nikos
Posty: 4
Rejestracja: 2009-08-16 14:49
Samochód: Mitsubishi Eclipse GS 1992 2,0 16V DOCH

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: Nikos »

Weś jakiegoś kolege do pomocy i jak będzie ciemno ale tak naprawde ciemno posadz go za kułkiem i zrub tak: niech on prubuje go odpalić a ty patrz pod maske i szukaj przeskoku iskry bo może gdzieś gubić jak będzie to w ciemności zauwarzysz :wink:
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: kocurro »

zacznę od tego że i moje auto odmówiło posłuszeństwa. paliwo jest tylko iskry brak. zaczeło się od tego że gdy ruszałem,dałem zbyt mało gazu i samochód się przydusił (prawie zgasł) ale po chwili obroty się wyrównały i wrzuciłem drugi bieg. gdy zacząłem się rozpędzać obrotomierz spadł na zero i się zatrzymałem. odpaliłem silnik jeszcze raz i było idętycznie. jakimścudem zajechałem pod dom. około 30 metrów i już nie odpalił. nie miałem zbyt wiele czasu na sprawdzenie bo musiałem wracać do gdańska. problem tkwi jeszcze w tym że w bartoszycach nikt nie ma programu do diagnostyki probe. jeśli ktoś miał podobny przypadek albo wie co to może być to będę wdzięczny, bo ja na sprawach elektronicznych się nie znam. domyślam się że powodów może być wiele,ale może jest jakiś najbardziej prawdopodobny..
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
Nikos
Posty: 4
Rejestracja: 2009-08-16 14:49
Samochód: Mitsubishi Eclipse GS 1992 2,0 16V DOCH

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: Nikos »

Niewiem jak w Probiakach ale w Eclipsie można szczytać błędy diodą podłańczając ją pod gniazdo diagnostyczne ecu.
Awatar użytkownika
Lapeno
Posty: 164
Rejestracja: 2009-03-23 20:55
Samochód: 2zero - v16ka + el_pegie
Galeria: viewtopic.php?t=15929
Lokalizacja: Łódź i okolice

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: Lapeno »

w probe 2 generacji można szczytac zwierając 2 piny w kostce DIAGNOSE i licząc ile razy mrugnie CHECK ENG było opisane gdzieś na tym forum... a może na probe.net ???
Mam jednak wrażenie (by może mylne) że jak źle się zewrze te pinki to można sobie łatwo spalic ECU i wtedy juz po ptokach...
sonda FS 2.0 16v '94
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: kocurro »

ok ale może ktoś napisze co najczęściej wysiada w 2.0 16v i jak to naprawić
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
Awatar użytkownika
Lapeno
Posty: 164
Rejestracja: 2009-03-23 20:55
Samochód: 2zero - v16ka + el_pegie
Galeria: viewtopic.php?t=15929
Lokalizacja: Łódź i okolice

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: Lapeno »

najczęstsze awarie to ponoć aparat zapłonowy i nie zwalniający się hamulec ręczny, ja osobiście miałem taki przypadek że mogło to być prawie wszystko, najważniejsze to dobrze zdiagnozować objawy...
sonda FS 2.0 16v '94
Awatar użytkownika
Pitbull
Posty: 448
Rejestracja: 2006-10-20 12:48
Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
Galeria: viewtopic.php?t=14340
Lokalizacja: Lublin

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: Pitbull »

Kurcze a może spalił mi się jakis przekaźnik ktory zalącza się po przekręceniu stacyjki???
NIe wiem juz, brakuje mi pomysłów a auto dalej stoi :evil:
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”