Strona 1 z 4

zegary

: 2007-03-16 13:26
autor: maruder_22
witam mam mały problem z rozpoznaniem wersji mojego auta na liczniku dużymi literami są kilometry a małymi mile probe 2.5 kat T22 chciałem wymienić tarcze i wskazówki popękały muszę kupić cały licznik , ale czy np jak mam 1993 będzie pasował licznik np z 1995 proszę o pomoc :cry:

: 2007-03-16 14:00
autor: TYKWA
bedzie pasowac. Tylko wazne zeby byl od wersji 2,5.

: 2007-03-16 15:11
autor: mers
ja mam w probe 2.5 USA licznik od 2.0 euro, wszystko wydaje się być w porządku tylko obrotomież dziwnie się zachowuje, ale przynajmniej mogę zamknąć licznik bez problemu :D

: 2007-03-16 17:50
autor: maruder_22
dzięki panowie biorę się za zamawianie jak to zrobię to może troszkę odpocznę z remoncikami 8)

: 2007-03-16 23:43
autor: Indi
maruder_22 pisze:na liczniku dużymi literami są kilometry a małymi mile probe 2.5 kat T22
Uwaga na skale na tarczach, w milach jest inaczej wyskalowana np. na pozycji 12 w km/h jest 120, a w milach około 100km/h[/quote]

: 2007-03-17 12:37
autor: Kędziorek
Poszukaj na forum, bo ostatnio debatowaliśmy na temat różnych wyskalowań liczników.

Licznik od 2.5 EURO i USA mają całkowicie inne wyskalowania i tak jest w wielu przypadkach.

Pozdro

NIEPRAWDA

: 2007-03-20 10:55
autor: roofio
kupilem licznik od 2.0 usa 95 bo sam mam 2.0 95 usa i sa rozne wersje (z tylu na liczniku jest napisana wersja REV.), trzeba sprawdzic i uwazac z tym tematem. werske base nie mialy np tempomatu a w SE mam no i tutaj jest calkiem inna elektonika. poprzedni licznik mi calkiem padl - teraz jezdze bez tempomatu :/ FCUK

: 2007-03-20 11:50
autor: maruder_22
:oops: witam kurcze już zamówiłem licznik identyczny jak miałem przyjdzie jutro ale ciekawe czy będzie pasować zobaczymy dam znać dzięki :lol:

: 2007-03-21 10:32
autor: mers
Kędziorek pisze:Poszukaj na forum, bo ostatnio debatowaliśmy na temat różnych wyskalowań liczników.

Licznik od 2.5 EURO i USA mają całkowicie inne wyskalowania i tak jest w wielu przypadkach.

Pozdro
No to Ciekawe ile naprawdę jadę mając na liczniku np. 120km/h.
Mam licznik od 2.0 Euro a samochód mam 2.5 USA.
Ciekawe czy jade wolniej czy szybciej :D

: 2007-03-30 14:04
autor: maruder_22
witam zmieniłem już zegary i mam pytanie jak check engine jest opisany na nowszego typu licznikach czy to tak jakby silniczek? a po za tym wszystko ok działa tamten licznik miał coś z oprzewodowaniem , elektryk powiedział ze przebicie robił czy coś.

: 2007-03-30 16:14
autor: stiv
u mnie w 2 gen jest tylko taki jakby silniczek nie mam zadnego napisu :roll:

: 2007-03-30 18:40
autor: maruder_22
ale nie świeci ci podczas jazdy ? i jeszcze jedno która to kontrolka jak możesz powiedzieć dzięki.

: 2007-03-30 19:08
autor: Robert
maruder_22 pisze:...która to kontrolka...
Dyskusja (z obrazkami), która to kontrolka:
:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=4167

: 2007-03-30 19:26
autor: maruder_22
ok już się doczytałem dzięki śliczne a i jeszcze jedno jak engine czasem świeciło to ten silniczek też powinienen po zmianie licznika?

: 2007-04-07 14:58
autor: maruder_22
powie mi to ktoś jak check engine świecił na starym liczniku to na drugim jak jest ten silniczek to on też powinien świecić ????????????? :?

: 2007-09-28 15:21
autor: Zolak
Takie moze troch glupie pytanie ale dlaczego na prospekcie PRobe (96") zegary swieca sie na niebiesko a u mnie w aucie na zielono?? :D Ktos mi odpowie na to pytanie??

Pozdrawiam

: 2007-09-28 16:34
autor: Robert
Zwróć uwagę, że całe wnętrze ma taki niebiesko-fioletowawy odcień.
Jak to zrobili? Dokładnie tak samo, jak różne wersje kolorystyczne na str.14 :lol:
(to oczywiście tylko moja wykładnia, ale pewnie właśnie marketingowcom pasowały takie jasne białe zegary do folderu i nic poza tym)

Różnice pomiędzy licznikami.

: 2010-07-07 07:02
autor: bogdano
Witam.

Chciałem zapytać:

1. Czym różnią się liczniki w probasach 2 generacji oprócz tgo oczywiście, że w 2.0 mają skalę prędkościomierze do 220 km/h a w 2.5 do 240 km/h? Czy pozostałe wskaźniki mają takie same parametry?
2. Czy jak podepnę licznik z 2.5 do 2.o to będzie mi pokazywał samą prędkość? (czy czujniki vss są takie same w 2.5 jak w 2.0)?
3. Czy sygnały z czujników ciśnienia oleju, temperatury i poziomu paliwa są takie same dla 2.5 i 2.0?

Pozdrawiam.

P.S. Jeżeli ma ktoś ajkieś schematy elektroniczne liczników a konkretnie chodzi mi o elementy odpowiedzialne za działanie wskazówki poziomu paliwa to będę wdzięczny. :)

Re: zegary

: 2010-07-07 08:28
autor: Robert
1: Serwisówka nie sygnalizuje różnic.
2: J.w., VSS podaje 8 impulsów na obrót zębatki prędkościomierza.
3: J.w.
P.S.: Poniżej wszystko, co daje wspomniana serwisówka. Niestety nie ma dokładnego schematu wnętrza liczników.
paliwo1.gif
paliwo2.gif
paliwo3.gif
paliwo4.gif
paliwo5.gif
paliwo5.gif (7.24 KiB) Przejrzano 21600 razy
paliwo6.gif
paliwo6.gif (5.73 KiB) Przejrzano 21601 razy

Re: zegary

: 2010-07-07 10:07
autor: Sam
Dobra ja robiłem takie eksperymenty - zwrócić uwagę należy na to że podobno liczniki różniły się jeszcze w zależności od rocznika. Więc tak - ja założyłem licznik z 2.5 do 2.0 to nie działał wskaźnik oleju wiec przełożyłem sam moduł wskaźnika oleju i teraz działa. Jeszcze po pewnym czasie zauważyłem jedną różnice. Oszukuje mi obrotomierz, co najśmieszniejsze to jeszcze wydaje mi się że nie liniowo. Mianowicie wolne obroty wskazuje mniej więcej poprawnie czym większe tym więcej oszukuje.

Re: zegary

: 2010-07-07 10:37
autor: bogdano
Witam.

Super. Dzięki "Robert" za schematy stokrotne. O to mi chodziło.
Tylko czy nie masz jeszcze czasem schematu układu "Fuel indicator module"?
Bo u mnie najprawdopodobniej jakiś element szlag trafił, bo jak nie dostaje żadnego przyłączonego oporu z czujnika poziomu paliwa to jest ok. przy czym jak dostanie parę omów to wskazówka szybuje na maksa ponad kreskę max ale zauważyłem, że drga. Wygląda mi na to że jedna cewka wskaźnika odpycha wskazówkę do góry a na drugą nie dostaje napięcia.

"Sam" ja też zauważyłem, że u mnie obrotomierz jaja robi sobie i się zastanawiam, czy mi prędkość chociaż dobrze pokazuje. :)

Pozdrawiam.

P.S. Gdzie można zdobyć w/w serwisówkę? ze schematami i opisami ? :)

Re: zegary

: 2010-07-07 10:40
autor: Sam
Jako że jesteś nowy to raczej ci odpowiedzą że na zlocie ;p ja jestem na forum od 2004 i tez nie mam serwisówki jakby ktoś mógł podrzucić to też poproszę.

Re: zegary

: 2010-07-07 11:14
autor: bogdano
Sam pisze:Jako że jesteś nowy to raczej ci odpowiedzą że na zlocie ;p ja jestem na forum od 2004 i tez nie mam serwisówki jakby ktoś mógł podrzucić to też poproszę.
Widze, ze kolega z Sosnowca :) A gdzie są jakieś zloty w naszej okolicy? :)
"Sam" nie masz czasami tego licznika ze sprawnym tym modułem paliwowym? :)

Pozdrawiam.

Re: zegary

: 2010-07-07 12:44
autor: Sam
hym moduł paliwowy powinien być sprawny przynajmniej działał zanim go wymontowałem ale w sumie nie wiadomo czemu tobie nie działa ?

co do zlotów to jak troszkę pobędziesz na forum to dostaniesz dostęp do działu rendez-vous ( o ile jeszcze nie masz) tam piszą o właściwie wszystkich zlotach spotach i innych spotkaniach. Najbliżej są w Mikołowie co miesiąc w ostatnią niedziele ok 15-16 przeważnie 16. Tyle że w sezonie wakacyjnym trochę nas mało ostatnio było. Wiec zapraszam ;)

Re: zegary

: 2010-07-07 12:59
autor: bogdano
Sam pisze:w sumie nie wiadomo czemu tobie nie działa ?
:) A żebym ja wiedział czemu nie działa :) Pewnie jakiś element się sfajczył :)
Mnie się wydaje, że te moduły są raczej takie same tylko liczniki sie różnią właśnie skalą prędkości i wskazaniami obrotomierza.

A była by jakaś szansa od ciebie to kupić jak sobie z tym nie dojdę do ładu co posiadam?

Pozdrawiam.