Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

mlody1921
Posty: 90
Rejestracja: 2008-08-10 11:27
Galeria: viewtopic.php?t=14779

Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

Post autor: mlody1921 »

Witam mianowicie przychodzi koniec nauki :) i trzeba będzie pomysleć o dłubnięciu mazdy mx3

realnie co sie nasuwa na myśl to swap na 2,5v6 KL

choć prezes shadow podsunął mi pomysł kompresora, wiem ze montuja eatona m62 albo mniejszego brata m45 od merców clk 230

wiadoma sprawa ze chodzi tez o w miere małe koszty

auto nie będzie służyć do ścigania na 1/4 ma sie przemieszczać szybciej od 1,8 i na pewno zostanie sekwencja ta co jest KME

co wy o tym sądzicie
Awatar użytkownika
kremat0r
Posty: 147
Rejestracja: 2008-07-15 20:40
Samochód: Igen 2.2T Czerwień
Lokalizacja: Poznań

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do 1,8v6

Post autor: kremat0r »

Kompresor, mniejsza waga, oryginalność, większy moment,
Co do swapa na 2,5V6 KL to według mnie się nie opłaca. Jak już to na KLZE + turbo :twisted:
Ford Probe 2.2GT 1991
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

Post autor: RX »

Witam,

Wsadź po prostu KLZE, będzie najprościej i najefektywniej, zwykłe, bez doładowania. Pamiętaj, że montaż kompressora to nie takie hop siup. Będzie czekała Cię wymiana wielu podzespołów, na koniec godziny strojenia - to będzie kosztowało naprawdę masę kasy, myślę, że bez problemu podwoisz koszt samego auta. No i gaz tutaj raczej nie pasuje przy takich ostrych tuningach.

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10623
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

Post autor: Kocureq »

KLZE. Jak już swapować, to z sensem :)
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

Post autor: Astro »

A ja bym dał KLZE + kompresor. :wink:
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

Post autor: RX »

Hey,

Jak grubo to grubo, ale kolega zaznacza, że chce jak najtaniej i wspomina o instalacji gazowej..

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

Post autor: Dee Jay »

Swap na KLZE byłby najlepszy. Mniej rzeźby, strojenia, problemów i ponad 190KM. Problem tylko ze zdobyciem KLZE w dobrej kasie ale i tak wyjdzie taniej niż kompresor. Swap na zwykłe KL to też niegłupi pomysł bo te dodatkowe 40KM będzie odczuwalne a jak ma nie być na 1/4 powinno wystarczyć ci do frajdy z jazdy
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

Post autor: Lukask »

Wsadzaj KL najtaniej i bez kombinacji będziesz miał szybkie auto.
mlody1921
Posty: 90
Rejestracja: 2008-08-10 11:27
Galeria: viewtopic.php?t=14779

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

Post autor: mlody1921 »

znaczy po obronie ruszy wszystko ale juz chce do jakiegoś konsensusu dojśc

plus to taki ze:
KL - tańszy i dostępność łatwiejsza niz kl-ze
mx3 - jest dość lekkie autko
skrzynia zostaje 1,8 i koło zamachowe 1,8
sprzeęgło XTD stage 2

teraz pytanie jak sie maja do tego kolektory wydechowe co ściagają z USA ?

zawsze poźniej do dalszych poomysłów juz jest 2,5 a nie 1,8 choćby poxniej do NX3 albo kompresora

duża będzie różnica między KL a ZE
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

Post autor: Robert »

mlody1921 pisze:duża będzie różnica między KL a ZE
Poszukaj :P
Na kija (za przeproszeniem) nam kolejny wątek omawiający te różnice - więc jeśli ten zacznie zbaczać w takim kierunku, to własnoręcznie go ukatrupię (czyt. zablokuję). :|
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
kremat0r
Posty: 147
Rejestracja: 2008-07-15 20:40
Samochód: Igen 2.2T Czerwień
Lokalizacja: Poznań

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

Post autor: kremat0r »

Różnica jest duża jak między masłem a margaryną.
KlZE bez żadnego uturbiania i większych kłopotów można zrobić 240KM.
KLZE sprzedaję jeden Pan na allegro piszę, że stan idealny.
Ford Probe 2.2GT 1991
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

Post autor: dyb »

na mazdaspeed jest paru kolesi z KLZE w mx3 i toto sie podobno fajnie odpycha :)
wiec myzle ze KLZE ci spokojnie wystarczy do tego co potrzebujesz
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek
mlody1921
Posty: 90
Rejestracja: 2008-08-10 11:27
Galeria: viewtopic.php?t=14779

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

Post autor: mlody1921 »

zastanawiam sie czy kl nie styknie :)
Awatar użytkownika
kremat0r
Posty: 147
Rejestracja: 2008-07-15 20:40
Samochód: Igen 2.2T Czerwień
Lokalizacja: Poznań

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

Post autor: kremat0r »

Pewnie że SWAP na KL jest łatwiejszy, dostępność silnika itp. Ale uwierz że jak wsadzisz KL to będziesz po krótkim czasie żałować że to nie było KLZE.
Ford Probe 2.2GT 1991
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

Post autor: Ero »

Heh no wiec tak.Jezeli masz pasje i chcesz miec cos orginalnego i nie szkoda Ci kasy to laduj KL i kompresorek.Ale jezeli nie chcesz wydac i bawic sie to laduj sie odrazu w KLZE. Ja robie sobie nietypowe KL i tez mysle coraz bardziej nad kompresorkiem ale stuki co przerabianie silniczka pochlonelo mase kasy.Poczatkiem takiej zabawy powinno byc doprowadzenie silniczka do idealu,zwiekszenie sprezania ,dokupienie mase roznych ... a to naprawde kosztuje.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10623
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

Post autor: Kocureq »

Ero pisze:Poczatkiem takiej zabawy powinno byc doprowadzenie silniczka do idealu,zwiekszenie sprezania ,dokupienie mase roznych ... a to naprawde kosztuje.
Przed dolozeniem kompresora chcesz zwiększać kompresję?
mlody1921
Posty: 90
Rejestracja: 2008-08-10 11:27
Galeria: viewtopic.php?t=14779

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

Post autor: mlody1921 »

powiedzcie mi co są warte kolektory wydechowe co ściągają z usa i czy one pasuja do K8 i KL
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10623
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

Post autor: Kocureq »

Powiedz mi, co jest warte forum z 6-letnią historią dyskusji, skoro nikt z tego nie chce korzystać?

Do wyszukiwarki - marsz!
mlody1921
Posty: 90
Rejestracja: 2008-08-10 11:27
Galeria: viewtopic.php?t=14779

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

Post autor: mlody1921 »

tematy wyczytalem ale czy pasują do K8 też ?
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

Post autor: Robert »

Też.
A przy okazji - nie sądzisz, że szybciej byś tę informację uzyskał gdzieś indziej?
(O ile mi wiadomo) Probków z silnikami K8 jest w Polsce o 2 mniej, niż z FE3. :twisted:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

Post autor: Astro »

A może od mazdy Millenia 2,3? :twisted:
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
Awatar użytkownika
kremat0r
Posty: 147
Rejestracja: 2008-07-15 20:40
Samochód: Igen 2.2T Czerwień
Lokalizacja: Poznań

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

Post autor: kremat0r »

Od mazdy millenia przyjemny silniczek, 220KM w serii :) oczywiście 2.3
Ford Probe 2.2GT 1991
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

Post autor: Astro »

Taki chciałbym widzieć w moim niebieskim :twisted: Kto mi takie coś zamontuje? :twisted:
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
Awatar użytkownika
kremat0r
Posty: 147
Rejestracja: 2008-07-15 20:40
Samochód: Igen 2.2T Czerwień
Lokalizacja: Poznań

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

Post autor: kremat0r »

Kwestia gotówki i w Probe możesz mieć co tylko zapragniesz :twisted:
Ford Probe 2.2GT 1991
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
mlody1921
Posty: 90
Rejestracja: 2008-08-10 11:27
Galeria: viewtopic.php?t=14779

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

Post autor: mlody1921 »

to może lepiej kupić probe I 2,2 turbo
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”