Strona 1 z 5

Zgasł i nie odpala - brak iskry.

: 2007-05-14 22:03
autor: malyer
Witam wszystkich.
Dzisiaj padł mi probek, a mianowicie było to tak że zatrzymałem się przed garażem, silnik pracował normalnie aż w pewnym momencie zgasł i już nie chciał zapalić.Okazało się że nie daje iskry na świece.
Posprawdzałem wszystkie bezpieczniki, wymieniłem cewkę nawet komputer i nadal nic. Nie świeci się nawet Check engine, więc nie mam nawet możliwości sprawdzenia kodów błędów. :cry:
Co można jeszcze sprawdzić albo gdzie szukać usterki??

: 2007-05-14 22:42
autor: Flyke
a czujnik w bagazniku ?? kolo zbiornika na plyn do spryskiwaczy masz taki czerwony guzik wcisnij go mocno :)

: 2007-05-14 22:43
autor: york
kopulka,palec,przewody WN sa w dobrym stanie?

: 2007-05-14 22:49
autor: malyer
czujnik sprawdzałem - OK
przewody - OK (ale do nich już i tak napięcie nie dochodzi)

: 2007-05-14 22:52
autor: Maxxum
może masa się gdzieś zapodziała... :roll:

: 2007-05-14 22:56
autor: malyer
tzn. która masa,gdzie podpięta, pod który przewód?

: 2007-05-14 22:59
autor: wingerman
poszukaj na forum tematow o module aparatu zaplonowego. Wyglada na to, ze moze to byc to jego wina. Sprawdz tez sobie cewke.
I dla przypomnienia

: 2007-05-14 23:03
autor: malyer
Witam Wingera.
dzięki za rade ale cewke tez juz zmieniałem i nadal nic.
jakie i kiedy powinno sie pojawiac napiecie na kablach dochodzacych do cewki??

: 2007-05-14 23:11
autor: Bogdan9999
A sprawdziłeś czujnik wstrząsowy w bagażniku czy nie wyskoczył ?? jest przy zbiorniczku spryskiwacza. Pozdro

: 2007-05-14 23:12
autor: malyer
sprawdzałem go nawet dwa razy.
nawet komputer już wymieniłem

: 2007-05-14 23:16
autor: wingerman
Chlopaki, co wy z tym czujnikiem?
Przeciez napisal wyraznie ze nie ma iskry. Czujnik wstrzasowy odcina paliwo a dokladniej mowiac, pompe paliwa.

Jesli zmieniales cewke i bez rezultatow to obstawiam modul.
Kliknij sobie do Voodoo jednak wczesniej przeszukaj sobie forum bys wiedzial co z czym sie je.

: 2007-05-14 23:18
autor: malyer
modól tez wymieniałem.
kopólka razem z palcem i zamieniona i wyczyszczona i juz mi rece opadają

: 2007-05-14 23:24
autor: wingerman
nie zasypuja nas takimi pytaniami bo jeszcze napniesz cierpliwosc jakiegos moda :D :wink:

W pierwszej kolejnosci sprawdz cewke czy sama daje iskre do aparatu zaplonowego. Mozesz to zrobic sam przez zwieranie przewodow, lecz mysle ze latwiej :twisted: Ci bedzie podjechac do elektrka z ta cewka.

: 2007-05-14 23:25
autor: Bogdan9999
Tak jak napisał wingerman sprawdź moduł penie to to.

: 2007-05-15 00:21
autor: york
fakt,trzeba by sprawdzic czy wogole dochodzi prad do cewki ale nie wiem czy sobie poradzisz,chyba ze masz dostep do dawcy zeby sobie przelozyc modul to na pewno bedzie wygodniej

: 2007-05-15 00:28
autor: malyer
dawca jest prawie pod reka wiec z czesciami nier mam problemu.
jak dokłanie sprawdzic prad dochodzacy docewki ( sprawdzałem miernikiem i na jednym z czterech przewodów jest +)

: 2007-05-15 01:17
autor: york
raczej przydalby sie konkretniejszy sprzet niz tylko zwykly miernik,bo nim raczej nie sprawdzisz sygnalow z aparatu.

prosciej bedzie podmienic aparat

: 2007-05-15 12:37
autor: arturo
Witam. Dobierz się do stacyjki.U mnie był podobny problem.Pojechałem do pracy,wyłączyłem silnik,i już nie dał się uruchomić.Winowajcą okazał się przewód , który jest podłączony z boku stacyjki.[ nie pamiętam jaki kolor].Elektryk podłączył do niego stały+,i auto ożyło. :wink:

Re: zgasł i nie odpala.

: 2007-05-15 13:13
autor: Raf
malyer pisze: Nie świeci się nawet Check engine, więc nie mam nawet możliwości sprawdzenia kodów błędów.
W ogóle się nie zaświeca po włączeniu zapłonu ? Sprawdź przekaźnik 'PCM' czy jakoś tak on się nazywa, ten przez który idzie zasilanie dla sterownika silnika.

: 2007-05-15 13:36
autor: malyer
arturo, co do stacyjki to raczej ja wykluczam bo 3 miesiace temu rozbieralem 3/4 elektryki pod deska i wszystko przywrocilem do stanu wmiare pierwotnego.
raf a czy mozesz dokładniej opisac gdzie ten przekaznik sie znajduje bo jezeli jest to ten zolty na przegrodzie to wsadzilem tam juz dwa przekazniki (oryginalne wyciagniete ze sprawnych probkow) i nadal nic.
"Razem" z Mr.cynki i Maciucha (za co im wielkie dzieki) sprawdzilismy juz chyba prawie wszystko a probek jak nie mial iskry tak nadal niema :cry:
i chyba jutro trzeba bedzie wyciągnąc linke i jechac do doktora.

: 2007-05-15 13:43
autor: Maciucha
malyer pisze:arturo, co do stacyjki to raczej ja wykluczam bo 3 miesiace temu rozbieralem 3/4 elektryki pod deska i wszystko przywrocilem do stanu wmiare pierwotnego.
raf a czy mozesz dokładniej opisac gdzie ten przekaznik sie znajduje bo jezeli jest to ten zolty na przegrodzie to wsadzilem tam juz dwa przekazniki (oryginalne wyciagniete ze sprawnych probkow) i nadal nic.
"Razem" z Mr.cynki i Maciucha (za co im wielkie dzieki) sprawdzilismy juz chyba prawie wszystko a probek jak nie mial iskry tak nadal niema :cry:
i chyba jutro trzeba bedzie wyciągnąc linke i jechac do doktora.
prawie robi sporą różnicę ;)

: 2007-05-15 17:57
autor: arturo
A patrzyłeś czy się palec obraca, bo jeśli stoi,to iskry nie będzie.może coś z aparatem ? :cry:

: 2007-05-15 18:16
autor: kicur
ja mam czasem to samo cos mu odbija i nie ma iskry - u mnie wystarczy rozlaczyc wtyczke ktora jest u gory silnika i spiac ja na nowo - chodzi o ta wtyczke ktora jest obok wtyczki od sondy lambda - po prawej stronie pokrywy zaworow zaraz przy pokrywie- tez kiedys sie glowilem pol dnia co jest grane i okazalo sie ze to to

: 2007-05-15 18:27
autor: davidlive
malyer pisze: wszystko przywrocilem do stanu wmiare pierwotnego.
r
I tu właśnie może być kłopot , bo sam to raczej nie zrobisz tak jak fabryka, wystarczy że kabelek przetrze sie o jakąś metalową osłone i juz nie zapali sprawdz to bo czesto właśnie przez takie błachosti sa najgorsze.

pozdro (jak cos to gg )

: 2007-05-15 19:17
autor: Voodoo
Zostaje jeszcze ewentualnie zerwany pasek rozrządu.