Strona 1 z 2

Światła stopu euro - czemu tylko jedno?

: 2007-03-28 22:44
autor: Kocureq
Witam,

W ramach dobrej pogody zdjąłem dzisiaj światła z tyłu coby podłubać i wzmocnić stopy (podobno słabo mi świecą) - chciałem wymienić na lampki LED, ale co się okazało:

1/ Już mam tam LEDy :)

2/ Tylne żarówki w wersji euro są trochę bez sensu, mam tak (światło po stronie kierowcy):

- kierunkowskaz, LED, widać dobrze
- pozycyjne / stopu, LED dwustopniowy (napisałbym dwużarnikowy ale się Misiek przyczepi :), część zapala się jako pozycja, reszta jako stop
- pozycyjne, dwużarnikowa, jeden żarnik zapala się jako pozycja, drugi wcale
- przeciwmgielne, jednożarnikowa, nie działa :P (choć facet na przeglądzie twierdził, że działa - kłamczuch!).

Teraz pytanie - czy tak jest ok? Tzn. mamy dwie żarówki dwużarnikowe na pozycję, z których tylko jedna służy jako stop? To po co druga jest dwużarnikowa?

Pytanie drugie - jak zrobić mocniejsze światło stopu? Mam zamalowane światła na czerwono i jest niewielka różnica między pozycją a stopem. Kilka pomysłów:

1/ Mocniejsze żarówki
2/ Mocniejsze LEDy
3/ Drugi żarnik "wewnętrznej" pozycyjnej podpiąć pod tej obok, żeby mieć dwa stopy
4/ Dołożyć dodatkową żarówkę czerwoną, jest miejsce w światłach, tylko dziurę by trzeba zrobić

No i nieszczęsne kierunki - czy są na allegro zamienniki LEDowe do żarówek kierunkowskazów z wlutowanym rezystorem tak żeby migały prawidłowo?

: 2007-03-29 08:32
autor: Robert
Włóż 2 zwykłe żarówki (np. przełóż z 2 lampy) z 2 żarnikami do 1 światła i wtedy sprawdź, czy po wciśnięciu hamulca świecą oba, czy nie - może te ledy coś zaburzają.
Przeciwmgielne sprawdzałeś z włączonymi światłami mijania, czyż nie? 8)

: 2007-03-29 09:36
autor: Kocureq
Robert pisze:Włóż 2 zwykłe żarówki (np. przełóż z 2 lampy) z 2 żarnikami do 1 światła i wtedy sprawdź, czy po wciśnięciu hamulca świecą oba, czy nie - może te ledy coś zaburzają.
Problem w tym, że voodoo wczoraj mi potwierdził że jest tylko jedna żarówka stopu. To ku... od czego jest druga? :)

Ale pomysł dobry, zrobię dzisiaj wieczorem, przy okazji sprawdzę co świeci mocniej jako stop - czy zwykłe żarówki, czy te LEDy.
Robert pisze:Przeciwmgielne sprawdzałeś z włączonymi światłami mijania, czyż nie? 8)
Mówiłem ci już że utrudniasz? :twisted: Nie pamiętam, ale znając mnie to z postojówkami |(*,) .

: 2007-03-29 22:50
autor: Basf_Wrocław
Jak Voodoo mógł powiedzieć że jest jedna żarówka stopu ? Co Ty gadasz ? To tak jakbyś miał mieć jedno światło mijania. Zastanów się co piszesz. Może Ci o wsteczny chodzi, albo przeciwngielne ? Diody w takich kloszach na 10000% się nie sprawdzają. Włóż żarówki i nie świruj.

: 2007-03-29 23:18
autor: Kocureq
Kurde, jak chcesz pomóc to czytaj uważnie!

1/ Cały czas analizuję tylko jedną "stronę" świateł - od strony kierowcy. Po drugiej stronie jest tak samo (lustrzane odbicie) tylko zamiast przeciwmgielnego jest wsteczny.

Więc ile masz żarówek stopu po jednej stronie? Jedną czy dwie? Bo pozycja ma dwie, a w ilu ci się zapala drugi żarnik po naciśnięciu hamulca?

2/ Jakbyś zauważył mam całe światła zamalowane na czerwono, wygląda to fajnie, ale przepuszcza mniej światła. Pewnie z tego powodu tzw. "poprzedni właściciel" wstawił LEDy w kierunki i jedną z pozycji (tą w której zapala mi się stop). Teraz pytanie jak wzmocnić stop - czy ta druga żarówka też powinna włączać drugi żarnik jak wcisnę hamulec? A jak nie to może to tak podłączyć? Ew. co da mocniejsze światło - zwykłe żarówki, może jakieś mocniejsze, czy lampki LEDowe?

: 2007-03-30 01:31
autor: MISIEK
kocureq pisze:"poprzedni właściciel" wstawił LEDy
Gejowo to zrobil... ;]

: 2007-03-30 09:35
autor: Kocureq
Ty mi tu nie offuj (na Mikołaja pojechać możesz w mojej / jego galerii :)), tylko sio do auta sprawdzić jak jest u ciebie.

: 2007-03-30 15:01
autor: Roswell
Strasznie to zamieszałeś, czytałem dwa razy ale nic nie zrozumiałem :P
Ale przynajmniej podepnę się pod Twojego posta :D
Więc moje pytanie brzmi czy w PL obowiązkowe są światła przeciwmgielne tylne?

: 2007-03-30 15:19
autor: Kocureq
Roswell pisze:Strasznie to zamieszałeś, czytałem dwa razy ale nic nie zrozumiałem :P
Ile żarówek z tyłu ci świeci na postojówkach? Mnie 2 po jednej stronie.

A ile zapala drugi żarnik przy wciśnięciu stopu? Mnie tylko jedna... Więc czemu druga jest dwużarnikowa?
Roswell pisze:Ale przynajmniej podepnę się pod Twojego posta :D
Więc moje pytanie brzmi czy w PL obowiązkowe są światła przeciwmgielne tylne?
Tylne owszem.

: 2007-03-30 15:45
autor: Roswell
kocureq pisze:
Ile żarówek z tyłu ci świeci na postojówkach? Mnie 2 po jednej stronie.

A ile zapala drugi żarnik przy wciśnięciu stopu? Mnie tylko jedna... Więc czemu druga jest dwużarnikowa?
Nie mam pojęcia, jutro będę musiał sprawdzić.
Czyli tak jakby świeci Ci tylko jeden stop? Całkiem możliwe że też mam tak jak Ty, bo ktoś mi ostatnio mówił że mi się jeden stop nie świeci.
kocureq pisze: Tylne owszem.
To dlaczego ja nie mam :lol:

: 2007-03-30 16:27
autor: Kocureq
Roswell pisze:Czyli tak jakby świeci Ci tylko jeden stop? Całkiem możliwe że też mam tak jak Ty, bo ktoś mi ostatnio mówił że mi się jeden stop nie świeci.
Kurde, myślałem że tylko Qki nie rozumie tego co piszę, a tu wychodzi że więcej ludzi :/

Światła z tyłu są dwudzielne, tak? No to ja mówię tylko o jednej stronie. jednej. Zwykle jak ci ktoś mówi że ci jeden stop nie świeci, to tak że świeci po jednej stronie a po drugiej nie, racja? A mnie chodzi o to ile żarówke zapala się przy wciśnięciu hamulca po jednej stronie - jedna, czy dwie? Są tuż obok siebie.
Roswell pisze:
kocureq pisze:Tylne owszem.
To dlaczego ja nie mam :lol:
Spytaj na przeglądzie :twisted:

: 2007-03-30 16:33
autor: Roswell
A to już Cię rozumiem, jedna po jednej stronie :P
Do przeglądu daleko, napisze maila do forda :lol:

: 2007-03-30 18:19
autor: Robert
kocureq pisze:
Roswell pisze:Ale przynajmniej podepnę się pod Twojego posta :D
Więc moje pytanie brzmi czy w PL obowiązkowe są światła przeciwmgielne tylne?
Tylne owszem.
Tak ogólne stwierdzenie jest nieprawdą! :twisted:
Natomiast ograniczając się do pojazdów Forum, to prawda. 8)

: 2007-04-07 20:05
autor: Kocureq
OK, dzisiaj przełożyłem żarówki w te i we wtę, oto wyniki:

1/ W tych światłach które mam (euro po 94 ( :?: ) roku) z każdej strony są dwie żarówki dwużarnikowe, obydwie zapalają się przy włączeniu postojówek, ale gdy wciśniemy hamulec, to jako STOP zapala się tylko jedna - głupie to, bo niby po co druga jest dwużarnikowa?

2/ LEDy świecą słabiej niż zwykłe żarówki. I nie tyle, że świecą kierunkowo, po prostu słabiej, nawet jak prosto na nie patrzymy. Przy najbliższej wizycie na stacji / w Carrefourze wylatują na rzecz zwykłych żarówek.

Re: Światła stopu euro - czemu tylko jedno?

: 2012-11-10 14:12
autor: Destroyer
Odgrzewam kotleta :) Więc po jakiego grzyba dwie żarówki 2 żarnikowe w jednej lampie?
Jedna działa jako stop, druga nie reaguje na naciśnięcie hamulca. Zapala się jedynie pozycyjna. Co z tym jest? Czy instalacja jest uniwersalna do różnych wersji, a tylko w niektórych zapalają się dwa stopy w jednej lampie, bo steruje tym inny układ niż w euro?
Spaliła mi się ta wewnętrzna, która działa jako pozycyjna, kupiłem więc zwykłą 5W jedno żarnikową. Wyciągam lampę, a w środku żarówka dwu żarnikowa :)

Re: Światła stopu euro - czemu tylko jedno?

: 2012-11-10 16:48
autor: avel
To tzw. cięcie kosztów. Inżynierowie wymyślają to siebie tak: wstawmy 5W i 21/5W będzie po Bożemu, a księgowi mówią: NIE! Wstawcie 4 razy to samo bo oprawki będą takie identyczne i zaoszczędzimy 30 centów x 200 tys samochodów co da nam w sumie górę kasy.

Re: Światła stopu euro - czemu tylko jedno?

: 2012-11-10 17:02
autor: quarth
temat sie widze ciagnie od pieciu lat nadal nierozwiazany. jaki problem jest w sprawdzeniu skad idzie kabel do kostki? Sprawa wyglada w ten sposob, ze na kostce jest 6 pinow, a poniewaz kazde wlokno ma pociagniety swoj kabel to determinuje tylko jeden stop.

Re: Światła stopu euro - czemu tylko jedno?

: 2012-11-10 17:50
autor: Destroyer
-- oryginalny post 2012-11-10 17:42 --
avel pisze:To tzw. cięcie kosztów. Inżynierowie wymyślają to siebie tak: wstawmy 5W i 21/5W będzie po Bożemu, a księgowi mówią: NIE! Wstawcie 4 razy to samo bo oprawki będą takie identyczne i zaoszczędzimy 30 centów x 200 tys samochodów co da nam w sumie górę kasy.
To wytłumacz, czemu migacz / przeciwmgielny / wsteczny jest na oprawce, przystosowanej pod jedno włókno? Przecież można było dołożyć jedną oprawkę więcej również do pozycji. A dwa włókna tylko do pozycji i stopu.
A jeżeli chodziło by o cięcie kosztów, to podejrzewam że wszędzie były by jednakowe oprawki, a nie różne.
quarth pisze:jaki problem jest w sprawdzeniu skad idzie kabel do kostki?
Problem jest taki, że nie mam ochoty pruć plastików, wykładziny itd, żeby dowiedzieć się, gdzie dochodzi kabel.
Od żarówki kabel idzie do wiązki, a później do wspomnianej kostki, z kostki dalej idzie wiązką do przodu, ale co mi to daje?
Znajdę miejsce, w które kabel wchodzi i co dalej?
Pytanie jest takie: czy te światła powinny świecić / co jest nie tak, że nie świecą / w jakich wersjach ewentualnie świecą obie żarówki?

-- dodano 2012-11-10 17:50 --

Dodatkowo na lampie z tyłu, są oznaczenia żarówek jakie powinny być zainstalowane.
I jak wół stoi, że w pozycyjnych jest 5W/21W, w jednej i w drugiej tak samo. Ale jako stop, działa jedynie zewnętrzna.

Re: Światła stopu euro - czemu tylko jedno?

: 2012-11-10 18:12
autor: MatiLP640
no i z tego co wiem w każdym probe tak jest, przynajmniej EU bo w USA był inny układ żarówek i może dlatego bo w USA pozycja z kierunkiem była tam gdzie w EU sam kierunek a stop był tam gdzie pozycja w EU plus dwa wsteczne zamiast przeciwmgłowego. Nie jestem tego pewny ale wydaje mi się że tak było a skoro tak było to nawet łatwiej im było wstawić takie oprawki/żarówki bo były wtedy obydwie wersje ze sobą kompatybilne i nie trzeba było nic zmieniać ;) Oczywiście tak jak napisałem wyżej to są moje przypuszczenia a nie fakty ;)

Re: Światła stopu euro - czemu tylko jedno?

: 2012-11-10 18:23
autor: mysz
Destroyer pisze: Pytanie jest takie: czy te światła powinny świecić / co jest nie tak, że nie świecą / w jakich wersjach ewentualnie świecą obie żarówki?

-- dodano 2012-11-10 17:50 --
Oryginalnie nie powinny świecić. Jak jeszcze miałem światła eu, poprowadziłem przewód do drugiego włókna- tak coby mieć 4 stopy, a nie 2. Obie żarówki świecą w wersji US od roku 95 wzwyż.

Pozdrawiam.

Re: Światła stopu euro - czemu tylko jedno?

: 2012-11-10 18:28
autor: Kocureq
Ja już nie mam Probka euro więc nie pomogę :)

Re: Światła stopu euro - czemu tylko jedno?

: 2012-11-10 18:32
autor: Destroyer
mysz pisze:Oryginalnie nie powinny świecić. Jak jeszcze miałem światła eu, poprowadziłem przewód do drugiego włókna- tak coby mieć 4 stopy, a nie 2. Obie żarówki świecą w wersji US od roku 95 wzwyż.
Pozdrawiam.
Czyli jednak uniwersalna instalacja, zmieniają się tylko układy sterujące tym światłem :)

Re: Światła stopu euro - czemu tylko jedno?

: 2012-11-10 18:38
autor: MatiLP640
no więc właśnie, czyli miałem rację :P ale jak dla mnie nawet ładniej wygląda jak tylko zewnętrzne stopy świecą ;) tym bardziej że u mnie za nie niedługo w wewnętrznych "stopach" będzie przeciwmgłowe bo będą dwa wsteczne ;) btw. ty masz lampy USA myszo? :mrgreen:

Re: Światła stopu euro - czemu tylko jedno?

: 2012-11-11 06:19
autor: mysz
MatiLP640 pisze:no więc właśnie, czyli miałem rację :P ale jak dla mnie nawet ładniej wygląda jak tylko zewnętrzne stopy świecą ;) tym bardziej że u mnie za nie niedługo w wewnętrznych "stopach" będzie przeciwmgłowe bo będą dwa wsteczne ;) btw. ty masz lampy USA myszo? :mrgreen:
A i owszem :) generalnie to prawie cały jest usa... Brakuje tylko lusterek, tylnego zderzaka i pozycji ;)

Re: Światła stopu euro - czemu tylko jedno?

: 2012-11-11 12:29
autor: MatiLP640
oooo to nie wiedziałem ale to sam przerabiałeś nie? nie jest ori USA...