pojawił mi sie problem ze wspomaganiem, może ktoś miał podobne objawy i podzieli się ze mną swoim doświadczeniem
Na zimnym silniku wspomaganie chodzi w miarę prawidłowo ( słychać tylko minimalne terkotanie) po nagrzaniu przestaje działać
paski wymieniłem na nowe i podglądałem czy się przypadkiem nie ślizga, ale to wykluczam help
Probe 2.2 GL 89' Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
pod fotelem kierowcy jest taki dinx sterujący wspomaganiem można tam wyreg. moc wspomagania - może cos tam sie spierdaczylo??
ale nie sądze; z reszta zobaczyc można
a tak wogóle to jaki masz silnik lolek??? Podaj trochę więcej szczegułów.
Probe 2.2 GL 89' Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Ma II - nie ma tam pod siedzeniem sterowania wspomą. Objaw jest ciekawy. Wspoma jest dość wrażliwa na obroty. Jeśli spadną poniżej 600 to brakuje ciśnienia. W Twoim przypadku sądzę że masz problem z pompą wspomagania albo z zaworkiem nadciśnieniowym w maglownicy.
Ja zrobiłebym tak: Porzyczył pompę wspomagania - ją dość łatwo wymienić - zalalał nowym ATF - dobrze odpowietrzył i czekał na efekt lub jego brak.
PS. Nie pytaj mnie o wypożyczalnie pomp wspomagania. Walnij posta - zaraz po tym jak się zarejestrujesz . Ja osobiście wiem kto ma na półce pompę wspomy - myśle że da się z gościem dogadać.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam (mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
fakt zapomniałem, 2,5 V6, zacznę od wyjęcia pompy (dawno się nie świniłem najwyższa pora)
i popatrzę
co do zarejestrowania to jestem zarejestrowany ale nie reaguje na moje hasło dzięki
witam wspomaganie jest ukladem hydraulicznym i wszystko polega na szczelnosci ! wiec objawy jakie podales moga swiadczyc o razszczelnieniu jakiegos jego elementu:
-wypracowana pompa wsp.
-zawieszony zaworek przelewowy (zabezpiecza caly uklad przed wzrostem cisnienia pow pewnej granicy w ukladach wsp. ok 120 bar
ale to raczej male realne bo czy przed czy po rozgrzaniu oleju tak samo by sie dzialo )
- walniete uszczelnienia maglownicy co poza pompa wydaje mi sie bardziej prawdopodobne przyczya ? sa dwie
- wzrost cisnienia w ukladzie pow 120bar (zaciecia zaworu przelewowego w pozycji zamkniety ) co spowodowalo uszkodzenie uszczelnien maglownicy
- lub zaniecyszczenia w oleju ktore porysowaly gladz cylindra (olej ATF tez czasami trzeba wymieniac !)
olej ma swoja gestosc (lepkosc ) ktora maleje wraz ze wzrostem tem. i tak jesli jest zimny ( gesty ) mniej sie go przelewa przez powstale otworki czy nieszczelnosci w pompie spowodowane wypracowaniem i cisnienie jeszce jest wystarczajace wspoma dziala !
wszystko mozna sprawdzic (wpinajac manonetr w odpowiednie miejsce ) ale to juz zbyt wiele pisania i lepiej aby to robill ktos kto ma jakies o tym pojecie
Stosuje sie ATF Dextron II - w zasadzie oleje te sa mieszalne, bez wzgledu na firme, ale trzeba uwazac n.p. na olej Orlenu, gdyz jest zbyt podatny na wysoka temperature.
To co opisal lolek na poczatku wskazuje na zapowietrzenie lub luzy w pompie w miare jak olej staje sie bardzie plynny.
Lolek moje doswiadczenie mowi mi... pompa umiera przykre ale prawdziwe.
Objawy jakie opisales swiadcza o zuzyciu sie wewnetrznych elementow pompy wspomagania, nie wiem jaka masz pompe, zebatkowa, tlokowa czy odsrodkowa (sloneczkowa), niestety jakaby nie byla to moim zdaniem jest juz na tyle zuzyta ze porozgrzaniu goracy plyn wspomagania nie jest przez nia wystarczajaco sprezany a co za tym idzie... efekty juz znasz.
w takim razie, prośba - ratunku gdzie znajdę taką pompę
chociaż w tej chwili jestem wyczyszczony finansowo
robiłem całe tylne zawiesie do białego probka Igen i wycisnął ze mnie co nieco
pompa jest awarią łatwiejszą do usunięcia niż przekładnia, którą żeby wyjąć pewnie trzeba wymontować silnik!
była piękna, a te jej długie, czarne, kręcone zęby...