Strona 1 z 1
HMar
: 2010-01-24 23:31
autor: hmar
Witam.
Chciałem zaprezentować pierwszą fotkę mojego Probka, co prawda warunki nie sprzyjały (-15 st. C) i nie wygląda zbyt okazale, ale ocenę pozostawiam forumowiczom.
niebawem wrzucę kolejne.

Re: HMar
: 2010-01-25 00:07
autor: jarsonik
ładne vinyle na masce. Powiedz coś więcej o tym probku, jakies zdjęci awnetrza pokaż, bo tak to ni ema co oceniać.
Re: HMar
: 2010-01-25 10:51
autor: hmar
jarsonik pisze:ładne vinyle na masce. Powiedz coś więcej o tym probku, jakies zdjęci awnetrza pokaż, bo tak to ni ema co oceniać.
Raczej chodziło mi o ocenę prezentacji samochodu na zdjęciach, niż ocenę całego samochodu.
Probek w moim posiadaniu jest od mikołaja. Wersja GT z 91 roku. Jak na razie staram się go doprowadzić do jakiegoś stanu po poprzednim właścicielu. W chwili obecnej usunięty błąd CHECK ENGINE, ANITI LOCK i zmieniona cała kolumna zawieszenia przedniego. Jakiś zdolniacha wbił gniazdo z mniejszym rozstawem śrub niż otworów....
Ze zdjęciami środka poczekam jeszcze jakiś czas, aż wnętrze doprowadzę do ładu. Choćby daszki i podsufitka są do wymiany, ponieważ zostały pomalowane jakąś farbą i jak na mój gust wyglądają tragicznie. Pracy przede mną sporo, a niestety aura nie sprzyja zajęciom na świeżym powietrzu.
Re: HMar
: 2010-01-26 14:58
autor: resko
auto wygląda na pierwszy rzut oka dobrze a jak sytuacja z progami i podłogą?ja też niedawno kupiłem probe gt z 92 roku i parę rzeczy muszę zrobić,już auto stoi rozebrane w garażu do wymiany progi oba,drzwi,kawałek podłogi przy progach ale co tam zrobi się.
Re: HMar
: 2010-01-26 15:16
autor: hmar
resko pisze:auto wygląda na pierwszy rzut oka dobrze a jak sytuacja z progami i podłogą?ja też niedawno kupiłem probe gt z 92 roku i parę rzeczy muszę zrobić,już auto stoi rozebrane w garażu do wymiany progi oba,drzwi,kawałek podłogi przy progach ale co tam zrobi się.
powiem tak, "wygląda zdrowo", ale niestety nie mam kanału, żeby wjechać i obejrzeć od spodu dokładniej, a przy temperaturze jaka obecnie panuje, położyć się pod samochodem to nie wchodzi w grę. w razie czego dostałem gratis zdrową drugą pakę z silnikiem, więc będzie z czego wycinać

.
Re: HMar
: 2010-01-26 15:30
autor: resko
ciekawe czy będziesz mógł wyciąć progi jakby co?powiem ci,że ja u siebie będę dorabiał z nowej blachy bo ciężko znaleźć dobre używane,a progi i tak są zasłonięte przez plastiki
-- dodano 2010-01-26 15:24 --
powiem ci,że warto wyremontować jedynkę bo już nie wiele ich jest w stanie dobrym,kwestia dosłownie kilku lat i jedynek nie będzie
-- dodano 2010-01-26 15:28 --
tylko podstawa to wyremontować ją dobrze tak jak się należy a nie na odpie...,zrobić porządną blacharkę wszystko dobrze zakonserwować,podłogę błotniki od wewnątrz,progi od wewnątrz,pozmieniać przewody hamulcowe,no wsio trzeba zrobić bo inaczej to lipa będzie,a jak zrobisz pożądnie blacharę to można podremontować silnik jak trzeba.
-- dodano 2010-01-26 15:30 --
bo wiesz jak robi większość małolatów-chusteczka z budą rdzy pod plastikami nie widać są zakryte,najważniejsze żeby był filtr stożkowy i wydech jak w autokarze

,jak wyciągnie 200km/h to dobre auto kit tam że rdza się sypie jak jedzie

Re: HMar
: 2010-01-26 15:32
autor: makaron
Witam powiem że tą jedyneczkę widziałem osobiście

i to bardzo dobrze utrzymany egzemplarz oczywiście dużo pierdół hmar musi ogarnąć po poprzednim właścicielu ale to kwestia czasu

kolorek ładny zaraz drugi w kolejności po czarnym

Dbaj tak dalej

Re: HMar
: 2010-01-26 15:38
autor: resko
musisz wiedzieć jedno,że kupując samochód 19 letni to na pewno coś w nim trzeba zrobić,pytanie czy chcesz nim pojeździć z rok lub dwa czy chcesz go mieć dłużej,np.ja chcę mieć swoje probe tak długo jak się da może do końca życia

i przez to mój remont będzie bardzo szczegółowy dosłownie wsio czego nie dam rady zrobić sam zrobi blacharz,lakiernik,mechanik ale zamierzam jak najwięcej zrobić sam,po to kupiłem to auto wiedziałem co kupuje,chciałem jedynkę i kupiłem jedynkę,zamierzam ją wyremontować i to zrobię nikt mnie nie jest w stanie powstrzymać i tobie też tego życzę,może kiedyś się spotkamy i porównamy nasze maszynki.
Re: HMar
: 2010-01-26 19:15
autor: pusher1
Witam posiadacza słusznej generacji..Ładny probek

Lakierek widać że utrzymany..Jedynie to bym tylko odnowił troche fele zwłaszcza dekielki...Pozatym super się prezentuje

Życze powodzenia i wytrwałości przy pracach.pozdrawiam

Re: HMar
: 2010-01-26 21:08
autor: hmar
pusher1 pisze:Witam posiadacza słusznej generacji..Ładny probek

Lakierek widać że utrzymany..Jedynie to bym tylko odnowił troche fele zwłaszcza dekielki...Pozatym super się prezentuje

Życze powodzenia i wytrwałości przy pracach.pozdrawiam

Dziękuje bardzo. Lakierek niby odświeżany, więc się okaże jak ktoś to zrobił. Odnośnie felek, to te są z zimówkami, a w zimie wiadomo jak chemia drogowa na alusy wpływa. Na wiosnę zobaczymy co można z nimi zrobić. Na drugich felciach mam letnie i tam dekielki są ładne srebrne.
resko pisze:musisz wiedzieć jedno,że kupując samochód 19 letni to na pewno coś w nim trzeba zrobić,pytanie czy chcesz nim pojeździć z rok lub dwa czy chcesz go mieć dłużej,np.ja chcę mieć swoje probe tak długo jak się da może do końca życia
W moim przypadku zakupiłem Probka, ponieważ gdy zobaczyłem te autka, to jakby miłość od pierwszego wejrzenia. One są po prostu piękne i takie inne od obecnie produkowanej masówy. Pierwsza generacja podoba mi się bardziej ze względu na swoją drapieżność - ocena subiektywna. Kupując zdawałem sobie sprawę, że można różnie trafić ze stanem po poprzednim właścicielu. W chwili obecnej rudą widać przy kielichach, ale liczę ze w większym stopniu uda mi się ją pogonić. Wracając do progów, to w zapasowej budzie ma zdjęte plastiki a co za tym idzie widać ich stan, dlatego stwierdziłem, że wyglądają dobrze.
Re: HMar
: 2010-01-26 21:27
autor: resko
ja tak samo jak ty zobaczyłem probe i postanowiłem go mieć i mam,że tak powiem drugiej generacji bym nie chciał tym bardziej z silnikiem 2,0 z deczka za słaby wóz no nie?Jak kielichy wziął rudy to niedobrze,nie chcę cię straszyć ale myślę,że na 99% progi też są pordzewiałe i tylne błotniki od środka dobrze musisz go przepatrzeć,żeby wyeliminować całą rdzę podam ci link do forum może cię trochę zainteresuje ja tam nieraz siedzę i przeglądam,wejdź tam na fotorelacje i zobacz co chłopaki robią ze starych aut,powiem ci,że lubię to oglądać trochę to człowieka podbudowuje a i można się wiele dowiedzieć.Daj znać czy spodobało ci się to
http://www.lakierowanko.info/index.php
Re: HMar
: 2010-01-26 21:54
autor: hmar
resko pisze:Jak kielichy wziął rudy to niedobrze,nie chcę cię straszyć ale myślę,że na 99% progi też są pordzewiałe i tylne błotniki od środka dobrze musisz go przepatrzeć,żeby wyeliminować całą rdzę podam ci link do forum może cię trochę zainteresuje ja tam nieraz siedzę i przeglądam,wejdź tam na fotorelacje i zobacz co chłopaki robią ze starych aut,powiem ci,że lubię to oglądać trochę to człowieka podbudowuje a i można się wiele dowiedzieć.Daj znać czy spodobało ci się to
http://www.lakierowanko.info/index.php
Na szczęście mam kolegę lakiernika, który służy radą, więc myślę że pomoże mi wygonić rudzielca. Jeśli sam nie będę dawał rady, no cóż, będzie on musiał się tym zając własnoręcznie. Kilka dni temu za jego namową testowałem wyzbywanie się rudej z obejm do tempomatu, a oto wynik:

Re: HMar
: 2010-01-26 22:38
autor: Eli
Zdradzisz jaka to metoda ?
Re: HMar
: 2010-01-26 22:48
autor: hmar
Eli pisze:Zdradzisz jaka to metoda ?
oczywiście, żadna tajemnica. najpierw piaskowanie, później ocynk. jak widać na zdjęciu obejmy wyglądają jak nowe. niestety w ten sposób można odświeżyć tylko elementy całkowicie z metalu.
Re: HMar
: 2010-01-26 22:56
autor: Eli
Zadna tajemnica, zadna nowosc. Jest jeszcze drugi minus - koszt. Obejmy do alternatora, to nic w porownaniu z np. sankami, czy czesciami auta, ktore sa caloscia budy.
Myslalem, ze moze cos do moczenia, albo jakis zestaw modlitw

Re: HMar
: 2010-01-26 23:04
autor: hmar
Na szczęście koszt nie jest jakiś straszny, kolega zajmuje się również piaskowaniem, więc ceny po znajomości. Ocynk też załatwiany po kosztach, więc całość zamknęła się w wartości kilku pifek. Wyszłoby pewnie sumarycznie taniej, gdybym cynkował większą liczbę gratów.
Jeśli Twoja wiara jest na tyle silna, możesz próbować modlitw. Ja wolę jednak działać i nie czekać na cud.
Pozdro
Re: HMar
: 2010-02-02 00:41
autor: Maxxum
Super wyszły te obejmy. Ja Początkowo próbowałem zedrzeć papierem resztę ocynku z tych elementów a potem podkład i malowanie - efekt... farbe zdrapałem paznokciem. Dopiero malowanie proszkowe zdało egzamin. Koszt 20 Pln.
Re: HMar
: 2010-02-02 00:47
autor: Prezes
Fajna jedyneczka oby jak najdłużej jeździła.

Muszę kiedyś na jakimś spociku oblukac

. Fajnie że jeszcze jeden ziomal z lubelskiego i do tego z I GEN. Trzymaj się i powodzenia w pracach

Re: HMar
: 2010-02-05 11:01
autor: hmar
Prezes1986 pisze:Fajna jedyneczka oby jak najdłużej jeździła.

Muszę kiedyś na jakimś spociku oblukac

. Fajnie że jeszcze jeden ziomal z lubelskiego i do tego z I GEN. Trzymaj się i powodzenia w pracach

Dzięki. Jak będzie cieplej, postaram się wpaść na jakiś spocik.
Pozdro.
Re: HMar
: 2010-03-07 01:30
autor: MrMysza
No dziś, to znaczy wczoraj nie było za ładnej pogody, a na spociku byłeś
Fajnie że nastepne probe w lubelskim, szkoda że kolejna jedynka
resko pisze:ciekawe czy będziesz mógł wyciąć progi jakby co?powiem ci,że ja u siebie będę dorabiał z nowej blachy bo ciężko znaleźć dobre używane,a progi i tak są zasłonięte przez plastiki
-- dodano 2010-01-26 15:24 --
-- dodano 2010-01-26 15:28 --
-- dodano 2010-01-26 15:30 --
Czyżby ukradli opcje "EDYTUJ" ???
Re: HMar
: 2010-03-07 09:21
autor: delslepy
Cześć
Widziałem robiłeś zdjęcia żucił byś je na "cykliczne spoty..."
Re: HMar
: 2010-03-07 11:46
autor: sebasti
Fajna jedyneczka
Pozdrawjam Seba.