Dymi jak z komina

Awatar użytkownika
alwaro
Klubowicz
Posty: 214
Rejestracja: 2011-01-24 19:51
Samochód: GOLF 4 1,6SR 99R
Galeria: viewtopic.php?t=19769
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Dymi jak z komina

Post autor: alwaro »

czesc kolego u mnie były podobne objawy rozebrałem okazało się że pierścienie olejowe zapieczone i uszczelniacze zaworowe do wymiany poprzedni właściciel przegrzał silnik
Ferrari jeżdzą Ci którzy chcą być kimś,fordem probe zas ci którzy już kimś są
ProboszczV6
Posty: 70
Rejestracja: 2010-01-13 20:09
Samochód: KJ V6 Miller Cycle Engine
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Dymi jak z komina

Post autor: ProboszczV6 »

wlanie nafty może częściowo rozwiązać problem, spróbować nie zaszkodzi, nafta ma dobre własności rozpuszczające nagar itp. Jeśli będzie coraz gorzej to pomoże tylko wymiana pierścieni tłokowych i uszczelniaczy, niedawno to zrobiłem w swoim aucie. po rozebraniu okazało się że rzeczywiście pierścienie kompresyjne były w stanie idealnym, wymiar identyczny z nowymi nominalnymi, pierscienie olejowe były zdarte równo z tłokami i nie były zapieczone, efekt przegrzewania silnika...
na jakim jeździsz oleju??
Mazda Millenia S ;]

...wszelkie prawa do powyższej wypowiedzi zastrzeżone...
...autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny :]
jimmie
Posty: 38
Rejestracja: 2011-04-05 20:09
Samochód: Probe 93 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=18905
Lokalizacja: Środa Śląska

Re: Dymi jak z komina

Post autor: jimmie »

już teraz jeżdzę na 15w40 castrol high mileage part sintetic, i teraz albo nafta albo wymiana pierścieni, mam go od lutego
ProboszczV6
Posty: 70
Rejestracja: 2010-01-13 20:09
Samochód: KJ V6 Miller Cycle Engine
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Dymi jak z komina

Post autor: ProboszczV6 »

no to skoro jeździsz na tak gęstym i beznadziejnym oleju to mnie nie dziwi że jest tak jak jest :P wlej nafte, wymień olej na PETRONAS 10W-40 lub 5W-40. Podejżewam że masz już mocno zawalony silnik w środku szlamem i nagarem dzięki temu że masz taki a nie inny olej a to może powodować zapiekanie pierścieni olejowych.
Jeśli czeka cie wymiana pierścieni to koszt samych porządnych części to około 1tys zł(pierścienie, uszczelki głowic, dekli, uszczelniacze, panewki korbowodowe)...
Mazda Millenia S ;]

...wszelkie prawa do powyższej wypowiedzi zastrzeżone...
...autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny :]
Awatar użytkownika
alwaro
Klubowicz
Posty: 214
Rejestracja: 2011-01-24 19:51
Samochód: GOLF 4 1,6SR 99R
Galeria: viewtopic.php?t=19769
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Dymi jak z komina

Post autor: alwaro »

1tyś jak kupi lipne czesci lepiej dołożyć pare złoty i sie cieszyć z autka na częściach nie oszczędzaj zwłaszcza na pierścionkach i panewkach
Ferrari jeżdzą Ci którzy chcą być kimś,fordem probe zas ci którzy już kimś są
ProboszczV6
Posty: 70
Rejestracja: 2010-01-13 20:09
Samochód: KJ V6 Miller Cycle Engine
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Dymi jak z komina

Post autor: ProboszczV6 »

do siebie kupowałem pierścienie NPR, uszczelki głowic Elring, uszczelniacze Elring, panewki korbowodowe TDC, uszczelki pod kolektor ssący i uszczelki rury wydechu. Nie liczę rozrządu, śrub do głowic(nie zawsze trzeba je wymieniać), uszczelek pod kolektory wydechowe itp drobnych części. Za to co kupiłem dałem koło 1000-1100zł nie pamiętam dokładnie.
jakich producentów części polecasz skoro mówisz ze za 1 tys są lipne??
Mazda Millenia S ;]

...wszelkie prawa do powyższej wypowiedzi zastrzeżone...
...autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny :]
jimmie
Posty: 38
Rejestracja: 2011-04-05 20:09
Samochód: Probe 93 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=18905
Lokalizacja: Środa Śląska

Re: Dymi jak z komina

Post autor: jimmie »

własnie sie zastanawiam nad remontem, uszczelniacze zaworowe juz mam nowe Tacoma oraz uszczelki pod dekle ori mazda, (nic jeszcze nie założone) więc koszty częsci nie byłyby już takie wielkie do tysiąca na bank bym się zamknął, ta nafta mnie jeszcze zastanawia, czy się w to bawić.... hmm
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: Dymi jak z komina

Post autor: tom87dg »

jak chcesz pojezdzic dlugo to rob ten remont i ciesz sie z jazdy, zadne specyfiki typu nafta czy nawet moto-doktor nie naprawi ci silnika.
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
quanto777
Posty: 5
Rejestracja: 2011-10-04 20:01

Re: Dymi jak z komina

Post autor: quanto777 »

Witam wszystkich, mój przypadek jest dość ciekawy. Efekt występuje tylko rano na zimnym. Nie ubywa płynu. Nie ubywa oleju. Przynajmniej nie mierzalnie. Mija po przejechaniu kilkuset metrów. Po wykręceniu na zimnym silniku na jednej świecy olej, po zagrzaniu świeca ładna. Załączam film na youtube, proszę o pomoc w diagnozie.
http://www.youtube.com/watch?v=4dr-HzhL8tg
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Dymi jak z komina

Post autor: OLEY »

quanto777 pisze:Załączam film na youtube, proszę o pomoc w diagnozie.
http://www.youtube.com/watch?v=4dr-HzhL8tg
O jasna cholera...
I Ty mi piszesz, że ten temat nie pasował? :shock: :D

A ja myślałem, że moja dwójka dymi, jak z komina. :D
quanto777 pisze:Efekt występuje tylko rano na zimnym.
U mnie też. Choć nie tylko, ale najbardziej, jak jest zimny.
quanto777 pisze: Nie ubywa płynu. Nie ubywa oleju.
Aż nie chce mi się wierzyć...
Na pewno?

Myślałem o zbierającej się wodzie w tłumiku, ale żeby aż tak?

Hmm... :-k
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
jimmie
Posty: 38
Rejestracja: 2011-04-05 20:09
Samochód: Probe 93 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=18905
Lokalizacja: Środa Śląska

Re: Dymi jak z komina

Post autor: jimmie »

kumpel ma tak samo w mazdzie 626 2.0, podejrzewamy przepyszczajacy uszczelniacz zaworowy, tez plynu mu nie ubywa, za tydzien robi remont pierscienie + uszczelniacze i chyba ciebie tez to czeka....
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Dymi jak z komina

Post autor: 2Ya »

W FS częsta przyczyną takowego skutku,było zapieczenie pierścieni oraz zużyte uszczelniacze trzonków zaworowych,jak juz wspomniał kolega wyżej.

pozdro.
Obrazek
quanto777
Posty: 5
Rejestracja: 2011-10-04 20:01

Re: Dymi jak z komina

Post autor: quanto777 »

Dodam jeszcze, że problem pojawił się prawdopodobnie po wymianie oleju. W następny dzień rano zaczął dymić, wcześniej był tylko malutki dymek niebieski na zimnym po przegazowaniu.
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Dymi jak z komina

Post autor: wujeksex »

Świeży olej wypłukał syf, który uszczelniał wszystkie dziury.
Do wymiany uszczelniacze zaworowe, a nie będzie kopcił na zimnym.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Dymi jak z komina

Post autor: OLEY »

Ktoś tu chyba coś czaruje... :D
quanto777 pisze:Nie ubywa płynu. Nie ubywa oleju.
OLEY pisze:Aż nie chce mi się wierzyć...
Na pewno?
Chyba nie chcecie mi wmówić, że zużyte uszczelniacze nie powodują znikania oleju. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Dymi jak z komina

Post autor: wujeksex »

Zależy jak często w ciągu dnia odpala się zimny silnik :wink: .
Ja odpalałem średnio 2 razy dziennie i na 1k km wciągał 0,5-1 litra półsyntetyku.

Sprawdzając codziennie poziom oleju nie da się zauważyć różnicy.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dymi jak z komina

Post autor: Romas »

Moim zdaniem jak by to były uszczelniacze to by kopcił cały czas. prędzej chodzi o pierścienie olejowe, skoro po pewnej chwili(jak kolega pisze) przestaje kopcić.
Choć prawde mowiąc i jedno i drugie zawodzi dlatego taka ilośc tego dymu :wink:
Tak więc drogi kolego remoncik silnika Cie czeka :|
quanto777
Posty: 5
Rejestracja: 2011-10-04 20:01

Re: Dymi jak z komina

Post autor: quanto777 »

Witam, w sumie to już po problemie, z bólem i żalem sprzedałem probka. Rozglądam się za innym stuki co. Powiem wam tylko historię: Klient jedzie już po autko, ja wypakowałem wszystko z kufra. Wsiadam a on kręci ale nie odpala. Pomyślałem - bunt maszyn - autko nie chce żebym go sprzedał. I nagle przypomniałem sobie o odłączniku pompy paliwa. Wyciągając graty musiałem stuknąć w niego.Włączyłem i odpalił od strzała. Mimo sprzedaży ciągle jestem fanem tych aut i kupię takiego na pewno. Pozdrawiam wszystkich serdecznie i dziękuję Wam za pomoc.
alukard88
Posty: 32
Rejestracja: 2009-10-06 22:46
Samochód: Probe 94r, 2.5 24V

Re: Dymi jak z komina

Post autor: alukard88 »

Nie chcę być tutaj wredny, ale mam nadzieje, że klient chociaż w części był świadomy, że czeka go remont....
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Dymi jak z komina

Post autor: wujeksex »

Romas pisze:Moim zdaniem jak by to były uszczelniacze to by kopcił cały czas
A właśnie, że nie :wink: . Zużyte uszczelniacze robią się twarde jak plastik i puszczają olej jak są zimne. Pod wpływem wyższej temperatury robią się bardziej plastyczne i lepiej uszczelniają trzonek.
Sam trzonek też troszkę napuchnie w wyższej temperaturze.

Jakby kolega Probka nie sprzedał i robiłby remont, to zauważyłby, że górne części zaworów w miejscach gdzie były zużyte uszczelniacze mają warstwę spalenizny z oleju, który po nich ściekał.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
quanto777
Posty: 5
Rejestracja: 2011-10-04 20:01

Re: Dymi jak z komina

Post autor: quanto777 »

Bardzo możliwe że były to uszczelniacze. Wcześniej wlewałem naftę i nie pomogło. Powiem jeszcze ciekawostkę. Jak zaczęło kopcić to zmieniłem olej na gęsty. Ktoś doradził że jak to pierścienie to ten gęsty olej troche doszczelni. Niestety - wtedy to dopiero kopciło, po zmianie z powrotem na "normalny" efekt zmalał ale nie zniknął. I bądź tu mądry. Oczywiście nowy właściciel był poinformowany o kopceniu, aczkolwiek nie wiem czy nie wystraszył się rano - bo pewnie nie podejrzewał Super Hiper Mega Dymu, zresztą sami widzieliście mój filmik i nikt nie podejrzewał że z probka tyle dymu można wygenerować. Swoją drogą mogłem się zgłosić do jakiegoś filmu o wojnie dając usługi wytwarzania dymu, probek by się zwrócił i wszyscy byliby zadowoleni.
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Dymi jak z komina

Post autor: avel »

quanto777 pisze:wcześniej był tylko malutki dymek niebieski na zimnym po przegazowaniu.
Ten wygląda jakoś tak biało, jak dymek z wody :P
Po zapachu tez można dojść czy to palony olej, takie spaliny po prostu mają inna woń.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
paq19
Posty: 45
Rejestracja: 2012-01-20 22:38
Samochód: Probe II, 95r, 2.0 16V
Lokalizacja: Podkarpacie

Probe 95r. 2.0 16v Przepływka?

Post autor: paq19 »

Witam! Proszę o poradę czy po odłaczeniu przepływomierzu i wstawienia dolotu silnik bedzie pracował normalnie? Czy jest mozliwe by silnik wariował przy walnietym przepływomierzy skaczące obroty mniejsza moc. Jeszcze jedno pytanie czy możliwe jest by bardzo duże dymienia było spowodowane za dużą dawką pliwa (może walniete wtryski listwa)?
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Probe 95r. 2.0 16v Przepływka?

Post autor: Kocureq »

Silnik bedzie dzialal zle przy walnietym badz braku przeplywomierza. Moze nierowno chodzic, przerywac, gasnac na wolnych obrotach albo palic za duzo. Gdy za duzo pali, faktycznie moze dymic.

Tylko zwroc uwage na kolor dymu - czarny to wlasnie za duzo paliwa, inne kolory moga miec inne przyczyny :)

Jesli wiesz ze masz cos nie tak z przeplywka, to ja wymien, a dopiero potem jak sie nie poprawi to szukaj dalej :)
paq19
Posty: 45
Rejestracja: 2012-01-20 22:38
Samochód: Probe II, 95r, 2.0 16V
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Probe 95r. 2.0 16v Przepływka?

Post autor: paq19 »

Witam! Dzięki za odpowiedz. Główna usterka u mnie polega na bardzo bardzo dymieniu z rury wydechowej na zimnym silnku kolor czarny i biały. Dodam że uszczelka pod głowicą robiona bez planowania głowicy. Rozrząd wymieniony, ciśnienie oleju w normie, wskaznik od temp również w normie nawet z katunkiem. I nie wiem od czego zacząć. Proszę o propozycję?
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”